A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 1 nappal, 19 órával ezelőtt
  • Geralt : Hello Mindenki! El voltam tűnve mostanában Discordról és innen is Smile Én mostanában Salvatore fantasy könyveit olvasom, de majd télen megint végigjátszom a Fallout: New Vegast. Augusztus óta semmivel se játszottam.
  • Courage : En tovabbra is a társast heggesztem xD eleg korulmenyes,de haladok vele
  • wolframm : Risen kész. Most mellékesen a Gothic 3-at szeretném tudni szerkeszteni Smile
  • wolframm : Gőzerővel készül a Risen frissítése is Smile
  • PC-AS : Nem, mert az alaplapom is hibás, ki kell cserélni a gép belsejét. A Sound blaster kártyám is bedöglött. Lehet, hogy minden az alaplap miatt megy tönkre.
  • Rodmen : Szia PC-AS.Érdeklődnék sikerült e a VGA hiányt orvosolni.
  • Courage : Szivesebben lennék a Pongo_Pongo szigeten Smile
  • wolframm : Britanniában?
  • Courage : Ido hianyaban sajnos nem igerhetek semmit, meg a boritok szkenneleseig se jutottam el. Autovezetes oktatonak tanulok, nagyon sok idomet veszi el egy nap.
  • wolframm : Készíteni szeretnél? Mert tervben van ilyen fajta leírás.
  • Courage : Letezik valahol egy osszesito a G jatekokban felelheto allatokrol? Fotoval illusztralva. (Listat en is megtalaltam)
  • PC-AS : Sikerült a Gothic végigjátszást átfogalmazni és tökéletesíteni. Ez egy (majdnem) végleges változat. Véleményeket/kritikákat kérek tőletek. ___ «link»
  • PC-AS : Tökéletesítettem kissé, egyszwrrw kell letölteni a mappát és a HTM állomány, majd egyazon helyre bemásolni. Így tökéletesen működik.
  • PC-AS : Már haladok, felraktam a Drive-ra, hogy teszteljétek. Hivatkozás: ___ «link»
  • wolframm : Totya megmondja hogyan lenne a legjobb.
  • PC-AS : Elkeztem a G1 végigjátszás átírást és bővítést itt Zánkán, megmaradok a HTML5 formátumnál, de kinézetében átszabtam, hogy hasonló legyen az oldal kinézetéhez. Ha kész, DOC-ba is lementhetem
  • wolframm : Csak nyugodtan. Mi sem kapkodjuk el a dolgokat Smile
  • PC-AS : Megtaláltam a DVD-t, csak még 1-2 napot kérek, hogy kiegészítsem azzal, amit 2014 óta tudtam meg. Utaznom is kell, pendrive-on viszem magammal.
  • Courage : Te csak várj,míg felkel majd a nap.... xD
  • wolframm : Várjuk Smile
  • PC-AS : Én 2016-ban írtam egy végigjátszást, amit elküldtem Ardeának, majd előásom és DOC-ban elküldöm, ha megtalálom a DVD-t.
  • Courage : NA! Ez jol hangzik! Meg lesz egy G1 vegigjatszas is feltoltve Smile
  • wolframm : Így van. Hamarosan össze lesz ide gyűjtve minden erősen javallott javítás amit érdemes telepíteni a játékokhoz.
  • PC-AS : Kijött a G3-hoz egy "Paralell Universe" patch, ami állítólag a megakadások 90%-át javítja.
  • wolframm : Ma már minden drága. Tervezem venni egy Switchet. Még két érv mellette.
  • Courage : A G3 meglepo modon meg a mai modern gepeken is akad 1-1 kanyarba. De mi ezert is szeretjuk Smile Elkezdtem amugy,jol haladok vele,de nem kapkodom el. Nehez volt amugy kivalasztani,mert mar sok jo jatek van raktaron. Jut eszembe, probalta valaki az uj kiadasu Gothic 1 et Nintendo-n? Ki akarjak adni a 2. reszt is. Szerintem tul van árazva. Nintendom meg amugy sincs Smile PS Vita van itthon ami kezi konzol. Ha azon menne akkor megvennem. Na, hirtelen ennyi Smile Jo hetveget kivanok!
  • Courage : Irodai munkahoz eleg,meg hogy eladhatjak a PC-t mert vegulis mukodik.
  • wolframm : Sajnos az integráltak sokszor semmit sem érnek.
  • PC-AS : Hát én majdnem összetörtem a PC-met, mikor kiderült, hogy az integrált grafikus kártyán még a 2004-es Doom 3 is akadozik. A Gothic 3 egy diavetítés lett. Kell egy új VGA kártya nekem, mert a régi tönkrement.
  • Courage : Hát én nem szivesen torom ossze a PS-t. Egy nagy repedes nem mutatna tul jol rajta. XD
  • wolframm : Ezt jó tudni.
  • derboy : köszönöm
  • derboy : Az elkészült Elex magyarítás tökéletesen müködik PS4-is (Csak tört konzul esetén)
  • derboy : Sziasztok
  • PC-AS : Sajna a G3 nem bírja az ALT+TAB-ozást, ha már hosszabb ideje fut. Ipyenkor előtte gyorsmentést készítek. Az SH sok mindent tud. A tanuláshoz meg ott a TEACH csalókód.
  • Courage : ez az SH nagyon kis rafinalt ficko xD Az eletbe nem hasznaltam emg azelott sosem,de kicsit feltornazta a reput is a varosokba.
  • Courage : Azert en orulnek ha lenne benne. Tanulva a legutobbi hibabol. 1.5 -2 ora kb elveszett egy alt+tab miatt.
  • PC-AS : A Gothic 3-ban (hál Istennek) nincs automatikus mentés, bármikor megnyomod az F5 gombot, gyorsmentést készít, F9: gyorstöltés.
  • Courage : G3-ba be lehet allitani automatikus mentest?
  • Courage : Este ranezek,koszi!
  • PC-AS : Nálam is bekrepált a grafikus kártya, venti beindul, de képet nem ad. A BIOS az integrált vga kártyára irányítja át a képet. Az meg gyengus.
  • PC-AS : Próbáld úgy, hogy "spawn sh", ez a story helper. Leszólítod, és kérsz 10 000 aranyat. Ezt korlátlan számban tudja. (Lehet hogy SH nagy betűkkel). Nálam bejön. Sok mást is tud az egyén.
  • Courage : Sracok, a G3 ba a gold csalas miert nem mukodik? 1.7es verziom van
  • Rodmen : Totya.Megvolt kolegám elvitte a sajàt gépébe ott is ugyan ezt a hibát generálta.Egyesével ellenőriztem a ramokat.Kapott friss win 10 et a gép.Na de ez van.Valami kisült benne.
  • wolframm : Dragon. Nagyjából jövő karácsony körül fog érkezni a pletykák szerint.
  • Totya : Rodmen amiket leírtál az nekem nem igazolja hogy a vga a hibás. Egy egyszerű filmlejátszásba egyik vga se fagy bele. Le kellene tesztelni minden komponenent külön-külön (cpu/memória), vagy pedig a vga-t egy másik gépben.
  • Dragon33 : Sziazstók. A gothic 1 Remake röl lehet tudni valamit hogy mikor fog megjelenni mert amiket én találtam ott sem adtak nyiltan tiszta választ a steam en is már lassan 1 éve az van kiirva hogy hamarosan. Valaki nem halott rolla valami érdekesset?
  • Rodmen : Igen.Cseréltem tápott.Egy 850es gold van most benne.Az az érdekes hogy stressz teszten minden oké ahogy videó vagy játékra használnám lefagy újra indul.Talán holnap màr lesz másik kártyám.Addig is alap lapi pörög benne.World of tank szépen fut így is.????Na de azért nem dobom ki a régit hátha valaki mégis megcsinálja.
  • PC-AS : A grafikus kártyákon az elektrolit kondenzátorok kiszáradása okozza sokszor a hibát, ezek hőre hamarabb bedöglenek. Olyan vga kártyát kell venni, aminek dobozára rá van írva: "Solid capacitors".
  • Totya : Nekem több használtan vett vga is behalt egy idő után. Ezek egy kor után egyszerűen megpusztulnak. Ha több "szerelő" is megnézte, akkor gondolom a tápot, lapot, memóriát kizárták mint hibaforrást.
  • wolframm : Szopacs...
  • Rodmen : Sziasztok.Képzeljétek,hogy jártam.Sajnos be igazolódott a gyanúm.Meg hibàsodott a VGA.m.Terhelés alatt fut ad képet ahogy filmeztek vagy jàzszok lefagy.Több szerelő is megnézte de senki nem válalja.a javítást.Való színű hogy ha eléri 139mhz utána megál.Talán lessz a héten új kártyám.Generációt akartam váltani de nem így.:⁠-⁠(
  • Totya : A 2-nél is, javítva, köszi. Pedig korábban már direkt átnéztem őket...
  • PC-AS : Alakul az oldal, egy apró hiba van: ha a Gothic képre kattintok, 404-es hiba jön elő. Van egy helytelen hivatkozás.
  • wolframm : Hosszú idő után ez is megvan.
  • Rov : Végre lehet regisztrálni Smile
  • wolframm : Nekem tetszik. Legalább tanulok egy kicsit lengyelülSmile
  • Courage : Meg az is jobb "lehet" mint a lengyel
  • wolframm : Mesterséges intelligencia segítségével készült szinkron van csak hozzá.
  • Courage : Letezik az Archolos angol hanggal vagy csak lengyel?
  • wolframm : Szia Dragon. Készül. Nem tudni mikorra készül el. Nekem most az Archolos az előbbre való.
  • Dragon33 : Sziasztok. Láttam hogy megcsináltátok az Elex 1 fodritását. Az volna a kérdésem hogy a 2. részt is beválajátok? vagy még korai erröl érdeklödni? a választ elöre is köszönöm.
  • W.B. : Annó volt a G2 magyarítás honlapján. De az elveszett úgy tűnik.
  • PC-AS : Én írtam egy részletes végigjátszást a Gothic 1-hez még 2016-ban, ha otthon leszek előásom, hátha jó lesz ide.
  • wolframm : Idővel lesz végigjátszás is. Sok minden van tervben.
  • wolframm : Scannelhetsz be nyugodtan. Köszi.
  • Courage : A kivansagok menupontba lehetne egy G1 vegigjatszast kerni,mint ami a 2 es 3 hoz is letezik?Smile
  • Courage : Scanneljek be Elex boritokat vagy kepanyagot?
  • wolframm : Ez a nap is eljött végre Smile
  • Totya : A megnövelt széleség vissza lett vonva, mivel szélesebb bannerképet vadászni többféle játékból annyira nem egyszerű, és egyéb gondok Smile A tényleges változások a belső híreknél találhatóak meg.
  • PC-AS : Szépen alakul az oldal, szélesebb is lett. Még pár végigjátszás hiányzik, pl. a Gothic-é, Risen 2-é stb. Jól haladtok.
  • Totya : Igen, tudom ma is eltűnt pár üzenet, sajnos muszáj volt egy visszaállítást csinálni.
  • wolframm : Segítség mindig jól jön Smile
  • Courage : ha kell segitseg,szoljatok
  • Courage : Nincs baj, szerintem mindel tobb a visszajelzes,annal jobb.
  • PC-AS : Kösz, hogy foglalkozol az oldallal, még van egy csomó elárvult hivatkozás, de biztosan a helyére kerül minden idővel.
  • Totya : Azért talán nem történt világkataszrófa, mivel egy üzenet tűnt el összesen, mivel Ardea véletlenül az x-re kattintott, írta is nekem hogy Courage egy üzenetét véletlenül kitörölte. Én kértem meg egyébként hogy nézze át az oldalt, mivel ő nyilván jobban ismeri, hogy minden működik-e rajta. Egyébként a főoldalon írva van, hogy ameddig nem lesz véglegesnek nyilvánítva az oldal, addig a változások elveszhetnek. Köszönjük a türelmet!
  • wolframm : Hétvégén talán több ideje lesz vele foglalkozni.
  • wolframm : Beszélek a technikusunkkal.
  • PC-AS : Eltűnnek üzenetek a csevegő ablakból, lehet, hogy vissza lett állítv az oldal. En nem nagy gond. Léci jelezz, ha végleges az oldal.
  • Courage : ░A link nem elerheto░ Figyelem!!! Az alább található végigjátszás a swgalaxies.datastart.hu/honositasok/walkthrough.html oldalról származik, s a 2003. július 7-i állapotot tükrözi. Ez kizárólag az alapjátékra vonatkozik, melynek készítői és más segítői az Impresszumban kerültek felsorolásra. A frissített, felülvizsgált vátlozat, amely már a kiegészítő küldetéseit is tartalmazza, a Night of the Raven menü alatt található.
  • Courage : eltunnek az uzenetek..?
  • Courage : tezt01
  • W.B. : Ezen megmosolyogtam
  • wolframm : Én most az Archolost nyüstölöm Smile
  • Rodmen : Remélhetőleg holnap már lessz időm kicsrélni a gépbe a tàpot nosztalgiázok egy kicsit a G3 mall utána.:⁠-⁠)
  • wolframm : Sziasztok!
  • PC-AS : Igen peches dolog, mikor valami "mennybe megy" a PC-ben, én két laptoppal lártam így, a legutóbbiban olyan MAC alapú tuningolt Half-Life volt, amit azóta sem tudtam újra letölteni. Most minden nap végén elmentem pendrive-ra a fontos mentéseket is.
  • Geralt : Én végigjátszottam a TW1-et, a TW2-t és annak a kalózos DLC-jét. A Call of Tenebrae-vel jó lenne később játszani. A 2worlds.hu-n olvastam a TW3-ról. Nem is emlékeztem rá, hogy ilyenről is volt szó.
  • Courage : Jó reggelt kalandorok Smile A TW2 t tobbszor is,de az elsot meg egyetlen egyszer sem jatszottam vegig. Annyi oram volt benne es mar annyira benne voltam...amikor megdoglott valami a gepbe es ujra kellett tenni a win-t es az osszes mentesnek annyi lett. Na nekem ott vege is volt. Nem kezdtem ujra azota sem. Nem is fogom. Nem azert mert nem jo a jatek,idom nincs már rá
  • Ardea : A Magyarítások Portál discordján van egy csatornánk, ott is kérdezhetsz, ha gondolod. Vagy a MP fórumában keresd ki a TW topikat (ha van, ha nincs, hozd létre), és ott is kérdezhetsz. Ezeket nézni fogom ugyanúgy minden nap.
  • PC-AS : Már nem érhető el a 2worlds.hu, épp most akartam kipróbálni az első Two Worlds játékot, nem tudok végigjátszást nézegetni hozzá. A YouTube segített kicsit.
  • Geralt : De még nem szűnt meg az oldal, ezért gondolom nem probléma.
  • Geralt : Nem úgy értettem, hanem hogy probléma-e, ha kimásoltam egy szöveget? Május 17. lett megadva, mint határidő.
  • PC-AS : Nekem a Fable 1 és 2 bejön, a 3 már nem annyira. Az első rész hibája az, hogy szétszabdalták a helyszíneket az XBox támogatás érdekében.
  • wolframm : Gondolom azért mert máj 17-én lejár a domain. Nem tudni mikor szűnik meg.
  • Geralt : 'május 17-ig
  • Geralt : Ardea, nem baj, hogy ma másoltam ki szöveget a 2worlds.hu-ról? Írtad, hogy csak május 27-ig lehet.
  • Geralt : Fable, Albion: ezekkel még nem játszottam
  • Rodmen : Smile

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

A PlayBook Magazin interjúja Sascha Henrichsszel

Sascha HenrichsA PlayBook, egy önálló online romániai játék- és életmód magazin nemrég kiadta első számát, melyet a Gothic II - Night of the Raven 10. évfordulójának szentelt.

A magazin többek között közöl két interjút is a Piranha Bytes tagjaival, nevezetesen Sascha Henrichsszel és Björn Pankratzcal, és a WorldOfGames.ro, valamint a WorldOfGothic.ro oldalakon jelent meg.

Megkaptuk az engedélyüket, hogy a World of Risen oldalon kiadhassuk az angol nyelvű interjút.

Hamarosan várható a Björnnel készült interjú is!

 

Először is szeretnénk hatalmas köszönetet mondani a PB-nél végzett munkátokért. Az egyik fő oka annak, hogy annyira várjuk az új játékokat az a hihetetlen pályatervezés, amelyhez szoktattatok minket.

 

1. Mit fektettek bele a játékfejlesztésbe mostanáig a 3D művészek, különösen Te? Amennyire a többi interjúból tudjuk, a Gothic 1 fejlesztése leginkább egy kitartó ötletroham volt, ahol mindenki folyamatosan új ötletekkel állt elő, míg a Risen 2 fejlesztése igen optimalizált volt a személyzetre kiosztott feladatok szempontjából.

A pályatervező osztályunk nagyon örül annak a szabadságnak, mellyel létrehozhatják a világainkat. Az embert elégedettséggel tölti el, ha olyan helyszínre léphet be, mely a játékról alkotott saját elképzeléseit és látomásait jeleníti meg. Azonban mivel mi egy kis csapat vagyunk, a lehetőségeink - más fejlesztőkhöz képest - eléggé korlátozottak. Minden eddiginél hatékonyabban kell megteremtenünk az anyagainkat, és nincs sok lehetőségünk az ismétlésekre. A jelenlegi szabványoknak való megfelelés érdekében olyan fontos vizuális elemekre kell fókuszálnunk, mint a körvonalak, a színek és megvilágítás.

Bár a sokéves fejlesztési munka után mindannyiunknak bőven van elég megbízható tapasztalatunk ehhez. Én vezetőként különösen örülök ennek a helyzetnek, mivel minden egyes személyben megbízhatok az osztályon, hisz mind pontosan tudják, mit csinálnak.

 

2. A játékaitok közül melyik az, amelyik a legjobb élményt nyújtja számodra fejlesztőként és játékosként?

Fejlesztőként a legújabb projektünket élvezem a legjobban, mivel hatalmas lépést tettünk előre nem csak a vizuális minőség, hanem a változatosság szempontjából is. Játékosként mindig mindegyik játékunkat kedveltem. De különösen a Gothic 3-mal szerettem játszani. Tudom, hogy sok játékosnak technikai problémái voltak ezzel a játékkal, de szerencsére nekem nem.

A hatalmas, összefüggő tájképekért voltam oda.

 

3. A Night of the Raven egy erősen vitatható kiegészítő volt a különböző problémák miatt, beleértve a kiadásakor még nem létező angol fordítást, és a megosztó újra-kiegyensúlyozást. Ám az új terület pályatervezését mindenki hihetetlenül jónak tartotta. Egy új játék fejlesztésekor jobban kedvelitek a hasonló elrendezésű nagy területeket (pl. Gothic 1), vagy a sajátos megjelenésű kisebb térségeket (a Gothic 2 NotR-ban volt sűrű erdő, sivatagi kanyon, tropikus partvonal és hátborzongató mocsár, hogy csak néhányat említsek)?

Én inkább a nagy területeket szeretem különböző témákkal és helyszínekkel tarkítva, mint a Gothic 3-ban.

A világ megtervezése azonban történetfüggő, így a Risen 2-ben nem voltak nagy földrészek. Ki tudja, mi lesz legközelebb.

 

4. Ti sokat játszottatok a Gothickal? Hogyan látjátok egy játékos szemével?

A játékainkat otthon kezdtem el játszani, de egyiket sem toltam végig, mert egyszerűen túl hosszúak. Smile

És ahogy öregszem, egy rossz szokást kezdtem felvenni: egyre kevésbé figyelek oda a párbeszédekre, de szenvedélyesen elemzem a grafikát.

Mégis miközben játszom a játékainkkal, az általuk nyújtott élmény és a bennük lévő élet sokkal másabb tapasztalatot ad, mint mikor a pályákat nézek a szerkesztőben. Úgyhogy még mindig szeretem játszani a játékainkat. Most például újrakezdtem a Risen 2-t a fiammal.

 

5. Mi a kedvenc részed egy játék fejlesztésében? Mi az a különleges pillanat, vagy fázis, amitől az az érzésed támad, hogy "Imádom a munkámat"?

Sok ilyen pillanat van; gondolok itt egy megbeszélésre, ahol valami technikai dologról van szó, és végül kielégítő megoldást találunk rá a csapattal.

Vagy például egy mérföldkő, amit időben és nagyon jó minőségben elérünk. Vagy egy olyan pillanat, amikor egy programozó odajön hozzám, és azt mondja, beépített egy über fícsört, és a következő épületnél használhatom is. Ilyenkor olyan boldog vagyok, mint egy gyerek karácsonykor.

Vagy vannak olyan pillanatok, mikor összeraktál néhány dolgot egy nagyobb tájképhez, és végre beteheted mindet a pályába, és minden pompásan néz ki.

Azt is bírom, mikor éjjel ülök az irodámban és egy nagy elemen dolgozom, ami nagyon jól fog kinézni, és másnap az emberek azt mondják, tényleg jól néz ki.

Ez mind elégedettséggel tölt el, és ezekről nem akarok lemaradni.

 

6. A játékok fejlesztésének mi volt a legnehezebb része? A játékok fejlesztése közben melyik fázis szokott fejfájást okozni?

A feladatkihelyezés. Ez minden művész átka.

Fárasztó, unalmas és hálátlan. Képzelj el tonnányi listákat és excel táblázatokat, kiegészítve számtalan kézzel írt jelentkezéssel és a már benyújtott grafikák kézzel írt bemutatójával.

Amikor meghallom a "feladatkihelyezés" szót, máris ez lebeg a szemem előtt.

Szerencsére úgy esett, hogy az én jó kollégám, Mario magára vállalta a feladatkihelyezés nagy részét, ezért én olyan dolgokra összpontosíthatok, amiben jó és gyors vagyok. Kösz Mario!

 

7. Ossz meg velünk egy mulatságos történetet, ami az egyik játékotok fejlesztése közben esett meg. Mondjuk a Night of the Ravennél, mert ez most évfordulós.

Ó, a "Night of the Raven"... Nos, azt elmondhatom, hogy a NotR belépési pontja, a piramis olyan eleme volt a játéknak, amit csak azért tettem be a Gothic 2-be, mert egyszerűen nem tudtam, mit kezdjek ezzel a különleges játék területtel.

Erre a helyszínre nem volt terv. Így aztán odatettem egy piramist csak úgy...

Egy építmény, mely teljesen eltért a Gothic 2 többi épületétől. És egyetlen párbeszédben sem esik szó róla, ha jól tudom.

Szerencsére egy kiegészítőt kellett készítenünk a Gothic 2-höz, és ez a piramis pont jól jött.

Maga az új világ is tartalmazott néhány különböző területtípust, melyet boldogan foltoztunk és dobtunk össze mindenféle tervezési ötlet nélkül. Csak ez a piramis létezett, és erre alapozva alkottuk meg a NotR világát.

A sivatagi kanyon egy másik projekt prototípusa volt, melyen közvetlenül a Gothic 1 után dolgoztunk. De sosem fejeztük be, és hogy ne kelljen elvetnünk minden belefektetett munkát, úgy döntöttem, beillesztjük ezt a kanyont az új világba.

"Ütős" volt, de végül valahogy mégis bejött. Ha-ha.

 

8. Mi a véleményed arról az irányról, amelyben a videojátékok ipara fejlődött? Több, mint 15 évvel ezelőtt, amikor a Piranha Bytes megalakult, a játékfejlesztők nagyon kis cégek voltak, többségük független a .com buboréknak köszönhetően. Gondolod, hogy a ma nagy vállalatai negatívan befolyásolták a videójátékokat?

Nem igazán. Csak azt vettem észre, hogy egyre nagyobb kihívást jelent elfogadható időn belül jó minőségű, versenyképes tartalmat előállítani. Egyre több technikai rendszer szükséges a fennmaradáshoz és az irányításhoz, de az emberi erőforrások nem növekednek.

Szeretek olyan nagy és drága nevekkel játszani, mint a Battlefield és a GTA, ezek mindig új magasságokba taszítják a játék minőséget, szóval igenis nagyon jót tesz, hogy vannak ilyen nagy kiadók, akik valóban megadják a költségkeretet.

 

9. Játszottál a Gothic 3: Forsaken Godszal, vagy a Gothic 4: Arcaniával, azzal a két Gothic játékkal, amit nem a Piranha Bytes fejlesztett? A régi Gothic rajongók közül sokan gyűlölik ezeket a játékokat, és úgy gondolják, tönkretették a Gothic sorozatot. Ti, fiúk hogyan vélekedtek róluk?

Nem, én csak az Arcania demójával játszottam. Véleményem szerint a grafika igazán jó volt, de nem voltam tőle elájulva. Ezért aztán nem is játszottam a teljes játékkal.

G3 Forsaken Gods... Mi is az? Wink

 

10. Egy 3D művész munkája nagyon kreatív, de valójában mekkora szabadságot kap, ha valami újat kell létrehozni?

Az alapvető tervezés nagyon történetfüggő, de ettől eltekintve általában azt csináljuk, amit akarunk, amíg jól néz ki.

Persze kapunk visszajelzéseket a kiadóinktól, de ezek többnyire azokra a vizuális szempontokra vonatkoznak, mellyel már amúgy is tisztában voltunk, és tervbe volt véve, hogy még dolgozunk rajtuk.

 

11. Szeretnétek visszatérni egy újabb Gothic játék fejlesztéséhez?

Ó, hát jó. De az alábbiak kizárólag az én személyes véleményemet fejezik ki:

Őszintén szólva nem. Bárki fog is új Gothic játékot fejleszteni, az meg fogja égetni a kezét. Lecsapnak rá az újságok, és elevenen el fogják égetni a kemény rajongók.

A játékkal kapcsolatos elvárások olyan magasak, hogy egyszerűen nem lehet nekik megfelelni.

Az idők megváltoztak, a Gothic játékok más hangulatban készültek, akkoriban sokkal inkább kísérleteztünk. A Gothic valami nagyon izgalmas volt, és a játékos érezhette ezt a laza és játékos megközelítést, de az ilyen dolgok mértéktelen fejlesztési időhöz és sok-sok bughoz vezettek. Ezeket kijavítottuk, de tanultunk is ezekből a homokozóbeli fejlesztési megközelítésből.

Mi ez a kétségbeesett igény egy új Gothic játékra? Mit várnak el? Nos, egy Gothic 1 kiegészítő várható. Alapvetően ugyanaz a játék, de annál kicsit több, és a környezet új látványt nyújt. Azon tény ellenére, hogy a cégünk már nem ugyanaz, mint annak idején, és kemény időket élhetünk meg, amiért ahhoz az "érzéshez" térünk vissza, van rá esély, hogy plagizálással és az innováció hiányával fognak minket vádolni.

Mintha "lemásolnánk" saját magunkat. Ezekkel a vádakkal tényleg egyre gyakrabban kell szembenéznünk; csaknem minden új projektnél. De egy új Gothic játék esetén ez rettenetes hatással lenne a Gothic univerzumra nézve.

Ha mégis megtesszük, ezt le kell szögeznünk. Minden szempontból mesésnek kell lennie, és hatalmas, hosszú tervezési fázison kell majd átesnie. Azt hiszem, egy napon megcsináljuk. De nem most.

 

12. Ha választhatnál, milyen tájképet vagy tájképeket választanál egy jövőbeni projekthez?

Még mindig nagyon szeretem a természetes környezetet, és a fantasy elemeket, de nem bánnék néhány új beállítást sem.

Talán egy másik bolygót, technológiát, vagy technológiailag fejlett civilizáció pusztulófélben lévő épületeit.

Valami ilyesmit.

 

13. Tekintve, hogy sok év telt el a Gothic 1 kiadása óta, szeretnéd újra megcsinálni a Gothic 1-et vagy a 2-t a mai grafikával és technológiával?

Jó kérdés. Megcsinálnám, ha valaki adna rá költségkeretet.

 

14. Van valami olyan új technológia vagy módszer az új projektben, melyen most dolgoztok, mint a magasságtérkép volt a Risen 2-ben?

Mindig jobb technikákon dolgozunk. Az új projektnél egy jobb navigációs technikát építettünk be az NPC-khez, van ruha-animáció is, és belekerült egy nagyon látványos fizikai alapú villámlás megoldás is.

 

15. A pályatervezésnek mely részében vallod magadat a legjobbnak bármely játékban, amiket eddig dolgoztál?

A Gothic 2 pályatervezése egy hatalmas előrelépés volt annak idején, de még mindig a Gothic 3 pályatervezését szeretem a legjobban. Nordmart nem igazán, de a játék többi részét igen. Wink

Ezenkívül az új projekt mindig az aktuális kedvencem. De mit is mondhatnék... te még nem láttad. Ha-ha.

 

16. Ha a 3D modellezésről van szó, a Risen 2-t bármely (művészeti vagy technológiai) szempontból innovatívnak tartod a korábbi játékaidhoz képest?

A Risen 2-nek sok új eleme volt, és nagyszerű volt játszani vele. Jó játék, de akkor nem volt túl innovatív. Kaptunk egy igazi esélyt arra, hogy egy jó kis kalóz díszletet készítsünk, de véleményem szerint sok szempontból kudarcot vallottunk. A kalózos élmény ebbe' a játékba' túl vacak lett! Úgy biza'...

 

17. Melyik a kedvenc tájképed vagy területed a Gothic 2 Goldból?

Tulajdonképpen még mindig Khorinis városát szeretem a legjobban. És a kontinens erdeit.

Akkor lehetőségem volt fejleszteni a textúrás képességeimet. Még mindig tetszik a város és a környezete stílusa.

 

18. Van olyan koncepció, amit mindig fel akartál használni a játékokhoz, de sosem sikerült belepréselned a játékokba, melyeken dolgoztál?

Persze, hogy van, csak gondolj a 12. kérdésre, amikor arról kérdeztél, hogy milyen helyszíneket szeretnék látni a jövőbeni projektekben.

Bőven van olyan ötletem, melyek sosem kerülnek majd beépítésre, de végül mindig mi magunk tervezhetjük meg a helyszíneinket, ezért egyáltalán nem vagyok kétségbeesve, hogy bekerülnek-e az ötleteink a játékba.

Az egyetlen igazi szempont, ami korlátoz és zavar engem, az a méretarány.

Igazán szeretnék valós méretarányú környezetet látni és ultranagy területeket beépíteni egy játékba.

Gondolj bele, milyen lenne egy valós méretarányú hegyvonulat, mint mondjuk a Himalája. Képzelj el egy valós arányú hegységet, ami akár 5-6000 méter magas. Ez epikus lenne. Sajnos ez egy rendkívül okos tervezési fogás nélkül játszhatatlan lenne.

 

19. Van valami gondolatod, melyet megosztanál a közösséggel?

Köszönöm a folyamatos támogatást és érdeklődést a termékeink és cégünk irányában!

Még mindig lenyűgöz, hogy a játékaink milyen sok ember figyelmét keltik fel, és hogy még mindig vannak emberek, akik aktívan beszélgetnek rólunk a fórumokon és a weboldalakon, még ha nincs is információnk a jelenlegi projektünkről.

Csak még egy kicsit tartsatok ki. Azt hiszem, már nem tart soká, hogy a kiadónk nyilvánosságra hozza az új és oly régóta várt információkat!

 

Írta: Maladiq
Forrás: WorldOfRisen.com
Eredeti interjú forrása: WorldOfGothic.ro
Fordította: Ardea

 

Hozzászólások (1)
12014. október 31. péntek, 11:04
PC-AS
Üdvözletem!
NAGYON köszönöm a Gothicfan.hu oldalnak, hogy közölte eme intrjút Sascha Henrichsszel. Igazán hasznos dolgokat lehetett belőle megtudni.
Rávilágított kissé ez arra a tényre, hogy egy remekművet nem lehet ugyanúgy megismételni. Egy csapat nem térhet vissza a múlthoz, haladni kell a korral tovább, de át kell menteni a jövőbe a múlt tapasztalatait, és értékeit, mert csak így lehet új alkotásuk méltó, a nagy elődökhöz.
PC-AS
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 36 vendég és 0 tag böngészi