A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 3 nappal, 5 órával ezelőtt
  • Geralt : Gothic 5 tényleg lesz, vagy csak kamu?
  • Geralt : Van, aki megtalálta a Hatalmas kardot Mora Sul környékén? Épp a bastard sword-ot próbálom lecserélni. A mesterkard nem jön össze, nincs meg egy katana.
  • Geralt : Az jó. A berzerker frakció érdekes lehet.
  • stalker23 : ELEX nekem annyira bejőtt hogy meg is vettem .
  • Geralt : stalker23 egészen az aljáig lementem, de semmi. Emlékezni nem emlékezhetek, mert csak pár hete használom a falat.
  • Courage : persze, jatszottam vele 1x. Nem hiszem hogy mostanaba elokerul, ismet
  • stalker23 : És a fiuk ?? amugy Elex lapoz vissza.
  • Geralt : Elex-et próbálta már valaki?
  • Courage : Az jo game, valoban Smile
  • Ardea : Ha te írtad a kiegészítő infót, akkor igen. Csak sajnos nekem sincs időm már alaposabban foglalkozni az oldallal. Egész nap melózom, és amellett fordítom a DAI-t, és ezzel el is megy minden napom...
  • Geralt : Köszi, Ardea Smile Az e-mailemet megkaptad? Smile
  • Vertanc : Valaki említette itt a Gothic Sequelt, az igazából kb olyasmi mint a Dark Mistery egy mod a G1hez ami utána játszódik
  • Ardea : Vannak szörnyek (pl. a skorpió őrök), akik gyengeséget okozhatnak a hősnek. Ha ez a képessége megvan, akkor nem tudnak. Smile
  • Ríviai Gera : Gothic 3-ban mire jó az a gyengeség ellenállás?
  • W.B. : Fiolát és bort tudsz venni kereskedőknél, főleg alkémistáknál.
  • W.B. : Alkímisták vagy mágusok/sámánok tanítják.
  • W.B. : Gondolom Gothic3 és mannaital. Meg kell tanulni, hogyan kell készíteni. Utána alkímista asztalnál lehet megcsinálni. Kell hozzá fiola (nem üveg) bor és a recept specifikus növény/gomba
  • balázs : Sziasztok! Varázsitalokat hogyan lehet készíteni ha már megvan a recept hozzá
  • W.B. : De ez csak a bör lenyúzást tanítja. Komolyan arderáig kell el menni? nemá
  • W.B. : csak leöltem a bölényeket
  • W.B. : Ok beadta a küldit, annak ellenére, hogy nem volt felvéve
  • W.B. : Ez kéne a vadászat tanuláshoz
  • W.B. : Boris nem adja a küldit, hogy örködni kell vagy bölényeket ölni. Mért?
  • W.B. : G3 kiegjében hol lehet vadászatot, állatok nyúzását stb-t tanulni?
  • W.B. : Tehát lehetséges.
  • W.B. : «link»
  • W.B. : Fórumon van erről egy rövid nem mindenre kiterjedő írásom.
  • Párkányi G : Bocsánat, amiért teleírom a fórumot, de a Risen is a Gothic világában játszódik?
  • W.B. : Gothic sequel... eredetileg G1 folytatása, mint kieg lett volna. De nem csinálták meg, helyette a G2 lett megalkotva. Gothic 1 kiegjében pl. Rhobar is szerepelt volna.
  • Párkányi G : Értem, köszi. Viszont megint vettem alabárdot és most jó Smile Nem értem, Monterában még nem működött. Majd nehéz fegyver II-III-tól átállok, addig egykezezek.
  • Ferenc : Nálam megy rendesen a 1.75 ös is. Ugy csináltam hogy felraktam a gothicEE verziot, utánna a 1.73 és utánna a 1.75 et. és megy rendesne.
  • Párkányi G : Ezt raknám föl, ezúton is köszi PC-AS-nek: «link»
  • Párkányi G : Szia! Köszi a gyors választ Smile Hát végülis nem nagy kár érte, még csak a játék negyedénél járok kb. És hogy rakom föl az 1.75-öt? Korábban már próbálkoztam, de el se indult. Az egész játékot újratelepítem+1.73, vagy játék+1.73+1.75?
  • Ferenc : Ezzel én is igy jártam egyszer. nem leht átvinni a mentést ha felrakód rá ez a 1.73 as javitást. sajna ezzel elöröl kell kezdened.
  • Párkányi G : Gothic 3 Smile
  • Párkányi G : Üdv! Tud valaki erre egy megoldást? 1.73-al még alabárdot se használhatok egy bug miatt. Ahogy előhúzom és ütni próbálok, előhúzza a kardot. Feltenném az 1.75-öt, de már Nemorában vagyok és elvesznek a mentéseim.
  • Patrik : Mi az a "Gothic sequel"??? :O :O
  • PC-AS : Ha Erol küldetését megoldod, 200-ig tud erőt tanítani. (Merchant Raid küldi)
  • PC-AS : Bocs, 121-től.
  • PC-AS : Szia! 91 pont erő fölött 4:1 arányban tudsz erőt tanulni, 212-től 5:1 arány érvényes. Ezért, ha lehet, iyenkor kell elhasználni a tartós hatású cuccokat, és nem éri meg többet tanulni rá.
  • Patrik : Sziasztok! Gothic 2 NOTR be hogy tudom az erőmet 100 felett növelni?
  • W.B. : Egyenlőre jónak tűnik. Csak belenéztem a G3-ba. Köszi mégegyszer
  • Courage : Ez nagyon igeretes, koszi
  • W.B. : Köszi
  • W.B. : Majd kipróbálom
  • PC-AS : Hali! Van igény a Gothic 3 Remastered csomagra, megtaláltam a letölthető patch-ek sorrendjét. A Youtube-on, alul a "több"-re kell kattintani: ___ «link»
  • W.B. : Jaj, Szal: «link»
  • W.B. : «link»
  • W.B. : Ezen ne múljon, készíthetek
  • Vertanc : Amint lesz discord kérem a linket
  • Courage : jaja,ez tok fun
  • W.B. : Nem lenne egyszerűbb discord szervert csinálni?
  • W.B. : Amikor az ember szíve fáj, hogy máshol még milyen kúltjáték: «link»
  • PC-AS : Hát ezen is röhögtem jócskán:___ «link»
  • PC-AS : Érdekes, hogyan másolta át Nadja Motion Script-jét a többi karakterhez?
  • PC-AS : Nem rossz, de ez mégjobban tetszett:___ «link»
  • Gonzales : Lehet kapcsolni angol feliratot is: «link»
  • Gonzales : Srácok ezt most találtam, egy kis Gothic 1 rap! Very Happy
  • Courage : na....ez valami ujdonsag?
  • Patrik : «link»
  • Patrik : Srácok! Hallottatok a "Khorinis Történetet" nevezetű dologról? HA nem, figyuzzátok meg a weblapot, én magyarosítottam:
  • PC-AS : Egyenlőre nem tudok róla, ráadásul a róla közölt videók olyan sötétek, hogy alig látni valamit. Egy pöttyet vég várni kell szerintem.
  • Patrik : Kérdésem lenne. Gothic 2 returning -hoz van magyarítás?
  • PC-AS : Én a Gothic 2-ben sem tudtam ércet bányászni a telérekből, csak a bányász-animációt játsza. A NotR-ben is csak aranyat lehet bányászni.
  • Ardea : Pedig kellene adjon az 1-ben is. Ha jól emléxem, ott is van jelentősége!
  • Patrik : ÉS gothic 1 ben az ércrögök mire jók? Bármeddig bányászom nem történik semmi :/ a 3-ba adott ércet érte...
  • Patrik : Gothic 1-ben megtanultam az állatok és hüllők megnyúzását külön külön, mégis amikor megölök egy ellenfelet, lootolás közbe nincs ott a bőre. ez miért van??
  • PC-AS : Találtam egy nagyon részletes leírást itt:__ «link»
  • PC-AS : El tudnám küldeni a Gothic végigjátszást, de pár napja kipurcant a laptopom, tonnányi adattal. Keresek egyet a neten...
  • Patrik : A gothic2 goldba benne van a gothic 2 the night of raven?
  • Vertanc : Patrik igen van fent, de ha megakadsz szólj és segitek, de akkor a Der Comic képregény nincsmeg senkinek?
  • Patrik : *végigjátszás
  • Patrik : Normális gothic 1 leírás található magyarul esetleg valahol?
  • Patrik : Fejvadászok akkor is megjelennek, amikor ishtarba részt veszel azon a megpróbáltatáson, és az egyik mágussal öszeveszel, de akkor ez az Iljás ez nem igaz
  • PC-AS : Hali! Én aludtam egy csomót, de nem volt ilyen. A küldi nem határidős. A fejvadászok akkor jelennek meg, mikor Xardassal elindulok a Kőportál felé.
  • Patrik : Sziasztok! Az igaz, hogy a mora sul-i küldiknél, ha Ilja ereklyéjét felvesszük a templomba, de nem visszük el neki egy ideig, akkor fejvadászokat küld ránk? :O
  • Vertanc : A képregény nincs meg valakinek véletlen?
  • PC-AS : A G3-ban rájöttem, hogy a főhős Vérlégy alakjában repül a víz fölött, és nem sérül zuhanáskor. Ezen felül átmehetsz a támadó orkok között, és sokáig tudsz ele sprinelni.
  • Arngir : Köszönöm Smile
  • PC-AS : Behozod a G3-at, majd a feledatkezelőt. Itt a játék nevére kattintva jobb gombbal, az "Affinitást" választod. Itt megadhatod, mely CPU magokon fusson a játék.
  • Ardea : Szerintem próbálj meg rákeresni a neten. Vagy kérdezd meg pl. az SG.hu-n a megfelelő topikban.
  • Arngir : Vagy aki tudja Very Happy
  • Arngir : Ardea, ezt hol tudom kikapcsolni?
  • Szöllősi L : De egy CPU magra korlátozva játszom, igy sem akad, se nem fagy.
  • Szöllősi L : Ez érdekes. Én csak az 1.6-os pach-et használom, de nekem ilyet nem csinál. Igaz, csak négymagos a procim...
  • Ardea : A nagy teljesítményű gépeknél a proci rendszerint már beépített grafikus csipes, és amíg nem szükséges, nem használja a videokártyát. Ezt a funkciót ki lehet kapcsolni. Próbáltad már úgy is? Meg a Gothic 3-ban még sok mindent a processzor számol, többek közt a "lángokat" is...
  • Arngir : Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. A Gothic 3-al most már 9. alkalommal kezdek el játszani és amióta igen nagy teljesítményű gépen játszottam vele (uccsó 3) azóta bármikor amikor sokáig tűzlabdát vagy hullámot használok, lefagy és nem lehet vele kezdeni semmit. Valakinek van ötlete ez miért lehet? (1.72 patch fel volt rakva mindig)
  • Courage : de az JAVA...es valjuk be, nem nagyon lehet mar talalkozni JAVA-s telefonnal. Tisztelet a kivetelnek,mert nekem is megvan meg a regi 3310es Nokiam Smile
  • Vertanc : Vagy ott a Gothic 3 Beginnint Xardas storyjával Very Happy
  • Courage : igen,koszonom
  • Szöllősi L : «link»
  • Szöllősi L : Remélem, segítettem.
  • Szöllősi L : Hali! Utána-Googléztam, és két hivatkozást találtam: Youtube, Android Gothic II: ___"«link» , valamint letölthető APK Gothic: __"«link»
  • Courage : van olyan android jatek ami gothic szeru?
  • Raven(old) : Elő G2 a G2A oldalán Smile «link»
  • Ardea : Én nem értettem félre. Pontosan annak az okát írtam le, hogy miért került a játékba. Az, hogy egy ilyen jópofa küldetésben helyezték bele a játékba, humor és kifinomultság a rajongói programozók részéről. Smile A "Where is the guru?" programhiba az oka. És akkor sem tudta soha senki, hogy mi okozza. Ezért maradt ilyen "rejtélyes" a druida maga is. Smile
  • Patrik : Félre értettetek Very Happy Tudom, hogy hogyan lehet megtalálni stb, azt is tudom hogy egy mágus, de miért van elrejtve? Nincs valami története? Pl hogy ő az első druida, vagy hogy ő a főhős apja vagy valami?
  • Szöllősi L : Itt az oldalon is van róla infó: ___«link»
  • Szöllősi L : Az 1.7-es patch-ban megtalálható egy csomó rejtett láda, amik elvezetnek a Guru-hoz (egy nehezen elérhető mágus). ___«link»
  • Ardea : Ha rákeresel a neten, talán még képet is találsz róla. Ez a küldetés erre válasz. Egy poén. Smile

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Bejelentkezés

A PB vissza akar térni a "gyökerekhez" - újra

Miközben továbbra sincs igazi információ a Piranha Bytes új projektjéről, a PC Games német magazinnak sikerült egy rövid kommentet kisajtolnia Björn Pankratz projektvezetőből a Német Fejlesztői Díjátadó ünnepségen.

Míg ragaszkodott ahhoz, hogy nem mondhat semmit magáról a játékról, és ez még legalább ebben az évben így is marad, megemlítette, hogy egy sokkal sötétebb atmoszférát terveznek. Azt is mondta, hogy "vissza akarnak térni a gyökerekhez". De hogy miben látja ezeket a gyökereket - a már korábban említett sötétségen kívül -, az egyelőre rejtély marad számunkra.

Azoknak, akik nem ismerik a stúdió történetét: a csaknem mesteri Gothic 3 után a PB szintén azt nyilatkozta, hogy visszatérnek a gyökereikhez. Ez azután a Risen 1-hez vezetett, egy olyan játékhoz, melyet a közösség nagy része elfogadott, és két aranyérmet nyert a BIU-tól (100.000 eladás Németországban egy 12 hónapos periódus alatt). Bár ráfért még a fejlesztés, a legtöbb rajongó úgy érezte, a Pirahnák többé-kevésbé jó irányban haladnak.

A folytatásnak, a Risen 2-nek bőven akadtak problémái a rajongói közösséggel, és nyilvánvalóan a kereskedelmi sikerekkel is. Bár a korábban említett PC Games magazin egy szinten említette a Gothic 1 és Risen 1 játékokkal, számos rajongó fájdalmasan rövidnek érezte. És nem is nyert egyetlen kereskedelmi díjat sem.

Szóval úgy tűnik, még mindig maradt némi remény azok számára, akik inkább a régi PB stílust kedvelték. Feltéve, hogy a PB sikeresen felismeri, hogy melyek voltak az igazi "gyökerei", és egy kissé kevesebb elsietett meggyőződéssel térnek vissza hozzájuk, mint legutóbb.

 

Forrás: WorldOfRisen.com
Fordította: Ardea

 

Hozzászólások (2)
22014. október 31. péntek, 09:13
PC-AS
Üdv mindenkinek!
Én is a Gothic I-II,t főleg a Night of the Raven-t tekintem etalonnak. Az elhagyatottság érzése, hogy csak magadra számíthatsz, felerősítette bennem a hitet, és a tudatot, hogy tartoznom kell valahová. Ezért is hiányzott annyira nekem (nekünk) a Gothic 3-ban, hogy nem volt táborválasztás. Ennek ellenére a G3-is egy remekbe szabott világ, de kompromisszumokat kelett kötni, hogy hiányérzet nélkül végigjátszhassuk. És a hibák... Szóval mindig az az érzésem az új progiknál, hogy a grafikát túlfejlesztik a játék többi képességének a rovására. "Minden csoda három napig tart..." Ilyen a grafika. Ezután már előjönnek a játék gyengeségei, mert megismerted a programot.
PC-AS
12014. március 02. vasárnap, 22:49
Telpapa
Üdv!

Ahogyan Ardea nagyon jól látja én is ama táborhoz tartozom akiket a G1 de főleg a G2 fogott meg. Egyszerűen zseniális amit összehoztak ezekben a játékokban.Olyan élő és hangulatos világot sikerült megteremteni amit én semmilyen más játékban nem tudtam érezni.
Sajnos pont azok a dolgok vesztek el az újabb részekben amik ezt sajátossá egyedivé tették.Erre a végén kitérek még de most lássuk mi is volt ami jo volt ebben a gyökereknek nevezett két játékban:.Hogy miben láttam ezeket?Pár példát említenék a teljesség igénye nélkül:
Karakterek:
---------------
Éltek,és ezt értsd úgy hogy mellék karaktereknek is voltak csak rá jellemző vonásaik mind hangban,megjelenésben,viselkedésben,sok esetben mozgásban,beszédben.Beszéltek magukról az életükről(volt háttértörténetük - ami nem csak közvetlenül a küldetésekhez kapcsolódtak - és nem éreztem azt hogy csak a fele való küldetésig tart.Erre pár példa: Rangaru(hangja viselkedése)Sagita hangja,a zseniális dölöngélő mozgásSmileaz füves srác Onar framján aki tojik az egészre,Khorins főterén a vizmágus hangja és beszéde..stb..stb

Dark Fantasy világ:
---------------
Nagy kincs ha a mai csili-vili világokat favorizáló játékok mellett ilyet kapunk kézhez.Számomra(és reménykedem nem vagyok ezzel egyedül)a játékokban - főleg nem az szerepjátékokban - nem annyira fontos a grafika akkor, ha azt a világot rá jellemzően úgy tudja bemutatni hogy érzem ott vagyok.A G1-G2 a mai szemmel nagyon puritánnak - egyesek szemében csúnyának - tűnhet. De ha bele kerülsz megfog és nem ereszt és pár óra játék után már nem is azt figyeled hanem az eddig számodra csúnya részleteket.Valahogy sikerült annyira fakóvá,mocskossá,koszossá,szegényessé(ez fontos!Mert ez a középkor jellemzője volt) és szvsz ettől olyan sötét az egész)tenni az egészet, hogy szinte érzed a poshadt víz szagát,az épületeken látod épp a lélek tartja néhol össze,stb. A gazdagság sem abban nyilvánul meg,hogy minden csillog és arannyal és ezüstel van kikövezve csak visszafogottan annyira hogy érzed ez itt a sötét középkor a Gothic ban.
Az emberek visszafogottak,bizalmatlanok(rájuk jellemző jellemvonásaik mellett),rendezetlen,csunya világkép de nem gusztustalan,valami van a levegőben,nyugtalanság,mellette pedig ott vannak a haszonlesők,a kor pribékjei,csalói,orgazdái azok akik hasznot remélnek mások nyomorából.A fény templomok,a becsület(lovagok)és mágia rögös útjából árad,de ezt sem kerüli el az intrika,versengés,és a háttérben bujkáló háború lehetősége.Ahol soha nem tudhatjuk ki a barát és ki az ellenség.

Küldetések:
-----------------------------
Ez az amiben a PB a legzseniálisabban rakta össze azt a két játékot.[Megj:Mert bevallom őszintén ha eltudta érni nálam hogy répát szedjek a földeken(és még tetszen isSmile) akkor ott valamit nagyon jól csináltak a srácok.]
Annyira jól hogy sok esetben idegesített ha kihagyok vagy elrontok egy-egy mellékküldetést is. Míg más hasonszőrű játékban(pl Elder sorozat,vagy M&M sorozat stb) úgy van vele az ember,hogy megcsinálom mert ki tudja mit kapok érte,itt élveztem is orrbagyürni Fellan-t,Diegonak dolgozni,stb.Hiába na e tekintetben nem aprózta el soha a PB. Megj: Isten tartsa meg jó szokásukat!Smile

Mint említettem az írásom elején nekem ez a két játék az etalon.Bár ahhoz képest hogy a Gothic 3 tőlem teljesen távol -őszintén bevallom nem bírtam végigjátszani - állt a Risen 1 megfogott. Sajnos túl rövidkére sikerült és bár nem éreztem azt amit a G1-G2 adott még is sikerült egy elég jó világot,hangulatot,és nem utolsó sorban story-t felépíteni(bár ez utóbbi a végére elég ellaposodott).De hiányoztak a karakterek egyediségei(hangok,mozgások,stb)jellemvonásaik,inkább azt érzetem csak azért vannak mert valami kapcsolodik hozzájuk a történetben.
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 28 vendég és 0 tag böngészi