Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!
A Gothic II játékról rengeteg információt, jó tanácsot találhatsz a Gothic II Tudnivalók menüben, amelyek a Night of the Raven kiegészítőre is vonatkoznak.
Azonban meg kell jegyeznünk, hogy a legtöbb fegyver sebzése nagyobb, de a viselés követelményei is magasabbak, a szörnyek életereje/tulajdonságai általánosan növekedtek, illetve néhány védelmi felszerelés (pl. gyűrűk) védelmi értéke csökkent - ezzel nehezítve meg a játékot. Ezekre a leírásokban rendszerint utalás van, s többnyire az aktuális értékeket is feltüntettük.
A nagyobb eltérésekre az alábbi menüpontokban térünk ki (ld. bal oldalon Információk menü).
Beliar karma a Night of the Raven "csodafegyvere", hiszen a kiegészítőben szinte ekörül a kard körül forog minden - amint az a kiegészítő végjátékában kiderül. A játékban közel sem a leganagyobbat sebző fegyver, inkább csak az extra képessége (villám-sebzés) teszi érdekessé.
Miután fáradtságos munkával és ellenségek százait leteperve - és ezzel egy időre megmentve Khorinist - megszerezzük Beliar karmát, két lehetőségünk van a fegyverrel kapcsolatban. A végigjátszásban részletesen leírásra kerül, tehát itt inkább csak néhány szóban említeném meg. Beliar karmával a "zsebünkben" el kell mennünk Saturashoz, s konzultálhatunk vele a kardról. Felajánlja, hogy nála is hagyhatjuk, akkor ő behajítja majd a tengerbe, hogy Adanos gondoskodjon róla. Vagy megtarthatjuk, s ebben az esetben akár még használhatjuk is. A használatáról a következőket lehet elmondani.
A fegyver szintje imádsággal növelhető, minden imádság - 5 életerő pontba kerül. Amint a következő fegyverszinthez szükséges szintet eléri hősöd, imádkozhatsz egy Beliar oltárnál.
Beliar karmának sebzése
Fegyver szintje |
Játékos szintje |
Kétkezesként sebzés |
Egykezesként sebzés |
Esély extra sebzésre (%) |
1 | 11 | 100 | 90 | 12 |
2 | 11 | 101 | 91 | 14 |
3 | 13 | 102 | 92 | 16 |
4 | 15 | 103 | 93 | 18 |
5 | 17 | 104 | 94 | 20 |
6 | 19 | 105 | 95 | 22 |
7 | 21 | 106 | 96 | 24 |
8 | 23 | 107 | 97 | 26 |
9 | 25 | 108 | 98 | 28 |
10 | 27 | 109 | 99 | 30 |
11 | 29 | 110 | 100 | 32 |
12 | 31 | 111 | 102 | 34 |
13 | 33 | 112 | 102 | 36 |
14 | 35 | 113 | 103 | 38 |
15 | 37 | 114 | 104 | 40 |
16 | 49 | 115 | 105 | 42 |
17 | 41 | 116 | 106 | 44 |
18 | 43 | 117 | 107 | 47 |
19 | 45 | 118 | 108 | 48 |
20 | 47 | 120 | 110 | 50 |
Azt már több helyen is írtuk, hogy a Night of the Raven kiegészítő sok dologban eltér az alapjátéktól - a küldetéseken kívül persze. Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a fegyverek követelményei jócskán megnövekedtek (már-már nincsenek arányban a sebzés értékükkel), és a tanulás sem a megszokott statikus ár-érték arányban van, hanem exponenciálisan nő, ahogy egyre magasabb szinten állunk. Pl. korábban 5 tanulópontba került 5 erő, a NotR kiegészítőben pedig 30-as erő felett már 10 tanulópontba kerül 5 erő, és így tovább. Ezzel nagyon megnehezítették a játékot, ami sok embernek bejön, de azért valljuk be, a tanulópontokkal igencsak csínján kell bánni. Ehhez és még más újdonságokhoz nyújt segítséget ez a karakterfejlesztéssel kapcsolatos kis gyűjtemény.
Hogyan spóroljunk az elosztható pontjainkkal?
A tulajdonságok fejlesztése:
1 - 30-ig | 1TP |
31-60-ig | 2TP |
61-90-ig | 3TP |
91-120-ig | 4TP |
120 fölött | 5TP |
Erő
+4 Thekla egytálételétől (+5 csak Zsoldosoknak)
+3-6 almától (30 után +1 erő)
+22 kőtáblákból
+10 imádkozás Innos oltáraknál (csak Céhnélküli/Zsoldos/Sárkányvadász/Milicista/Paladin)
+39 saját gyártmányú italokból
+1 Erol trükkjétől
+12 talált vagy vásárolt italokból
+15 Embarla Firegasto italból (+30 Zsoldos/Sárkányvadász)
+5 Innos Könnye (csak Mágusok)
+3 sárkánytitok itala??? (nem Zsoldos/Sárkányvadász)
+2 erőegytálétel/leves
+28 öv+amulett+2 gyűrű
Tehát Zsoldos/Sárkányvadász +128 Erő
Céhnélküli/Milicista/Paladin +107 Erő
Tanoncok/Mágusok +102 Erő
A játék legjobb fegyvere a Berseker fejsze: 170 erő/200 sebzés. Hogy használni tudjuk teoretikusan tanulnunk kell 68 (Mágusként), 63 (Milicista/Paladin) és 42 (Zsoldos/Sárkányvadász) erőt. De a legjobb 90ig tanulni. Így a játék végére meglesz kb. 200 Erőnk.
Ügyesség
+1 Rengarutól
+24 kőtáblákból
+10 imádkozás Innos oltáraknál (csak Céhnélküli/Zsoldos/Sárkányvadász/Milicista/Paladin)
+51-75 sajátgyártmányú italokból
+15 talált vagy vásárolt italokból
+15 Embarla Firegasto italból (+30 Zsoldos/Sárkányvadász)
+5 Innos Könnye (csak Mágusok)
+30 öv+amulett+2 gyűrű
Tehát Zsoldos/Sárkányvadász +116 Ügyesség
Céhnélküli/Milicista/Paladin +101 Ügyesség
Tanoncok/Mágusok +96 Ügyesség
A játék legjobb íja a Sárkányvadász íj: 160 Ügyesség/160 sebzés. Hogy használni tudjuk teoretikusan tanulnunk kell 64 (Mágusként), 59 (Milicista/Paladin) és 44 (Zsoldos/Sárkányvadász) ügyességet. De a legjobb 90-ig tanulni. Így a játék végére meglesz a 190 Ügyességünk.
A tulajdoságok fejlesztéséhez hasonlóan a fegyverszakértelem kitanulása is fokozatosan egyre több tanulópontot igényel, de ezeket csak 100%-ig érdemes fejleszteni, efölé értelmetlen.
De hogyan is spóroljunk a nehezen megszerzett Xp-nkel?
Kétkezes fegyverismeret
+5% Lutero könyvéből
+20% kőtáblákból
+2% Sergiotól (csak mágusoknak)
Persze vannak még olyan fegyverek is, amelyek különböző +% adnak a kétkezes fegyverismerethez. De ezeket most hagyjuk.
100% eléréséhez tehát elég megtanulni:
Mágusoknak 73%ig
Lovagoknak, Zsoldosoknak 75%ig
Egykezes fegyverismeret
+5% Lutero könyvéből
+2% Wulfgar bonusza (reggel 5-től 7-ig)
+24% kőtáblákból
+10% Morgan gyűrűje
Persze vannak még olyan fegyverek is, amelyek különböző +% adnak a kétkezes fegyverismerethez. De ezeket most hagyjuk.
100% eléréséhez tehát elég megtanulni: 69%ig
Íjak
+30% kőtáblákból
100% eléréséhez tehát elég megtanulni: 70%ig
Számszeríjak
+20% kőtáblákból
100% eléréséhez tehát elég megtanulni: 80%ig
Ahhoz hogy hősöd ismerje az akrobatikát, egyszer föl kell vinned az ügyességét 90-re. Ha milicistával vagy zsoldossal vagy elég 60-ig, de természetesen amikor a 60.-ik ügyességet vennéd, rajtad kell hogy legyen a +10-es ügyesség amulett (második fejezetben, a gyíkos fennsíkon található Xardas tornya mellett, vagy zsoldossal a negyedik fejezetben Daar küldetéseként jutalomnak választható), a +10-es öv (Bospernél a harmadik fejezetben) és két +5-ös gyűrű (régi démontorony közelében egy, egy Bospernél és egy Lucianál). Mágusnak 62-ig kell felvinni.
Ha nem sikerülne ez a művelet addig, míg eljutsz Jahrkendarra, akkor hamarabb is elsajátíthatja a hős ezt a praktikus képességet, melynek során a sérülések mértéke csökken, ha magasból ugrik/esik le a karakter. A Végigjátszásban erre kitérünk, ezért itt csak nagyvonalakban írom le a helyet. Tehát Jahrkendarban a Kalóz tábor felé menet van egy verem oda kell beugrani, s akkor +1 Akrobatika képességet kapunk. (Mégegyszeri ugrás már merészségnek számít, ezért az mínusznak számít!)
A banditák aranybányájában számos aranyrög vár arra hogy kicsákányozd, de hogy ezt minél hatékonyabban tehesd meg tanulnod kell a bányászatról. Kérd meg Emiliot, Lennart és Finnt hogy meséljenek a bányászatról. Lennar 50 aranyért +10-et ad a képességedhez. Ha elvégezted a „Három bányász – három kotábla” küldetést Finntől és Lennartól kapsz még tapasztalatot. Ha bejutottál a bányába beszélj az alul álló bányászokkal, ok is növelik képességedet, valamint faggasd Raven rabszolgáit – az eltűnt embereket. Scatty a bánya bejáratánál áll, ha beszélsz vele +10-et ad a bányászatodhoz, további 2 tapasztalati pontért +10-et, de 90 így is összejön. Fontos hogy addig ne kezdj el egy rögöt bontani amíg növeled a képességedet, mert ha elfogy az arany akkor aztán ütheted, hiába magasabb a képességed. Ha kíváncsi vagy mit tudsz, menj Finnhez és elmondja. A lebontott aranydarabokat Crimson váltja neked be aranyra (a fújtatónál találod az első járat után), egyet tízre.
Ha összeszedted a 90%-os bányász képességet, akkor nekiállhatsz csákányozni. Ahogy bontasz, időnként kiírja, hogy mennyivel nőtt a képességed, de ezt csákányozás közben te magad is megnézheted. Ha elérted a 100%-ot, menj oda Finnhez, kérd meg, becsülje fel képességedet. Nagy örömmel értesít, hogy mostmár kollégák vagytok, hiszen te magad is bányász guruvá váltál! Ezért xp-vel jutalmaz!
Oldalainkat 6 vendég és 0 tag böngészi