A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 2 héttel, 1 nappal ezelőtt
  • Rodmen : Igen köszönöm.
  • PC-AS : Szia! Itt, az oldalon belül, megtalálható az összes bónusz fegyveses láda helyének leírása, ha erre gondoltál. 16-ot kell kinyitnod a Rubin pengéhez. __ «link»
  • Rodmen : Sziasztok lehet hüje kérdés de van ojan le irás,hogy holtalálom meg pl a kardokat.A g3-ban.teszem azt borus fok és Ardea közt van 1rubin penge.
  • Vertanc : Na akkor ki kell játszanom lovagként is ami szerintem a legkönnyebb, hogy annak meglássam a végét Very Happy
  • PC-AS : Szia! Az Élőhalott sárkánynál tényleg 3 féle szöveg van a harc előtt, a választott tábornak megfelelően, de a NotR-ben van egy negyedik is. Ha Beliar karma nálad van fegyver, vagy rúna formájában, ekkor beszól, hogy hiába van nálad, nem tudod ellene használni.
  • Vertanc : Egyébként mindegyik kasztnak más a befejező szöveg, a G2 végén a sárkánynál, vagy csak a sima meg a Notr között van különbség?
  • PC-AS : Igen, tetovált arcú, vörös szemű emberek, mint a templomosok voltak a Gothic vége felé, az Alvó templomában.
  • Vertanc : Patrik a kutatók testileg a korábbi szekta tábor tagjai, de a lelkük eltűnt mikor az alvót elűzték és úgymond démonok száltak meg a testüket. Egyébként ha leveszed a ruhájukat láthatod, hogy tényleg a Gothic1ből a sect campsokok Smile
  • Courage : A legnagyobb baj meg mindig ua. Nincs eleg idom igazan belemerulni
  • Courage : Nekem is megvan a FoS,de meg nem tettem fel, nem tudom miert...talan felek tole mint a mumustol az agy alatt...Smile
  • PC-AS : Ha tűzmágusként játszol, meg lehet tudni a választ a játékból, mert a 3. fejezetben kiderül, hogy az Alvó tesvériségének (Broderhood of the Sleeper) egykori tagjai lehettek. Az alvó visszaűzése után lelketlen, üres testekké váltak, így Beliar szolgái lettek...
  • Patrik : Sziasztok! A napokba el kezdett játszani egy barátom a gothic szériával, és már ott tart, hogy ezek a "kutatók" előjöttek neki. Megkérdezte, hogy mik ezek a lények és mit lehet róluk tudni stb, hát eléggé bajba voltam mert nem igazán mond el semmit a játék, csak annyit hogy belliar szolgái. Utánnaolvastam és sok mindent megtudtam róluk(később kifejtem) de ti mit tudtok róluk?
  • Ardea : 2.) Figyelmeztetés: sem az üzenőfalon, sem a Fórumban nem warezolunk, nem teszünk utalást warezolásra! Ha ilyen kérésed van, max. privát üzenetben tedd meg - de ne nekem!
  • Ardea : 1.) Nem értem a magyarítással kapcsolatos kérdésedet. Van hozzá magyarítás - ingyen hozzáférhető a HUNosítók Team oldalán vagy a Magyarítások Portálon, vagy még ki tudja hány helyen, ahol nem kérdezték meg...
  • Rodmen : Hali risen 2 höz magyaritást valaki tud vagy ha van aki diablon tag az seedelné a risen2 hunt.
  • Rodmen : Hát igen a G4,nem rossz játék de méltatlan az elődeihez képest.Szőrnyen le butitották,hogy tudják játszani konzolon is.Remélem a forsaken nagyobb élményt nyujt majd.Utána jöhet a Risen sorozat.
  • PC-AS : Érdekes, én marvin Módban is tudtam használni mindent, és a repülés miatt (F8) még jobban felgyorsult a játékmenet.
  • Pikál Krisz : Sziasztok! Rájöttem miért nem működik az alkímia.Azért mert használtam csalásokat.
  • Ardea : A Fall of Setarrif hű a cím rövidítéséhez (összeolvasva a kezdőbetűit). Én még soha nem játszottam olyan játékkal, amit egy délután alatt le tudok tolni. Még ha az egy kiegészítő is. Még jó, hogy nem vettem meg - ugyanannyiért, amennyiért a komplett alapjátékot lehetett kapni - hanem csak próba céljából letöltöttem...
  • Rodmen : G4 után,van a setarif cimű ki egészítés annak van köze ami a g4 végén történik.Mármint,hogy ki szabadul a démon.onnan folytatódik vagy ez teljesen külön álló dolog.
  • Rodmen : Hát G5-röl nem sok mindent találtam,de viszont ELEX cimű játék egész jónak tűnik.
  • Geralt : Szia Krisz! G5-ről nem rég volt szó itt a falon, görgess vissza kérlek.
  • PC-AS : Szia Krisz! Nincs más ötletem, hibás lehet az egyik patch. Én teljesen az eredeti G2-vel és NotR-el játszom, nem szeretem a NEM Piranha Bytes által készített patch-eket. Így tökéletesen fut (1 CPU magon).
  • Pikál Krisz : Van laborüvegem és megtanultam az alkímiát is.Van sárkányszívem is
  • Pikál Krisz : Legfrissebb változat van meg a játékból.Community patchet is letöltöttem(system pack).
  • Pikál Krisz : PC-AS semmi nem jelenik meg USE gombra.
  • Rodmen : Sziasztok igaz az a hír,hogy lessz Góthic5.
  • PC-AS : Hello Krisz! Ha nem működik az alkimista munkaasztal, tényleg hibás lehet a Gothic 2 nálad. Nem árt egy újtatelepítés. Mi jelenik meg USE gombra?
  • Ardea : Krisz: És sárkányszíved is van? Mert Innos szeme feltöltéséhez kell egy sárkányszív meg a laborüveg.
  • Vertanc : itt a stream a Gothic előzmény játékról
  • Vertanc : «link»
  • Rodmen : Köszi a türelmeteket PC-AS és ardea.
  • Rodmen : Ó hogy fene az öreg nekromantába meg a csiga lépcsőibe.Már egy hete lassan hogy keresem az utat.De végre rájöttem.
  • Rodmen : Az a baj nemtok a kolostor oldalára jutni.Ahova kéne mennem.
  • Rodmen : Sziasztok még azóta is ott vok elakadva,hogy teleportálok xardashoz meg bütyköli az amulettet.Utána vissza kerülök Robar udvarába.Na és onnan nincs út ahova menni kéne vagy levan zárva vagy be omlott esetleg hegyek veszik körül.Na ugye zoldren labirintusába kénne eljutni de nincs út arra fele.Térképeket átböngéztem.Az mutatja merre kéne menni de elvan zárva az út.Se a dzsungelbe nem tok bejutni se atűz völgybe.PASZ.
  • Pikál Krisz : Rodmen sejtem hogy mi lehet a baj.Nincs feltöltve a szem.Alkímia asztalnál lehet feltölteni,de amikor oda megyek az asztalhoz nem csinál semmit pedig van üvegem.
  • Rodmen : Szia krisz ha jól emlékszem a G2-ben lehet ojat csinálni hogy megkér az utólsó sárkány hogy hagydmeg az életét nálam ez a jég sárkány volt azt hiszem.Nem lehet hogy náladis ijesmi volt,mert utána nem lehet talán bántani.Jelzem én tűzmágus ként játszodtam.
  • stalker23 : lol meg van az a szem egyátalán javitva???
  • Pikál Krisz : Szia PC-AS! Köszönöm a segítségét! Nem tudok beszélni a sárkánnyal, mert az alkímia is bugos nekem és nem tudom feltölteni a szemet.Megtanultam az alkímiát és van üvegem is.Oda megyek az alkímiai asztalhoz és nem történik semmi.
  • Pikál Krisz : Szia PC-AS! Köszönöm a segítségét! Nem tudok beszélni egy sárkánnyal, mert az alkímia bugos nekem és nem tudom feltölteni a szemet.Megtanultam az alkímiát és van üvegem.Oda megyek az alkímiai asztalhoz és nem történik semmi.
  • Rodmen : Köszönöm a segítséget.Mindenkinek.
  • PC-AS : Sárkányvadászat leírása itt: __ «link»
  • PC-AS : Szia Krisz! Ha beszéltél a sárkánnyal, utána már sebezhető kell, hogy legyen! Ha korábban megtámadtad, mikor nem volt nálad Innos szeme, előfordulhat e hiba. Szerintem kezd újra a 4. fejezetet. Remélem, csináltál mentést minden felyezet végén.
  • Pikál Krisz : Sziasztok Segítséget szeretnék kérni. Az a probléma,hogy a 4. fejezetbe az egyik sárkányt(swamp) nem tudom sebezni bármit csinálok.Többi sárkányt már megöltem.Csalást is aktiváltam és még mindig nem tudom sebezni.Letöltöttem minden frissítést a játékhoz, még a community patcheket is.
  • Ardea : Rodmen: nem értem a problémádat. Ha már beszéltél Xardasszal, akkor miért akarsz visszamenni a hídon? Mostanra a megfelelő oldalon vagy. Onnan fel kell menni a kolostorba. Ott megtudod, merre tovább...
  • Vertanc : Az ismeretlen terület a kontinens belső része, Északon és Észak-nyugaton az orkok földje van ugy ők a jégkorszak elől menekültek délre a többi passz.
  • Geralt : Semmi gond. Köszi, W. B. , nagyon jó amit a fórumon írtál, többször elolvastam, de mások úgy emlegetik az ismeretlent, mint egy valós téren kìvüli, másik dimenziót, amit csak mágiával lehet megközelíteni és innen szemlélik Xardasék a világot, miután tornyot emelt. Engem főleg az érdekel, hogy mi lehet ott? Nomádok, barbárok, terméketlen pusztaság? Ez az, amit angol fórumokon sem olvastam még.
  • W.B. : Oké nem négy részletben akartam...
  • W.B. : «link»
  • W.B. : Amúgy ajánlom eme fórum topikot
  • W.B. : Geralt, az a kontinens még belsőbbi területe. Elvileg.
  • PC-AS : Szia Rodmen! Ezen az oldalon megtalálod a megoldást, így sikerülnie kell. Ha idáig eljutottál, közel a játék vége. ___ «link»
  • Rodmen : Kész feladom nem tudok eljutni zoldren barlang rendszerébe,és onnan a dzsungelbe.utolsó küldetés lenne.
  • Geralt : Sziasztok! A G3-ban az Ismeretlenek földje tulajdonképpen felderítetlen terület, vagy másik dimenzió? Nagyon kevés adatot találtam.
  • PC-AS : Sziasztok! Kész vagyok a Gyógynövényhez-ugrás cikkel, akit érdekel, megtalálja, a fórumban itt:___ "«link»
  • Rodmen : Mármint a híd vinne a kolostorhoz.Hogy pontosítsak.
  • Rodmen : Szia Ardea,az a küldetés már megvan xardas küldött ell megkeresni a barlangot.Na és utána akadtam el,elmentem a kolostorhoz fel a hegyen ott várt 2 gólem és ott kéne át menni a kő hídon de levan omolva nekem a másik oldalára kéne eljutnom.De nem tudok.
  • PC-AS : Sziasztok! Nálad van Innos Szeme, és fel van töltve? Pandrodor-hoz elkísér két zsoldos is, (Sypher, Rod) ők is sokat segítenek.
  • Pikál Krisz : Sziasztok Segítséget szeretnék kérni. Az a probléma,hogy a 4. fejezetbe az egyik sárkányt(swamp) nem tudom sebezni bármit csinálok.Többi sárkányt már megöltem.Csalást is aktiváltam és még mindig nem tudom sebezni.Letöltöttem minden frissítést a játékhoz, még a community patcheket is.
  • Ardea : Ha ez A jelzőfény küldetés, akkor Gornt kell megkeresned. Egy kriptán keresztül kell eljutnod egy toronyba, ahonnan át tudsz teleportálni Xardashoz. Nézd meg itt az oldalon a végigjátszást, ez pont az ilyen helyzetekben segít. Smile
  • Rodmen : Aha és az merre is van bejártam mindent megkerültem az egész szigetett de nem találtam semmit.Sad
  • Ferenc : Szia. Ha jól emlékszem akkor egy csatorna rendszerbe kell lemenni és ott bejutsz a démonokhoz.
  • Rodmen : Mutatja a térkép hogy ott vannak a démonok de nem tudok oda jutni sehogy sem minden hol kö falba ütközök.
  • Rodmen : Utólsó küldetések egyike lenne az,meg kell keresni egy titkos barlangott,valahol a kolostor nál van de az oda vezető híd levan omolva nálam bejártam mindent,de nem találtam másik utatt.
  • Ardea : Kicsit bővebben? Miben tudunk segíteni?
  • Rodmen : Hali valaki játszotmár a Gothic 4el?Ha igen szeretném segitségét kérni szörnyen elakadtam benne.Lehet hibás játékot töltöttem le.
  • PC-AS : Sziasztok! Már megint rájöttem egy trükkre a Gothic 3-ban, "Gyógynövényhez teleportálás"-nak neveztem el. Ha valakit érdekel, 1-2 napon belül megírom a fórumon. Így az összes királyszárat stb... fel lehet venni.
  • Geralt : Semmi története, bár elméletben az 5 még hozzárakhatna valamit, mondjuk új helyszínekkel (Ismeretlen Földek, orkok földje vagy egy másik kontinens, sziget).
  • Geralt : A Forsaken Gods-al én is így vagyok. Még ki se próbáltam, de nem is fogom.
  • Ardea : Nekem a Gothic 4 óta nincsenek elvárásaim a G sorozattal kapcsolatban. A G4-et és a G3 DLC-jét kritikán alulan sz*rra csinálta az az indiai "fejlesztő" csapat...
  • PC-AS : A túl nagy elvárások miatt, egyelőre nem adnak ki újabb részt.
  • PC-AS : Sziasztok, ismét! A GOTHIC ,űrka jogai, már a Piranha Bytes birtokában vannak, mióta a JoWood tönkrement. Így ismét kiadhanának egy újabb Gothic részt.
  • Ardea : Freemailes e-mail címek nem kapják meg az oldal rendszerüzeneteit. Kérlek, ha tehetitek, használjatok más e-mail címeket! Aki legutóbb regisztrált, beléphet, de ő sem kapta meg a visszaigazoló e-mailt!
  • Geralt : Köszi. Hát elsőre nekem is képtelenségnek tűnt, mert főleg az Elex előtt volt téma fórumokon, de utána is kiírták pár helyre. A lengyelek külön Wikipédiát is csináltak neki Smile
  • Courage : szemelyes velemenyem minden jellegu megerosites nelkul az hogy nem lesz,szerintem komplikalt lenne osszehozni,jogdijjak stb..ezert kaptak szerintem hasonlo jatekok "ugyanattol" a kiadotol mas cimet...pl risen. ismetlem,ez csak az en szemelyes velemenyem
  • Geralt : Gothic 5 tényleg lesz, vagy csak kamu?
  • Geralt : Van, aki megtalálta a Hatalmas kardot Mora Sul környékén? Épp a bastard sword-ot próbálom lecserélni. A mesterkard nem jön össze, nincs meg egy katana.
  • Geralt : Az jó. A berzerker frakció érdekes lehet.
  • stalker23 : ELEX nekem annyira bejőtt hogy meg is vettem .
  • Geralt : stalker23 egészen az aljáig lementem, de semmi. Emlékezni nem emlékezhetek, mert csak pár hete használom a falat.
  • Courage : persze, jatszottam vele 1x. Nem hiszem hogy mostanaba elokerul, ismet
  • stalker23 : És a fiuk ?? amugy Elex lapoz vissza.
  • Geralt : Elex-et próbálta már valaki?
  • Courage : Az jo game, valoban Smile
  • Ardea : Ha te írtad a kiegészítő infót, akkor igen. Csak sajnos nekem sincs időm már alaposabban foglalkozni az oldallal. Egész nap melózom, és amellett fordítom a DAI-t, és ezzel el is megy minden napom...
  • Geralt : Köszi, Ardea Smile Az e-mailemet megkaptad? Smile
  • Vertanc : Valaki említette itt a Gothic Sequelt, az igazából kb olyasmi mint a Dark Mistery egy mod a G1hez ami utána játszódik
  • Ardea : Vannak szörnyek (pl. a skorpió őrök), akik gyengeséget okozhatnak a hősnek. Ha ez a képessége megvan, akkor nem tudnak. Smile
  • Ríviai Gera : Gothic 3-ban mire jó az a gyengeség ellenállás?
  • W.B. : Fiolát és bort tudsz venni kereskedőknél, főleg alkémistáknál.
  • W.B. : Alkímisták vagy mágusok/sámánok tanítják.
  • W.B. : Gondolom Gothic3 és mannaital. Meg kell tanulni, hogyan kell készíteni. Utána alkímista asztalnál lehet megcsinálni. Kell hozzá fiola (nem üveg) bor és a recept specifikus növény/gomba
  • balázs : Sziasztok! Varázsitalokat hogyan lehet készíteni ha már megvan a recept hozzá
  • W.B. : De ez csak a bör lenyúzást tanítja. Komolyan arderáig kell el menni? nemá
  • W.B. : csak leöltem a bölényeket
  • W.B. : Ok beadta a küldit, annak ellenére, hogy nem volt felvéve
  • W.B. : Ez kéne a vadászat tanuláshoz
  • W.B. : Boris nem adja a küldit, hogy örködni kell vagy bölényeket ölni. Mért?
  • W.B. : G3 kiegjében hol lehet vadászatot, állatok nyúzását stb-t tanulni?
  • W.B. : Tehát lehetséges.

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Utolsó hozzászólások

  • Nincs üzenet

Bejelentkezés

Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
  • Oldal:
  • 1
  • 2

Téma: Elex-Gothic-Risen egy világ?

Elex-Gothic-Risen egy világ? 6 hónapja 2 hete #194

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 6
  • Karma: 2
Visszatértem! Már ha emlékeztek még rám, az oldalon még 2006-ból van tőlem írás. Két dolog miatt írnék. Gothic 2 Returning 2.0 mod miatt, ami felfogható elvben úgy is, hogy a G2 és NotR mellé jön még 2-3 NotR szintű kieg. Nem játszottam vele, révén orosz nyelvű, az angol felirat meg google fordító szintű elvben. Ám nem ez lenne most itt a téma. Megfelelő helyet nem találtam a fórumon, ezért írtam ide. Remélem nem probléma.

Az elején még leszögezném, hogy nem játszottam még az Elxszel. De most eme írása előtt megnéztem az Elex wikiát… és… egyre biztosabb hogy az Elex-Gothic-Risen egy világ, egy ugyan azon bolygón játszódik.

[url=http://https://www.dropbox.com/s/xya6xlx5et02asj/map%20csak%20k%C5%91rvonal%20nevek2.jpg?dl=0]Először is, imvól egy térkép én csináltam.[/url] Mivel lehet a link nem működik, így egy másik opció:


Igen, Magalan túl nagy Varant/Myrtana/Nordmarhoz képest. Térképpel kapcsoltban ne felejtsünk el pár dolgot:
1, Csak vázlatként, koncepciónak csináltam.
2, Elve a játékok nem tükrözik, hogy ha valóság lenne, akkor mások lennének a méretek. Példának a Warcraft. Stormwind a játékban kisebb, mint a falu ahol élek. A filmben ellenben elég nagy város, lore szerint pedig kb. 200 000 fős a város. Ugyan ez igaz a Gothicra. Lássátok Vengardot, a fővárost. Alig áll pár házból, kikötője sincs. Eredeti Gothic3 concepciókban Khorinisnél is sokkal nagyobb igazi középkori nagyváros volt. Csak a kiadó folyton elvett a fejlesztési időből, ezt tudjuk.
3, Risen 2 és 3 helyszínei közt van azonos, ellenben ha a két térképet egymásra teszem, akkor kicsit másmilyenek pl. Arborea partvonalai, a szigetek közti távolság is eltér.
4, Az inkvizíció nem tudta, hogy Antiguán volt a kalózok fő kikötője. Pedig a R2-3 térképe alapján alig van pár sziget a tengeren. Vagyis úgy logikus, hogy valóságban sokkal több sziget van a tengeren, mint amit a játék térképe mutat, csak ezek nem kerültek a térképre, mert nem is játék helyszínek.
5, G4-ben láthatunk egy földgömböt, de innen pl. hiányoznak a déli szigetek, melyeket a második részben többször is említenek.
Tehát a térkép csak koncepció. Még sokat lehetne rajta alakítani, hogy igazán pofás legyen. Igen a zöld vonal az tőlem amolyan „hipotézis”. Tehát szerintem az északi félteken van egy nagy kontinens. Arborea egy kisebb kontinens és a zöld kérdőjel, ahol bármi lehet még.

Ha elfogadjuk, hogy ilyesmi a világtérkép, akkor felmerül, hogy is lehetne egy világ a három játék. Akkor egy vázlatos lehetséges kronológia.

Elex:
Adott egy bolygó, ide becsapódik egy meteor, ez haza vágja az egészet. 100 év elteltével játszódik elvben az Elex. Meteor hozott egy új anyagot, az elexet/elexitet. Ennek révén lehet pl. varázsolni. De az élővilág is drasztikusan átalakult a kataklizma után.

Elex és Gothic közti időszak:
Elex és Gothic közt több száz vagy akár több ezer év telik el. Valahogy (pl. elex hatására, emberek csinálják, vagy spontán jönnek létre, tudja a rák) előkerülnek a titánok. Lehetséges, hogy a titánok törlik el az Elexben még megtalálható fejlett technológiát. Az emberiséget alaposan hazavágják. Innos, Adanos és Beliar néhány halandót felruház hatalmas erővel, ők lesznek a titán lordok és bebörtönzik a titánokat. Az, hogy eme három isten honnan kerül elő… jó kérdés. Azt se tudni, hogy mikor születnek és hogy az isteni relikviák. Beliar karma, Innos Szeme és Adanos Köpenye, a gyűrű stb. Sárkányok létrejötte (én még mindig úgy tudom, hogy eredetileg Innost szolgálták) is kérdéses.

Gothic:
Alapvetően egy mitológiai történet. Ahol két isten gyepálja egymást leginkább a híveik által. G1 alapján viszont II. Rhobar kezdte az ork háborút, a hódításaival. Csak visszájára fordult az egész. Innos hívei ama hitben, hogy Beliar maga a káosz és gonosz, irtották Beliar híveit. Irdorath csarnokaihoz hasonló helyekből volt jó pár, de csak ezt nem találták meg és nem pucolták ki. Nem ismerjük igazán a háború tényleges előzményeit, de lehetséges, hogy Beliar csak gonoszka, Innos hívei pedig ezt felfújták és kereszteshadjárat minden ami Beliar. Beliar meg eléggé visszacsapott. (G4-ben a nekromanta beszél róla, hogy a legtöbb Beliar hívőnek fogalma sincs Beliar terveiről és természetéről. Lehet teljesen félre értelmezik/értelmezzük Beliart.)
G1-2 történései frakciók választások ellenére kb. azonosak. G3 esetén viszont az a kánon, hogy megszüntetjük az istenek befolyását a világra. G3 kiegje kb. csak annyi, hogy a névtelen hős lesz a király és elkezd ő is hódítgatni. III. Rhobar nevet veszi fel.
Gothic 4, nos. Itt már kezd össze folyni a Risennel. Mivel nincsenek hatással az istenek a világra, így elszabadul egy démon és annak szolgái.

Risen:
Évtizedekkel vagy szerintem max. 100 évvel a Gothic4 után játszódik. Istenek nélküli világban mindenféle szutyok elszabadul ez ellen jött létre az inkvizíció. (Valószínű, hogy nem III. Rhobar hozta létre őket, hanem egy másik királyság. Bár kitudja, hogy G4 után mennyi területet hódított még meg.) Gyakorlatilag elszabadultak a titánok az emberiség pedig kihalás szélén (ami szerintem túlzás, mert inkább szolgasorba juttatás a cél) Feltehetően az északi kontinens (Gothic 3, Elex, R2-ból Caldera) teljesen bukta. Itt és ennek környékén szabadultak el a titánok a sötét hullám miatt. (Megjegyzem, hogy a hullámot valaminek elő kellet idéznie…) Arboreán a titánok még nem éledtek fel. Így az inkvizíció ide és a szigetvilágba menekítené a lakosság általa még menthető részét. (R2-ben egy föld titánt feléleszt Varjú amúgy, de a titánt legyőzzük. Az, hogy meg is halt-e… jó kérdés.) R3 pedig a világ történetéhez nem ad sokat hozzá. Max, hogy sikerült az ellentétes frakciókat összefogni.

Lehetséges folytatás:
Ha a játék az R3 után játszódna, akkor van egy opció: R3-ban Margoloth elmondja, hogy elvesztek (nem megsemmisültek) az isteni relikviák. Ha ezek újra előkerülnek, akkor istenek visszatérnének. Ergó meg lehet állítani a titánokat, feltéve ha az istenek nem lennének zabosak a halandókra. A relikviákat a nordmari érckohóba dobtuk… elvben a kohóban bent lehet még az erejük. Tehát valahogy az erőt ki kéne nyerni onnan úgy hogy új relikviákat készít valaki vagy valakik. E mellet Innos szeme és Beliar karma is ott van még valahol. Lehet az egymást utáló két testvérpár relikviái kellenének Adanos relikviáinak újra alkotásához? Minden esetre az inkvizíció és a taranisi mágusok nem akarnak újra isteneket. Hiába vannak vele tisztában, hogy a titánok ezért szabadultak el.


És akkor most jöjjenek dolgok amik a játékokban utalnak átfedésekre:
Az állatok/lények esetén tisztázzuk le, hogy mágia miatt lehet hogy más másképpen néznek ki. Illetve az emberek is hívhatnak eltérő lényeket ugyan úgy. Tehát ezzel magyarázható, hogy a dögevők mért térnek el annyira a Gothic részekben. Így hívják őket, de valszeg nem tartoznak egy genusba sem.
Ogre: Gothic3 és Risen1
Dögevő: Gothic 1-2-3-4, Risen3 és Elex! Elex alapján a dögevők egykoron baromfik voltak csak a továbbfejlődtek.
Ászkarákok: Gothic szériában húsbogár/húspoloska néven fut. Elexben isopod néven. Isopodák vagyis ászkarákok. Magyar köznyelvben pincebogár és ennek felel meg a húspoloska, csak tenyérnyi. Valóságban vannak akkora fajok a tengerekben, amikhez két kéz kell, ha meg akarjuk fogni. – Csak google kép keresőbe írjátok be, hogy „isopod”. Igen vannak olyan fajok, amik paraziták halak szájában.
Dínók: Nem tiszta, hogy a meteor előtt, hogy voltak nem madár dínók. Elexben van „raptor” és skex. Ugyan ide lehet sorolni a ragadozókat, sárkányrablókat, borotvákat és harapókat/marcangolókat. G3 nagy ragadozó Theropodáját ki ne hagyjam. R3-ban van ragadozó és sárkányrabló is. G3-ban volt karja a ragadozóknak, míg előző részekben pl. nem. Szal valszeg teljesen más állatokat hívnak ugyan úgy az emberek. Tehát az R3-ban lévő ragadozó ami egy raptor és farkas szerelem gyerekére hasonlít valszeg teljesen más állat. (Az hogy az animációk az R3-ban és Elexben ugyan azok, az mindegy most.)
Lopakodó: Gothic széria és Risen3.
Goblin: Gothic széria és Risen3.
Gyíkemberek: Gothic2 és Risen1
Nekroloth: Anyagi manifesztációja nagyon olyan, mint a G4-es tűzdémonok. (Ugye eleve G1-2 és G4 tűzdémonjai közt van eltérés)

Legősibb lények: G1 Régi Bányában mikor megyünk megölni a tárnarák királynőt, akkor láthatunk ilyen furcsa organikus csöveket. R3-ban hasonló csövek tartoznak Margolothhoz. Vagyis Khorinis szigetén van egy Margolothhoz hasonló ősi lény. Míg Margoloth feltehetően pók/pókszerű lények „ősanya”, addig a khorinisi ősi lény lehetségesen a tárnarákoké. Ez felveti azt, hogy a Régi Bányát nem simán elárasztotta a víz. Valószínű, hogy a tárnarákok kiirtása után az új járatokba is bementek bányászni és ez már nagyon nem tetszett az ősi lénynek, így lehet ő miatta volt az áradás.
Kristály mágia: R1-ben az alap támadó varázslatokhoz kristályt használtunk, nem rúna követ. (Xardas G3-ban az aktuálisan használt rúna mágiát tette tönkre. Teleport kövek is rúnakövek, ahogy a druidák állattá változtató kövei is. G4-ben is volt pár rúna kő, pl. gyorsabb futáshoz. Szal több féle volt eleve.) Igen ám… de G1-ben Xardas tornyát védő gólemek szívét tudjuk használni, varázsolni lehet velük. Tehát ez a G1-ben betudható kristály mágiának. (Az, hogy R1-ben tanulni kell, hogy tudjuk használni, az játék mechanika, ne keverjük a lorehoz.)
Greg: R2-ben egyik az akasztókötélnél említik Greg kapitányt. Ezt valószínűleg csak easter egg, mint Jack a világító torony őre a R2-3-ban. Vagy a jelszó a G1-ből.

Maga a mágikus érc/elex.
Több különböző speciális kristály van. Ugye a kristály mágia mellett van még mágiataszító kristály is Faranga szigetén.
Nos tehát. G1-2-ben megismertük a mágikus ércet, mely egy kék színű érc. G1-ben láthatunk érczúzót, de ez nem az ércet zúzza, hanem szétzúzza a kőzetet, az ércet pedig a zúzalékből kell ki venni. Fókuszkő és rúnakő is mágikus ércből készül, az üres rúnakövek ugye sötétszürkék/feketék, nem kékek. Ha jól értem a mágikus érc használatának három fokozata van. Első, hogy hasonló módon használják, mint a vasércet. Mágikus tulajdonságai elvesznek, ellenben acélnál így is sokkal jobb minőségűbb alapanyag. Másik, nem teljesen tiszta, de itt valamelyest megmaradnak a mágikus tulajdonságok. Harmadik pedig teljesen tiszta, az öntvény és a fegyver megőrzi mágikus tulajdonságait. Elvben ezt a csak nordmari érckohóban lehet előállítani.
Alapvetően az érckinézet magmaradt a G3-ban, de az introban már kristályszerű, nem ércszerű a kinézete. (Dizájnváltás? Vagy 100%-os érc?)
R1-ben mindenféle kristály van. R2-ben Caldera kolostora alatt van egy kristály barlang, de ez sem még az ami nekünk kell.
R3-ban nagy fontossága van a kék mágikus kristályoknak. Mágusok az őrzőknek ebből készítik a kesztyűket (rúnakő csak kesztyűként?), mikkel tudnak varázsolni. Ráadásul Taranis sziget bővelkedik eme kristályban. Mágusok ezért is itt akarnak egy generátort építeni, amivel távol tudnák tartani a titánokat. (khm… újabb mágikus kupola, csak a titánok nem tudnak ki-be menni?) Viszont pofára esés lesz a vége, mert kiderül, hogy itt van bebörtönözve egy titán. Amit nem kristály titánnak hívnak, holott ilyen kristályok is vannak a testében. Nem. ÉRC titán. Úgy van, eme kék kristályok = mágikus érccel.
Elex, vagy elexit egy kék kristály, ami révén lehet varázsolni és meteor révén jött. Szerintem nem kell ecsetelni.

Probléma lehet az érc és kristály kinézet. Nos, alapvetően tisztán alkot egy darabot az elex/mágikus érc, akkor az kék kristályra hasonlít. Ha viszont kőzet darab tartalmazza nem tisztán, akkor a G1-2 ércre hasonlít. Valóságban is a fémek nagyon ritkán vannak jelen tiszta formában, más anyagokkal együtt vannak a kőzetekben.

Most így hirtelen ennyi. Remélem eme gondolat nem ördögtől való nektek. Illetve a G3 kieg és G4 is kánon része. G4 főleg, hiszen a PB segített az készítőknek. Felvetült számomra még ama dolog is most a legvégén, hogy Elex kapcsán, hogy ott a bolygó körül van aszteroida mező. G1-2-ben pedig elég gyakran látni hulló csillagokat. Lehet kapcsolat? Vagy csak játék dizájn volt ez. Minden esetre, ama aszteroida mezőben mennyi érc lehet még? Sötét Hullámot egy meteor becsapódás okozta? Meteor varázslat a G3-ban, akkor az, hogy egy kisebb kőzet darabot lerántunk az orbitális pályáról?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Elex-Gothic-Risen egy világ? 3 hónapja 1 hete #196

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 6
  • Karma: 2
Nem nyitok új topikot, felmerült, megalkottam. Gothic (Risen, Elex) Discord szerver:
[url=http://https://discord.gg/ykqPaaY]https://discord.gg/ykqPaaY[/url]
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Elex-Gothic-Risen egy világ? 3 hónapja 1 hete #197

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 6
  • Karma: 2
Hihetetlen hogy nem működik itt a linkelése XD

discord.gg/ykqPaaY
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Elex-Gothic-Risen egy világ? 1 hónapja 3 hete #198

  • Geralt
  • Geralt profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 4
  • Köszönetek: 1
  • Karma: 0
Sziasztok!

A fenti egy nagyon érdekes írás, szeretném megköszönni W. B. -nek, tényleg hiánypótló. Többször elolvastam, az említett G4 térkép viszont valahogy nem hagyott nyugodni. Keresgéltem a neten és találtam egy elég átfogó térképet. Amennyire én láttam, más térképeken nem szerepel se az orkok földje, se az ún. Keleti Szigetek. A Keleti Szigetekhez tartozik Feshyr és Argaan is, illetve pár olyan sziget is, amiket máshol még nem láttam.

Egy angol nyelvű Gothic Wikipédia szerint volt itt egy tengeri csata, amelyben az orkok megsemmisítették Myrtana flottáját egy hajó kivételével, amin Esmeralda utazott. Az időpontot nem tudom, az nem derül ki a szócikkből.


6jlukia.jpg


A térképet, ha minden igaz mellékeltem, de itt van egy link is ehhez és az angol cikkhez:

goo.gl/images/8rGKx2


gothic-universal.wikia.com/wiki/Battle_o..._Eastern_Archipelago
Utolsó szerkesztés: 1 hónapja 3 hete Írta: Geralt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PC-AS

Elex-Gothic-Risen egy világ? 1 hónapja 5 napja #200

  • PC-AS
  • PC-AS profilkép
  • TÁVOL
  • Senior Boarder
  • for INNOS!
  • Hozzászólások: 54
  • Köszönetek: 16
  • Karma: 0
Üdv Geri64 és a többiek!


A térkép nagyon jó, és köszi a kutatásért, de az arányok még mindig nincsenek jól "belőve". Közel két hétig utazott a főhős Myrtana felé, ahogy ez a Gothic 3 első párbeszédéből is kiderül (Hamlar). Ha így lenne, majdnem látni lehetne a partról a többi szigetet. Én elúsztam, amíg lehet, de nincs ott semmi B) .
Ha levágjuk a tengeri távolságokat, tényleg így nézhet ki a szigetvilág.
PC-AS
Szöllősi László (PC-AS)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Geralt

Elex-Gothic-Risen egy világ? 1 hónapja 5 napja #202

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 6
  • Karma: 2
Ó! Kommentek! Üdv néktek.
Azóta kivittem újra a G2-t. Említik a keleti szigeteket és a G4 szerint valóban azok a keleti szigetek... az a kettő lenne a "szigetek"? De mintha a G4 kijövetele előtti kis sztorikban szó lett volna valami szigetről ahol "fekete emberek" élnek. Gornt hitték ilyennek aszem.
Viszont a G4-ben lévő térképről pedig lemaradtak a déli szigetek. Az ide linkelt térkép fanon, ahogy az én koncepcióm is. Az én koncepcióm esetén Argaan és Feshyr keletebbre kéne, hogy legyen Khorinistől. Térképemhez ugye a hivatalos térképek és fanon koncepciókat is alapul vettem. Többek közt a feljebb linkeltet.
Meg csak egy kérdés: Hol gyártották le Myrtana hadiflottáját? Ugye ez játék technikai és dizájn béli dolog miről beszéltem. Reálisan nézve egyértelmű, hogy Vengard sokkal nagyobb, mint ami a játékban van és rendes kiépített kikötője van. Csak játékban nem így szerepel.

Plusz felvetül benne, hogy Khorinis, Argaan stb. ugyan ama szigetvilág része, mint a Risen 2-3 szigetei.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
  • Oldal:
  • 1
  • 2
Oldalmegjelenítési idő: 0.318 másodperc

Ki olvas minket?

Oldalainkat 35 vendég és 0 tag böngészi