A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 3 nappal, 3 órával ezelőtt
  • Patrik : «link»
  • Patrik : Srácok! Hallottatok a "Khorinis Történetet" nevezetű dologról? HA nem, figyuzzátok meg a weblapot, én magyarosítottam:
  • PC-AS : Egyenlőre nem tudok róla, ráadásul a róla közölt videók olyan sötétek, hogy alig látni valamit. Egy pöttyet vég várni kell szerintem.
  • Patrik : Kérdésem lenne. Gothic 2 returning -hoz van magyarítás?
  • PC-AS : Én a Gothic 2-ben sem tudtam ércet bányászni a telérekből, csak a bányász-animációt játsza. A NotR-ben is csak aranyat lehet bányászni.
  • Ardea : Pedig kellene adjon az 1-ben is. Ha jól emléxem, ott is van jelentősége!
  • Patrik : ÉS gothic 1 ben az ércrögök mire jók? Bármeddig bányászom nem történik semmi :/ a 3-ba adott ércet érte...
  • Patrik : Gothic 1-ben megtanultam az állatok és hüllők megnyúzását külön külön, mégis amikor megölök egy ellenfelet, lootolás közbe nincs ott a bőre. ez miért van??
  • PC-AS : Találtam egy nagyon részletes leírást itt:__ «link»
  • PC-AS : El tudnám küldeni a Gothic végigjátszást, de pár napja kipurcant a laptopom, tonnányi adattal. Keresek egyet a neten...
  • Patrik : A gothic2 goldba benne van a gothic 2 the night of raven?
  • Vertanc : Patrik igen van fent, de ha megakadsz szólj és segitek, de akkor a Der Comic képregény nincsmeg senkinek?
  • Patrik : *végigjátszás
  • Patrik : Normális gothic 1 leírás található magyarul esetleg valahol?
  • Patrik : Fejvadászok akkor is megjelennek, amikor ishtarba részt veszel azon a megpróbáltatáson, és az egyik mágussal öszeveszel, de akkor ez az Iljás ez nem igaz
  • PC-AS : Hali! Én aludtam egy csomót, de nem volt ilyen. A küldi nem határidős. A fejvadászok akkor jelennek meg, mikor Xardassal elindulok a Kőportál felé.
  • Patrik : Sziasztok! Az igaz, hogy a mora sul-i küldiknél, ha Ilja ereklyéjét felvesszük a templomba, de nem visszük el neki egy ideig, akkor fejvadászokat küld ránk? :O
  • Vertanc : A képregény nincs meg valakinek véletlen?
  • PC-AS : A G3-ban rájöttem, hogy a főhős Vérlégy alakjában repül a víz fölött, és nem sérül zuhanáskor. Ezen felül átmehetsz a támadó orkok között, és sokáig tudsz ele sprinelni.
  • Arngir : Köszönöm Smile
  • PC-AS : Behozod a G3-at, majd a feledatkezelőt. Itt a játék nevére kattintva jobb gombbal, az "Affinitást" választod. Itt megadhatod, mely CPU magokon fusson a játék.
  • Ardea : Szerintem próbálj meg rákeresni a neten. Vagy kérdezd meg pl. az SG.hu-n a megfelelő topikban.
  • Arngir : Vagy aki tudja Very Happy
  • Arngir : Ardea, ezt hol tudom kikapcsolni?
  • Szöllősi L : De egy CPU magra korlátozva játszom, igy sem akad, se nem fagy.
  • Szöllősi L : Ez érdekes. Én csak az 1.6-os pach-et használom, de nekem ilyet nem csinál. Igaz, csak négymagos a procim...
  • Ardea : A nagy teljesítményű gépeknél a proci rendszerint már beépített grafikus csipes, és amíg nem szükséges, nem használja a videokártyát. Ezt a funkciót ki lehet kapcsolni. Próbáltad már úgy is? Meg a Gothic 3-ban még sok mindent a processzor számol, többek közt a "lángokat" is...
  • Arngir : Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. A Gothic 3-al most már 9. alkalommal kezdek el játszani és amióta igen nagy teljesítményű gépen játszottam vele (uccsó 3) azóta bármikor amikor sokáig tűzlabdát vagy hullámot használok, lefagy és nem lehet vele kezdeni semmit. Valakinek van ötlete ez miért lehet? (1.72 patch fel volt rakva mindig)
  • Courage : de az JAVA...es valjuk be, nem nagyon lehet mar talalkozni JAVA-s telefonnal. Tisztelet a kivetelnek,mert nekem is megvan meg a regi 3310es Nokiam Smile
  • Vertanc : Vagy ott a Gothic 3 Beginnint Xardas storyjával Very Happy
  • Courage : igen,koszonom
  • Szöllősi L : «link»
  • Szöllősi L : Remélem, segítettem.
  • Szöllősi L : Hali! Utána-Googléztam, és két hivatkozást találtam: Youtube, Android Gothic II: ___"«link» , valamint letölthető APK Gothic: __"«link»
  • Courage : van olyan android jatek ami gothic szeru?
  • Raven(old) : Elő G2 a G2A oldalán Smile «link»
  • Ardea : Én nem értettem félre. Pontosan annak az okát írtam le, hogy miért került a játékba. Az, hogy egy ilyen jópofa küldetésben helyezték bele a játékba, humor és kifinomultság a rajongói programozók részéről. Smile A "Where is the guru?" programhiba az oka. És akkor sem tudta soha senki, hogy mi okozza. Ezért maradt ilyen "rejtélyes" a druida maga is. Smile
  • Patrik : Félre értettetek Very Happy Tudom, hogy hogyan lehet megtalálni stb, azt is tudom hogy egy mágus, de miért van elrejtve? Nincs valami története? Pl hogy ő az első druida, vagy hogy ő a főhős apja vagy valami?
  • Szöllősi L : Itt az oldalon is van róla infó: ___«link»
  • Szöllősi L : Az 1.7-es patch-ban megtalálható egy csomó rejtett láda, amik elvezetnek a Guru-hoz (egy nehezen elérhető mágus). ___«link»
  • Ardea : Ha rákeresel a neten, talán még képet is találsz róla. Ez a küldetés erre válasz. Egy poén. Smile
  • Ardea : Ez még azokból az időkből ered, amikor soxor kidobált a Gothic III a "Where is the Guru?" "hibakóddal". Ezt sok minden okozhatta, de a lényeg, hogy gyakran találkoztunk ezzel a kérdéssel.
  • Patrik : Sziasztok! Gothic3-mas kérdésem lenne! Kérdésem a következő: Ugye, megtudjuk hogy "Guru" ládái hol vannak, hol van magába Guru, de az hogy kicsoda Guru arra nem jöttem rá. Valaki tudja? Valaki eltudná mondani, hogy ő ki is valójában, és milyen szerepet lát el?
  • Szöllősi L : Ősi tudás is tanulható náluk.
  • Szöllősi L : Egy tűzmágusnál lehet megtanulni, PL: Sebastian (Reddock); Rakus (Okara); Treslott (Nemora) stb...
  • Vertanc : Fiúk lányok Gothic 3ba megvan a 100as ősi tudás, de a gyorstanulást nem adta be, valami tipp?
  • Szöllősi L : Nekem a G3 FG csinálta anno, a túl sok visszatöltés után elmentett játékállást nem tudta mindig visszatölteni, tán a halmozódó adatok miatt csinálják ezen hibákat a Risen-ek is.
  • Ardea : He-he. A Risen játékok, ha túl sok mentést csinálsz, nemes egyszerűséggel elkezdenek kidobálni. Az elég egyértelmű jelzés. Smile
  • Courage : AAAAhhh...vagy uuuugy...jo tudni
  • Ferenc : Már sikerült megoldani a porblémát, betelt a mentési hely és törölni kellet belöle, és most már megy rendesen.
  • Courage : hirtelen nicns otletem..
  • Ferenc : Az elex játék idáig simán nem, de most nem tudok menteni, ugy ment hogy amikor rámagyek a mentésre ki ir háb és utánna csak a mentési jel villog. virágbolti van meg.
  • Ferenc : Kéne nekem egy kis segitség.
  • Courage : hja meg a Tropico 5... Smile
  • Courage : en mostanaba a regi strategiakat szedtem elo...pl Heroes5 vagy Horde... Smile
  • W.B. : Idő közben újra kivittem a G2-t...
  • W.B. : Nincs semmi gond.
  • Ardea : WB: Bocsánat, hogy ennyire nem válaszoltam neked, csak iszonyatosan el vagyok havazva. Közben nézegettem azt is, amit ide írtál. Nagyon jópofa. De nem volt időm végigolvasni...
  • W.B. : Á, működik. Köszi.
  • W.B. : Próba
  • Szöllősi L : Helló W.B. Írtam egy kis tippet a profil névadáshoz, hátha segít: ___«link»
  • stalker23 : féláron kapható az ALEX a gog on .
  • : Simán csak W.B.
  • PC-AS : OK! A neved, valószínűleg a túl hosszú profil-név miatt nem jelenik meg. Tán elég ide egy rövidítés. Nekem is lehagyta régen egy részét, így átírtam.
  • : Tehát a térképet koncepció szintjén kell kezelni.
  • : Búza földek mérete is enyhén röhejesen kicsi, egy ekkora lakosság ellátásához.
  • : Például: G2-ben egy könyv ír róla és Parlax is mondja, hogy a kolostor bort készít. De egész játékban sehol egy szöllő tőke.
  • : Helyesírásom eleve nem a legjobb... A térkép dolog pedig, írtam hogy csak koncepció és eleve a játékban lévő méretek sem felelnének meg a valós méretnek.
  • PC-AS : Jól szervezett és átfogó cikk, csak pár helyesírási, és logkai hiba van benne, és a térképed arányain is érdemes "tágítani", mert pl. Khorinisből Myrtanába legalább két hét volt a hajóút, a főhős egyik párbeszéde alapján. Egyébként nagyon jó!
  • : Amúgy nem szedtem össze minden gondolatomat, és garantáltan másoknak is lenne olyan ami nekem nem jutna eszembe.
  • : Köszi. Chaten a nevem mért nem írja ki?
  • Courage : Egesz klassz gondolatok Smile
  • : Har! Nem tudom milyen gyakran néz ide bárki is. fórumon "A weboldal" részbe tettem egy bejegyzést, ami érdekes lehet.
  • Courage : mihez kepest...a sztori tok mas, de legalabb Jack-nek van vilagitotornya v valamilyen torony Smile
  • PC-AS : Ez az ELEX, tényleg többet tud mint a Gothic-ok, vagy csak grafikailag jobb?
  • Courage : mar tul vagyok rajta... Smile
  • stalker23 : Az ELEX az új gothic . barátkozz meg vele .
  • Vertanc : Pedig lesz, a lengyelek csinálnak ilyen előzmény részt
  • Raven : új rész? Mármint új Gothic rész? Az sajnos azt hiszem felejtős.
  • Vertanc : Hát én tűzmágustól nem tudtam, legalább is Vörösdokkban nem, csak druidánál találtam eddig
  • Courage : lehet tudni valamit uj resz erkezeserol? mar regotan nem jott ki semmi...
  • PC-AS : Ja, és pár ork sámán is
  • PC-AS : Tűz-Víz-Feketemágusok és Druidák is tanítják, és nagyon sok kőtábla van elrejtve Mora-Sul és AlShedim romvárosaiban is. Némely ereklye-kereskedőknél is van.
  • stalker23 : +árusoktól egy kis rafkoval.
  • Vertanc : Srácok G3ba ősi tudást csak a druidáktól lehet tanulni ugye?
  • PC-AS : Ma 256-an nézték egyszerre az oldalt, amúgy nincs esemény. Megtöröm a csendet, pár eszement Gothic 3-mas képpel, amin állatokon lovaglok fejetlenül. __ «link»
  • Vertanc : Fortnite in Gothic Very Happy
  • Ardea : Nagyon vicces. Némelyik még egész jól is néz ki. Very Happy
  • PC-AS : Jó ütlet, amit írtál. Közben én MineCraft-szerűen toltam a Gothic 3-at, SPAWN parancsal jópofa építkezésekbe kezdtem. Íme :«link»
  • Vertanc : Na megvan a megoldás Very Happy Játék indít, beírjuk a jó öreg Marvelt és nyomunk egy F3-at, majd újra indítjuk a játékot. Az F3 kirakja nekünk ablak módba és úgy is hagyja, a felbontást pedig az ini mappába kell beállítani, 1-2 mmert így elcsúszik de nem vészes, alig észrevehető
  • PC-AS : Az ALT+TAB működik, csupán a program nem vált kis méretre. Ha a háttérben van másik progi (pl. feladatkezelő) akkor billentyűzettel lehet irányítani, még ha nem is látod az ablakot.
  • Vertanc : Óh értem, pedig a Notrnál lehetett csak a simával nem tudok, mert ahhoz nem enged felrakni semmi modot mert azt írja, hogy ajáték nincs a könyvtárban.
  • Ardea : Sajnos sehogy. Attól nekem mindig meghülyült a játék. Pedig többször is próbáltam, még a jó gépeken is.
  • Vertanc : Esetleg valakinek valami tipp, hogy a sima Gothic 2 Golden Editionnal, hogyan tudok Alt+Tabolni? Very Happy
  • PC-AS : Lehetőleg feliratok nélkül. «email»
  • PC-AS : Sziasztok! Kéne egy kis help: Nem tudna valaki küldeni egy nagy felbontású légi térképet a Gothic3-hoz?
  • Ardea : Aki régebben segített KoRnernek kijavítani a toolokat, szintén kivonult a "közéletből". És időm sincs már ez után nyomozgatni. Sad
  • Ardea : Őszinte leszek: nem sok. Mivel nálam nincs semmilyen anyag (hiába kértem annak idején), fogalmam sincs, hogyan kell konvertálgatni a szövegfájlokat. Ráadásul a neten található toolok hibásak.
  • Vertanc : Megtöröm a 3 hetes csendet tudom, hogy lerágott csont a téma, de Ardea van rá valami esély, hogy valaha lesz a Dark Mysteriehez magyarosítás?
  • Ardea : Köszönjük. Miből gondoltad, hogy nem emlékszem rád? Smile Amúgy mondhatni, ez az oldal lett a gothic3.hu utódja. Csak sajnos az oldal gondozására, információval való bővítésére már nem nagyon van időm...

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Bejelentkezés

A PB vissza akar térni a "gyökerekhez" - újra

Miközben továbbra sincs igazi információ a Piranha Bytes új projektjéről, a PC Games német magazinnak sikerült egy rövid kommentet kisajtolnia Björn Pankratz projektvezetőből a Német Fejlesztői Díjátadó ünnepségen.

Míg ragaszkodott ahhoz, hogy nem mondhat semmit magáról a játékról, és ez még legalább ebben az évben így is marad, megemlítette, hogy egy sokkal sötétebb atmoszférát terveznek. Azt is mondta, hogy "vissza akarnak térni a gyökerekhez". De hogy miben látja ezeket a gyökereket - a már korábban említett sötétségen kívül -, az egyelőre rejtély marad számunkra.

Azoknak, akik nem ismerik a stúdió történetét: a csaknem mesteri Gothic 3 után a PB szintén azt nyilatkozta, hogy visszatérnek a gyökereikhez. Ez azután a Risen 1-hez vezetett, egy olyan játékhoz, melyet a közösség nagy része elfogadott, és két aranyérmet nyert a BIU-tól (100.000 eladás Németországban egy 12 hónapos periódus alatt). Bár ráfért még a fejlesztés, a legtöbb rajongó úgy érezte, a Pirahnák többé-kevésbé jó irányban haladnak.

A folytatásnak, a Risen 2-nek bőven akadtak problémái a rajongói közösséggel, és nyilvánvalóan a kereskedelmi sikerekkel is. Bár a korábban említett PC Games magazin egy szinten említette a Gothic 1 és Risen 1 játékokkal, számos rajongó fájdalmasan rövidnek érezte. És nem is nyert egyetlen kereskedelmi díjat sem.

Szóval úgy tűnik, még mindig maradt némi remény azok számára, akik inkább a régi PB stílust kedvelték. Feltéve, hogy a PB sikeresen felismeri, hogy melyek voltak az igazi "gyökerei", és egy kissé kevesebb elsietett meggyőződéssel térnek vissza hozzájuk, mint legutóbb.

 

Forrás: WorldOfRisen.com
Fordította: Ardea

 

Hozzászólások (2)
22014. október 31. péntek, 09:13
PC-AS
Üdv mindenkinek!
Én is a Gothic I-II,t főleg a Night of the Raven-t tekintem etalonnak. Az elhagyatottság érzése, hogy csak magadra számíthatsz, felerősítette bennem a hitet, és a tudatot, hogy tartoznom kell valahová. Ezért is hiányzott annyira nekem (nekünk) a Gothic 3-ban, hogy nem volt táborválasztás. Ennek ellenére a G3-is egy remekbe szabott világ, de kompromisszumokat kelett kötni, hogy hiányérzet nélkül végigjátszhassuk. És a hibák... Szóval mindig az az érzésem az új progiknál, hogy a grafikát túlfejlesztik a játék többi képességének a rovására. "Minden csoda három napig tart..." Ilyen a grafika. Ezután már előjönnek a játék gyengeségei, mert megismerted a programot.
PC-AS
12014. március 02. vasárnap, 22:49
Telpapa
Üdv!

Ahogyan Ardea nagyon jól látja én is ama táborhoz tartozom akiket a G1 de főleg a G2 fogott meg. Egyszerűen zseniális amit összehoztak ezekben a játékokban.Olyan élő és hangulatos világot sikerült megteremteni amit én semmilyen más játékban nem tudtam érezni.
Sajnos pont azok a dolgok vesztek el az újabb részekben amik ezt sajátossá egyedivé tették.Erre a végén kitérek még de most lássuk mi is volt ami jo volt ebben a gyökereknek nevezett két játékban:.Hogy miben láttam ezeket?Pár példát említenék a teljesség igénye nélkül:
Karakterek:
---------------
Éltek,és ezt értsd úgy hogy mellék karaktereknek is voltak csak rá jellemző vonásaik mind hangban,megjelenésben,viselkedésben,sok esetben mozgásban,beszédben.Beszéltek magukról az életükről(volt háttértörténetük - ami nem csak közvetlenül a küldetésekhez kapcsolódtak - és nem éreztem azt hogy csak a fele való küldetésig tart.Erre pár példa: Rangaru(hangja viselkedése)Sagita hangja,a zseniális dölöngélő mozgásSmileaz füves srác Onar framján aki tojik az egészre,Khorins főterén a vizmágus hangja és beszéde..stb..stb

Dark Fantasy világ:
---------------
Nagy kincs ha a mai csili-vili világokat favorizáló játékok mellett ilyet kapunk kézhez.Számomra(és reménykedem nem vagyok ezzel egyedül)a játékokban - főleg nem az szerepjátékokban - nem annyira fontos a grafika akkor, ha azt a világot rá jellemzően úgy tudja bemutatni hogy érzem ott vagyok.A G1-G2 a mai szemmel nagyon puritánnak - egyesek szemében csúnyának - tűnhet. De ha bele kerülsz megfog és nem ereszt és pár óra játék után már nem is azt figyeled hanem az eddig számodra csúnya részleteket.Valahogy sikerült annyira fakóvá,mocskossá,koszossá,szegényessé(ez fontos!Mert ez a középkor jellemzője volt) és szvsz ettől olyan sötét az egész)tenni az egészet, hogy szinte érzed a poshadt víz szagát,az épületeken látod épp a lélek tartja néhol össze,stb. A gazdagság sem abban nyilvánul meg,hogy minden csillog és arannyal és ezüstel van kikövezve csak visszafogottan annyira hogy érzed ez itt a sötét középkor a Gothic ban.
Az emberek visszafogottak,bizalmatlanok(rájuk jellemző jellemvonásaik mellett),rendezetlen,csunya világkép de nem gusztustalan,valami van a levegőben,nyugtalanság,mellette pedig ott vannak a haszonlesők,a kor pribékjei,csalói,orgazdái azok akik hasznot remélnek mások nyomorából.A fény templomok,a becsület(lovagok)és mágia rögös útjából árad,de ezt sem kerüli el az intrika,versengés,és a háttérben bujkáló háború lehetősége.Ahol soha nem tudhatjuk ki a barát és ki az ellenség.

Küldetések:
-----------------------------
Ez az amiben a PB a legzseniálisabban rakta össze azt a két játékot.[Megj:Mert bevallom őszintén ha eltudta érni nálam hogy répát szedjek a földeken(és még tetszen isSmile) akkor ott valamit nagyon jól csináltak a srácok.]
Annyira jól hogy sok esetben idegesített ha kihagyok vagy elrontok egy-egy mellékküldetést is. Míg más hasonszőrű játékban(pl Elder sorozat,vagy M&M sorozat stb) úgy van vele az ember,hogy megcsinálom mert ki tudja mit kapok érte,itt élveztem is orrbagyürni Fellan-t,Diegonak dolgozni,stb.Hiába na e tekintetben nem aprózta el soha a PB. Megj: Isten tartsa meg jó szokásukat!Smile

Mint említettem az írásom elején nekem ez a két játék az etalon.Bár ahhoz képest hogy a Gothic 3 tőlem teljesen távol -őszintén bevallom nem bírtam végigjátszani - állt a Risen 1 megfogott. Sajnos túl rövidkére sikerült és bár nem éreztem azt amit a G1-G2 adott még is sikerült egy elég jó világot,hangulatot,és nem utolsó sorban story-t felépíteni(bár ez utóbbi a végére elég ellaposodott).De hiányoztak a karakterek egyediségei(hangok,mozgások,stb)jellemvonásaik,inkább azt érzetem csak azért vannak mert valami kapcsolodik hozzájuk a történetben.
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 42 vendég és 0 tag böngészi