A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Montera

Montera térképe

 

Teleportkő: a korábbi verziókban Monterához nem volt teleportkő (Tipp az utazáshoz: a konzolba írjuk be ezt: goto Montera), az Enhanced Editionben azonban Sanford régi raktárárban már megtalálható!!!

 

Italok eladása. - Selling of potions.
Ezt a küldetést az Alkimista adja, akit Montera északi farmján találunk egy házban. Adni fog nekünk egy rendkívül erős italt és azt akarja hogy adjuk el valamelyik nagy vezetőnek. Fontos figyelembe venni, hogy Gorn vagy Thorus oldalán óhajtod végigvinni a játékot. Ha Gornhoz akarsz csatlakozni, őhozzá is mehetsz először az itallal, de Gorn még nem fogja megvenni, mert csak azt mondja, ő dupla árat kínál Thorushoz képest. Azonban a küldetést végül Thorusnál fogod tudni megoldani. Ha az ő oldalán akarsz harcolni, ne menj el Gornhoz! Thorus úgyis rögtön lecsap a löttyre.

 

Thorus azt akarja, hogy megvizsgáld a fegyvereket és az italokat - Thorus wants you to take back the weapons and potions to examine
Ezt a küldetést Viet adja. Amikor az Osch által küldött fegyvereket és italokat készülsz vinni Kosarnak, a tábor előtt az út közepén megjelenik Viet és megszólít. Ha nem akarod visszavinni a cuccost, nem muszáj, egyenesen elviheted Kosarnak is, de akkor kiesik egy kupac xp. Thorus tényleg csak megnézi a holmit és utána mégis el kell vinni Kosarnak.

 

Győzd le az Ork Sámánt - Defeat the Orc Shaman.
Amikor Monteraból elindulsz Ardea felé a rövidebb úton (tehát nem a folyóparti út felé), akkor ott, ahol az alapjátékban az erős banditák táboroztak, most találsz majd néhány Sámán orkot. Ha megszólítod az egyiket, az méltatlankodni kezd, hogy milyen alantas munkát kaptak a Sámántól harcos ork létükre. Ahogy dumcsiztok, megkér téged, hogy menj vissza Monteraba, hívd ki a Sámánt harcra, verd meg és utasítsd őt arra, hogy hívja őket vissza. A küldetés megoldása annyi, hogy visszakocogsz a városba, s amikor a kocsma előtt találkozol a Sámánnal, ő meg is szólít. Itt eldöntheted, hogy kihívod és az orkok kérését teljesíted, vagy a következő küldetést vállalod el.

 

A játékos elfogadta a sámán ajánlatát, amiben... - Player accepted the shaman's offer, in which...
A Sámán aggódik az orkjai miatt, hiszen már oly régóta nem tértek vissza. Ha vállalod a feladatot, hogy visszahozod őket, akkor menj vissza az orkokhoz és beszélj velük újra. Ott kiegyeztek annyiban, hogy visszamennek veled, aztán ha majd egyedül maradnak a Sámánnal, akkor ők elintézik. Így hajlandóak lesznek veled menni a városba. Amikor visszatértek, beszélj újra a Sámánnal és kész is az ügy.

 

A vadász megkérte a játékost, hogy az ölje meg a szörnyeket. - The hunter asked the player to kill the monsters.
Ahogy Montera felől Okarába tartunk, ott, ahol az alapjátékban a gabona tolvajok voltak, most is találunk valakit. Rollant, a vízmágust. Beszéljünk vele, s megkér minket, hogy öljük meg a szörnyetegeket, akik folyton rettegésben tartják őt. Abban a pillanatban, hogy elvállaljuk a feladatot, a tábor jobb oldali kijáratánál (ha háttal állsz a barlangnak) megjelenik négy "Szörnyeteg", amik tulajdonképpen egyszerű Varánok. Nosza, levág, visszaszól az öregnek.

 

Keresd meg Rollan ládáját és a hozzá tartozó kulcsokat.
Rollan nagy hálálkodásba kezd, aminek az a vége, hogy előad valami sejtelmes sztorit arról, hogy ha az úton haladsz, és nem kincset keresel, akkor hatalmas tudás birtokába jutsz. Ad egy kulcsot is, amihez össze kell még szedned két másik kulcsot is. Aztán a három kulccsal megkeresni egy ládát, ami - elmondása szerint - tele van mágikus dolgokkal. A második kulcsot Gothában szedhetjük össze, a várban (bejárattól balra) ácsorgó Trevor nevű vízmágustól. Nem kell egyebet tennünk, mint a közelébe sétálunk és máris megszólít minket. A harmadik kulcshoz pedig Faringban juthatunk hozzá, szintén a várban (bejárattal nagyjából szemben) jövő-menő vízmágustól. Ezután már csak meg kell keresnünk a ládát... Ez pedig Faring alatt van, ha a nagy híd Faring felőli jobb oldalán lemegyünk a parti ösvényen. Ott lesz majd Rollan ládája néhány orrszarvú társaságában. A "mágikus holmi" pedig nem más, mint egy Tiszta ércből kovácsolt kard, meg néhány tekercs.

Megjegyzés: ezt "küldetésként" írtam le, de nem jelenik meg a listában, nem külön feladat, csak amolyan "extra".

 

Vidd el a foglyot Gabrielnek! - Take the prisoner to Gabriel
Amint megérkezel a három trelisi magas rangú orkkal, Kan azonnal megbíz téged egy feladattal. El kell vinni egy foglyot a Gotha előtt állomásozó lázadó tábor vezetőjének, Gabrielnek. Őt a Gotha előtt álló torony mellett találjuk a tábortűznél. A küldetés akkor teljesül, ha beszélsz Gabriellel és átadod neki a foglyot.

 

Vidd el a foglyot Kantól először a feleségéhez és csak aztán Gabrielhez - Take the prisoner from Kan first to his wife and only then to Gabriel.
Amint Orontius csatlakozik hozzád, rögtön megszólít és megkér, előbb vidd el őt a családjához Gothába. Hát mivel megegyeztek, hogy utána elmegy veled Gabrielhez, megteheted neki ezt a szívességet. Tartja a szavát. Vidd el őt Gotha első házába, ami bal kéz elé esik. Amikor odaértek, a küldetés kész.

 

Kan azt szeretné, ha hoznál neki 3 készlet páncélt és fegyvert a háborúhoz - Kan would like you to bring him 3 sets of armour and weapon for the war
Miután visszatértél Gabriel elutasításával, Kan iszonyú dühre gerjed és azonnal készülődni kezd a háborúra. Ehhez fegyverekre és páncélra van szüksége, amit neked kel megszerezned a Borús-fokban élő kovácstól, Somától. Menj el hozzá. Miután hoztál neki anyagot (külön küldetést), megkapod tőle a holmit, s ha átadtad Kannak, a küldetés kész.

 

Vidd a varázstárgyat, a páncélt és Gabriel üzenetét Thorusnak - Take the artifact, the armour and the message of Gabriel to Thorus
Miután vittél Kannak páncélt, fegyvert és leszállítottad Morgot is Urbanus helyetteséül, Kan megbíz téged azzal, hogy vidd a páncélokat, a fegyvereket és egy varázstárgyat Thorusnak, no meg azt is regéld el neki, mit mondott Gabriel. A küldetés nyomban kész lesz, amint beszélsz Thorusszal.

 

Beszélj Ogittal - Talk to Ogit
Aztán Kannak eszébe jut még valami. Ogit nyaggatta őt valamiért, miután megérkeztek, s arra utasít minket, kérdezzük meg az ork sámánt, mit akart. Némileg udvariasabb hangnemben eldiskurálunk Ogittal és ő ennek örömére rögtön ránk is bíz egy újabb melót.

 

Beszélj Urbanusszal a varázstárgyról - Talk to Urbanus about the artifact
Ogit egy varázstárgyat akar Urbanustól. El kell tőle kérni. Igen ám, csakhogy a varázstárgyat ellopták és Urbanus nem hagyhatja el Monterát, hiszen a várfalon őrködik. Ezért kapunk tőle is egy feladatot. Miután végigcsináltuk a macerát és Urbanus végre elvihetett minket a banditákhoz, akkor legyakjuk a három nomád öltözékes pofát, majd az egyiktől elvesszük az amulettet. Elkapjuk Urbanus grabancát (mivel nekiáll visszasétálni Monterába), visszacigöljük Monterába és Ogitnál leparkoljuk. Amikor megszólítjuk a sámánt, kész a küldetés és Urbanus is beállhat őrködni megint. Ogit Kanhoz küld minket az amulettel.

 

A játékost arra kérték meg, kérjen engedélyt Kantól Urbanusnek Montera elhagyására - Player was asked to ask for permission from Kan for Urbanus to leave Montera
Urbanus azt mondja, ő már csak Kan engedélyével hagyhatja el Monterát, hogy visszaszerezhesse az amulettet. Ezért el kell kérned őt Kantól, hogy elmehessetek együtt a tolvajokhoz. Az engedélyt pedig csak akkor adja meg a főork, ha kerítesz valakit Urbanus helyére őrködni. Miután megérkezel Morggal (az ő előkerítése Borús-foknál van leírva), őt lepasszolod a várfalnál Urbanus közelében, szólsz Kannak, hogy a helyettes megérkezett és ezt a feladatot is letudtad.

 

Beszélj Arthurral a helyettesítésről! - Talk to Arthur about the replacement
Kan elküld minket mindentudó emberéhez, Arthurhoz. Persze, ez azért nem ilyen egyszerű. Először is elő kellene keríteni. Fél Monterát végig kell kérdezősködni, mindenki csak vakít, de senki semmi konkrétumot nem árul el. Túlmisztifikálják a csávót, de Omert rendes fickó, elárulja, hogy szerinte Borús-fokban kellene őt keresni. És tényleg! Ott tesped a kovácsműhellyel szemközti nyitott szálláson (ahol a teleportkő is van). Amikor megszólítod Arthurt, kész is a küldetés.

 

Urbanus elviszi a játékost a banditák táborába - Urbanus takes Player to the bandit camp
Ha megvan a helyettes és elkérted Kantól Urbanust, mehettek a bandita táborba. Ez ott lesz, ahogy Borús-fok felé menet átmész a folyón, a hídtól balra fent egy pici dombon. Amikor odaértek, Urbanus megszólít és ez ennyi volt. Mehetsz levágni a banditákat.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 59 vendég és 0 tag böngészi