A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Frakciók és NPC-k

A játékban hamar szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a sziget népe erősen megosztott. Az első idevalósi arról számol be nekünk, hogy régen Don Esteban volt az úr a szigeten és a fővárosban, de mióta megérkezett az Inkvizíció, minden megváltozott. Két főbb csoportot máris megismerhetünk: a Kikötővárosból száműzött "banditákat" és az Inkvizíció "fehér köpenyes" harcosait, akik most uralják a várost és az egész vidéket. Nem sokkal később találkozunk egy harmadik, igen kicsi csoport képviselőivel, akik - ha tehetnék - abszolút semlegesek maradnának - ők a Gyülekezet, a Mágusok maroknyi csapata.

Egy darabig ellavírozhatunk a "semleges övezetben", ha először a Bandita táborban járjuk végig kálváriánkat. Ezzel még nem kötelezzük el magunkat, de szépen fejleszthetjük karakterünket és sok hasznos dolgot is elsajátíthatunk (ld. kovácsolás, lopakodás, zsebmetszés stb.)
A banditákkal megosztott életünk során átláthatjuk "társadalmuk" szerkezetét és megtudhatjuk, hogy az ő elsődleges céljuk a pénz- és kincsszerzés. Vezetőjük Don Esteban, aki összetörten kuporog a Templomban és szövögeti terveit, hogy majd egyszer visszahódítja Kikötővárost. Hogy valóra válhatja-e terveit, rajtunk múlik. Don Esteban mindig azt hangoztatja, hogy ez az ő népe, az ő szigete és értük bármit megtenne - azonban a játék előre haladtával azért megismerhetjük valós célját, ami nem más, mint a puszta hatalom visszaszerzése.
A banditák nem értenek a mágiához, viszont kiváló kard- és fejszeforgatók, és soraik közt nem egy remek vadász van, akik rendkívül jól bánnak az íjjal és a számszeríjjal. Támogatásukkal a tolvajoknak való képességeket hiánytalanul magunkévá tehetjük. A nehéz, ámbár szabad élet ígéretével kecsegtetnek - ami a hős számára azonban csak álom marad. Hogyan is lehetne valaki szabad, amikor egy sziget és a rajta élő emberek sorsa múlik rajta? Smile

Ha mégsem találnánk elég szimpatikusnak a banditák életét, akkor még mindig megismerkedhetünk a másik két frakció szándékaival, hozzáállásával és az általuk kínált lehetőségekkel. Látogassunk el Kikötővárosba, ahol mindenfajta népekkel találkozhatunk. Itt saját szemünkkel meggyőződhetünk róla, hogy az Inkvizíció tényleg megszállta a várost. Azonban a fehér köpenyesek koránt sem olyan rosszak, mint azt a banditák mesélték róluk. Az eszmék, melyek vezérlik őket, tiszták és látszólag valóban a nép érdekeit szolgálják. Persze az embereknek soha semmi nem jó úgy, ahogy van, mert - bár nem kell megküzdeniük a mostanában elszabadult vad és különös lényekkel - a városban fogságban érzik magukat. Éheznek és mindenüket el kell adniuk, hogy élelemhez jussanak. Munka nincs, mert pénz sincs, és így tovább. A városban a bűnözés nem hogy megszűnt volna a Don elüldözésével, de felerősödött, hisz most már az eddig ártatlan emberek is kénytelen lopott ereklyékkel kereskedni a túlélésük érdekében.
Nos, hát ezt a helyzetet kell kezelnie Carlos parancsnoknak, aki az Inkvizíció feje, Mendoza nevezett ki a város élére. Mint mondottam, az eszmék, melyekért síkra szállnak, valóban az emberek túlélését célozzák. A gátlástalan parancsok, melyek szerint minden ereklyét be kell szolgáltatni, amihez hozzájutottak, azt a célt szolgálják, hogy tanulmányozhassák őket. Ezekből akarnak rájönni a földből kiemelkedett romok titkaira. Csakhogy ha egy mágikus tárgy e szempontból értéktelennek bizonyul, akkor sem adják vissza, hanem felhalmozzák őket. A ki- és belépési tilalom, mely a Kikötővárosban és a Monostorban van érvényben, az emberek biztonságát szolgálja. Azonban ha valakit szabadok kószálni látnak a világban, se szó se beszéd, nekitámadnak és letartóztatják, majd erőszakkal besorozzák. A városban rajtakapott tolvajokra ugyanez a sors vár: irány a Vulkán erőd. Ez még nem is lenne olyan vészes, de egyetlen stikli miatt innen a romokhoz küldik az embereket - ahol a szinte biztos halál vár rájuk. Mindezek tetejébe a nemes eszme végképp köddé válik, amikor Mendoza inkvizítor nyomra akad, s mint egy farkas, követni kezdi. Mohósága és hatalomvágya fokozatosan tör a felszínre, ahogy egyre közelebb jut egy olyan lényhez, melynek létezése az emberiségnél is régebbre nyúlik vissza. Határtalan becsvágyában - hogy majd ő menti meg az emberiséget - mindent és mindenkit eltipor és bármit képes feláldozni. Ez hát Mendoza inkvizítor igazi célja...

Kiben bízhat az ember? Don Estebanban, aki szabadságot ígér a népnek, de az utolsó aranyat is kicsikarja belőle csak azért, hogy utána ismét ő uralkodhasson felette? Az Inkvizícióban, akik biztonságot ígérnek az embereknek, de a vezetőjük arra használja őket, hogy kikaparják neki a gesztenyét, s azután ugyanúgy tűzre veti őket, mint bárki mást? Mindkét nagy csoportnak megvannak az előnyei és a hátrányai, de van egy csoport, akik ugyan nem élhetnek önálló életet, eszméik mégis őszinték, hiszen egyetlen céljuk a Szent Tűz megóvása, amely egyben a sziget népének igazi védelmét is jelenti, hiszen míg a Tűz ég, Faranga biztonságban van. A Mágusok a béke és a tisztelet szigetét képezik ebben a kapzsi világban. Számukra a tanulás és a szellemi képességek kiterjesztése a fontos. Sajnos az ide vezető út jórészt az Inkvizíció szolgálatával van kikövezve, s ezt az utat is csak kis ideig járhatjuk békével, és még ezen is nehezen haladhatunk előre. De megéri, mert Mágusnak lenni ebben a játékban erkölcsileg jó érzés. Smile

És akkor most nézzük kicsit tényszerűbben a 3 frakciót és a hozzájuk vezető utat. Hogy melyik csapathoz akarunk csatlakozni, azt Kikötővárosban kell eldöntenünk, mert itt kapjuk meg az ehhez szükséges küldetéseket. A fenti linkekre kattintva tekintheted meg az 1 + 2 frakció általános leírását.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 10 vendég és 0 tag böngészi