|
Gnóm A gnómokat jól ismerjük az előző részekből. Csak ezúttal teljesen új szerepben láthatjuk őket. Érdekszövetséget kötöttek a mágusokkal, hogy Taranis bányáiban dolgozhassanak. Itt a gnómok a bányákban áskálnak, és elviszik a talált különleges kristályokat a szövetségeseiknek. Cserébe minden más fémet (pl. ércet, ezüstöt és aranyat) megtarthatnak maguknak. A gnómok általában békés fickók. Ám ha megpróbálod elvenni a zsákmányukat, erős ellenállásba ütközhetsz. |
|
|
Óriás patkány Ha a kisegér láttán az emberek az asztalra ugranak fel félelmükben, képzeld csak el, mit okozhat egy egy méteres patkány. A Risen 3: Titan Lordsban ezek a nyirkos barlangokat és a sziklás helyeket kedvelik. A jó hír az, hogy általában nem jelentenek nagy fenyegetést. A rossz hír pedig, hogy ellenségesek, és folyton valami - bármi - ennivaló után kutatnak. Ha fenyegetve érzik magukat, azonnal támadnak! Ha harcolsz velük, készülj fel! Hátsó lábukra ágaskodva vetik magukat a hősre. Szeretnek nagyobb távolságról ráugrani az emberekre. |
|
|
Dögevő Az ellenfél alábecsülése sosem volt jó ötlet. Ez természetesen igaz a Risen 3: Titan Lordsban is. Lehet, hogy első pillantásra a dögevők sem tűnnek veszélyesnek, csupán egyszerű növényevőknek. De ne áltasd magad! Bár a dögevők szeretik inkább figyelmeztetni és elriasztani potenciális ellenségeiket, mint azonnal rájuk támadni, egy velük való találkozás azért még halálos kimenetelű is lehet. Különösen azért, mert ezek a lények ritkán találhatók meg egyedül, inkább csapatban járnak. A 1,5 méter magas dögevőkkel folyók mentén és tópartokon találkozhatsz. Ám a dzsungel tisztásain is szeretnek legelészni. Ha ezek a növényevők fenyegetve érzik magukat, éles csőrükkel lendülnek támadásba. A támadókat erős lábukkal is igyekeznek távol tartani maguktól. |
|
|
Pokolkutya A pokolkutya a játékos valóságos rémálma! Már pusztán démoni megjelenésével rettegést válthat ki a kalandorból, és kb. 80 kg-os súlya meglehetősen erős testfelépítést mutat. Miután belenézel világító szemébe, maradék bátorságod is hamar elszáll. Kitűnő hallása és szaglása tökéletes vadásszá teszi. Ha pedig azt hiszed, egyedül van, nagyon tévedsz. Az ilyen állatokból egy falka gyorsabban végez a hőssel, mint ahogy elkáromkodná magát. Említettük már, hogy ez a fürge bestia mászni is tud? A pokolkutya elsődleges fegyvere a fogazata. Egy nagy ugrással az áldozata torkára veti magát, hogy azután lakmározhasson belőle. Nem mintha ez nem lenne már önmagában is elég rossz, íme még egy figyelmeztetés: ezek az állatok gyakran más, náluk sokkal veszélyesebb lények szolgájaként cselekszenek. |
|
|
Dzsungel kriptapók A pókoktól sokan félnek, de ez a faj valóban rémisztő. A nagy dzsungelpók kiérdemelte a nevét a maga 2-3 méteres méretével. A mottója: "Ha kisebb vagy nálam, akkor ehető vagy." Sötét színe révén, s mivel ez a kemény ellenfél többnyire barlangban él, általában későn lehet csak felfedezni. Túl későn - ahogy a kalandorok mondanák. A pók hierarchiában ők az átlagos, ámbár szintén kellemetlen dzsungelpókok fölött állnak. Harc közben az embernek oda kell figyelnie a póklábak ravasz támadására is. |
|
|
Sárkányrabló Nomen est omen. Az embernek csak rá kell nézni e gyors és szívós bestiára, s nem nehéz elképzelni, ahogy a borotvaéles fogak és a karmok letépik a húst a csontról. Ráadásul ezek a fürge ragadozók gyakran akár hármas falkában is előfordulnak. Kb. 2 méteres magassága folytán állkapcsa gyorsabban zárul az áldozata fejére, mint azt bárki szeretné. És a sárkányrablónak nem kell hirtelen megjelennie az ember előtt - nagyobb távolságból is képes gond nélkül odaugrani. |
|
|
Vasgólem Három méter magas és masszív, mint egy hegy - így írják le a kalandorok a vasgólemet. Ne menj a közelükbe óvatlanul, még akkor sem, ha jellemzően egyedül, vagy kettesével látod meg őket. Ez a szörny nem fog meghívni téged egy teára. Nincs szabad akarata, és látszólag az az egyetlen életcélja, hogy megölje a hősödet. A vasgólem nehézkesnek tűnik vaskos lábain állva, de minden, csak nem lassú. Ha egyszer a szerencsétlen áldozatuk közelébe jutott, hatalmas öklével hamar végezhet vele. Ezenkívül képes megrohamozni és kilapítani az ellenfelét. Ha még ezzel sem jár sikerrel, akkor ott van a mágikus támadása, ami már minden bizonnyal elsöpör minden ellenállást. |
|
|
Láva gólem Azon játékosok, akik először találkoznak a láva gólemmel a Risen 3: Titan Lordsban, reszketni kezdenek a félelemtől! Bár ezek a szörnyek magányosan vagy párban élnek, attól még nagyon veszélyesek. 3 méteres, hatalmas termetükből és iszonyatos erejükből kifolyólag rettenetes károkat okozhatnak az arra tévedő óvatlan kalandoroknak. Az, aki vulkanikus területre téved, jó eséllyel összefuthat egy ilyen óriással. Az utolsó dolog, amit felfoghat ez az ember, az, hogy a nagy testsúly nem mindig párosul lomhasággal! A láva gólemnek nincs szüksége élelemre (bár azt beszélik, néha szívesen rágcsál kristályokat), és maga a két lábon járó éberség. Ne hidd, hogy nem tud mászni! Ha tényleg úgy döntesz, szembeszállsz ezzel a kegyetlen gigásszal, nagyon vigyázz a pusztító erejű ökölcsapására! Ezenkívül le is szokta rohanni az ellenfelét, és szereti meglepni az áldozatait egy váratlan rúgással. |
|
|
Árnyharcos Csak keveset tudunk a rejtélyes árnyharcosokról. Talán azért van így, mert kevesen élték túl a támadásukat? Kétségbeesett hősök töredékes beszámolói alapján veszélyes közelharcosok képe bontakozik ki előttünk, akik katonaként szolgálnak egy gonosz seregben. A jelentések szerint néhányuk képes varázsolni is. Még ha úgy is mozognak, mint egy ember, rémisztő viselkedésük miatt olyanok, mintha nem is e világ részei lennének. Az általuk lakott területek sivárak és halottak. |
|
|
Árny nagyúr Jaj annak, aki találkozik egy Árny nagyúrral! Ők szellemek, démonok és mágusok egy "személyben", s ez teszi őket a Risen 3: Titan Lords legveszélyesebb ellenfeleivé. Mindegyikük egyedülálló a maga módján, és sajátos hatással vannak a környezetükre. Ostobaság bármelyikükkel is összeakaszkodni! Ha mégis harcba mersz szállni velük, a varázstámadásokhoz hasonló piszkos trükkök egész sorára számíthatsz. Úgy hiszik, ők az Árnybirodalom uralkodói, s félelmet és kétségbeesést ébresztenek minden élőlényben, aki a közelükbe merészkedik. Még ha nem is találkoztak személyesen az árny nagyúrral. És mikor már azt hitted, legyőzted ezt a hátborzongató ellenfelet, elkezdi elszívni az életerődet, hogy gyógyítsa önmagát. Ezért gondold meg kétszer is, hogy szembeszállsz-e egy árny nagyúrral! |