A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

1. fejezet: A veszedelem

Khorinis térképe

 

Először is járd be a tornyot. Olvass el minden könyvet, amit az állványokon találsz, és szedj össze mindent a ládákból és a polcokról. Ha mindent jól csináltál, most van 150 XP-d. Készítsd be a Vastag ágat közelharci fegyvernek (a tárgylistán bal egérgomb, ezzel a tárgy háttere pirosra vált, és megjelenik mellette egy piros 1-es szám), majd a földszinten húzd is elő ('Space' vagy '1'), és gyakorolj vele egy kicsit. Ha már úgy érzed eléggé elsajátítottad a mozdulatokat, indulj el a toronyból kifelé vezető úton. Hamarosan egy tóhoz érsz, melynek túloldalán egy vízesés látható. Az úton egy birka legelészik. A tóparton egy goblin lóbálja a fegyverét, elő tehát a vastag ággal, és öld meg. Ha megvan, indulj el a tóparton balra, és a fák alatt néhány tárgyat, köztük egy íjat és nyílvesszőket találsz.

Menj vissza a goblinhoz, és indulj a másik irányba a tóparton. Itt egy barlangot találsz, menj is be rögtön (vagy inkább egy kicsit később, amikor kissé már fejlődtél). Egy újabb goblin után a járat elágazik, először menj balra. Itt már kicsivel nehezebb dolgod lesz, ugyanis a folyosó végén egy teremben három goblin vár. Ha jó időzítéssel csinálod, akkor el lehet csalni őket, de ha eleget gyakoroltál, akkor megverheted őket egyszerre is. Ha netán sérülsz, akkor a csata után próbáld meg először a gyógynövényekkel, illetve az ételekkel gyógyítani magad. A gyógyitalokat és a gombákat hagyd lehetőleg utoljára, ezeket csak akkor használd fel, ha más megoldás nincs. A teremben a ládákból arannyal és tárgyakkal leszel gazdagabb. A bal oldali járat hamarosan ismét elágazik, ezúttal állj meg az elágazás előtt. Ha elnézel jobbra, már látni fogod a fiatal földrablókat a szomszéd teremben. Ketten vannak, és elég kemény ellenfelek ezen a szinten. Semmiképp ne harcolj velük egyszerre, elég könnyű az egyiket kicsalni. Ha jól időzítesz, megúszhatod akár sebződés nélkül is, de ez nem könnyű. Ha sebződsz, ismét próbáld a gyógynövényeket és az ételeket először. A másik járaton egy völgybe jutsz, ahol először is összefutsz Lesterrel, aki egy tábortűz mellett üldögél. Mindegy mit mondasz neki, de mindenképpen küldd el Xardashoz. A völgyben több szörny is van, főleg patkányok és farkasok. Ezeket megölve itt meg is lépheted az első szintedet. (Ám ha előrelátóak vagyunk, inkább meghagyjuk a farkasokat akkorra, ha Bospernek a küldetéséhez prémet kell összeszednünk. A.) Próbálj meg a szörnyekkel egyesével harcolni, de a gyógynövényeket (legalábbis a két gyengébbik fajtát) minden további nélkül elfogyaszthatod, ha sokat sebződsz. Ha minden kötél szakad, bármikor visszamehetsz Xardas tornyába pihenni (az első emeleten van egy ágy). A völgyben van még egy barlang, ahol találsz egy rozsdás kardot, ezt mindenképpen készítsd be, jobb fegyver, mint a vastag ág.

Ha minden megvan, irány vissza a tóhoz és a birkához. Az út a toronyból folytatódik a tó mellett, itt mindjárt meg is villogtathatod az új kardod egy farkasnak és két goblinnak. Ha bárhol erszényeket találsz, azokat rögtön használd (azaz ha rajta állsz, kattints rá duplán és a hős kiüríti. A.) a felszerelés ablakból, általában arany van bennük. A goblinok után nem sokkal egy lépcső van az út jobb oldalán, ennek az alján egy bandita áll őrt. Amint odaérsz, leszólít, és megkérdezi, honnan jöttél. Mondd neki, hogy a hegyekből, és amikor be akar csalni a barlangba (megölnek, ha bemész), kérdezz rá, hogy ki keres téged, illetve ki akar beszélni veled. Kösd az ebet a karóhoz, és semmiképpen ne menj be a banditával a barlangba, de ne is hagyd ott (válaszd lehetőség szerint a középső opciót, de semmiképpen se vess véget a beszélgetésnek!). Mondd meg neki az igazat, hogy a bányavölgyből jöttél, és így már megtudhatod tőle, hogy ki az, aki keres téged. Fizess neki 10 aranyat az információért, majd kérd el tőle a képet is. Ezután már nyugodtan megölheted, és intézd el a társait is a barlangban. (Ezt muszáj megcáfolnom. Ha később visszajössz, miután beszéltél Maleth-szal és figyelmezteted őt, ezért is kapsz xp-t. Vagy a NotR kiegészítőben a következőket lehet még ebből a karakterből kicsikarni: ha befejeztétek a dumcsi fővonalát, menj tovább a város felé, öld meg a farkast, amelyik az útszűkületnél mászkál. Majd menj vissza a csávóhoz és mondd el neki, hogy egy Cavalorn nevű egyén készül idejönni. Erre ő elfut abba a sarokba, hol az imént a farkas levágtuk. Menjünk oda, majd tájékoztassuk, hogy a farmerek küldtek és ekkor már többet nem tudunk kihozni ebből az ipséből. Immár tényleg levághatjuk. A.) Kaptál egy küldetést a névvel együtt, erre még később visszatérünk. A banditák nem túl nehéz ellenfelek, de ketten már elég könnyen megvernek, három ellen pedig csak a biztos halál vár. Egyesével végezd ki őket, ha kell, fuss előlük, amíg már csak egy üldöz. A barlangban van egy ágy, itt mindjárt ki is pihenheted magad. (Vagy nemes egyszerűséggel - gyere vissza kicsit később, ha már erősebb vagy... És a kiegészítőben Cavalornnal is eljöhetsz ide. A.)

Ahogy kifelé jössz a banditák barlangjából, állj meg az első lépcsőfordulóban. A bal oldali sziklafalra fel tudsz mászni, tedd ezt. Menj egyenesen egy kicsit, át a fák között, majd amint tudsz, fordulj balra, egy kis fennsíkra. Ha jól csináltad, akkor most a bal oldaladon sziklafal van. Kövesd ezt a sziklafalat, amíg el nem érsz két húspoloskához, akik egy csontváz ("mozdulatlan fajta"Smile) mellett mászkálnak. Miközben megvered őket, már valószínűleg látni is fogod a varánokat kicsit távolabb egy mélyedésben. Őket most még ne támadd meg, mivel később még vissza kell jönnöd ide, és a varánok most egyébként is túl erős ellenfelek lennének. Jól jegyezd meg viszont, hogy hogyan jutottál ide. (Odalent a varánok közt egy nagyon erős amulett hever a földön. Megpróbálhatsz közéjük rohanni, felkapni az amulettet, majd elmenekülni, de a túlélés esélye igen csekély.)

Menj vissza az útra, és indulj tovább rajta. Menet közben gyűjts össze mindent, amit találsz, és ölj meg minden szörnyet az út mentén (Esetleg a farkasok a fent említett okból megkímélheted. A.). Nemsokára találni fogsz egy Innos oltárt, ezt egyelőre hagyd figyelmen kívül (az áldozatokat összeszedheted, ha szükséged van rájuk), majd ezután az út jobbra kanyarodik egy sziklánál. Ahogy haladsz tovább, rövidesen egy elágazáshoz érsz, ami mellett Canthar ül egy padon. Beszélgess el vele, de utasítsd el az ajánlatát, nincs rá szükséged. (Mindazonáltal elfogadhatod, hiszen ez egy további küldetésre nyit lehetőséget a későbbiekben, bár nem valami szívderítő élmény lesz. A.) Vegyél tőle egy serpenyőt, és fordulj le jobbra az úton. Kövesd az utat, egyenesen Lobart tanyájához, és beszélgess el Lobarttal. Mondd neki, hogy a földművesekkel vagy, és kérdezd meg, mi a helyzet. Kérdezz meg tőle mindent, majd jelentkezz nála munkára. Addig ne vedd meg a munkásruhát, amíg itt nem teljesítettél minden küldetést. Lobart pajtájában alhatsz az ágyakon és az egyik ágy mellett találsz egy erszényt is.

A Night of the Ravenben városba háromféleképpen tudsz bejutni, ha odaadod Gregnek a parasztruhát, akkor kétféleképpen. Érdemes Canthar papírját elkérni (ezt jobb, ha most nem kéred, hanem a városban teszed meg neki a szívességet - ekkor még egy kardot is kapsz tőle. A.), de azt is mondhatod, hogy Constantinonak hoztál növényeket (jobb is, ha ezt választod, mert ha ennek eredményéről beszámolsz Lesternek, akkor még xp is jár érte. A.). Ahogy bemész a kapun balra áll egy őr és ládákat őriz. Ha elcsalod (vagy el is lehet altatni, illetve a háta mögötti kőfalról is be lehet ugrani, de oda elég nehéz feljutni), és visszaszaladsz kinyitni a ládákat akkor találhatsz bennük többek között egy bőrpáncélt, de van egy jó adag városi ruha is mindhárom fajtából. (Ebből érdemes egyet mindenképpen megőrizni egy jahrkendari küldetéshez! A.) Érdemes körülnézni a város házainak tetején, találhatsz pár hasznos dolgot. Ha a kikötőben mászkálsz és letámad Moe, csald Pablohoz, ő elintézi - persze ehhez egyet rád kell üssön amikor Pablo közelében vagy.

A tolvajcéhbe minél hamarabb juss be, mert a zsebmetszés elsajátításának megtanulása Cassiatól egész korán jelentős Xp mennyiséghez juttat. Ahhoz hogy bekerülj találkoznod kell Attilával, ami kétféleképpen történet: 1.) Ha elkaptad Rengarut Jorának, akkor nem nyomod fel; ha futni hagyod Halvort, miután megtaláltad a város melletti barlangban található banditáknál a büdös halban a levelet; ha megcsinálod (még céhválasztás előtt!!!) Nagurnak a Hamis küldönc küldetést és az árut neki passzolod le; ha Cantharnak szívességet teszel - bár ez már csak hab a tortán... akkor Attila ad egy kulcsot a tolvajcéhhez. 2.) Ha Rengarut, Halvort, Nagurt és Canthart felnyomod... Ekkor Attila megölni jön téged, tehát el tudod szedni tőle a kulcsot. Fontos! Ha következetlenül működsz és az egyiket futni hagyod, a másikat lecsukatod, akkor Attila NEM jön el és a büdös életben nem jutsz le a Tolvaj céhbe! Ha bejutottál, ne öld meg Jespert, mert később ad még egy zárfeltöréses küldetést, ha a Bányavölgyből visszatérsz. Cassiának csináld meg a küldetését, hogy felvegyen a Tolvaj céhbe. Ekkor megtanít a tolvajok jelére. Ezután elegyedj szóba megint Rengaruval, mutasd meg neki a tolvajok jelét, erre kapsz tőle +1 ügyesség pontot! A tolvajok jelét egyébként mindenütt érdemes megmutatni, ahol opció van rá, mert értékes infokat kap az ember. (kiegészítés és módosítás a szövegben - A.)

Nem kell mindenkit kiirtanod a terepen ha mágus akarsz lenni az erő, az ügyesség vagy a fegyverhasználatok olcsóbb fejlesztése miatt, a kiegészítőben ugyanannyiba kerül a fejlesztésük mint a másik két céhnek.

Ha a portál küldetést elkezdted akkor Larest elhívhatod az utolsó ereklye helyére ami az Innos szeme kőkör közelében van - jó sok lényt ledarál neked ingyen. Ő egyébként is nagyon hasznos figura, ha mentek a piramishoz többször megáll: ekkor messzebbről is el tudsz csalni hozzá néhány akkor még magas szintű ellent, vagy megöletheted vele Erol banditáit (ezt csak akkor, ha már a Víz köréhez tartozol - ekkor azonban nem az ereklyét viszed vissza vele, hanem elhívhatod segíteni magaddal. A.). A város melletti barlangi portál orkját is megöli, de elintézheted úgy is hogy Mikat és az egyik kapuőrt ráuszítod. Vagy csak simán fejlődsz és akkor magad is elbánhatsz vele.

Igyekezz egy vérlegyet se megölni amíg Gaanhoz nem értél, ő 2 Tp-ért megtanítja neked a fullánkok és a szárnyak kiszedését. Ha megtanultad a méreg kiszedését a fullánkból a Bányavölgyi vár egyik szobájában található leírásból, vagy Edgortól a bányavölgyben és megeszed akkor teljes életet kapsz. (Ám ez csak körülbelül 60 alkalommal használható, utána az ember "hozzászokik" és már nem hat. A NotR-ben küldetés kapcsolódik a méreg kinyeréséhez a fullánkból, úgyhogy mindenképpen érdemes tp-t áldozni a fullánk kiszedésére is! A.)

Még egy utolsó megjegyzés: ha nálad van Lares gyűrűje, lehetőség szerint az első fejezetben senkinél - kivéve Baltram - ne kérdezz rá, hogy miért néz úgy rád! A második fejezetben százzal több xp jár érte! Ugyanez vonatkozik a "Fegyverkereskedő" küldetésre - amerre jársz, az első fejezetben ne kérdezz rá, hogy látott-e arra menni banditákat. A második fejezetben szintén százzal több, vagyis 150 xp jár minden ilyen kérdésért! A.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 50 vendég és 0 tag böngészi