A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Bevezetés

A játék elején egy rövid történetben megtudhatjuk, hogy egy hatalmas mágus elűzte az isteneket a világból, így felszabadítva az embereket. Csakhogy a sötét mágia hatására nem csak az emberek nyerték el szabadságukat, de valami más is. Olyan erő, mely ősibb az emberiségnél... Az elementális erők tombolni kezdenek, rég elfeledett templomok emelkednek fel a föld mélyéről, s az emberek számára ismeretlen - és láthatatlan - lények árasztják el a világot.
Egy ilyen lénnyel való találkozás után Hősünk - aki az Inkvizíció hajóján potyautasként bujkált - egy ismeretlen sziget partjára sodródva tér magához...

 

Találj túlélőket a hajótöröttek között - Find survivors of the shipwreck "KEZDŐ"
Amint megkapjuk az irányítást karakterünk felett, mindjárt egy feladattal is gazdagabbak leszünk. Ha körülnézünk, mindenütt holttestek hevernek, de lesz köztük egy, aki túlélte a katasztrófát. Itt nyugodtan szétnézhetünk, átkutathatunk minden testet és végigtipeghetünk a parton és a sekély (!) vízben arany, kagylók és egyéb apróságok után kutatva. Bóklászás közben egy nagy fatörzsről letörhetünk egy ágat, vagy az egyik holttestnél találunk egy vadászkést. A bal oldali nagy szikla alatt két éhes tengeri keselyű lakmározik, ezért erre csak akkor jöjjünk, ha már van fegyver a kezünkben. (Ha az "I"-vel megnyitjuk a Felszerelésünket és rákattintunk a kívánt fegyverre, az automatikusan bekerül az 1-es gyorsgombhoz - azaz a kezünk ügyébe. A fegyver használatához nyomjuk meg az Enger gombot [alapbeállítás], elrakásához még egyszer.)
Ha először játsszuk a játékot, a keselyű elejtésével megkapjuk a megtisztelő KEZDŐ címet, amely annyit takar, hogy levadásztuk az első szörnyet a játékban. (Az Eredménypontok megtekintéséhez Esc gombbal lépj ki, majd a Játék menü alatt a jobb szélső menüpontra kattints rá. A Végigjátszásban igyekszem megemlíteni az Eredményeket, ha nem mennyiséghez van kötve, azaz pl. 100 kard kovácsolva, vagy 5000 arany összegyűjtve stb. Ha egy bizonyos feladathoz kötődik, akkor a fent látható módon jelölni fogom a küldetés címe mellett.)
Nos tehát ha megtaláljuk Sarát és rákattintunk, mintha őt is át akarnánk kutatni, a lány magához tér, s a küldetés sikerrel zárul.

 

Vidd Sarát biztonságba - Take Sara to safety
Sara aggódik, hogy a hajóroncs fosztogatókat és vadállatokat vonz majd ide, úgyhogy ő sürgeti a távozást a partról. Látott egy ösvényt, de valami zajt hallott a bokorból, ezért javasolja, hogy fegyverkezzünk fel. Ha ezt eddig még nem tettük meg, akkor most itt az ideje, különben addig nem hajlandó elindulni. Ha minden megvan, elindulhatunk az ösvényen. Néha megszólít, hogy szedjünk növényeket és meg kell ölnünk két farkast is, de nem kell aggódni, ezek az éhes farkasok nem túl erős ellenfelek. Egyébként azt is meg lehet csinálni, hogy előre feltérképezzük a partvidéket, levágjuk a gyenge szörnyeket. Van egy barlang is, ahol előbb 2, majd 3 gnóm morcog. Viszont vannak ládák, ahonnan pénzt és néhány kacatot-kaját szedhetünk össze. Szóval ennek a küldetésnek a lényege, hogy biztonságban elvigyük Sarát a felfelé tartó ösvényen és kísérjük el a házikóig, ami ott áll. Ez is kész.

 

Kutasd át az elhagyott házat - Investigate the abandoned house
Megállapítjuk, hogy a ház üres, elhagyatott, de Sara azt kéri, kutassuk át, hátha maradt valami használható. Tulajdonképpen amint belépünk, a feladat készen van. Mindjárt léphetünk is vissza a lányhoz beszámolni neki, hogy csak egy ládát találtunk.

 

Találd meg a kulcsot az elhagyott házban - Find the key in the abandoned house
Sara azt mondja, meg kéne keresni a kulcsot a ládához, különben nem tudjuk kinyitni, hacsak nem ismerjük a zárnyitás képességét. Persze, hogy a játék elején nem ismerjük! Sara azt is hozzáteszi, hogy ő bizony vagy az ágya mellett, vagy egy szekrényben tartaná, ha lenne ilyen kulcsa. Ezzel a tippel menjünk be a házba és vegyünk fel mindent. Az ágy mellett természetesen megtaláljuk a kulcsot is. Menjünk ezzel vissza Sarához.

 

Foszd ki a ládát az elhagyott házban - Loot the chest in the abandoned house
Miután nálunk van a kulcs, Sara szerint akkor már ki is nyithatnánk. Tegyük meg. Rámoljunk ki mindent belőle, aztán hátráljunk vissza a lányhoz.
Megjegyzés: természetesen nem kell ezt a három küldetést így külön-külön megcsinálni, hanem ha már bementünk a házba, vegyünk fel mindent, majd a talált kulccsal nyissuk ki a ládát. Elég ezután visszamenni Sarához. Azért írtam le külön, mert ez egy végigjátszás. Smile

 

Vigyél sült húst Sarának - Take some fried meat to Sara
Annak örömére, hogy a ládában találtunk egy serpenyőt, Sara mindjárt megkér minket, hogy a tábortűznél süssük már ki neki azt a kis húst, amit a farkasokból kinyertünk. Nosza! A tábortűzre kattintva felkínálja a játék a sütnivalók menüjét. Egyelőre gondolkodás nélkül mindent süssünk ki. Sarának "vessünk oda" egy sódart és akkor ezzel is megvagyunk.

 

Mentsd meg Sarát a vadonból - Rescue Sara from the wilderness "EMBERBARÁT"
Most, hogy találtunk egy ideiglenes szállást Sarának, elküld minket, hogy tudjunk meg többet erről a helyről, s akkor később elvihetjük őt egy biztonságosabb helyre, ahol talán még emberek is vannak. Ezt a küldetést kétféleképpen teljesíthetjük.

  1. Amikor találkozunk Jannal (szó lesz még róla!), őt kérjük meg, hogy helyezze biztonságba Sarát. Ekkor Sara a 2. fejezettől Rhobart tanyáján fog sepregetni és jól érzi magát.
  2. Ha nem Jannak említjük meg, hogy egy lánnyal együtt menekültünk meg, hanem Tristannak, akkor is megoldódik a küldetés. Ekkor Sara a 2. fejezettől "Tilda tanyáján" Severin védelme alatt éli majd arany életét.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 95 vendég és 0 tag böngészi