A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

2. fejezet: Az Inkvizítor terve - Kalandozás a világban

Faranga térképe

 

Mostantól jószerével alig köthetők városhoz a küldetések. Többnyire a "Világban" kapjuk őket, ezért már nem lehet városokra tagoltan összeszedni a küldetéseket. Fő csapásirány a 2. fejezetben a Kristály korongok megszerzése, ezért nagyjából eköré rendezve folytatom a leírást.

 

A gnómok lázadása - Uprising of the gnomes
Hát akkor kezdjük Severnnél Tilda tanyáján. Alighogy megszólítjuk a kapitányt, megtámadnak minket a gnómok. Vagdaljuk le a 10 Fosztogató gnómot, s próbáljunk meg ügyelni arra, másokat ne sértsünk meg. Ez főként akkor kínos, ha a Donnak dolgozunk, akkor ugyanis egyáltalán nem elnézőek velünk szemben a Rend harcosai. Ha megütünk egyet, hiába végeztünk a gnómokkal, minket fognak állandóan kergetni. Mivel sokan vannak, a Tréfa tekercs sem használ. Szóval inkább vigyázva kaszaboljunk. Ha az utolsó gnómnak is vége, kész a küldetés.

 

Az ellopott kristály korong - The stolen crystal disk
Miután lekaszaboljuk a fosztogató gnómokat, tovább tárgyaljuk a kis figurák "szervezettségét". Minthogy kiderül, ellopták a kristály korongot, a nyomukba kell erednünk. Ez sem lesz rövid kaland. Több kisebb küldetésen, kalandon keresztül eljutunk majd a félszigetre, ahol a Gyrger is tanyázik. Alá kell ereszkednünk a katakombákba, meg kell küzdenünk a félelmetes erejű Gyrgerral, hogy megszerezzük tőle a korongot. Ha már nálunk van, ugorjunk vissza Severinhez, hogy megnyugtassuk. Ezután visszamehetünk az Inkvizítorhoz is, de felesleges külön-külön lepasszolni a korongokat. Majd ha meglesz mind az öt.

 

A Gyrger legendája - The legend of the gyrger "EGY LEGENDA HALÁLA"
Amikor Severin elmondása alapján eljutunk a gnómok állítólagos tartózkodási helyére a hosszú függőhídhoz, ott találjunk Henriket, a vadászt a tábortűz mellett ücsörögve. Beszélgessünk vele. Kiderül, régi álma bebizonyítani, hogy a Gyrger tényleg létezik. Talált erre utaló nyomokat, amiből arra következtet, hogy a Gyrger a szemközti sziklás félszigeten tanyázik. A vadászatot egyedül is megoldhatjuk, de elvihetjük Henriket is magunkkal. Ha menet közben azon a járaton találnánk lemenni, amelyik nem a Gyrgerhoz vezet, Henrik ellenérzését fejezi ki és visszamegy a "napvilágra". Majd újra csatlakozik hozzánk, ha nem akarjuk az Élőhalott Nagyúr színe elé vinni. Smile Utunk során rengeteg gnómmal találkozunk! Lesz közben egy ogre is (ha arról kerülünk). A hegybe vezető lépcsőknél számos rejtett helyiséget is találhatunk, úgyhogy bőszen húzkodjuk a fali gyűrűket. Végül kalandjaink egy nagyobbacska föld alatti csarnokban csúcsosodnak ki, ahol találkozunk a Gyrgerrel. A legendás lény egy ogre. Végezzünk vele, vegyük el tőle a kristály korongot. Itt se feledkezzünk meg a rejtett lyukak megkereséséről. Ha magunkkal hoztuk Henriket, akkor itt elválnak útjaink, miután megköszönte a segítséget. Ha nem hoztuk el, még menjünk vissza hozzá néhány szó erejéig.

 

Találd meg az összes vazallus gyűrűt - Find all the vassal rings "KÍSÉRTET VADÁSZ"
Ezt a küldetést tulajdonképpen az Elátkozott nagyurak küldetéssel együtt kapjuk, annak részeként. El kell zarándokolnunk az összes romos várba és meg kell szereznünk az Élőhalott Nagyuraktól a vazallus gyűrűket. Két ilyen torony van a nyugati parton, egy a déli parton (ide a dél-keleti fennsíkon lévő kis tótól lehet feljutni), aztán van még egy annál a mocsárnál, ahol a Keleti templom is található, illetve egy romos várba (pontosabban alá!) be kell néznünk még a Gyrger utáni kutatásunk során. Ha megvan az összes vazallus gyűrű, a küldetés véget ér, szóljunk vissza Leonnak.

 

Öld meg Patroscon nagyurat - Kill Lord Patroscon
Amikor tovább faggatjuk Leont a látomásaival kapcsolatban, rákérdezhetünk Patroscon nagyúrra is. Ekkor végre kinyögi, hogy kelet felől szokott jönni. Látomásaiban egy barlang és egy kripta szerepel. Megjelöli a térképen a helyet, ami lehetséges. Dzsaljunk oda, vágjuk le Patroscont. Egy igen jó pajzsot találunk nála. És egy régi dokumentumot. Olvassuk el. Ugorjunk vissza Leonhoz.

 

Kristály korongok a Donnak - Crystal disks for the Don
Ha Don Estebannak dolgozunk, csak akkor kapjuk meg ezt a küldetést. Ennek az a lényege, hogy mielőtt az összes Kristály korongot átadjuk az Inkvizítornak, vigyük el őket a Donhoz. Egyébként véletleünk sem hagyhatjuk ki ezt a lépést, mert Don Esteban addig nem adja át nekünk a nála lévő korongot, míg a többi néggyel oda nem állunk elé. Szóval tárgyalást akar, ahol ő diktálja a feltételeket, ezért nem adhatjuk csak úgy oda Mendozának a korongokat. Tegyünk így, gyűjtsük be a Kristály korongokat, s térjünk vissza főnökünkhöz.

 

A keleti templom rejtélye - The mystery of the eastern temple "ARCHEOLÓGUS"
Amikor eljutunk a Bandita táborba, hogy az Inkvizítor nevében tárgyaljunk vele, beszéljünk első emberével, Fincherrel. Ő aggodalmasan elmeséli, hogy kiküldött néhány embert a Keleti templomhoz, de még nem tértek vissza. Ha a Don oldalán játszunk, akkor tudhatjuk, a kincsvadászok kinyitották a templomot, s néhány banditát vezényelt oda Fincher, hogy kifosszák. Ez a küldetés koránt sem egyszerű. Ahhoz, hogy teljesítsük, az egész templomot át kell kutatnunk, minden zugba be kell lesnünk. Közben persze egyéb feladataink is lesznek. Végül eljutunk majd egy Gyík paphoz, akinél egy Kristály korongot és egy teleportkövet is találunk. Ez jelenti a küldetés végét.

 

Keleti templom térképe

 

Találd meg Danilot, a harcost - Find Danilo the fighter
Ezt Malikotól kapjuk, amikor megérkezünk a Keleti templomba. Azt mondja, 3 harcos és 3 kincsvadász van most a templomban - magát is beleértve - és Danilo a vezérük. Neki kellene döntést hoznia, hogy távozhatnak-e, mert nem sok mindent találtak eddig, de egy kincsvadászt már elveszítettek. Hát akkor keressük meg a főpofát. Menjünk le a járatban, majd onnan haladjunk tovább a másik alagútban. A kisebb terem után menjünk még beljebb. Itt egy újabb kamrát találunk, jobbra pedig két hullarabló falatozik Danilo holttestéből. Kutassuk át a nagy harcost, aztán szóljunk Malikonak, hogy "megtaláltuk". Ha már itt járunk, menjünk be a nyitott kriptába, s a szarkofágból vegyük ki a mellszobrot.

 

Találj kiutat a keleti templomból - Find an exit from the eastern temple
Ugye azt már tudjuk, hogy a templomba vezető járat előtt van egy csapóajtó, s ezen át leesett az egyik kincsvadász. Nos, "essünk le" mi is, menjünk oda Dirkhöz. Dirk elmondja magát mindennek, mi pedig ajánljuk fel, hogy találunk kiutat. Menjünk picit tovább, ott lesz jobbra egy rés a falon. Itt ugorjunk fel. A kis kamrában intézzük el a hullarablót, majd menjünk ki balra. A folyosón mindjárt balra a falon találunk egy kapcsolókart, azt húzzuk meg, s a rács felemelkedik, ami eddig elzárta a kivezető utat. Ezzel még nincs vége. Menjünk tovább jobbra a folyosón, s amikor a nagy rácsos kapuhoz érünk, attól balra találunk egy csörlőt. Ezt forgassuk el. A küldetés megoldódott, de még kocogjunk vissza Dirkhöz és újságoljuk el, hogy távozhat, ha akar, megvan a kijárat. Erre ő ad nekünk egy mellszobrot "jutalmul", majd elindul kifelé.

 

Elveszve a keleti templomban - Lost in the eastern temple
Amikor beljebb megyünk a keleti templom nagy előcsarnokába, ott találjuk Dytart, a három kincsvadász fivér egyikét. Ha beszélgetünk vele, kiderül, aggódik bátyjáért. Olf besétált a templomba Daniloval és még nem jött vissza. Előzékenyen felajánljuk neki, hogy megkeressük Olfot, mire ő kiköti azt is, hogy élve találjuk meg. Mintha mi tehetnénk ezért valamit is - a maximalista, hmpf. Smile No, hát akkor induljunk el befelé. A Danilo keresésénél leírt helyre eljutván haladjunk még tovább befelé a templomba. Aztán találunk egy ráccsal lezárt kriptát. Húzzuk el a rácsot a jobb oldalon lévő kapcsolókarral. Menjünk be a kriptába. Na, kit találunk ott? Olfot, a híres kincsvadászt - megint fogságban. Dumáljunk vele. Képes lenne eladni nekünk a talált mellszobrot, miután megmentettük az életét, de ne hagyjuk magunkat. Na, miután elindul kifelé, visszaszólhatunk drágalátos öccsének, hogy kívánsága szerint Olf életben van és jön vissza.

 

A keleti templom furcsa mellszobrai - The strange busts from the eastern temple
Amikor már mindhárom mellszobor birtokában vagyunk, és beszélünk Dytarral, ő mesél nekünk az "egyetlen érdekes dologról", amit a templomban találtak. Ez pedig a rács előtt oltár. Olyan szerkezet ez, amit ő nem ismer és nem igazán tudja, hogyan hozható működésbe. No, mi már tudjuk, végül is, erre valók a gyík papok mellszobrai. Menjünk oda a rácshoz, s helyezzük az egyik mellszobrot az oltárra. A rács felhúzódik. Tipegjünk be, helyezzük a másik mellszobrot a következő oltárra. A következő kamrában szedjük fel a Nautilusz tekercset, majd helyezzük az utolsó szobrot is az ott lévő oltárra. Ennyi volt a rejtély.

 

Beszélj Finchernek a kurdarcról a keleti templomnál - Tell Fincher about the debacle at the eastern temple
Amikor megtaláljuk a Gyík papot a keleti templomban, és beszélünk Malikoval, közli, valakinek jelentést kellene tennie Finchernek. Miután őt felnégyelné, minket kér meg, meséljük már el a főnöknek, mi történt itt. Tegyük meg neki ezt a szívességet, ugorjunk el Fincherhez. Kész is vagyunk.

 

Gyík kardok - Lizard swords
Nos ez a "feladat" azután merülhet fel, hogy levágtuk az első gyíkemberünket. Ha beszélünk a három kovács egyikével, akkor kapjuk a küldetést. Kerítenünk kell egy kovácsot, aki ért az obszidián kardokhoz. Ha megkérdezzük Oscart (Bandita tábor), vagy Karlsent (Vulkán erőd), mindketten Walterhez irányítanak minket. Ha egyenesen Walterhez megyünk, egészen egyszerűen megoldhatjuk a dolgot. Tehát a kikötővárosi kovácsunktól megkérdezzük, tudna-e nekünk ilyen kardot készíteni. Ha kardot nem is, de kard öntvényt szívesen legyárt nekünk. A 2. fejezetben csak egykezes kardöntvényt készít 8 obszidiánból és 10 aranyérméből. A 3. fejezetben lehet kérni másfélkezes kardöntvényt 10 obszidiánból és még néhány aranyérméből. A 4. fejezetben pedig végre lehet vele készíttetni kétkezes obszidián kardöntvényt 12 obszidiánból és még egy kicsivel több aranyérméből.

 

El a nyugati partra - Off to the west coast
Ha esetleg Kikötővárosban járunk, ne feledkezzünk meg Pattyről, akit otthagytunk a parton a tábortűznél. Nos, most ismét szóba áll velünk. Tanulhatunk tőle zárnyitást (3. szintig) és akrobatikát. Ami a lényeg, néhány dolgot elárul apjáról. Például, hogy tudja, nincs már a szigeten, de ráhagyott valamit. Azt még nem tudni, pontosan mit, de nagyon úgy néz ki, hogy kincs van a dologban. Eddig csupán annak a levélnek a nyomán indulhatunk el, amit Vasszakáll kunyhójában találtunk. Ez pedig egy régi temetőhöz visz minket a nyugati partra, szemközt a nyugati romokhoz vezető út kereszteződésével. Kövessük Pattyt. Amikor odaérünk, kész a küldetés.
Megjegyzés: ha esetleg előre leirtottuk az utat, ne lepődjünk meg, mert sorra utunkban kerül majd néhány keselyű, farkas és fullánkos moly. Csak hogy ne unjuk el magunkat. Smile

 

Vasszakáll következő nyoma - Steelbeard's next clue
Amikor megérkezünk a régi temetőbe, Patty odaadja nekünk apja mesterkulcsát. Egyrészt azért, hogy biztonságban legyen, másrészt meg szükségünk lesz rá a kincs utáni keresés során. Egyelőre az a dolgunk, hogy a temetőben (a Pattytől jobbra lévő sírnál) kiássunk egy ládát. Ha ezt kipakoltuk, és odaadtuk a benne talált régi ékszeresládikát Pattynek, ez a feladat kész.

 

A nagy kalóz hagyatéka - The legacy of the great pirate
Abban a kis ládikában, amit az imént találtunk, volt egy levél. Ebben Vasszakáll beszél jelöletlen sírokról és öt kincses ládáról, amit jól elrejtett. Patty elhatározza, neki kell megszereznie a kincsit még mielőtt Romanov ráteszi a mancsát, merthogy ő is a kincset akarja. Ez a küldetés nem rövid és több más feladatot, kalandot is magában foglal. Tulajdonképpen arról szól, hogy fel kell kutatnunk a kincsre utaló nyomokat és el kell happolnunk a másik kalóz orra elől. Egészen pontosan nem elég, ha a nagy kincset megtaláljuk, hanem a hajózási térképet kell valami módon megkaparintanunk és átadnunk Pattynek. Csak ekkor teljesítettük ezt a hosszú küldetést.

 

Névtelen sírok - Nameless graves
Beszéljük rá Pattyt, engedje, hogy segítsünk neki. Ha végre kötélnek áll, bejelöl nekünk 5 Névtelen sírt a térképünkön. Ezekhez mind el kell zarándokolnunk. A sírok pontos helyét a Naplóban a Küldetés térképen bármikor megtekinthetjük. Az alábbi sorrend a síroknál kiásott ládákban talált levelek "száma" alapján készült:

  1. Van egy Névtelen sír a Kikötőváros hátsó bejárata közelében lévő kis szigeten. Ide át lehet caplatni a sekély (!) vízben. A szigeten induljunk el a jobb oldali ösvényen, majd egy helyütt - ahol nincs sziklafal a tenger felé - ugráljunk le egy sík földdarabra. Itt lesz a sír. Itt a parton Erikosonnal találkozunk, akinek ha visszaszólunk, hogy megvan a kincs, kapunk 100 xp-t.
  2. Van egy Névtelen sír Tristan tanyája felett. Ez úgy közelíthető meg, hogy felmegyünk a Monostor lábánál lévő fennsíkra, megközelítjük az ott lévő templomot, és a két hatalmas sziklafal közötti nyílásban óvatosan aláereszkedünk. A falon is csúszhatunk, de célszerű Lebegés varázslatot használni. Az innen való távozáshoz alkalmazzuk a Lebegés gömböt az asztalon.
  3. Van egy Névtelen sír Kikötőváros közelében. Ha a főkapu felé megyünk az úton, akkor jobbra térjünk le az elágazásnál, s ne menjünk le a partra, hanem még tovább egészen a magas szikla tövéig.
  4. Van egy Névtelen sír Leon házikója mellett a szikla tövében.
  5. Van egy Névtelen sír a Nyugati parton, a kacskaringós út végén a sziklák tövében, még a nyugati várrom kapuja előtt. Ide Vasilit is elhozhatjuk magunkkal hátvédnek - ott ácsorog a partra vezető út mentén. Ha velünk jön, ha otthagyjuk, szóljunk neki vissza, mert miután kiástuk a kincset, ő szépen lelép, mi meg gazdagodtunk 100 xp-vel.

Mielőtt az utolsó sírhoz elmegyünk, mindenképpen látogassuk meg Pattyt és számoljunk be az addig felfedezett sírokról, mert ezekért mind xp jár. Csakhogy miután az utolsónál is jártunk, Patty eltűnik és utána ezeket a "jelentéseket" már nem tehetjük meg.Ha az utolsó sírnál is jártunk, a küldetés teljesül, de azonnal kapunk is egy újabbat (ha nem a Donnak dolgozunk)...

 

Patty bajban van - Patty in trouble
No, mire nagy nehezen összeszedtük a Vasszakáll kincsére rávezető nyomokat a Névtelen sírokból, azonnal felmerül egy újabb küldetés. Már a címe se ígér jót. Alapvetően ugye az lett volna a dolgunk, hogy miután végigjártuk a sírokat, visszamenjünk Pattyhez. Mivel jobbat most sem tudunk, ugorjunk vissza a régi temetőbe. Ott Patty helyett már csak Erongat, Romanov emberét találjuk meg. Meg is szólít minket. Ennek a küldetésnek az a lényege, hogy alkut kell kötnünk Romanovval, ha élve viszont akarjuk látni Pattyt. Bezárta valahova, de nem esik bántódása, ha kiássuk Vasszakáll kincsét és átadjuk a kalóznak.
Ha a Don oldalán játsszuk a játékot, ez a küldetés már akkor felmerül, amikor a 2. fejezetben először visszatérünk a Bandita táborba. Balturo ott áll a templom bejáratánál, s azonnal megszólít minket, amint belépünk. Ő Romanov embere, és a kalóz megbízásából van itt. Át kell adnia egy ajánlatot, mely szerint Pattynek segítenünk kell az elkövetkezőkben. Természetesen a Névtelen sírok és Vasszakáll kincse a cél. Csakhogy itt annyiban ki is merül a küldetés, hogy mikor odamegyünk Pattyhez, megkérdezzük tőle, ismer-e egy Balturo nevű embert. Innen folytathatjuk a bájcsevegést Pattyvel az eddig megismert módon.

 

Kövesd Erongát Romanovhoz - Follow Eronga to Romanov
Patty helyett ugyebár Eronga vár minket a temetőben és azt mondja, Romanov látni akar minket. Követnünk kell őt. Persze a várromig kísér csak el minket, hiszen azt nem kockáztatja, hogy esetleg a csontvázak áldozatává legyen - ha még nem jártunk ezen a helyen a vazallus gyűrűkért. Innen majd tovább küld minket végig a nyugati parton a másik romos várhoz.

 

Romanov üzlete - Romanov's deal
Amikor odaérünk az észak-nyugati csücsökbe, Romanov megszólít minket, mikor a közelébe megyünk. Tulajdonképpen simán levághatjuk a fejét, de akkor nem tudjuk meg, hol van Patty és némi xp-től is elesünk. Szóval az, hogy milyen üzletet kötünk a fickóval, rajtunk múlik. Választhatjuk azt is, hogy nem érdekel minket Patty, ekkor Romanov felkínálja nekünk a kiásott kincset, mert neki csak Vasszakáll hajózási térképe kell. Az üzlet kimenetele pedig az lesz, hogy odakint Romanovnak át kell adnunk a térképet, aztán távozik. És tényleg nem mondja meg, hol található Patty. Nos, a másik lehetőségünk az, hogy ha kiássuk Vasszakáll kincsét és átadjuk neki, akkor elmondja, hol van a lány. Az üzlet nyélbe ütésekor még egy kulcsot is kapunk tőle, ami zárkájának ajtaját nyitja. Sőt, még az aranyat is mind megtarthatjuk! Illetve még egy utolsó mentsvárunk is van, ha kijövünk a kinccsel és azt feleljük "meggondoltuk magunkat", akkor Romanov és az emberei megtámadnak minket, a küldetést buktuk és azt sem tudjuk, merre keressük Pattyt.
Megjegyzés: persze, ha tudjuk, hol a kalóz lánya, levághatjuk Romanovot és elszedhetünk tőle mindent, kulcsot, térképet - ha odaadtuk. De akkor kevesebb xp-t tudunk összeszedni.

 

Találd meg Vasszakáll nagy kincsét - Find Steelbeard's big treasure
Ez valószínűleg akkor merül fel, amikor Romanov kiadja a feladatot, hogy kaparintsuk meg neki a kalóz kincsét, de valójában már csak azt lehet látni, hogy teljesítettük. Méghozzá akkor, amikor bemegyünk a barlangba, ahová Vasszakáll 6 ládát ásott el. Ebből 5 ugye csapdát rejt, csupán egy nem - ebben van a kincse: 900 arany, mindenféle drága holmi, a hajózási térképe és egy Kristály korong. Ha elolvassuk figyelmesen az 5 nyomravezető levelet, abból kiderül, hogy kik voltak a lázadó legénység tagjai és ki az az egy, aki nem tartozott közéjük (Dillinger), ő "őrzi" a kincset.

 

Hol van Patty? - Where is Patty? "KIS HŐS"
Miután átadjuk Romanovnak a hajózási térképet, megkapjuk a kalóztól a kulcsot Patty zárkájához. Azt mondja, egy romos várba zárták be a nyugati parton. A küldetés térképünk is megmutatja, a kicsit délebbre lévő romban raboskodik a lány. Kocogjunk oda. Ott a magas toronytól picit arrébb le lehet menni egy lépcsőn a tenger fölé. Itt találunk egy ajtót, amit csak a mi kulcsunk nyit. Menjünk be, ott találjuk Pattyt. Boldog lesz, hogy megmentettük, majd rögtön utána leszedi rólunk a keresztvizet, mert annyira ostobák voltunk, hogy veszni hagytuk a térképet...

 

Vasszakáll tengeri térképe - Steelbeard's nautical map
Kiderül, hogy az egész zsákmányból a térkép érte a legtöbbet, mert azon van bejelölve, hogy az összes többi szigeten hol van elásva Vasszakáll többi kincse. Vissza kell szereznünk a térképet, mielőtt Romanov elhagyja a szigetet. Hívjuk el magunkkal Pattyt, s még utolérjük Romanovékat, ahogy mennek a tengerpartra Kikötővársnál. Ekkor Romanov mérgesen megszólít minket, aztán kezdődhet a harc. Kaszaboljuk le, vegyük el tőle a térképet, hogy kiengeszteljük Pattyt. (Ezzel együtt teljesül "A nagy kalóz hagyatéka" küldetés is.) Ezután a lány egy időre eltűnik a szemünk elől, de még majd találkozunk vele.
Megjegyzés: egyébként ha elegünk van már, hogy Patty "ugráltat" minket, akkor azt is felelhetjük, nem játszadozunk tovább. Ekkor a küldetés nem merül fel. Illetve elbukjuk "A nagy kalóz hagyatéka" küldetést is.

 

A Viharhozó kard - The sword Stormwind
Per pillanat még nem tudom, kitől lehet felvenni ezt a küldetést, de azt leírom, hol vannak a darabjai. A Viharhozó kard másfélkezes fegyver, s nekünk meg kell keresnünk a hegyet és a kard többi részét. A kard nagy része egy kincses ládában van a Kikötőváros melletti kis szigeten a rejtett barlangban, amit két csontváz őriz. A kard hegye pedig egy ládában van az Élőhalott nagyúr várromjában a sziklás félszigeten. (ahol a Gyrger is lakik!).

 

A Viharhozó újrakovácsolása - Reforging Stormwind
Valószínűleg ezt a feladatot ugyanaz adja, aki az előző küldetést, de azt hiszem, ez egyelőre kimaradt a játékmenetből. Talán majd az első mega-patch után... Tehát ha megvan a Viharhozó két darabja, akkor keressünk fel egy kovácsműhelyt és kovácsoljuk össze. Ehhez a 2. szintű kovácsolásra van szükségünk. Ezután lesz egy cuppantós másfélkezes kardunk - talán a legjobb a játékban az obszidián kardok után.

 

A Lélekölő kard - The sword Souldrinker
Ezzel a karddal ugyanaz a helyzet, mint az előzővel... A Lélekölő kard kétkezes fegyver, s nekünk meg kell keresnünk a hegyet és a kard többi részét. A kard hegye egy ládában lapul a nyugati parton, a távolabb eső romos torony (ahol egy Élőhalott Nagyúr is van a vazallus gyűrűvel) sziklája tövében a tengerparton. A kard többi része pedig a keleti parton van, ahogy felfelé megyünk a Vulkán barlang keleti bejárata felé. Az út mentén egy ládában lesz, amit 2 ogre őriz. Ekkor kiírja, hogy teljesítettük a küldetést.

 

A Lélekölő újrakovácsolása - Reforging Souldrinker
Mondanom sem kell, a feladat kiadójával kapcsolatban is ugyanaz a helyzet, mint az előző kard esetében. Tehát ha megvan a kard mindkét része, akkor keressünk fel egy kovácsműhelyt és kovácsoljuk össze a kardocskát. Ehhez 3. szintű kovácsolási képességre lesz szükségünk. Ezután a játék 3. legjobb kétkezes kardját forgathatjuk (1. kétkezes titán kard, 2. a kétkezes obszidián kard).

 

A druida kunyhójának átkutatása - Searching the druid's hut
Amikor odaérünk Cyrushoz és megkérdezzük, miért nem tért vissza a Monostorba, akkor Cyrus azt mondja, Eldricre vár, mert nincs a kunyhójában. Lehet, hogy elrabolták, de erre bizonyítékot kell találni. Menjünk be a kunyhóba, ami előtt Cyrus áll, kutassuk át. Az összetört asztalon találnunk kell egy leszakadt ingujjat. Ezzel menjünk ki Cyrushoz.

 

Eldricnek nincs nyoma - No sign of Eldric
A leszakadt ingujjból (és az összetört asztalból) kikövetkeztethető, hogy Eldricet elrabolták. Ki kell derítenünk, hová vitték. Talán Jasmin, Henrik vadász felesége látott valamit. Menjünk, kérdezzük meg tőle. A lány ugyan nem látta Eldricet, de kölcsön tudná adni a farkasát, Rufot, ő biztosan nyomra vezet minket. Csupán azt kéri, vegyük meg tőle 200 aranyért a prémeket, amit nem tud bevinni a városba eladni. Vegyük meg, vihetjük a farkast. Az állatka pedig elvisz minket egy varázslattal lezárt templomhoz. Innen vissza kell kocognunk Cyrushoz, ide kell hoznunk őt. Amikor megvizsgálja, közli, hozott magával néhány tekercset, amiből 3 darabot oda is ad nekünk. Használjuk el az egyik Vörös mágikus burok megsemmisítése tekercset. Ha véletlenül mindegyiket elhasználnánk, Cyrus ad még, de csak méltatlankodás után. Tovább vihetjük magunkkal Cyrust, ha segítségre van szükségünk. Nos, miután bejutottunk a templomba, kutassuk át alaposan. Kiemelten foglalkozzunk a titkos helyiségek felderítésével. A nagy csarnokba érve menjünk a jobb oldali nagy kapuhoz. A csörlővel nyissuk ki. Odabent a fal jobb oldalán lesz egy gyűrű, húzzuk meg. A hátunk mögött feltárul a titkos helyiség, ahol fogva tartják Eldricet. Ha beszélünk vele, a küldetés megoldódik. Szóljunk Cyrusnak is. Egyébként ha először a csarnokban balra indulunk és az egyik cellában összeakadunk Dork ogréval, ő beszél nekünk a titkos helyiségről. Ezután a szigeten szinte minden stratégiai pontnál (romoknál, templomoknál) gyíkemberekkel találkozunk, akiknél teleportkövek lesznek!

 

A farkas nyomában - On the trail of the wolf
Ez a küldetés akkor kezdődik, mikor Jasmintól elkérjük Rufot és őt követve keressük Eldricet, s akkor ér véget, amikor a templom előtt Rufo nem tud tovább menni. Ez és az alábbi "Rufos" küldetések nem kerülnek külön kiemelésre a játékban.

 

Rufo kutatása - Rufo's search
Amikor Eldricet keressük, s Jasmintól elkérjük a farkasát, hosszas mászkálás veszi kezdetét. Miután adtunk Rufonak egy darab nyers húst, tartsuk az orra elé a leszakadt ruhaujjat. Rufo elindul. Első megálló Eldri kunyhója.

 

Rufo kutatása - Rufo's search
Menjünk tovább. Második megálló egy kegyhely, ami különös kisugárzással bír.

 

Rufo kutatása - Rufo's search
Tovább... Legközelebb Rufo két gnóm közé ront be, s jelzi nekünk, valamit talált. Méghozzá Eldric druida botját. Magunkkal is vihetjük, később is visszajöhetünk érte. Haldjunk...

 

Druida botot találtál - Druid staff found
Ha már Rufo nyomában, vagy egyedül eljutottunk ide a folyópartra és lenyisszantottuk a két gnómot, akkor a jókora fatuskónak támasztva megtaláljuk Eldric druida botját. Szedjük fel. Miután megállapítjuk, hogy a Vörös mágikus burok megsemmisítéséhez Cyrus segítségére lesz szükségünk, a Mágusnak is mutassuk meg Eldric botját. (Erre azonban csak akkor van lehetőségünk, ha banditaként játsszuk a játékot, egyéb esetben ez az opció nem merül fel.) Amikor találkozunk Eldrickel, kérdezzünk rá, nem az övé-e a bot. De igen, hálásan köszöni. Sajnos mint küldetést nem "kapjuk meg", csupán teljesíteni tudjuk. Viszont Eldrictől kapunk jutalmul egy Amulettet (+5 erő, +5 ügyesség).

 

Rufo kutatása - Rufo's search
A folyó partján a híd előtt is vakkant néhányat a farkas, majd teljesen önállóan tovább megy. Még egyszer megáll, s jelzi, már nem vagyunk messze. Végül megáll egy templom varázslattal lezárt bejárata előtt. Innen nincs tovább. Odabent van Eldric. Köszönjük meg Rufonak a segítséget és bocsássuk útjára.

 

Gyíkember börtön térképe

 

Szerezd meg a sérült korongot Cyrustól - Get the damaged disk from Cyrus
Amikor megkérjük Eldricet, segítsen nekünk helyreállítani a sérült kristály korongot, közli, hogy ő ugyan nem dolgozik együtt mágusokkal. Ha odaadják neki, akkor megnézi, de a mágus maradjon ott, ahol van. Kocogjunk ki a templom elé, beszéljünk Cyrusszal, kérjük el tőle a kristály korongot. Nem szívesen, de odaadja. Addig bemegy tanulmányozni a templomot. Mi meg menjünk vissza Eldrichez.

 

Kövesd Eldricet a kunyhójába - Follow Eldric to his hut
Ha megvan a sérült korong, Eldric azt mondja, menjünk a kunyhójába, ott beszélgessünk tovább. Még kérdezgethetjük előtte a gyíkemberekről, de végül felszólít minket, hogy induljunk. A nyomában kocogjunk el a kunyhójához.

 

A törött korong - The broken disk
Amikor Eldric nyugodt körülmények közt megvizsgálja a sérült korongot, megállapítja, hogy megjavítható. Néhány dologra szüksége van hozzá, ha azokat megkapja, akkor elvisz minket egy szent helyre - Rufoval már jártunk ott. Itt elvégzi a szertartást, melynek eredményeképpen a kristály korong újra ép és működőképes lesz.

 

Eldricnek egy mágikus kristályra van szüksége - Eldric needs a magic crystal
Ahhoz, hogy Eldric helyreállíthassa a kristály korong erejét, egy másik aktív kristályra lesz szüksége. Ezt a kristályt fel kell áldozni, hogy működésbe hozzuk a korongot. Ha nyavalyogni kezdünk, hogy most akkor vissza kell menni a Vulkán erdőbe, ami olyan messze van, Eldric gyorsan leállít minket. Van neki egy mágikus kristálya a ládájában, s oda is adja a kulcsot. Menjünk be, pakoljuk ki, majd szóljunk a druidának. Egyébként a sajátjainkból is adhatunk neki, de felesleges. Ha nincs rá szükség, inkább adjuk el!

 

Jelents a druidának a templomról - Report to the druid about the temple
Amikor átadjuk a mágikus kristályt, Eldric beleegyezik, hogy megjavítsa a korongot, de megpróbál rávenni minket, mondjunk el neki mindent, amit majd ki tudunk deríteni a Vulkán gyomrában lévő templomról, mielőtt bemennénk oda. Ez úgy néz ki, hogy a Vulkánba behatolva el kell olvasni minden vésett oszlopot, ami "imamalomhoz" hasonlóan működik. Ilyenekből egész pontosan 5 darabot találunk. Egyet a külső térben (ehhez Mendoza azonnal odamegy, amint leérünk az első kapu elé), egyet az első erődfal utáni jobb oldali helyiség előtt, egyet a nagy függőhíd előtt. Egy van abban a helyiségben, ahová csak azután juthatunk be, ha megvan a Vulkán erőd térképe, s az utolsót az onnan nyíló titkos helyiségben találjuk. Ha minden elolvastuk, ugorjunk vissza Eldrichez konzultálni.

 

A mágusok segítése - Assisting the mages
Amikor összegyűjtöttük az összes kristály korongot és jelentést teszünk Mendozának, ő némileg lefitymálva mondja nekünk, hogy a Mágusok nem igazán akarnak nekünk segíteni a kapu kinyitásakor, inkább a Szent Tüzet védelmezik. Ezért meg kell kérdeznünk tőlük, hogy nekünk mi a teendőnk - de csak akkor, ha mágusok vagyunk mi magunk is; különben csak mondja, hogy kérdezzük meg őket, ha akarjuk, de feladatban nem kapjuk meg! Menjünk egyenesen Ignatiushoz. Ő azt javasolja, menjünk Mendozával át a kapun és "vigyázzunk rá", hiszen az Inkvizítor megbízik bennünk. Ehhez támogatásként megkapjuk A Szent Tűz amulettjét és a küldetést le is tudtuk.

 

Kapu a vulkán belsejébe - The gate into the volcano
Ez egy furcsa feladat. Igazán fel sem merül mint küldetés, csak egy pillanatra láthatjuk, hogy elvégeztük. Nos, amikor megvan minden kristály korong és azokat átadtuk az Inkvizítornak, akkor döntésre kell jutnunk, hogy készen állunk-e belépni a kapun. (Ha az Inkvizíciónak dolgozunk harcosként, vagy mágusként, itt előléptetésben részesülünk!) Ha gondolunk egyet, még utoljára végigkérdezgethetjük az embereket, hogy mindenki készen áll-e a várható csatára. Ha minden oké, és mi és rendben vagyunk, akkor feleljük Mendozának, készen állunk, hogy kinyissa a kaput. Ekkor odamegy a szerkezethez és a küldetés teljesül. A kapu kinyílik, s kiáradnak a gyíkemberek!

Ki olvas minket?

Oldalainkat 5 vendég és 1 tag böngészi

  • stalker0623