A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 5 órával, 22 perccel ezelőtt
  • Courage : Bar en most a Risen-be vagyok,de megnezem majd. Epp a 3. resznel jarok. Sracok, ez mindig ilyen sz@r volt,hogy alig lehet lecsapni a barlani szornyeket, mert ramjonnek 3-4en es elloknek? meg a kard tamadas rohadt lassu,mert a kis ficko elotte porog mint egy idiota(hogy lenduletet vegyen) kozbe meg 3x felloknek mire 1 csapast bevisz... eleg idegesito
  • PC-AS : A kolostor-rom felső részén, némi kapaszkodás után egy szakadék szélén áll az oszlop, a túloldalon egy láda és van, és egy troll is néha áll mellette.
  • Courage : oszlop?
  • PC-AS : LOL régi, de klasszikus. Tudtad, hogy van egy kidönthető oszlop a kolostor romnál? Megkönnyít egy átugrást. ????‍♂️ sok lehetőség van még mindig a Gothic játékokban...
  • stalker0623 : lol csak 23 éve van ott Smile
  • PC-AS : Végre Pécsen is lehült a levegő. Új Gothic tipp: Thorus szobájában 3 láda is van, ugyanaz a zárkombináció és a tartalmuk, +3×10 életerő és 3 védelmi amulett.
  • wolframm : Egyenlőre csak ez van lefordítva magyarra. Ki fogjuk hírezni és készül a többi fordítása is.
  • wolframm : «link»
  • Courage : Volt valami streaming a keszitokkel,hogy hogy haladnak a fejlesztesekkel. Lehet arrol tudni valamit?
  • wolframm : Szia. Maga a fordítás nagyjából egy hónapon belül. Ezt követően kezdődik a tesztelés és hibajavítás. Ez szerintem szintén egy jó hónapot vesz majd igénybe. Nyílván maradnak benne hibák az után is de azokat folyamatosan fogom/fogjuk javítani.
  • Dikktf : Sziasztok! Archolos magyarítása várhatóan mikor készül el? Köszönöm a fordító eddigi munkáját!
  • Courage : Szegeny Patty.... LINK: «link»
  • Courage : es megy mellé a Alone_in_the_Dark_2024 is. Hajjaj, megint sok a jatek es keves az ido. Talan majd a husveti 7vegen.
  • Courage : Az uj outcast 2024 is felkerult a listamra. Arra a listara amint azok vannak amik eredkelnek,de eddig meg nem volt ra idom.
  • PC-AS : Itt van pár Gothic trükk, amivel gyorsan felfejlődhetünk, szuperhős karakterré: ___ «link»
  • Courage : Az se baj ha angol Smile
  • Courage : ha ez a R2-3 ossze lenne szedve es nem lenne tele sok sok reklammal es sok sok oldalniyi valtozassal akko mar nyomtatnam azonnal! de senkitol sem varhatom el,hogy egy kesz PDF-et varazsoljon belole Smile
  • Courage : Az elso kuldiben Milten azt mopndja,hogy 3at.majd kesobb a tobbit. Este ranezek megint. es raprobalok egy regebbi mentest is.
  • wolframm : Ezt szoktam használni.
  • wolframm : «link»
  • wolframm : «link»
  • wolframm : Nem tudok még olyan végigjátszásról magyar nyelven.
  • wolframm : Először nem hármat kell bedobni? Próbáld visszatölteni. Én még nem tapasztaltam ilyet.
  • PC-AS : A Gothic 3-ban 12 tűzserleget kell összeszedni, ezeket egyszerre bedobni a szent tűzbe. A 12 talapzaton így megjelenik a 12 megáldott serleg. Ezeket 12 lovagnak lehet adni, hogy legyen mágiájuk...
  • Courage : Risen 2-3 hoz is van terkepekkel bovitett szoveges vegigjatszas?
  • Courage : Srácok, van itt egy kis gond. G3 ba mikor megyek beszelni Milten-el es be kell dobni a 3 tuzserleget a tuzbe... Odasetal a fickom es beall konkretan a tuzbe es semmi sem tortenik. 5 van a birtokomban
  • PC-AS : Ez a TMP chip (Trusted Platform Module) egyedileg azonosít minden számítógépet, így a Microsoft ellenőrizni tudja, ki mit futtat. Ezért kell a Win 11-nek ez a chip.
  • Totya : TPM-től függ, nem a CPUteljesítményétől. Van olyan alaplap ami külső kártyával meg tudja oldani ha fogadni tudja. Plusz sokan felrakják mókolva a 11-et, persze kérdés meyik frissítés nyírja majd ki.
  • Rodmen : Igen.Nekem is sajnos lapot illetve procit kéne cserélni ahhoz hogy az eredeti fusson rajta.Mert a mostani lapom csak 7gen ig támogatja.Ami még fura nekem az hogy a Pentium gold illetve Intel atom procikat támogatja.Az I7 7700k meg nem.Hogyis miért is?Pedig dupla mega hz dolgozik.Vagy tripla.
  • PC-AS : A Win 11 zabálja a teljesítményt és még nem kiforrott. Nemrég egy frissítés kék halált okozott sok felhasználónál. 6 év fejlesztés után jött ez?! Én nem kérek belőle.
  • Rodmen : Sziasztok mit szpltok,hogy jővőre megszünik a Win10 támogatás illetve fizetős lessz a biztonsági frissités.A ti procitok támogatya a win11 et?
  • Courage : valahogy nem tudom megszokni ezt a kepernyo iranyitast. Hianyoznak a gombok.
  • PC-AS : Érdekes az Arnallia, már taláklozam vele. Ha lekapcsolod a Net-et, nem jön reklám
  • wolframm : Én sem szeretem ha szinte fogják a játékos kezét.
  • Courage : Manapsag mennyivel egyszerubb,meg van jelolve a celpont a terkepen, bezzeg a G1-2-3 ban nem volt ilyesmi es mennyivel tobbet kellett gondolkodni, sokkal jobba,elvezetesse tette a jatekot. -szerintem
  • Courage : Tettem fel par elerheto Gothic es Risen 3d modelt. Az alabbi linken tolthetitek le: «link»
  • wolframm : Courage véletlenül töröltem. Bocsi. Írd ki mégegyszer Smile
  • wolframm : Ronar ha a "Fordításaink" menüpontra kattintasz akkor ott találkozhatsz vele.
  • Courage : Neztem,de ez a lengyel nem jon át nekem. Inkabb passzolom.
  • Ronar : Ingyenesen letölthető.
  • Ronar : Üdv.Játszott valaki a The Chronicles of Myrtana: Archolos al?Most tamáltam rá a Steam én
  • Courage : Maradok a 10 es verzional. Egyenlore jol mukodik
  • wolframm : Én még a 10-esnél maradok. Úgyis jön nemsokára mégújabb.
  • PC-AS : Nem ideillő téma, de hogy vagytok a Win. 11-essel, én olvastam pár rémhírt, de nem biztos, hogy igazak: __ «link»
  • PC-AS : Szerintem meg fogják találni a megoldást, még van a srácokban potenciál, még nem mehetnek nyugdíjba.
  • Courage : Sokat koszonhetunk nekik, de egyszer minden vegeter.
  • Rodmen : Itt egy cikk a cégről és a fejlesztőkröl.
  • Rodmen : «link»
  • Courage : Orulnek neki ha a hirek itt is megjelennenek,nem csak a fb oldalon v a discord feluleten.
  • wolframm : Szerintetek mi lesz a fejlesztőkkel? Kapnak még egy lehetőséget?
  • wolframm : tmaasmi87 ha itt vagy válaszolj Smile nem tudok üzenetet írni az ímél címedre. Milyen platformon játszol?
  • Courage : En meg mindig ezt porgetem: Dragonheir Silent Gods
  • wolframm : Most a Lost Paradisnél tartok már. A magyar szinkron amúgy nagyon jó lett! Kár hogy csak az alaphoz van.
  • wolframm : Nem is tudtam, hogy van ott alagút.
  • PC-AS : Mikor sorra kerülök, jönnek a bankrablók. A káoszban hátramegyek a páncélteremhez és kirámolom. A titkos alagúton távozom balra!
  • Courage : Postal 2 - menj el a bankba, allj be a sorba, vard ki a sort... Smile
  • PC-AS : Postal 2 a legjobb a sorozatból. Egyik kedvencem. Unreal 2 engine.
  • wolframm : Én elbaltáztam valamit a Gothic 3-al és képtelen vagyok folytatni a fordításának javítását. Eléggé felhúztam ezen magam. Elkezdtem egyet Postalozni!
  • PC-AS : Én egy alapos megfázással kezdtem, és mivel retro hangulatom van, elkezdtem a Vice City-t, fiatalkorom egyik legjobb játékát.
  • Courage : Es hogy indult a 2024 es év?
  • wolframm : Inni nem ittam. 23-kor schläfen gehen Smile
  • Courage : Volt nagy partikázás nalatok?
  • wolframm : Boldog új évet!
  • Courage : hat ez tok jo Smile
  • Geralt : Ja, és hírem van: 2029-ben jön az új Mass Effect Very Happy Ugye milyen jó? Addig megőszülök Very Happy
  • Geralt : Áldott karácsonyt mindenkinek Smile
  • PC-AS : Én is BOLDOG KARÁCSONYI ÜNNEPEKET kívánok mindnyájatoknak!
  • Courage : Aldott karacsonyi unnepeket kivanok mindenkinek! Smile
  • wolframm : Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
  • Courage : Erdekes!
  • PC-AS : És végül egy Gothic Pre Alpha 0.56 demo: __ «link»
  • PC-AS : A Gothic 1 PreAlpha videói között teljesen más játékmenetet láttam, mint amit a végleges Gothicban megismertünk: __ «link»
  • PC-AS : Nemrég a Gothic 2 végigjátszásban kerestem valamit és sok helyen 404-es hibákba fut az oldal, pl. a fejezetek leírásánál. A NotR-leírásban minden OK, itt nincs elárvult hivatkozás az oldalon.
  • wolframm : Nagyon jól néznek ki!
  • Courage : Elkeszultem a vegleges verzioval. Akit erdekel az STL az irjon batran. LINK: «link»
  • Courage : Outcast - A New Beginning Ez valami Elexre hajazó jatek? Egesz erdekesnek tunik
  • wolframm : Még nem láttam de várom azt a sorozatot. Remélem nem tolják túl benne a nemi zagyvaságokat...
  • Geralt : Megnéztem az élőszereplős Fallout sorozat trailerét. A Vertibird nagyon jól néz ki benne.
  • Geralt : Hello Mindenki! El voltam tűnve mostanában Discordról és innen is Smile Én mostanában Salvatore fantasy könyveit olvasom, de majd télen megint végigjátszom a Fallout: New Vegast. Augusztus óta semmivel se játszottam.
  • Courage : En tovabbra is a társast heggesztem xD eleg korulmenyes,de haladok vele
  • wolframm : Risen kész. Most mellékesen a Gothic 3-at szeretném tudni szerkeszteni Smile
  • wolframm : Gőzerővel készül a Risen frissítése is Smile
  • PC-AS : Nem, mert az alaplapom is hibás, ki kell cserélni a gép belsejét. A Sound blaster kártyám is bedöglött. Lehet, hogy minden az alaplap miatt megy tönkre.
  • Rodmen : Szia PC-AS.Érdeklődnék sikerült e a VGA hiányt orvosolni.
  • Courage : Szivesebben lennék a Pongo_Pongo szigeten Smile
  • wolframm : Britanniában?
  • Courage : Ido hianyaban sajnos nem igerhetek semmit, meg a boritok szkenneleseig se jutottam el. Autovezetes oktatonak tanulok, nagyon sok idomet veszi el egy nap.
  • wolframm : Készíteni szeretnél? Mert tervben van ilyen fajta leírás.
  • Courage : Letezik valahol egy osszesito a G jatekokban felelheto allatokrol? Fotoval illusztralva. (Listat en is megtalaltam)
  • PC-AS : Sikerült a Gothic végigjátszást átfogalmazni és tökéletesíteni. Ez egy (majdnem) végleges változat. Véleményeket/kritikákat kérek tőletek. ___ «link»
  • PC-AS : Tökéletesítettem kissé, egyszwrrw kell letölteni a mappát és a HTM állomány, majd egyazon helyre bemásolni. Így tökéletesen működik.
  • PC-AS : Már haladok, felraktam a Drive-ra, hogy teszteljétek. Hivatkozás: ___ «link»
  • wolframm : Totya megmondja hogyan lenne a legjobb.
  • PC-AS : Elkeztem a G1 végigjátszás átírást és bővítést itt Zánkán, megmaradok a HTML5 formátumnál, de kinézetében átszabtam, hogy hasonló legyen az oldal kinézetéhez. Ha kész, DOC-ba is lementhetem
  • wolframm : Csak nyugodtan. Mi sem kapkodjuk el a dolgokat Smile
  • PC-AS : Megtaláltam a DVD-t, csak még 1-2 napot kérek, hogy kiegészítsem azzal, amit 2014 óta tudtam meg. Utaznom is kell, pendrive-on viszem magammal.
  • Courage : Te csak várj,míg felkel majd a nap.... xD
  • wolframm : Várjuk Smile
  • PC-AS : Én 2016-ban írtam egy végigjátszást, amit elküldtem Ardeának, majd előásom és DOC-ban elküldöm, ha megtalálom a DVD-t.
  • Courage : NA! Ez jol hangzik! Meg lesz egy G1 vegigjatszas is feltoltve Smile

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Utolsó hozzászólások

  • Nincs üzenet

Az expedíció megkezdődött

Miután a német fejlesztőcsapat, a Piranha Bytes otthagyta a JoWood-ot, egy új kiadó után kellett néznie a fejlesztőcsapatnak, és egy új cím után is mivel a Gothic jogai a volt kiadónál maradtak! Személyes véleményem szerint ez volt az évtized legjobb döntése.

Az új kiadó személyét a Deep Silver töltötte be, akik teljes szabadságot biztosítottak a csapatnak. Egy tipikus Gothic folytatást váró fanatikus (beleértve magamat is) kissé kétkedve tekinthetett eme produkcióra, mivel egy teljesen ismeretlen területen, és egy előzményeket nem ismert, új történetbe keveredünk bele.

De miután játszottam a játékkal néhány órát, kijelenthetem hogy nagyon jól sikerült a játék, kissé furcsa lehet az "ORK"-ok hiánya érzés, és az új főhős. De ne úgy tekintsünk eme produkcióra mintha a Gothic folytatása lenne, hanem inkább úgy, mintha egy új köntösbe bújtatott Gothic1 lenne, egy új történet kezdete.

Illetve szerintem maga a történet később játszódik mint a Gothic-ok, a Gothic-okban Lovagi, Sárkányvadászós hangulat van, míg a Risen-ben inkább a kalózos hangulat jön elő. Maga a környezet is fokozza ezt az érzést, a Gothic-ok játékterülete olyan, mintha Európa részeiből lenne össze rakva a játéktér: erdős, havas, hegyvidéki, sivatagos, tengerparti területek találhatóak benne, míg a Risenben található terület a Tenger közepén fekvő Faranga szigete, ami egy trópusi sziget, és hangulata is ennek megfelelő!

Miután elindítottam a játékot az első ami rögtön szembetűnik, az maga a grafika, illetve az optimalizálás. Ugyanis aki játszott a Gothic 3-mal azoknak fel fog tűnni, hogy a játék nem szaggat, és nem akadozik be. Illetve a látvány, és színvilág ami elénk tárul az valami bámulatos, a motor pedig, ami ezért felelős egy régi ismerős, a GENOME Engine továbbfejlesztett változata, ez a motor dolgozik a Gothic 3 alatt is.

 

Hajótörött a parton
Maga a kaland egy hajó fedélzetéről indul, amellyel egy hatalmas viharba keveredünk, és ennek következtében hajótörést szenvedünk! Mikor visszanyerjük az eszméletünket, Faranga sziget partjain találjuk magunkat. Körülöttünk a fedélzet hullái, és a hajónk roncsai borítanak be mindent.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

A kezdetekkor nagyon gyengék vagyunk, olyannyira hogy 3 harapásból el tud minket intézni egy vadkan, és akkor a komolyabb ellenfelekről nem is beszélek.
Maga a ruházatunk is rátesz erre a "gyengeség" érzetre egy lapáttal, ugyanis egy szakadt nadrágot, és pólót viselünk, még a lábbelink is hiányzik!
Aki játszott már Gothic játékkal azoknak ismerős lehet, hogy a történet indulásakor az eszköztárunk tartalma igen szegényes, és a képességeink szintje is alacsony.

 

Irány a vadon!
Miután elhagytuk a partot és nekivágtunk a dzsungelnek hamar rá fogunk jönni, hogy bizony mi vagyunk a táplálék lánc LEGalján! Míg nem fejlődünk néhány szintet, igen hányattatott sorsunk lesz, és a taktikázás magas fokát elsajátítva kell játszanunk. Ezek után is nehéz lesz a játék, de addigra már lesz kellő tapasztalatunk a taktikázáshoz, és lesz megfelelő erősségű harci fegyverünk. Több ellenfél legyűréséhez elengedhetetlen lesz a pajzs használata, de így sem lesz olyan könnyű a dolgunk. A klikkelő bajnokságnak vége! Jól meg kell gondolnunk, hogy mikor is bújunk ki a pajzsunk védelme mögül. Egy rossz időben indított támadás, és az életünk felétől búcsút vehetünk, vagy akár el is halálozhatunk. De ha elsajátítjuk a számunkra megfelelő harci stílust hamar rájövünk, hogy a játék harc rendszere nagyon jól sikerült, nehéz lesz a játékmenet, ha több ellenféllel harcolunk, de ezáltal a taktika előtérbe kerül. Minél fejlettebb a harcászati képességünk, annál látványosabb a támadás kivitelezése.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Teljesen újraszabták a fejlődési rendszert is, pontokkal jelölik a tudásunk állapotát az adott képesítésre nézve, maga a fejlődési pont (TP) eleinte igen könnyen jön (persze, ha kellő mennyiségű vadat le tudunk ölni), viszont még aranyat is fizetnünk kell a tanítónknak! (Itt megjegyezném, hogy a Risenben ha igazán ütőképesre szeretnénk fejleszteni egy harcászati képességet, akkor abból csak 1-et tudunk a Mester szintig vinni, mivel igen magas a maximális szint.) Amiben eleinte nem fogunk dúskálni... Némelyik tanár a tudása megtanításáért cserébe kér valamit. Pl: Szedj össze 6 Mana gombát, hozz 3 Fekete farkas bundát, vagy tisztítsd meg a barlangot a szörnyektől stb.
De ezeket a pontokat, és az aranyat jól meg kell gondolnunk, hogy milyen képzettség fejlesztésére költjük, mert ha elfogy a pontunk, vagy aranyunk akkor a nehezebb küldetéseket nem fogjuk tudni teljesíteni, vagy ha igen akkor nagyon nehezen! Mivel olyan erősek lesznek az ellenfelek hozzánk képest, de ha jól osztjuk el a pontokat, akkor sem leszünk legyőzhetetlenek, csak jóval nagyobb eséllyel vághatunk neki a feladatnak. Maga a képességeink fejlesztése nem elegendő a sikerhez, a felszerelésünket is frissíteni kell. A legfontosabb a ruházat lecserélése, mivel a hajótörött ruházatunk védelme igencsak elégtelen.
Bandita: Ha hozzájuk csatlakozunk, és hajlandóak vagyunk kiadni 500 aranyat a munkás ruháért akkor sokat fog változni a védelmünk.
Inkvizítor: Itt nem kell kiadnunk egyetlen aranyat sem a ruházatért, ha ide csatlakozunk akkor minden egyes "vizsga" után kapunk egy újabb ruházatot.

 

Változtattak még...
A fejlődési rendszer átszabását már részleteztem. Viszont van még jó néhány dolog amin változtattak, ebből néhányat megemlítenék!

A harcrendszeren
Jó irányban, jó mértékben!
Maga az ütő, szúró, vágó fegyverek harc rendszerét a Gothic 2-ben látott rendszerhez hasonlítanám, minél fejlettebb ez a képességünk, annál hosszabb, és halálosabb a támadásunk. Minden egyes szint elérésével megváltozik a harci stílusunk.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Az íj, és számszeríj használata nem változott ennyit. Mivel ez a pont nagyon jól működött már a Gothic 3-ban is. Magát a célzást némileg megváltoztatták, ha a célpontra szegezzük fegyverünket akkor a jobb oldali váll felett "rá közelít" a célpontra a kamera. Ezzel is segítve a célzás pontosságát.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

A pajzs használata nagyon jól működik. A hős maga elé tartja, és az megvédi őt. Megfelelő időben eltartva magától a pajzsot pedig támad.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Elengedhetetlen harci kiegészítő! A harc közbeni "taktikus" mozgás. Érdemes használni az efféle mozgást, pajzzsal kombinálva szinte teljesen kivédhetőek a támadások. Jobbra, balra, illetve hátra ugorva ki lehet térni az ütések elől.
Gondolom szembetűnő a harcrendszer terjedelmesebb részletezése, ez azért van mert teljesen átszabták.

A kovácsoláson
Maga a kovácsolás 4 részből áll!

  1. Elsőként fel kell hevítenünk az acélt.
  2. Ha az acél kellően izzik, az üllőn a kovácskalapáccsal meg kell formálnunk a kardot.
  3. Le kell hűtenünk a már kész kardot.
  4. Végül pedig a köszörűkövön meg kell éleznünk a pengét.

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz
 
Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

 

Üdvözlet Faranga szigetéről!
Mivel Faranga szigete a tenger közepén fekszik, ezért az éghajlata trópusi ennek köszönhetően pedig a szigetet gyönyörű növényzet borítja be. A kriptákban csapdák, logikai fejtörők várják az oda bemerészkedő kalandorokat. A harcrendszer megújulásának, és az ellenfelek harci és taktikai intelligenciájának köszönhetően soha sem tapasztalt taktikázáshoz kell folyamodnunk, ezáltal pedig a játék egy új stílusát ismerhetjük meg.

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz
 
Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Összességében egy nagyon jó játék lett a Risen, lehetne egy kicsit hosszabb, lehetne egy kicsit több zene benne, de ezeket a hibákat elnézzük! Piranha Bytes várjuk a folytatást!
Remélem tetszett az írásom, köszönöm, hogy időt szántál az elolvasására, nézz be máskor is!

Faranga szigetéről üdvözöl titeket KRONNAS!

2009. október 21.

 

Irány Kronnas blogja!

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi