Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!
avagy
Na, hová is tettem azt a széles kardot...?
USA, 2009. június 4.
Ha nem ismered a Gothic hősi akció RPG sorozatot, akkor valószínűleg számodra nem jelent semmit az a tény, hogy az Arcania alapvetően a negyedik része a sorozatnak és most más fejlesztő kezébe került. Az Arcania egy óriási új világban új főhős szerepébe helyez téged. Most a Névtelen Hős a gonosztevő, a föld hatalomtól megrészegült uralkodója, aki a játék elején porig égeti a szülőfaludat.
Egy kis szigetről indulsz és fokozatosan sajátítod el az alapvető mozdulatokat és harcot, de hamarosan megnyílik előtted egy nagyobb sziget és hét különböző kultúrával találkozol a játék során, amely feltételezhetően úgy 70 óra játékidőt biztosít. Minden kultúrának megvannak a különböző páncél szettjei és fegyverei, s mindegyiket magadra öltheted vagy beteheted a karaktered felszerelésébe. Elég tetemes mennyiségű felszereléshez juthatsz kalandjaid során az egykezes kardoktól kezdve a nagyobb kétkezes buzogányokon, fejszéken át az íjakig és nyilakig, és még sorolhatnánk.
A mágia is rendelkezésedre áll majd, úgyhogy megteheted azt is, hogy inkább tűzlabdákkal dobálod az ellenfeled ahelyett, hogy a kardoddal szeleteled fel. Erőd fokozásához adott lesz egy képesség fa, mely néhány ágazatból épül fel és lehetővé teszi különböző játékos stílus kialakítását, amely kényelmesebbnek bizonyul majd, mint ahogy az a Gothic 3 képzési rendszerében működött. Céhek lesznek, amihez csatlakozhatsz, néhányuk a harchoz kötődik, néhányuk pedig harc nélküli elveket vallanak, ami több képességhez és játék opcióhoz enged hozzáférést.
Az óriási játék világban az aktuális ellenfelek elleni harcok esetében használható lesz egy fókusz rendszer, amely meghatározott ellenfelekre összpontosít. Ez használható a távolsági harcnál is, bár ha időt szakítasz a fejlődésre, és a fókusz mód nélkül célzol be egy ellenfelet, nagyobb sebzés okozol. Közelharci kombóknál egy fegyver suhintás után rövid ideig kéken ragyog majd a penge. Ha ismét megnyomod a támadás gombot, egy támadó mozdulatsort végez a karakter, és ha elég jó vagy már, akkor többszörös csapást is bevihetsz a kombókkal. Az összefüggő támadás aktiválás ideje minden alkalommal csökken, úgyhogy elég jó reflexekkel kell rendelkezned ahhoz, hogy folyamatosan képes legyél a kombó ritmusát tartani, ami nagy Witcher-szerűnek tűnik.
Az előző Gothic játékoktól eltérően ebben sokkal kényelmesebb környezeti navigáció lesz egy küldetés követő és egy mini-térkép segítségével. A teleportkövek is megjelölésre kerülnek a térképeden, hogy gyorsabban utazhass a világban. Persze ha jobban el szeretnél mélyedni a kalandokban, nem kell igénybe ezeket a lehetőségeket.
A harcon kívül más tevékenységet is folytathatsz majd a játékban, mint például a kovácsolás és az alkímia. Az NPC-kel való érintkezésnek teljes mértékben "hangot adunk", és a játékban teljes éjszaka-nappal ciklusok lesznek, no meg becsempésztünk csinos vizes effektusokat, amikor az eső esni kezd, amitől úgy fog kinézni a karakter meg a környezete, mintha tényleg elázott volna.
Reméljük, az Arcania nagy örömet okoz majd, ha 2009-2010 telén megjelenik PC, Xbox 360, PlayStation 3 platformra, ami elég komoly kínálat az RPG rajongók számára.
Forrás: ign.com
Fordította: Ardea
Dátum: 2009. június 5.
Oldalainkat 17 vendég és 0 tag böngészi