A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Üzenőfal

Legfrissebb üzenet: 19 órával, 21 perccel ezelőtt
  • Geralt : Közben rájöttem. Teljesen kipakoltam Pallas hullàját, Ignatius már szóba áll velem. A rúnák pecsétjeit viszont csak csalással tudom megtanulni.
  • Courage : En a Don oldalan szaladtam vegig a jateknak, most jonnek a csuhasok Smile
  • Geralt : R1-ben negyedik fejezetben vagyok, még egyik pecsétet se tanultam meg. Ignatius-tól nem is tudom, mert csak àlldogál a monostorban és azt mondja, hogy küldjek a Szent Lánghoz mindenkit, de azzal már megvagyok. A pecsétek viszont kellenének, mert így nem tudok bemenni a templomokba és nem tom befejezni a játékot.
  • Ardea : Szerinted miért nincs időm megírni egy végigjátszást? Very Happy A térképek jelölése és feliratozása a legkisebb része egy ilyen munkának. Very Happy
  • PC-AS : Hi! Én légifelvétellel csináltam magamnak anno a térképet, (kamerát magasba, majd screenshotok) de nagy fába vágtam a fejszémet. Feliratoztam már térképet, de egy ilyent iszonyú sok munka megcsinálni...
  • Courage : Megteszi,de kinyomtatni es lefuzni nem fogom Smile
  • Ardea : Hát, én elkezdtem a Risen 2-höz megcsinálni, a térképeket már kifényképeztem, de már nincs rá időm, mint régebben... Angolul biztosan van egyébként: a Gamepressure-ön.
  • Courage : csak egy gyors kerdes, Risen 2-3 hoz letezik szoveges terkepes vigigjatszas,mint ami az elozohoz van? Nem tudom ki hogy van vele,de en ugy szeretem ezeket lapozgatni Smile Sokkal masabb mint a manapsag fellelheto full gameplay videok..«link»
  • Vertanc : Hú gyerekek sikerült ledöntenem az oszlopot Gothic 1ben a kolostorban és hát hatalmas csalódás Very Happy
  • Courage : megtalaltam egy regi lemezen, ha valakinek kell,atkuldhetem, kb 150 MB, a Golden Edition kerte mindenkeppen,hogy ez fent legyen, kulonben nem ette meg. azota jol porog, mar apritm a tengeri patkanyokat es pusztitom a vilag rum keszletet xd
  • Ardea : Az nem csak "egy fájl", hanem a magyarítás telepítéséhez az a verzió szükséges. Megnéztem a fórumunkban, és ott írtuk is, hogy erre a verzióra fel kellett patchelni a játékot. Ha a Gold Editionnek más a verziószáma, akkor írj nekem léci e-mailt (más forrásokat nem használok ilyen célra), és ott megbeszéljük.
  • Courage : keresem a Risen.2.Dark.Waters.v1.0.1210.Update fajlt mert kulonben nem jon a hun a gold editionra, valakinek megvan pls dobja fel valahova
  • Courage : Titan visszazarva, johet a 2. sziget
  • Vertanc : Igazából az 1.08 comm fent van de a 3. fejezetbe pl már nem volt zenekar, plusz az ugrálás is eléggé hülyén van
  • PC-AS : A Gothic második fejezetében csak akkor van zenekar és stb, ha legalább az első javítás fent van. Kipróbáltam, de a harmadik fejezetben a troll mögötti csörlőt nem tudtam elfordítani egy hiba miatt, talán erre is van javítás...
  • Courage : Utanaolvastam...valami dereng mar...
  • Courage : zarojelbe jegyzem meg,hogy felelenkult az uzenofal xD
  • Courage : szoval otlet,vagy terkep segitseg?
  • Courage : R1..vulkan belselyebe...le kell engedni valami csapohidat, h a felszemu kis kopasszal az inkvizitorral atmenjenek a katonak, csak all es nez melyen erzo szemekkel...xD nekme meg valahogy belulrol kene kinyitni..de szerintem eltevedtem, megtalaltam a gombas Jorgenseit is,de az se segitett tul sokat
  • Vertanc : Srácok lányok,nektek G1ben act 2ben a Régi táborban ott volt a zenélős banda? Mert akárhány streamet nézek mind ott van de nekem nincs, pedig ők se használnak modot
  • Geralt : Közben rájöttem Smile
  • Geralt : Köszi Smile R1-ben Abrax próbájánál beszéltem Sirius-szal, elvettem minden Krayban-tól, de nem tudom befejezni a küldetést. Amikor Abrax-szal beszélek, nem adja ki a lehetőséget. Szerintetek?
  • Courage : nem jatszottam vegig, mindenki tok arrogans volt benne..XD...joooo lehet kesobb eloveszem,csak ugy fun bol
  • Ardea : Nem olyan gáz, csak az alaphoz képest unalmas, és mikor én utoljára játszottam vele, iszonyatosan bugos volt. Pedig azt már akkor kapott több Community Patch-et is.
  • Geralt : G3 kiegjével kapcsolatban kinek milyen a benyomása? A neten sokan lehúzták, ezért nem vettem még rá magam.
  • Geralt : Itt van a G1 előtti történet: «link»
  • Vertanc : Magyarul egyébként van valahol a Gothic előtörténete? Egyszer már megleltem de nem találom
  • Courage : Jaja, a kis sara eltunt, jolvan,megyek es megkeresem, koszi
  • PC-AS : Ha Sarah-ról van szó, a játék elején valóban a kunyhónál van, de ha nem beszéltél Jan-nak vagy Tristannak róla, elmegy magától valamelyikükhöz. Itt a leírás (oldal alja) __ «link»
  • Courage : Kicsit franak tartom,hogy a csontvazakat le lehet loni nyillal...xD Am kerdes,hova lett a kis kollegina akivel egyutt kerultem a szigetre? masodik fejezetbe vagyok, eltunt a kunyho mellol.. olyan maganyos vagok Smile))))))) XDDDD
  • Vertanc : Mondjuk igen jumpolni is jó, egyébként ha hugom ráveszem ő lehet lefordítja nekünk a képregényt és ne feledjük ma 14:30tól Gothic stream! Irány az Ork Temető!
  • PC-AS : És könnyebb bejutni a nehezen elérhető helyekre. Én harcban is hasznát vettem.
  • Vertanc : Az akrobatikának igazából csak az az egy értelme van, hogy gyorsan haladj xd
  • Courage : Orommel latom. Hogy nem csak en ugraltam vegig a jatekot, mint egy nyuszi... Igaz Vertanc xD
  • Vertanc : Akinek van kedve nézzen egy kis streamet délutánonként pörög a G1 «link»
  • Vertanc : Valaki nem tud véletlenül lengyelül? Very Happy «link» egy jó kis Gothic képregény
  • Vertanc : Ja még acht 1be vagyok csak kell egy jó fegyó térkép íráshoz... egyébként tegnap előtt volt egy érdekes bugom mászás közbe ugrottam és felugrottam a map tetejére és az a poén, hogy leestem az égből szó szerint és semmi bajom nem lett Very Happy
  • Geralt : Courage, én is G3 után kezdtem el a R1-et, nekem a szaladás, úszás nagyon hiányzik... Viszont a vízi szörny vicces lett Smile
  • PC-AS : A Gothic 1-ről: Ha rajtad van az ULU-MULU, az orkok szelídek, nem támadnak meg, de lehet, hogy mindenki mással is szelídekké válnak. Jó trükk, ezt sem tudtam.
  • Courage : szoval a szineszrol mintazhattak kb Smile
  • Ardea : Lemaradt az előző hsz-ed vége. Smile
  • Courage : na,talaltam kettot, egy High resolution es egy 0sz kornyezetet
  • Courage : oszinten,jo kicsit belemerulni neha a Risen vilagaba, most mentem a kikotovarosba. Kicsit csaltam az elejen,hogy legyen megfelelo kezdo tokem a jatekhoz, es 100k arannyal vagtam neki, azota megvan a kezdo szett ruha es egy jobb fegyver. a QE vel lehet forgolodni,de eger nelkul jatszhatatlan, ellenben pl a gothic 1-2 vel.. Hja egy gyors kerdes..a Gothic 3ba lehetett felmaszni falakon, hazak tetejere? mar nem emlekszem... Tovabra is az a velemenyem hog y a Risenbe a fohost Michael Scofield -rol mi
  • Courage : Na az szep... spion ork
  • Vertanc : Az is vicces, hogy bementem az ork földre egy fegyverért, az egyik ork egészen a régi táborig követett ahova be is jött de senki meg nem támadta Very Happy
  • PC-AS : Köszi, ezt nem tudtam, Február elején kipróbálom, amint haza jutok.
  • Vertanc : Na siker csak a fordulás gombot kellet használnk hozzá Very Happy viszont tip az Új Tábor tavi kocsmájába ingyen beengednek ha van rajtunk munka ruha amit ingyen kapok az Új Bányából
  • Vertanc : Melózok de holnap kipróbálom én mindig a D meg az A gombokat myomkodtam eladásnál.
  • PC-AS : HASZNÁLAT+BALRA nyíl lenyomásával lehet egyesével letenni/eladni. A használat, általában bal egérgombot jelent. A NUMerikus BALRA gomb csinálja 10-esével. Javítsatok ki, ha rosszul tudom
  • Vertanc : Fiúk lányok help SOS a Gothicbe, hogy tudok kereskedésnél csak 1 darab cuccot berakni? Mindig 10es pakkokba rak be mindent!
  • Vertanc : Hú PC-AS ne is mond, ez a Khronikle of Myrtana ütni fog de kár, hogy manapság rajtam kívűl mindenki tud angolul Sad
  • Vertanc : Áh bocs Ardea nem tudtam, hogy ez ilyen nagy munka Sad azt lehet tudni amúgy, hogy a magyarítás melyik fájokat írja felül? Kiváncsi vagyok, hogy ha átmásolom a mod mappába felül tudja e írni. A cseh srácnak könnyű dolga volt a "csehesítést" csak simán fel kellet rakni.
  • PC-AS : Az tényleg szép munka volt, tekintve, hogy kb. 23 000 mondat van a NotR-ban. Nem lehet a VDFS.EXE segítségével magyarítást átvinni? (A G2-ben benne van)
  • Ardea : Ezzel a "nem kell fordítani, csak konvertálni"-dologgal az a gond, hogy a .dat fájlok szerkesztése kínszenvedés. Amikor a Night of the Ravent fordítottam, az egész alapjáték szövegét újra kellett csinálni. Szó szerint. A rengeteg kód között ki kellett keresgélni a sorokat, és úgy kellett bemásolgatni!!!
  • Courage : en regimodi vagyok, ugy es azzal a felbontassal jatszom ahogy akkor, az erzes miatt Smile Am ilyen szempontbol irigylem a lengyeleket egy kicsit, ott mekkora kultusza van a jateknak !
  • Vertanc : Igen tudom, hogy a magyarítások kora már lejárt csak gondoltam át lehetne optimalizálni a Gothic 1 Reloadedre, ugye fordítani nem kell semit mert a szöveg maradt csak valahogy convertálni, hogy jó legyen hozzá
  • Courage : Nekem volt....Smile en is letoltottem Smile))))))
  • Ardea : Alig hiszem. Az a csapat már régen feloszlott. A Magyarítások Portálon talán még megfordul, de ha jól tudom, Hunnenkönig csapatából már senki sem aktív fordító...
  • Vertanc : Van itt esetleg olyan akinek volt köze a Gothic 1 magyarításához?
  • Courage : Nem lesz itt semmi fele Arcania....feltettem es nem megy, inditas utan fekete kepernyo es kidob,neztem rola videot, leirast h kel megzenkolni hogy menjen,de nem vitt elorebb, ugyhogy indulas a Risen partjaira Smile
  • Vertanc : Hát úgy látszik a magyarítás csak az alapon működik, pedig jó lett volna DX11et tolni G1ben
  • Courage : nem sokat....50k korul voltam a vegen, viszont tele voltam minden marhasaggal xD
  • PC-AS : Mennyi aranyat hoztál össze a végére? Egyszer nekem összejött a másfél millió is, (Kis trükközéssel).
  • Courage : Gothic 3 - pipa.. Most gondolkozom,hogy Arcania vagy Risen Smile))))
  • Vertanc : Igazából csak grafikai mód lenne amúgy
  • Vertanc : Igen tudom sajnos a Magyarosítás törli azokat a parancssorokat, ami elindítja a az NPCket a szöveg végén
  • PC-AS : Részben működhet, de az új szövegek angolul fognak megjelenni. Sajnos nálam a magyarosítás hibát rakott a játékba, így nem használom.
  • Vertanc : Srácok ha bármilyen módot rakok fel a gothichoz akkor a magyarítás nem fog működni ugye?
  • Solti Attila : c
  • Solti Attila : d
  • Courage : Oh,en kis huncut Smile)))))
  • PC-AS : Ha felhasználtad, vagy megsemmisítetted az Adanos ereklyéket, az orkok és fejvadászok szövetségének vége, egymás ellenségeivé válnak.
  • Courage : Ez erdekes...amerre jarok a fejvadaszok nekimennek az orkoknak...ha ven 1 a taborba, az nem menekul...xD Akkor kezdodott amikor beszeltem Inossal...
  • Vertanc : Egész nap dota 2zök, hogy mmrt nyerjek de persze mindig kiszopok Very Happy
  • Courage : Annyi jo jatek van a piacon, Ti hogy csinaljatok,hogy jut idotok jatszani?
  • Courage : Szabadsagon vagyok, ha hazaertem majd megnezem hogy smint van a helyzet
  • Ardea : Én azt hittem, már a kieggel játszol. Hogy kiket kell elvinni Manningnak, az végig le van írva itt az oldalon a végigjátszásban. 5-6 embert kell összeszedni. Ha nem találod a leírást, adok linket.
  • Courage : Idorendbe; elmentem rufushoz,lementunk okaraba, magara hagytam utana,hogy csinaljon amit akar, gombasszon vagy barmi. Aztan mondta a kovacs fazon,h kell erosites, na mondom jo mert itt van rufusz a gombaszos, jo segitseg lesz, na aztan terultem fordultam keresztbe hosszaba, megyek vissza kesobb a kovacshoz, az meg mondja nekem, hogy erosites kellene neki, hat jolvan,majd gondoskodok rola....Ugy ..hogy Rufust mar lecigoltem egyszer neki. Ekozben Rufus eltunt, nincs a kezdohelyen es nincs a taborb
  • PC-AS : Rufus csupán elkísér Okarába, de nem kell Mannignak beszámolni hollétéről.
  • PC-AS : Az okarai küldetések, a következő oldalon vannak részletezve: __«link»
  • Courage : Rendben, koszi
  • Ardea : Próbálj meg a Goto paranccsal odaugrani hozzá. A Forsaken Gods-ban az "eltűnt" karaktereket a játék valamiért egy fal mögé pakolja be. Ez a fal Vengard közelében van, és hemzsegnek körülötte a démonok. Smile
  • Courage : Felszabaditas nelkul,leszaladtam vele,ott lopta az idot a szobor mellett, majd kovi mentes betoltes utan eltunt, aztan nem volt a farmon se, de a kovacs meg embert akar Smile Rufus kilepett egy mas dimenzioba Smile vagy felemelkedett Smile
  • PC-AS : BUÉK mindenkinek! Az alább említett küldi: Rufus elmenekül a gabona farmról. Ha Monterát felszabadítod, majd eltávolodsz a várostól, Rufus eltűnik. Normál esetben Okarában kell hogy maradjon, és az INNOS szobor környékén megtalálható.
  • Rodmen : Boldog új évet kivnok mindenkinek.
  • Rodmen : Huh hát nem egészen értem a kérdésed.
  • Courage : hasznos lista: «link»
  • Courage : Ott meg nem tartok, egyenlore meg a 3at taposom. Masnal is elofordult,hogy Okara bugos? ugyertem,hogy elvittem a sracot a buzafarmrol es kesobb mikor visszamentem nem volt ott, vagy azt irtak,h erosites kene, de a sracot mar levittem egyszer (enm eml hirtelen a nevere) es azota eltunt.
  • Rodmen : Sziasztok ojan kérdésem lenne,hogy a G4ben stuarkban a kovács nőnél lehet venni elég borsos áron 2kardnak a tekercsét.Az egyik vulkáni űveg kard na és meik a 2kezes mert arra nem térki a játékban a leirás.
  • Ardea : Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek! Smile
  • Rodmen : Kellemes karácsonyi ünnepeket minden gothic fannak.
  • W.B. : Buldog karácsonyt. Írtam kis érdekességet a fórumba. "Elex-Gothic-Risen egy világ?" topikba
  • Courage : Kellemes karacsonyi unnepeket kivanok
  • PC-AS : Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindannyiótoknak!
  • Rodmen : Igen köszönöm.
  • PC-AS : Szia! Itt, az oldalon belül, megtalálható az összes bónusz fegyveses láda helyének leírása, ha erre gondoltál. 16-ot kell kinyitnod a Rubin pengéhez. __ «link»
  • Rodmen : Sziasztok lehet hüje kérdés de van ojan le irás,hogy holtalálom meg pl a kardokat.A g3-ban.teszem azt borus fok és Ardea közt van 1rubin penge.
  • Vertanc : Na akkor ki kell játszanom lovagként is ami szerintem a legkönnyebb, hogy annak meglássam a végét Very Happy
  • PC-AS : Szia! Az Élőhalott sárkánynál tényleg 3 féle szöveg van a harc előtt, a választott tábornak megfelelően, de a NotR-ben van egy negyedik is. Ha Beliar karma nálad van fegyver, vagy rúna formájában, ekkor beszól, hogy hiába van nálad, nem tudod ellene használni.
  • Vertanc : Egyébként mindegyik kasztnak más a befejező szöveg, a G2 végén a sárkánynál, vagy csak a sima meg a Notr között van különbség?

Kizárólag regisztrált felhasználók küldhetnek üzenetet!

Utolsó hozzászólások

  • Nincs üzenet

Bejelentkezés

Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Elex-Gothic-Risen egy világ?

Elex-Gothic-Risen egy világ? 8 hónapja 3 hete #194

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 8
  • Karma: 2
Visszatértem! Már ha emlékeztek még rám, az oldalon még 2006-ból van tőlem írás. Két dolog miatt írnék. Gothic 2 Returning 2.0 mod miatt, ami felfogható elvben úgy is, hogy a G2 és NotR mellé jön még 2-3 NotR szintű kieg. Nem játszottam vele, révén orosz nyelvű, az angol felirat meg google fordító szintű elvben. Ám nem ez lenne most itt a téma. Megfelelő helyet nem találtam a fórumon, ezért írtam ide. Remélem nem probléma.

Az elején még leszögezném, hogy nem játszottam még az Elxszel. De most eme írása előtt megnéztem az Elex wikiát… és… egyre biztosabb hogy az Elex-Gothic-Risen egy világ, egy ugyan azon bolygón játszódik.

[url=http://https://www.dropbox.com/s/xya6xlx5et02asj/map%20csak%20k%C5%91rvonal%20nevek2.jpg?dl=0]Először is, imvól egy térkép én csináltam.[/url] Mivel lehet a link nem működik, így egy másik opció:


Igen, Magalan túl nagy Varant/Myrtana/Nordmarhoz képest. Térképpel kapcsoltban ne felejtsünk el pár dolgot:
1, Csak vázlatként, koncepciónak csináltam.
2, Elve a játékok nem tükrözik, hogy ha valóság lenne, akkor mások lennének a méretek. Példának a Warcraft. Stormwind a játékban kisebb, mint a falu ahol élek. A filmben ellenben elég nagy város, lore szerint pedig kb. 200 000 fős a város. Ugyan ez igaz a Gothicra. Lássátok Vengardot, a fővárost. Alig áll pár házból, kikötője sincs. Eredeti Gothic3 concepciókban Khorinisnél is sokkal nagyobb igazi középkori nagyváros volt. Csak a kiadó folyton elvett a fejlesztési időből, ezt tudjuk.
3, Risen 2 és 3 helyszínei közt van azonos, ellenben ha a két térképet egymásra teszem, akkor kicsit másmilyenek pl. Arborea partvonalai, a szigetek közti távolság is eltér.
4, Az inkvizíció nem tudta, hogy Antiguán volt a kalózok fő kikötője. Pedig a R2-3 térképe alapján alig van pár sziget a tengeren. Vagyis úgy logikus, hogy valóságban sokkal több sziget van a tengeren, mint amit a játék térképe mutat, csak ezek nem kerültek a térképre, mert nem is játék helyszínek.
5, G4-ben láthatunk egy földgömböt, de innen pl. hiányoznak a déli szigetek, melyeket a második részben többször is említenek.
Tehát a térkép csak koncepció. Még sokat lehetne rajta alakítani, hogy igazán pofás legyen. Igen a zöld vonal az tőlem amolyan „hipotézis”. Tehát szerintem az északi félteken van egy nagy kontinens. Arborea egy kisebb kontinens és a zöld kérdőjel, ahol bármi lehet még.

Ha elfogadjuk, hogy ilyesmi a világtérkép, akkor felmerül, hogy is lehetne egy világ a három játék. Akkor egy vázlatos lehetséges kronológia.

Elex:
Adott egy bolygó, ide becsapódik egy meteor, ez haza vágja az egészet. 100 év elteltével játszódik elvben az Elex. Meteor hozott egy új anyagot, az elexet/elexitet. Ennek révén lehet pl. varázsolni. De az élővilág is drasztikusan átalakult a kataklizma után.

Elex és Gothic közti időszak:
Elex és Gothic közt több száz vagy akár több ezer év telik el. Valahogy (pl. elex hatására, emberek csinálják, vagy spontán jönnek létre, tudja a rák) előkerülnek a titánok. Lehetséges, hogy a titánok törlik el az Elexben még megtalálható fejlett technológiát. Az emberiséget alaposan hazavágják. Innos, Adanos és Beliar néhány halandót felruház hatalmas erővel, ők lesznek a titán lordok és bebörtönzik a titánokat. Az, hogy eme három isten honnan kerül elő… jó kérdés. Azt se tudni, hogy mikor születnek és hogy az isteni relikviák. Beliar karma, Innos Szeme és Adanos Köpenye, a gyűrű stb. Sárkányok létrejötte (én még mindig úgy tudom, hogy eredetileg Innost szolgálták) is kérdéses.

Gothic:
Alapvetően egy mitológiai történet. Ahol két isten gyepálja egymást leginkább a híveik által. G1 alapján viszont II. Rhobar kezdte az ork háborút, a hódításaival. Csak visszájára fordult az egész. Innos hívei ama hitben, hogy Beliar maga a káosz és gonosz, irtották Beliar híveit. Irdorath csarnokaihoz hasonló helyekből volt jó pár, de csak ezt nem találták meg és nem pucolták ki. Nem ismerjük igazán a háború tényleges előzményeit, de lehetséges, hogy Beliar csak gonoszka, Innos hívei pedig ezt felfújták és kereszteshadjárat minden ami Beliar. Beliar meg eléggé visszacsapott. (G4-ben a nekromanta beszél róla, hogy a legtöbb Beliar hívőnek fogalma sincs Beliar terveiről és természetéről. Lehet teljesen félre értelmezik/értelmezzük Beliart.)
G1-2 történései frakciók választások ellenére kb. azonosak. G3 esetén viszont az a kánon, hogy megszüntetjük az istenek befolyását a világra. G3 kiegje kb. csak annyi, hogy a névtelen hős lesz a király és elkezd ő is hódítgatni. III. Rhobar nevet veszi fel.
Gothic 4, nos. Itt már kezd össze folyni a Risennel. Mivel nincsenek hatással az istenek a világra, így elszabadul egy démon és annak szolgái.

Risen:
Évtizedekkel vagy szerintem max. 100 évvel a Gothic4 után játszódik. Istenek nélküli világban mindenféle szutyok elszabadul ez ellen jött létre az inkvizíció. (Valószínű, hogy nem III. Rhobar hozta létre őket, hanem egy másik királyság. Bár kitudja, hogy G4 után mennyi területet hódított még meg.) Gyakorlatilag elszabadultak a titánok az emberiség pedig kihalás szélén (ami szerintem túlzás, mert inkább szolgasorba juttatás a cél) Feltehetően az északi kontinens (Gothic 3, Elex, R2-ból Caldera) teljesen bukta. Itt és ennek környékén szabadultak el a titánok a sötét hullám miatt. (Megjegyzem, hogy a hullámot valaminek elő kellet idéznie…) Arboreán a titánok még nem éledtek fel. Így az inkvizíció ide és a szigetvilágba menekítené a lakosság általa még menthető részét. (R2-ben egy föld titánt feléleszt Varjú amúgy, de a titánt legyőzzük. Az, hogy meg is halt-e… jó kérdés.) R3 pedig a világ történetéhez nem ad sokat hozzá. Max, hogy sikerült az ellentétes frakciókat összefogni.

Lehetséges folytatás:
Ha a játék az R3 után játszódna, akkor van egy opció: R3-ban Margoloth elmondja, hogy elvesztek (nem megsemmisültek) az isteni relikviák. Ha ezek újra előkerülnek, akkor istenek visszatérnének. Ergó meg lehet állítani a titánokat, feltéve ha az istenek nem lennének zabosak a halandókra. A relikviákat a nordmari érckohóba dobtuk… elvben a kohóban bent lehet még az erejük. Tehát valahogy az erőt ki kéne nyerni onnan úgy hogy új relikviákat készít valaki vagy valakik. E mellet Innos szeme és Beliar karma is ott van még valahol. Lehet az egymást utáló két testvérpár relikviái kellenének Adanos relikviáinak újra alkotásához? Minden esetre az inkvizíció és a taranisi mágusok nem akarnak újra isteneket. Hiába vannak vele tisztában, hogy a titánok ezért szabadultak el.


És akkor most jöjjenek dolgok amik a játékokban utalnak átfedésekre:
Az állatok/lények esetén tisztázzuk le, hogy mágia miatt lehet hogy más másképpen néznek ki. Illetve az emberek is hívhatnak eltérő lényeket ugyan úgy. Tehát ezzel magyarázható, hogy a dögevők mért térnek el annyira a Gothic részekben. Így hívják őket, de valszeg nem tartoznak egy genusba sem.
Ogre: Gothic3 és Risen1
Dögevő: Gothic 1-2-3-4, Risen3 és Elex! Elex alapján a dögevők egykoron baromfik voltak csak a továbbfejlődtek.
Ászkarákok: Gothic szériában húsbogár/húspoloska néven fut. Elexben isopod néven. Isopodák vagyis ászkarákok. Magyar köznyelvben pincebogár és ennek felel meg a húspoloska, csak tenyérnyi. Valóságban vannak akkora fajok a tengerekben, amikhez két kéz kell, ha meg akarjuk fogni. – Csak google kép keresőbe írjátok be, hogy „isopod”. Igen vannak olyan fajok, amik paraziták halak szájában.
Dínók: Nem tiszta, hogy a meteor előtt, hogy voltak nem madár dínók. Elexben van „raptor” és skex. Ugyan ide lehet sorolni a ragadozókat, sárkányrablókat, borotvákat és harapókat/marcangolókat. G3 nagy ragadozó Theropodáját ki ne hagyjam. R3-ban van ragadozó és sárkányrabló is. G3-ban volt karja a ragadozóknak, míg előző részekben pl. nem. Szal valszeg teljesen más állatokat hívnak ugyan úgy az emberek. Tehát az R3-ban lévő ragadozó ami egy raptor és farkas szerelem gyerekére hasonlít valszeg teljesen más állat. (Az hogy az animációk az R3-ban és Elexben ugyan azok, az mindegy most.)
Lopakodó: Gothic széria és Risen3.
Goblin: Gothic széria és Risen3.
Gyíkemberek: Gothic2 és Risen1
Nekroloth: Anyagi manifesztációja nagyon olyan, mint a G4-es tűzdémonok. (Ugye eleve G1-2 és G4 tűzdémonjai közt van eltérés)

Legősibb lények: G1 Régi Bányában mikor megyünk megölni a tárnarák királynőt, akkor láthatunk ilyen furcsa organikus csöveket. R3-ban hasonló csövek tartoznak Margolothhoz. Vagyis Khorinis szigetén van egy Margolothhoz hasonló ősi lény. Míg Margoloth feltehetően pók/pókszerű lények „ősanya”, addig a khorinisi ősi lény lehetségesen a tárnarákoké. Ez felveti azt, hogy a Régi Bányát nem simán elárasztotta a víz. Valószínű, hogy a tárnarákok kiirtása után az új járatokba is bementek bányászni és ez már nagyon nem tetszett az ősi lénynek, így lehet ő miatta volt az áradás.
Kristály mágia: R1-ben az alap támadó varázslatokhoz kristályt használtunk, nem rúna követ. (Xardas G3-ban az aktuálisan használt rúna mágiát tette tönkre. Teleport kövek is rúnakövek, ahogy a druidák állattá változtató kövei is. G4-ben is volt pár rúna kő, pl. gyorsabb futáshoz. Szal több féle volt eleve.) Igen ám… de G1-ben Xardas tornyát védő gólemek szívét tudjuk használni, varázsolni lehet velük. Tehát ez a G1-ben betudható kristály mágiának. (Az, hogy R1-ben tanulni kell, hogy tudjuk használni, az játék mechanika, ne keverjük a lorehoz.)
Greg: R2-ben egyik az akasztókötélnél említik Greg kapitányt. Ezt valószínűleg csak easter egg, mint Jack a világító torony őre a R2-3-ban. Vagy a jelszó a G1-ből.

Maga a mágikus érc/elex.
Több különböző speciális kristály van. Ugye a kristály mágia mellett van még mágiataszító kristály is Faranga szigetén.
Nos tehát. G1-2-ben megismertük a mágikus ércet, mely egy kék színű érc. G1-ben láthatunk érczúzót, de ez nem az ércet zúzza, hanem szétzúzza a kőzetet, az ércet pedig a zúzalékből kell ki venni. Fókuszkő és rúnakő is mágikus ércből készül, az üres rúnakövek ugye sötétszürkék/feketék, nem kékek. Ha jól értem a mágikus érc használatának három fokozata van. Első, hogy hasonló módon használják, mint a vasércet. Mágikus tulajdonságai elvesznek, ellenben acélnál így is sokkal jobb minőségűbb alapanyag. Másik, nem teljesen tiszta, de itt valamelyest megmaradnak a mágikus tulajdonságok. Harmadik pedig teljesen tiszta, az öntvény és a fegyver megőrzi mágikus tulajdonságait. Elvben ezt a csak nordmari érckohóban lehet előállítani.
Alapvetően az érckinézet magmaradt a G3-ban, de az introban már kristályszerű, nem ércszerű a kinézete. (Dizájnváltás? Vagy 100%-os érc?)
R1-ben mindenféle kristály van. R2-ben Caldera kolostora alatt van egy kristály barlang, de ez sem még az ami nekünk kell.
R3-ban nagy fontossága van a kék mágikus kristályoknak. Mágusok az őrzőknek ebből készítik a kesztyűket (rúnakő csak kesztyűként?), mikkel tudnak varázsolni. Ráadásul Taranis sziget bővelkedik eme kristályban. Mágusok ezért is itt akarnak egy generátort építeni, amivel távol tudnák tartani a titánokat. (khm… újabb mágikus kupola, csak a titánok nem tudnak ki-be menni?) Viszont pofára esés lesz a vége, mert kiderül, hogy itt van bebörtönözve egy titán. Amit nem kristály titánnak hívnak, holott ilyen kristályok is vannak a testében. Nem. ÉRC titán. Úgy van, eme kék kristályok = mágikus érccel.
Elex, vagy elexit egy kék kristály, ami révén lehet varázsolni és meteor révén jött. Szerintem nem kell ecsetelni.

Probléma lehet az érc és kristály kinézet. Nos, alapvetően tisztán alkot egy darabot az elex/mágikus érc, akkor az kék kristályra hasonlít. Ha viszont kőzet darab tartalmazza nem tisztán, akkor a G1-2 ércre hasonlít. Valóságban is a fémek nagyon ritkán vannak jelen tiszta formában, más anyagokkal együtt vannak a kőzetekben.

Most így hirtelen ennyi. Remélem eme gondolat nem ördögtől való nektek. Illetve a G3 kieg és G4 is kánon része. G4 főleg, hiszen a PB segített az készítőknek. Felvetült számomra még ama dolog is most a legvégén, hogy Elex kapcsán, hogy ott a bolygó körül van aszteroida mező. G1-2-ben pedig elég gyakran látni hulló csillagokat. Lehet kapcsolat? Vagy csak játék dizájn volt ez. Minden esetre, ama aszteroida mezőben mennyi érc lehet még? Sötét Hullámot egy meteor becsapódás okozta? Meteor varázslat a G3-ban, akkor az, hogy egy kisebb kőzet darabot lerántunk az orbitális pályáról?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Elex-Gothic-Risen egy világ? 5 hónapja 3 hete #196

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 8
  • Karma: 2
Nem nyitok új topikot, felmerült, megalkottam. Gothic (Risen, Elex) Discord szerver:
[url=http://https://discord.gg/ykqPaaY]https://discord.gg/ykqPaaY[/url]
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Elex-Gothic-Risen egy világ? 5 hónapja 3 hete #197

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 8
  • Karma: 2
Hihetetlen hogy nem működik itt a linkelése XD

discord.gg/ykqPaaY
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Elex-Gothic-Risen egy világ? 4 hónapja 1 hete #198

  • Geralt
  • Geralt profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 7
  • Köszönetek: 1
  • Karma: 0
Sziasztok!

A fenti egy nagyon érdekes írás, szeretném megköszönni W. B. -nek, tényleg hiánypótló. Többször elolvastam, az említett G4 térkép viszont valahogy nem hagyott nyugodni. Keresgéltem a neten és találtam egy elég átfogó térképet. Amennyire én láttam, más térképeken nem szerepel se az orkok földje, se az ún. Keleti Szigetek. A Keleti Szigetekhez tartozik Feshyr és Argaan is, illetve pár olyan sziget is, amiket máshol még nem láttam.

Egy angol nyelvű Gothic Wikipédia szerint volt itt egy tengeri csata, amelyben az orkok megsemmisítették Myrtana flottáját egy hajó kivételével, amin Esmeralda utazott. Az időpontot nem tudom, az nem derül ki a szócikkből.


6jlukia.jpg


A térképet, ha minden igaz mellékeltem, de itt van egy link is ehhez és az angol cikkhez:

goo.gl/images/8rGKx2


gothic-universal.wikia.com/wiki/Battle_o..._Eastern_Archipelago
Utolsó szerkesztés: 4 hónapja 1 hete Írta: Geralt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: PC-AS

Elex-Gothic-Risen egy világ? 3 hónapja 2 hete #200

  • PC-AS
  • PC-AS profilkép
  • TÁVOL
  • Senior Boarder
  • for INNOS!
  • Hozzászólások: 55
  • Köszönetek: 16
  • Karma: 0
Üdv Geri64 és a többiek!


A térkép nagyon jó, és köszi a kutatásért, de az arányok még mindig nincsenek jól "belőve". Közel két hétig utazott a főhős Myrtana felé, ahogy ez a Gothic 3 első párbeszédéből is kiderül (Hamlar). Ha így lenne, majdnem látni lehetne a partról a többi szigetet. Én elúsztam, amíg lehet, de nincs ott semmi B) .
Ha levágjuk a tengeri távolságokat, tényleg így nézhet ki a szigetvilág.
PC-AS
Szöllősi László (PC-AS)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Geralt

Elex-Gothic-Risen egy világ? 3 hónapja 2 hete #202

  • W.B.
  • W.B. profilkép
  • TÁVOL
  • Fresh Boarder
  • Hozzászólások: 8
  • Karma: 2
Ó! Kommentek! Üdv néktek.
Azóta kivittem újra a G2-t. Említik a keleti szigeteket és a G4 szerint valóban azok a keleti szigetek... az a kettő lenne a "szigetek"? De mintha a G4 kijövetele előtti kis sztorikban szó lett volna valami szigetről ahol "fekete emberek" élnek. Gornt hitték ilyennek aszem.
Viszont a G4-ben lévő térképről pedig lemaradtak a déli szigetek. Az ide linkelt térkép fanon, ahogy az én koncepcióm is. Az én koncepcióm esetén Argaan és Feshyr keletebbre kéne, hogy legyen Khorinistől. Térképemhez ugye a hivatalos térképek és fanon koncepciókat is alapul vettem. Többek közt a feljebb linkeltet.
Meg csak egy kérdés: Hol gyártották le Myrtana hadiflottáját? Ugye ez játék technikai és dizájn béli dolog miről beszéltem. Reálisan nézve egyértelmű, hogy Vengard sokkal nagyobb, mint ami a játékban van és rendes kiépített kikötője van. Csak játékban nem így szerepel.

Plusz felvetül benne, hogy Khorinis, Argaan stb. ugyan ama szigetvilág része, mint a Risen 2-3 szigetei.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.340 másodperc

Ki olvas minket?

Oldalainkat 32 vendég és 0 tag böngészi