A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

3. fejezet: A Templom

3. fejezet: A Templom

 

Biztosítsd a Vulkán erődöt - Secure the volcano keep "VÉDELMEZŐ"
Miután kinyitottuk a Vulkán belsejébe vezető kaput, kiáradnak a világba a Gyíkemberek. A világba pedig a Monostoron keresztül vezet az út, tehát a Monostor most hemzseg a gyíkemberektől. Vannak köztük behatolók, elit harcosok és vezetők. Mielőtt Mendozával behatolunk mélyen a vulkán barlangba, menjünk még vissza a Monostorba, hogy leszámoljunk felelőtlen tettünk következményeivel. Már akkor észrevehetjük, hogy valami nem stimmel, mikor a Szent Tűz Csarnoka felé megyünk, mert a kapunál ott ácsorog egy gyíkember. Beszéljünk Ignatiusszal, miután segítettünk neki legyőzni a gyík harcost, akivel viaskodik. Felháborodva veszi tudomásul, hogy ez a sok ősi teremtmény most megszállta a Monostort. Ki kell őket irtani az utolsó szálig. Ha ezt megtettük, akkor leszünk készen a feladattal. Eközben azonban számos más kisebb küldetést is végre kell hajtanunk.

 

Biztosítsd a kaput - Secure the gate!
Miután kinyitottuk a kaput a vulkán gyomrába, a gyíkemberek ellepték a világot, és a Monostorban is szép számmal találunk belőlük, vágjunk át a Monostoron, vagy kerüljünk be kívülről (pl. az Északi templom felől). A főkaput megközelítve beszéljünk Santiagoval. Ő elmondja, hogy látta a gyíkembereket, eszmét cserélünk vele a helyzetről, majd megkér minket, küldjük hozzá Kalibot, akiről tudja, hogy megmenekült. Menjünk be az előtérbe, itt lesz két gyík harcos, majd térjünk be balra, onnan fel a lépcsőn és megint balra. Egy szegletben fog ücsörögni Kalib, hát küldjük ki szépen Santiagohoz. Ezt a küldetést csak Mágusok kapják meg!

 

Vulkán erőd térképe - 3. fejezet

 

Parancsok a mágusoknak - Orders for the mages
Ignatius mester attól tart, hogy a gyíkemberek a Szent Tüzet akarják megsemmisíteni, s akkor vége a szigetnek. Ezért azt a parancsot kell továbbítanunk minden mesternek, hogy vonuljon vissza a Szent Tűz Csarnokába a Tűz védelmére. Ha minden mesternek átadtuk az üzenetet, végeztünk. Ha pedig valamelyik mester meghalt, magunkhoz kell vennünk mindenét, nehogy a gyíkok megkaparintsák. Csupán egy mester hal meg, s az Pallas. (Ha a könyvét átadjuk Ignatiusnak, ő tanít minket tovább a Fagy kristály mágiájára.)

 

A gyík harcos - The lizard warrior
Amikor Vitus mesternek akarjuk átadni Ignatius parancsát, ő felhívja figyelmünket egy erős gyík harcosra, aki nagy valószínűséggel a Temetőből irányítja a többi gyíkembert. Őt kell megtalálnunk és megölnünk, hogy teljesítsük a küldetést. Ez a bizonyos Elit harcos a kriptában rendezkedett be, oda kell lemennünk, hogy végezhessünk vele.

 

Ellátmány a könyvtárból - The supplies from the library
Amikor meglátjuk Abrax mestert alkimista műhelyének titkos kijáratánál ácsorogni, szólítsuk meg. Ekkor zavartan kérdezgetni kezd minket, hogy mi történt. Küldjük el őt is Ignatiushoz a parancs szerint, ám ő az ellátmánya miatt aggódik, amit bent hagyott a laboratóriumában. A felhalmozott tudását nem kaparinthatják meg a gyíkemberek, mert felhasználhatják az emberek ellen. Három csomag ellátmányt kell visszaszereznünk a Behatolóktól, akiket a már korábbról megismert titkos útvonalon érhetünk utol a Könyvtárban. Ezzel menjünk vissza Abraxhoz. Lehetőség van úgy is sikeresen végezni a feladattal, ha átadjuk őket Siriusnak.

 

Űzd ki a behatolókat! - Drive out the intruders!
Ezt a küldetést is Abrax mestertől kapjuk. A Behatolók bejutottak a Monostor Könyvtárába, ahol hatalmas tudást rejtettek el. Nem szabad, hogy mindez a gyíkfajzatok kezébe jusson. Ki kell őket irtani. Az első Behatolóval a Tűz Csarnoka felől közelítve a Könyvtár előterében fogunk találkozni. Innen haladjunk végig Abrax rejtett zugához, s közben öljük meg a 10 behatoló gyíkembert. A sikerünkről aztán számoljunk be Abraxnak is.

 

Siriusnak problémái vannak Abraxszal - Sirius has problems with Abrax
Ha sikerült még a 2. fejezetben Siriust visszajuttatni Abraxhoz, akkor ő ott sepreget békésen Abrax laboratóriumában. Amint a közelébe érünk, megszólít minket. Kiderült, hogy ő zárta be az ajtót, nem is a gyíkemberek. Sirius kicsit ki van akadva mesterére, mert az sohasem veszi észre, ha Sirius valamit is csinál. Márpedig a fiú szeretné felhívni magára mestere figyelmét, mert újra próbára akarja tétetni magát. Ha elmondjuk neki, hogy Abrax éppen a jegyzeteit keresi, Sirius lelkesedik az ötletért, hogy majd ő akkor megkeresi. A cucc - nagy valószínűséggel - már nálunk van. Kérhetünk érte 200 aranyat - szíves örömest ad nekünk ennyit a holmiért -, de oda is adhatjuk csak úgy. Ezzel ez a feladat is sikeresen zárul, illetve teljesül az "Ellátmány a könyvtárból" küldetés is. Ha azt feleljük, mégis inkább mi visszük el Abraxnak a jegyzeteit, a küldetés visszavonásra kerül.

 

Esteban visszatérése Kikötővárosba - Esteban's return to Harbour Town "SZABADSÁGHARCOS"
Amikor banditaként megszereztük mind a 4 kristály korongot a Donnak, akkor odaadja nekünk az utolsót is azzal a feltétellel, hogy csak adhatjuk át őket Mendozának, ha megkapja cserébe Kikötővárost. El kell hát intéznünk ezt a kis "szívességet" Don Estebannak, hogy mindenki boldog lehessen. Miután az Inkvizítor beleegyezik ebbe is, mert őt már nem érdekli Kikötőváros sorsa igazán, visszamehetünk szólni Don Estebannak, hogy nyeregben érezheti magát. Csakhogy miután Mendoza egyhamar nem jön ki a hegyből, így nekünk kell eltakarítani a Fehér Köpenyeseket a városból. Menjünk, beszéljünk Carlos parancsnokkal, aki némi rábeszélésé után kivonja embereiet a városból. Mostantól a Don a régi házában fog tartózkodni csak úgy, mint a többi hadnagya. Menjünk oda hozzá, s nagylelkűen kapunk tőle némi pénzt, s mindössze 5.000 aranyért - jutalomból - vehetünk egy Kapitányi páncélt. Nézzünk még be Rachelhez is egy kis hálapénzért.
Megjegyzés: Carlos Parancsnok is elhagyja Kikötővárost, s ezután a Vulkán erődben, a Szent Tűz Csarnokában fog ácsorogni.

 

A gyík vezető a Kikötőváros mögött - The lizard leader behind Harbour Town
Ugorjunk vissza Kikötővárosba is, hiszen feltételezhetjük, hogy a gyíkemberek ide is be akarnak törni. Beszéljünk Carlos parancsnokkal. Ő meséli el nekünk, hogy a két kapuőr, Magnus és Leto panaszkodtak, hogy gyíkembereket láttak ólálkodni a városkapuk környékén. Ez a küldetés kifejezetten arra a Gyík vezetőre vonatkozik, amelyik a hátsó bejárat közelében járőrözik. Menjünk, beszéljünk Letoval is, majd irányozzuk be magunkat a kapuval szemközti útelágazás felé. Ott lesz az a Gyík vezető, amelyiket likvidálnunk kell. (Persze remélem, mondanom sem kell, hogy a kapu környékét is pucoljuk meg sok xp-ért!) Ha a vezetőnek vége, szóljunk Letonak és értesítsük Carlost is.
Ha a Donnak dolgozunk, ezt a küldetést nem kapjuk meg és csak Carlos parancsnoknak szólhatunk, ha elvégeztük a következő két küldetéssel együtt.

 

A gyík vezető a Kikötőváros mellett - The lizard leader outside Harbour Town
Ez a küldetés szorosan kapcsolódik az előzőhöz. Mivel Magnus is jelentette, hogy látott valami vezetőféle, nagydarab gyíkot nem messze a várostól. Az ő Gyík vezetőjét azon a kis tisztáson találjuk meg, ahol egy kis tábortűz ég, van ott egy pad és a Kikötővárosból a Tilda tanyája felé vezető út jobbról és balról is körülöleli. A hozzá vezető utat az itt-ott morcogó gyíkemberek mutatják. Ha vele is végeztünk, menjünk vissza Magnushoz jelenteni. Ne feledkezzünk meg Carlosról sem.
Ha a Donnak dolgozunk, ezt a küldetést nem kapjuk meg és csak Carlos parancsnoknak szólhatunk, ha elvégeztük a következő és az előző küldetéssel együtt.

 

Kémkedő felderítők - Spying scouts
Ezt a küldetést is Magnustól kapjuk. Amikor az ellenőrzés során beszélünk vele, megemlíti gyanúját, mely szerint a gyíkemberek megpróbálnak behatolni a városba és ecélból felderítőket is küldtek. Mivel mi már ismerjük a város gyenge pontját, menjünk is mindjárt a tengerpartra nyíló titkos kijárathoz. Itt találunk is 3 Kémkedő felderítőt. Szabaduljunk meg tőlük, s szóljunk vissza Magnusnak, majd Carlosnak.
Ha a Donnak dolgozunk, ezt a küldetést nem kapjuk meg és csak Carlos parancsnoknak szólhatunk, ha elvégeztük az előző két küldetéssel együtt.

 

Gyíkember erőd térképe

 

Nyisd ki a nagy kaput - Open the great gate
Akkor most térjünk vissza a Vulkán templomhoz, ahol Mendoza epekedve várja, hogy akcióba - és a vulkán gyomrába - léphessen... Ez a küldetés nem túl hosszú, inkább macerás. Amikor az Inkvizítor vezetésével bemasírozunk a Vulkán gyomrába, egy óriási kapu állja utunkat. Eddig tartott a lendület. Itt Mendoza utasít minket, hogy nyissuk ki. Ehhez alaposan körül kell néznünk először is.
Jobb oldali csörlő: ahhoz, hogy a kapu nyitószerkezete működésbe lépjen, mindkét oldalon egy-egy csörlőt kell elforgatnunk. A jobb oldali csörlővel kell kezdenünk, mert jelenleg csak azt érjük el. Induljunk hát el jobbra, ez a járat magas falban végződik. Ugráljunk fel, majd a kis lyukán át - ami előtt Nautiluszok nyünyörögnek - haladjunk tovább Nautilusz képében. Ezután belefutunk néhány hullarablóba, meg brontokba, aztán fel kell ugrálnunk egy kőfolyosóra. Itt vigyázva haladjunk, mert csapdák vannak. Meg gyíkemberek. Amikor pedig már majdnem a "célnál" vagyunk, nincs más a helyiségben, csak egy csapóajtó. Itt le kell esnünk 2 brontok tárt szarvai közé. Ezután már csak 2 gyíkemberrel gyűlik meg a bajunk és máris hozzáférhetünk a csörlőhöz. Innen akár ki is ugorhatunk a nyílásokon, vagy inkább használjunk Lebegés varázslatot a lejutáshoz.
Bal oldali csörlő: Miután a jobb oldalon eltekertük a csörlőt, értesítsük erről Mendozát. Mivel a kapu még lent van, így kell lennie legalább még egy szerkezetnek. Mendoza elküldte Rufust délre - vagyis a másik csörlő irányába. Menjünk el arrafelé. Tekergős ösvényen eljutunk egy magaslati pontra, ami egy szintben van egy nyitott kamrával. Itt gyíkemberek morcognak. Ha tudunk, távolról is végezhetünk velük. Ezután lebegjünk át oda. Sajnálattal látjuk, hogy Rufus halott. Ezt később jelentsük majd Mendozának 50 xp-ért. (Elméletileg rátalálhatunk élve is, de eddig én mindig holtan láttam őt itt.) Tehát a kamrában nyitva áll egy piciny helyiség. Az őrszemtől vegyük el a régi mellszobrot. Idebent van egy kapcsoló, azt aktiváljuk - ezzel elhárítjuk a folyosó első csapdáját, a tüzes rácsot. Induljunk el a folyosón. Jobb oldalon látunk egy kőajtót. Ha fegyvertelenül ráklikkelünk, odatrappolunk és megállapítjuk, hogy ezt csákánnyal le tudjuk bontani. Meg is tesszük. Végezzünk a gyíkemberrel, majd az idebent található kapcsolókart is húzzuk meg. Bár elvileg már meg tudjuk kerülni a folyosón lévő másik két csapdát, de így "kerek" az ügy. A következő sötét kamrában lesz még egy gyíkember, meg egy őrszem egy régi mellszoborral. Itt helyezzük el az oltárokon a mellszobrokat és a rács kinyílik. Ezután már csak be kell kocogni az utolsó helyiségbe és el kell fordítani a csörlőt.
Innen is ugorjunk/lebegjünk le a nyitott kapu elé és tegyünk jelentést Mendozának.

 

Az alagút - The tunnel
Miután kinyitottuk a nagy kaput és jelentettük Mendozának, beküld minket az átjáróba. Itt be kell néznünk, s mikor nem látunk mozgást, újra beszélnünk kell az Inkvizítorral. Ekkor kapjuk ezt a küldetést, melynek célja, hogy hatástalanítsunk minden csapdát az átjáróban. Valójában csak egy van, de az igen hatásos. Nyíllal vagy Telekinézis varázslattal mozdítsuk el az átjáró túloldalán lévő kapcsolókart. Ezzel a feladatot teljesítettük, s a csapat megindul a gyík lakások felé.

 

Ereszd le a nagy felvonóhidat - Open the large drawbridge
Nos, miután felszabadítottuk az átjárót a csapdától, beljebb hatol a lelkes csapat az erőd felé. Igen ám, de néhány gyíkember után megint csak akadályba ütközünk. Egy felvonóhíd van előttünk, de zárva van. A feladat, hogy leengedjük. Először is próbálkozzunk jobbra lefelé menni. Itt van a túloldalon egy csörlő, amivel egy kisebb pallót leengedhetünk magunknak (használjunk íjat, vagy Telekinézis varázslatot). Innen egy hatalmas barlangrendszerbe jutunk, mely tele van gyíkemberekkel, harcosokkal és papokkal. Ha úgy gondoljuk, elidőzhetünk itt a térség megpucolásával - mert igen jó holmik is akadnak -, de mehetünk akár tovább is. Beszéljünk itt előbb Brenttel, akit mindjárt az alagútból kilépve megláthatunk. Mikor megkérdezzük tőle, hogyan lehetne bejutni az erődbe, hogy leengedhessük a felvonóhidat, Brent mesél nekünk egy vadász különítményről, akiknél tuti találunk egy térképet, amiből esetleg kibogarászhatunk valamit. Nosza, induljunk utánuk. Miután lekövettük a vadász különítményt és nálunk van a térkép, trappoljunk vissza Mendozához, aki a térképről meglátja, a lehetőséget a bejutásra. Ezután az Ethan/Vince által vájt lyukon becsigázunk, megtisztítjuk az erődöt és leengedhetjük végre a hidat az emeleten található csörlővel.

 

A térkép keresése - The search for the map
Ez a küldetés Brent javaslata alapján merül fel, mikor megkérdezzük tőle, hogy lehet leengedni a felvonóhidat. Hirtelen ötlettől hatjva azt mondja, keressünk egy térképet, annak alapján tájékozódhatunk. Ekkor beszámol arról, hogy egy vadász különítményt látott távozni. Elbeszélése nyomán menjünk le az ingoványba, s váltsunk pár szót társával is, Jorgensennel. Mondjuk azt neki, hogy szeretjük a gombákat, különben nem igazán akar segíteni. Ekkor elárulja, merre van a kijárat. Nos, Jorgensentől nem messze felfelé vezet egy ösvény, ennek végében lesz egy kapu, melyen eddig kívülről nem juthattunk be. Most már nyitva van. Menjünk ki, kocogjunk el a Keleti part irányába. Többnyire halott gyíkemberek tetemei jelzik, merre kell mennünk. Még Eldrickel is találkozunk, aki kijött az útra, hogy megnézze magának a gyíkember felderítő különítményt. Elmondása szerint Henrik és Jasmin kunyhója felé tartottak, mert rabszolgákat keresnek maguknak. Nosza, robogjunk utánuk. Éppen egy küzdelem közepén találjuk őket. Kaszaboljuk le a gyíkokat, s a vezetőjüknél lesz egy térkép a Gyíkember erődről. Amint a birtokunkban van a térkép, a küldetés teljesül.

 

Nyílás a kriptába - The opening to the crypt
Miután hosszas tortúra árán megkaparintottuk a Gyíkember erőd térképét, Mendoza megtalálja rajta az erőd gyenge pontját. Bekocogunk őt követve egy mélyebben fekvő helyiségbe, ahol az Inkvizítor lyukat akar vágatni a falba. Itt kell áttörnünk az erőd védelmét. Vince-nek kell továbbítanunk a parancsot (akit az angol beszédben következetesen Ethannek nevez az Inkvizítor!). Miután szóltunk a harcosnak, menjünk vissza Mendozához, vele még dolgunk lesz.

 

Elérted a kriptát - The crypt has been reached
Miután megjártuk az utolsó titkos helyiséget is Mendozával - és jelentettünk Eldricnek - és Vince-nek is sikerült egy lyukat vájnia az erőd falába, az Inkvizítor megparancsolja nekünk, hogy a Nautilusz varázslat segítségével menjünk be a kriptába, azután pedig engedjük le a hidat. Ez egy rövid küldetés, mindössze annyiból áll, hogy át kell változnunk Nautilusszá és át kell másznunk a falon ütött lyukon. Ezzel kész is vagyunk.

 

Szabadítsd ki Ursegor szellemét - Free the ghost of Ursegor
Miután leengedtük a gyíkember erőd nagy felvonóhídját, a harcosok beözönlenek Mendozával az élen. A Titánhoz vezető nagy kapu előtt azonban az Inkvizítor megáll és ha megszólítjuk, utasít minket, hogy keressük meg Ursegor, a Titán Nagyúr sírját. A Kapuőrtől elvettünk egy kulcsot is, mikor végeztünk vele. Ezzel a kulccsal a birtokunkban kocogjunk oda az Arany kapuval szemközti rácshoz és nyissuk ki. Odabent egy trónon ücsörögve megtaláljuk Ursegor szellemét. Beszélgessünk vele a dogok állásáról, hallgassuk meg élete - és halála - történetét, no meg kérdezgessük a Tűz Titánról. Végül egyezségre jutunk vele. Ha felszabadítjuk a lelkét, elárulja nekünk, hogyan juthatunk be a Titánhoz. Ehhez szükségünk van a három lélektöredék összegyűjtésére, melyek ide kötik a szellemét. Ezeken kívül magunkhoz kell még vennünk a három szolga koponyáját is, akik a lélektöredékeket őrzik. Tehát az Ursegortól kapott gyík mellszoborral menjünk be a Nagyúr kriptájával azonos oldalon lévő három másik kriptába. Ezek sorrendben:

  1. Zul Utur, a pap. Semmi trükk, egyszerűen meg kell ölni az élőhalott papot. Csak arra kell ügyelni, hogy se ő, se mi ne essünk bele a kamra közepén tátongó, lávával teli verembe. Vegyük el tőle a Léletöredéket és a koponyáját.
  2. Zel Zerat, az állat. Ő egy élőhalott hamubestia. Levág, Lélektöredék, koponya elvesz.
  3. Zal Zaran, a testőr. Miután legyőztük az élőhalott gyík harcost, vegyük el tőle a Lélektöredéket és a koponyáját. És természetesen a többi holmiját is, s így találunk egy másfélkezes Titán kardot (80-as sebzés).

Ezután caplassunk vissza Ursegorhoz és végezzük el a felszabadítási rituálét.

 

A koponyák elhelyezése

A titán csapda - The titan trap "PANDORA SZELENCÉJE"
Miután felszabadítottuk, Ursegor elmondja nekünk, melyik koponyát melyik oltárra kell tennünk, hogy az Arany kapu feltáruljon. A logikai sorrend a következő:

  1. A kapuhoz legközelebbi, jobb oldali oltárra kell tenni Ursegor koponyáját, melyet az Ursegor előtt álló szarkofágból kellett kivennünk.
  2. Az emögött, szintén jobb oldalon álló oltárra kerül Zal Zaran koponyája, aki Ursegor személyi testőre volt.
  3. Ezzel egyvonalban van a bal oldalon is egy oltár, ide kerül a testőrrel egyenrangú pap, Zul Utur koponyája.
  4. Végül az emögött, bal oldalon lévő oltárra helyezzük az állat, Zel Zerat üstökének maradványát, mivel őt Zul Utur teremtette.

Ekkor az Arany kapu kinyílik, s Mendoza nem kicsit örül.
Megjegyzés: sajnos jelen pillanatban a játékban az a hiba áll fenn, hogy az Ursegor által elmondott logikai sorrendet a már teljesített "Szabadítsd ki Ursegor szellemét" küldetés leírásában olvashatjuk vissza. Ennek javítását sajnos mi nem tudtuk megoldani!

Ki olvas minket?

Oldalainkat 12 vendég és 0 tag böngészi