Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!
Szeretnénk megosztani veletek azt a nagyszerű és örvendetes hírt, hogy a Chronicles of Myrtana: Archolos játék magyarítása - ugyan hosszú idő alatt és áldozattal teli erőfeszítések árán - de elkészült! Ez a kiemelkedő játék tulajdonképpen a rendkívül népszerű Gothic 2 játékhoz lengyel rajongók által készített gigantikus mod. A magyarítás közvetlenül beépítésre került a játékba, így a játék letöltésével mostantól a magyarul tudó verzióhoz juthattok hozzá a Steam és Gog webáruházak oldalán.
Itt szeretnék köszönetet mondani fordítótársaimnak; Petyának és Comfy Boi-nak illetve Pulykaleveskének, amiért szabadidejüket nem kímélve dolgoztak e magyarítás létrejöttéért. Iszonyatos mennyiségű szöveg található a játékban - legalábbis a lelkes fordító csapatunk létszámához képest egészen bizonyosan. A lengyel mod fordítási kapcsolattartója eleinte kételkedésének adott hangot, hogy ennyi ember képes lesz-e egyáltalán ennek a hatalmas szövegmennyiségnek a lefordítására.
Szeretném megköszönni a tesztelési fázis során küldött számtalan hibajelzést, a kapott ötleteket, tanácsokat és észrevételeket W.B.-nek, Sandrix87-nek, Szlivka Lászlónak, illetve Totya is segített kisebb dolgokban.
A fordítás kemény 16 hónapot vett igénybe! Kezdetben még csak nem is álmodtam arról, hogy ennyi idő alatt elkészülhet a magyarítás. A fordítás befejezése után következett a tesztelés, ami nagyjából kettő hónap hosszan tartott. A magyarításban persze még most is előfordulhatnak hibák szép számmal, éppen ezért minden kedves Játékost bátorítanék a magyarítással kapcsolatos hibajelzések megtételére, melyet köszönettel vennénk! A fordítási hibákat képernyőmásolattal, vagy ha nem annyira egyértelmű a hiba, akkor pedig kis leírással megtoldva a Discord elérhetőségünkre kérnénk elküldeni.
Fogadjátok szeretettel a munkánkat, és jó szórakozást kívánunk Marvin kalandjaihoz!
- Wolframm -
...kicsit visszamenve az időben…
A hófehéren világító Hold vészjóslóan tekintett le a Földre, de nem tudott a szürkén-feketén gomolygó vastag felhőzet alá látni. Éles felvillanások cikáztak szüntelen, valószínűleg villámok. Akkor vihar lehet... „Ma se látok semmi érdekeset” - gondolta a Hold. Lehunyta szemét, és beletörődött abba, hogy amíg a Nap át nem veszi a stafétát pirkadatkor, addig neki csak az unalmas szunyókálás jut osztályrészül. Persze akik a felhő alatt, a Föld felszínén éltek és tengették mindennapjaikat, azért annyira nem unatkoztak…
Kegyetlen volt az éjszaka, fejvesztve menekültünk a sötétség és a tomboló vihar leple alatt. Zuhogó esőben bőrig ázva vonszoltuk magunkat ahogy bírtuk, összeszedve utolsó erőnk maradékát. A folyamatosan szakadó eső kimosta frissen szerzett sebeinkből a vért, így itt-ott vöröses csíkokat húztunk magunk után, iránymutatóként a ránk vadászó orkok vérszomjasan csaholó kutyáinak. Még most is a fülemben visszahangzik a vérszagra éhes nyüszítésük, a nyakörvükre kötött vasláncok vészjósló csörgése, mely egyre hangosabbá vált, ahogy egyre közelebb és közelebb kerültek hozzánk. Szinte már éreztem, ahogy a hatalmas állkapcsok és fogak egyetlen harapással átharapják a karomat fedő szegecselt bőrpáncélt a rajta levő bőrrel, hússal és csonttal együtt… Egy maroknyi őr és katona teljesen esélytelenül, önfeláldozó módon próbálta megállítani a minket üldöző orkokat. De nem járhattak túl nagy sikerrel, mert rövidesen csak dobhártyaszaggató halálsikolyukat lehetett hallani, egyiket a másik után, mely belekeveredett a végeláthatatlan mennydörgések és villámrobbanások fülsüketítő hangjai közé… aztán egy kis idő után ezek a sikolyok elhallgattak, és csak a vihart lehetett hallani. Valószínűsítem, hogy azok a torkok többé már nem vehettek levegőt, ki tudja, földi maradványaik sorsa mi lett, kutyák falták fel őket, vagy pedig eltemették őket az anyaföldbe.
Már nem tudom hogyan, tájékozódásunkat és eszméletünket majdnem teljesen elveszítve, de végre elértük a partot, ahol szerencsénkre találtunk egy gazdátlan csónakot, így vízre szállhattunk. Lassan sodródtunk a tengeren, melyet azért még felkorbácsolt a már ugyan lassacskán csillapodó vihar. Visszanézve a part felé, egy utolsó pillantást vetettünk Londram távoli pislákoló fényeire.
A hánykolódó csónakon amúgy sem volt sétagalopp az utazás, ezt tetézte, hogy Pulykaleveske idegei felmondták a szolgálatot, így egyszer csak a vízbe vetette magát… tehát ő már nem tartott velünk a továbbiakban. De emlékét megőrizzük.
A kimerültségtől, a hajszától, és a vérveszteségtől elaludtunk. Nem tudni mennyi idő múlva arra ébredtünk, hogy csónakunk valami keményhez ütődik; végre elértük Archolos partjait!
Senki sem tudta előre, mi fog majd várni ránk…
Petya és Comfy Boi ismervén a járást, előre mentek Silbach falujába. Én egyelőre hátra maradtam, hogy kicsit összeszedjem magam. Az én sebeim valószínűleg súlyosabbak voltak… így több időre volt szükségem.
W.B., Sandrix87 és Szlivka László helyi lakosok segítettek élelemmel és készletekkel, így nem üres kézzel és gyomorral kellett folytatni utunkat, útközben pedig még egy Totya nevű rongyos koldus is tudott adni egy kis penészes kenyérhéj maradékot.
Ahogy a pihenéstől kissé megerősödtem, elérkezettnek láttam az időt arra, hogy beljebb merészkedjek Archolos földjére. Így hát az előre küldött felderítő csapat után indultam Silbach falujába. Kíváncsi voltam, vajon mi vár majd ott rám. Hosszú volt az út, de végre elértük célunkat. Immáron én, Wolframm is új otthonra leltem. Őszintén remélem, hogy örömmel fogadják Myrtana királyságának lakói azt az ajándékot, amit hoztunk nekik… egy gyémántot! Egy gyémántot, melyet utunk során vigyázó szemmel őriztünk, finomra csiszoltunk, hogy ékesen ragyogjon, mire ideérünk. Még messze nem tökéletes, de új barátaink segítségével azzá válhat, és így egyre fényesebben ragyogva juthat el mindenkihez, hogy megcsodálhassa és élvezhesse. Mi szívünkben ezt a kincset Királyságunk fővárosába, Vengardba, királyunk II. Rhobar kincstárába szállítottuk, de a játék letöltésével mostantól mindannyiótoké, kedves Játékosok!
Köszönjük Innos, hogy megóvtál minket!
Wolframm, Totya, 2024.06.16.
Nem tudom már ki linkelte a discordon, 2023 végre eljutottam odáig, hogy rálessek. Mivel pár éve már fejlesztés alatt van, ami elérhető az technikailag egy demo és néhány videó alapján régebben még ennyire se volt Gothic így az elkövetkezendő kritikák feltehetően a jövőben semmisek lesznek.
Pixeles grafika nem probléma, ellenben komoly eltérések vannak a különböző elemek közt. Három csoportba tudnám ezeket sorolni. Fejlesztő vélelmezhetően maga rajzolta, Gothic és Risen játékokból kivett elemek és más játékokból vagy asset pakkokból származó elemek. E miatt nagyon elütnek dolgok, de van mikor nincs ezzel probléma, egymáshoz tudnak simulni a dolgok. Egyik szigeten kapunk Jharkendar szerű területet, annak a zenéjével, majd egy barlangba bemenve egyiptomi szobrok fogadnak minket. Közép amerikai indián építészeti stílus és az egyiptomi nagyon ütik egymást. Noha megszólalt a csengő a fejemben, hogy jó lenne rendes Gothicban ilyen terület, ahol egyiptomi stílusú romok vannak. Láttam régebbi videót ahol még teljesen másmilyen zombi volt a játékban, most már a G1-2-ből ismert kerül elénk. Csontvázak viszont valami asset csomagból lehetnek, ahogy a sárkány is. Ez utóbbi jobban zavar, mint a csontvázak. Ork, goblin, kutató, farkas, dögevő stb. viszont Gothic. Szarvas, ló vagy a birka viszont eléggé elütnek és elég egyszerű a kidolgozottságuk. Igen, ló. Van ló. Igaz, csak “dísz”, de van. Tárnarák helyetti óriás hangyák viszont remélem le lesznek cserélve. Fejlesztő orosz, így nem mennék bele az angol elírásokba, mint ratmole a molerat helyett.
Kolostornál az egyik épület textúrája a Risen 1-es kolostoré. Ezen felül a déli sziget háttérzenéje meg a Risen 2-ből van. A leltár dizájnja pedig Gothic 3. Játék története nem része az általunk ismert lórnak. II. Rhobar lányát elrabolja egy sárkány, akit Irdorath szigetén kell legyőzni ezzel kiszabadítani a hercegnőt. Nem Myrtana, nem Vengard birodalom székhelye hanem Agraria vagy Adraria… hajótérképen és Irdorat (igen nincs h) térképén más név van. Tulajdonképpen a Gothic és Risen játékok elemeit teljesen újra rázva, teljesen más világot és történetet kapunk. Megszokotthoz képest helyenként még komorabb és horrorisztikusabb atmoszférával.
Risen elemei, mivel kolostor textúrája és zenén túl, nem lepődnék meg, hogy a tengeren mozgó viharban egy titán lenne. Á igen, a hajózási térkép. Kezdetben evezősünkkel lehet a szigetek közt közlekedni, majd egy ponton vitorlás hajóval, így már visszatámadhatunk a kalózoknak, tény ekkora mások is beköszönnek a tengeren, nem barátkozás céljából. Őszintén megvallva, hangulatos a térkép, bár tengeri harc nagyon egyszerű.
Jelenleg csak közelharci fegyverek vannak. Szerencsére nem egy kaptafások az ellenségek. Zombit folyamatos ütésekkel sebződés nélkül meg lehet ölni, az mondjuk úgy, Gothic hű. Ugyanez orknál már nem éppen jó. Földrabló keményebb ellenfél, mint egy ork. Bár ez is kijátszható, mivel bevitt találat után hátrálni kell. Elég magasat tudunk ugrani, így a banditák nyílvesszőit elkerülhetjük. Ugyanez már nem jött össze a G2-ből ismerős kutatóknál. Mindig eltaláltak. Szóval van némi variáció az ellenfeleknél, ennél szegényesebb taktikázásra számítottam.
Beszéljünk a legnegatívabb dologról, a reklám videókról. Mikor hajózási térképre váltunk rendszeresen képünkbe mászik egy hangos reklám. Néha máskor is. Legnagyobb probléma mégis a nyersanyag és arany forrás lassúsága. Arany esetén költségekhez mérten alig találni aranyat. Egy reklám megnézése után kapunk 50 aranyat. Szintén reklám megnézésével fa, vas és kő is szerezhető, ladikunk vagy önmagunk életereje is maximumra tölthető.
Jelenlegi verzióban csak favágó phelysze és csákány készíthető, más dolgot nem lehet készíteni. Na jó, hús megsüthető tűznél, egyesével…. Szintlépéskor 2 életerőt kapunk és 5 tanulási pontot. Tolvajláson kívül mást nem tanultam, mivel még ügyesség nincs, csak erő. Ez meg tanulási pont nélkül is növelhető csak aranyért Innos oltárnál. Arany pedig addig van, míg agysejtjeink el nem rohadnak a reklámok nézésétől. Természetesen sok játékhiba van, mint elvégzett küldetés bent marad a naplóban, újra felvehető küldetés, nem működő lépcső a házunkban és számos grafikai hiba.
Mindent összevetve a jövőben egy egészen jó Gothic(/Risen) mobilos játék lehet még ebből. Megértem, hogy a készítő szeretne pénzt látni belőle, de ingyen is adni, hogy jogi problémák ne legyenek. Ám ehhez gyökeresen más megoldás kell, mint a mostani, mert élvezhetetlen. Sztori elég “bugyutácska”, le van egyszerűsítve, a már látott dolgok vannak újra keverve. Ettől függetlenül nem bántam meg az időt mit az ArnaLLiAval töltöttem. (Leszámítva a reklámokat, azért haragszok.) Megtudta idézni az eredeti játékok hangulatát. Nem mondom, hogy ha a teljes változat kijön akkor rávetem magam. Mivel az Archolost se tepertem még le. Viszont próbát megérős játék.
Szerző: W.B., 2024.02.18
"Isten hozott a kolóniában"... már megint - gondolhatná az ember. Valami elkezdődött 2001-ben, és sokan azt hittük, 2008-ban (a Gothic 3: Forsaken Gods megjelenésével) véget ért, ha nem vesszük a Gothic 4 nevezetű, számomra az eredeti trilógiától igen csak távol álló játékot.
Nem hittük volna, hogy szűk 20 év után, a névtelen hősben van még potenciál (leszámítva a Keleti Régió lelkes rajongóit, akik azóta is ontják magukból a különféle modokat, főleg a széria 2. részéhez), de a THQ Nordic játékkiadó, úgy tűnik, szintén érdeklődik a játék iránt, így kiadta a Barcelona stúdiónak, hogy ideje megnézni, a közösségnek mennyire van igénye egy felújított Gothicra.
Újra kiadják a Gothic-sorozat első három részét, illetve a Forsaken Gods-ot, ám némileg jobb, szebb, egészebb formában – áprilisban fog megjelenni a két kollekció. Nemrég kaptuk a hírt, miszerint újra kiadják a Piranha Bytes által fejlesztett első három Gothic játékot, illetve a Forsaken Gods címre hallgató kiegészítő részt, melyet a Trine Games csapott össze.
A közelmúltban meglehetősen baljós hírek érkeztek a JoWooD háza tájáról, miszerint a kiadó nagy bajban van: nemes egyszerűséggel a csőd szélére sodródott a kiadó, és a már fejlesztési munkálatok végén lévő Fall of Setarrif kiegészítőt sem tudják megjelentetni. Ez igaznak bizonyult – sőt –, a kiadás jogait át is ruházta a Nordic Games Publishing számára, akik némi csúszással, ám végül kiadták a kiegészítőt. Az ArcaniA: Fall of Setarrif nem igényli az ArcaniA: Gothic 4 jelenlétét, vagyis önmagában is futtatható. Mit kínál a kiegészítő? Nos, a rajongóknak talán elegendőt, de az alkalmi RPG-játékosok is megtalálhatják számításaikat a kiegészítőben.
Nagyszerű híreink vannak a Gothic 3 rajongók számára. A Community Patch Team (CPT - Közösségi Patch készítő csapat), kiket jól ismerünk a Gothic 3-hoz készített hibajavításai révén, elfogadták a kihívást, hogy a Gothic 3 kiegészítőjének, a Forsaken Gods-nak minőségét feljavítsák.
Idézet a CPT-től:
"Igen, jól látjátok, hamarosan érkezik! A Gothic 3 Forsaken Gods Enhanced Edition. Valamint a hibajavítás is, melyre sajnos oly sokáig kellett várnotok. Az elmúlt hetekben és hónapokban nem ültünk a babérjainkon, hanem teljes gőzzel dolgoztunk a Gothic 3 kiegészítőjének fejlesztésén."
A Konzol magazin októberi számában olvashatunk egy nem túl rövid, de velős élménybeszámolót és egyben játéktesztet az ArcaniA: Gothic 4 konzolos verziójáról. Kronnas barátunk volt a szerencsés, aki ezt megírhatta, majd a kedvünkért kissé átdolgozta PC-s verzióra.
Oldalainkat 8 vendég és 0 tag böngészi