A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Risen játék bemutató

A kezdetek:
A Gothic sorozatot egyetlen RPG rajongónak se kell bemutatni a frenetikus első, és második rész után a harmadik rész ugyan némiképp csalódás volt (mondjuk ki: több bug volt benne, mint egy termeszvárban). A kiadó megsürgette a játék megjelenését, és így félkész, teszteletlen játék jött ki a piacra. Ez a fejlesztőket is felbosszantotta, így megváltak a JooWooD-tól, és most a Risennel próbálják visszaállítani a Gothic dicsőségét. Lássuk hogy sikerült:

Robinson és a fantasy:
Kicsiny bárka sodródik a hullámok hátán a Faranga sziget partjai közelében. Váratlanul hatalmas lény bukkan elő a tengerből, és minden haragját a jobb sorsra érdemes lélekvesztőre zúdítja. Hamarosan a parton térsz magadhoz néhány hulla, és egy ájult leányzó társaságában. És eddig tart az a történet, amit biztosra vehetünk, innen a játékos döntései formálják tovább az események alakulását. Hatalmas mágus leszel, aki tűzlabdával dobálja meg ellenségeit, vagy inkább bátor harcos, akinek ereje kardjában van? Esetleg szívesebben bújsz meg az árnyékok között, hogy egyetlen halálos nyílvesszővel némítsd el az őrt, mielőtt riadóztatná társait? Vagy megpróbálsz egyensúlyra törekedni a mágia és a harc területén is? A döntés a te kezedben van... és nem ez az egyetlen meghozandó döntés.

Két tűz között:
Faranga két részre szakadt: a Rend rövid idő alatt átvette a sziget irányítását, és vasmarokkal igyekszik betartatni törvényeit. Kikötővárost, a sziget legnagyobb települését és a Monostort egyaránt ők uralják, és kíméletlenül besoroznak mindenkit, aki ellenáll nekik. Természetesen a korábbi 'uralkodó', a Don ezt nem nézi jó szemmel és minden lehetséges eszközzel igyekszik keresztbe tenni a Rendnek. Emberei afféle fantasy-partizánokként tevékenykednek Kikötővárosban, míg maga a Don a mocsárban húzza meg magát. És persze mindkét csoport szerény személyünktől várja a segítséget.
Bármelyik utat is választjuk, az kihat a játék további részére. Másképpen viszonyulnak hozzánk a 'másik csoport' tagjai, más harci és misztikus technikákat tanulhatunk meg, más irányból jutunk el a küldetések megoldásához. Tehát alaposan meg kell fontolnunk kit is választunk. És mikor már kezdenének letisztulni előttünk a dolgok, jön az újabb fordulat...

Az eleje és a vége - meg ami még belefér:
A játék elejéről már volt szó. A végét meg nem áruljuk el. Smile Arról azonban érdemes beszélni, ami közte van! Kezdjük mindjárt az elején... Smile Az első használt fegyvert egy nagy korhadt fáról 'törjük le', amivel gyakorlatilag csak az első fegyverig lehet elvergődni. De ez csak a kezdet. A játékban később - ha megtanuljuk - lesz lehetőség fegyverek kovácsolására, de legendás kardok darabjaira is ráakadhatunk, ha elég felfedező kedvű kalandorok vagyunk. Aztán még ott vannak a különböző 'csúcskategóriás' fegyverek - minden fegyvernemhez a maga nevével.
Vándorlásunk során gyönyörű és rejtelmes tájakra juthatunk el, akár olyan eldugott helyeken is, amit lehet, hogy csak második, vagy harmadik végigjátszás közben veszünk észre. De a sas szemet mindig megfelelően méltányos jutalom várja vagy extra italok, vagy ritka növények formájában.
A sokak által kedvelt tagoltság a Risen játékmenetében is megtalálható, fejezetekre és ehhez mérten változó eseményekre lehet számítani. Fejezetenként 'újratermelődő' szörnyek biztosítják, hogy nem mehetünk el kalandok nélkül kétszer ugyanazon a helyen. Vadászni, kutatni mehetünk akár egyedül, akár társakkal, vagy segíthetünk másoknak saját feladataik teljesítésében - korrekt jutalom fejében.
S ha már az emberekről esett szó... A Risenben akadnak középszerű alakok, de így vagy úgy kiemelkedő személyek is. Találkozunk a nagy szereplőkkel, akik - előadásukból ítélve - igazán jó színészek hangján szólnak hozzánk, de sok női karakterrel is. És ott van még sokunk kedvence, az iszákos Luis, meg a bolond munkások...
A Risenben adott egy eleddig egyedi lehetőség! Mégpedig az, hogy a játékban elért különböző 'eredményeket' játékon kívül számon tartja, és megőrzi akkor is, ha új játékot kezdünk. Az összes eredményt kizárólag több játék során lehet elérni. Mivel vannak eredmények, melyeket csak a 'csapat választás' után érhetsz el, s ez azt jelenti, hogy van miért újra- meg újrajátszani a játékot! A játék készítői gondoskodtak arról, hogy ne unjuk meg a kalandokat akkor sem, ha kétszer ugyanazon a vonalon játsszuk végig, hiszen így is lesz olyan eredmény, amit még nem értünk el. És amikor azt hittük, már mindennek a végére jutottunk...
És ami mostanában kezd elterjedni - gondolkodni kell harc közben! A harcrendszert folyamatosan sajátítja el a hős a játék folyamán, de az úgynevezett 'oktató' opció segítséget nyújthat a teljes mértékben kontrollálható mozdulatok kivitelezésében. Egy hiánya van: a sokak által kedvelt kétpengés harcmodor sajnos ebben a játékban nem kapott szerepet. Van viszont pajzs, bot, kard, fejsze, íj, számszeríj, mágikus kristályok, varázslatok, akrobatika, hárítás, ellentámadás, lesújtás és félreugrás. Az ember szinte belefárad, amíg nézi, hogyan harcol a hős. Ilyenkor aztán elmehet aludni...

Az utolsó szó jogán:
Szeretted a Gothicot? Szereted, ha a döntéseid befolyással vannak a környezetedre? Szereted, ha te választhatod meg karaktered jellemét? Szereted, ha szabadon bejárható területeken kalandozhatsz? Akkor a Risen a te játékod!

 

A leírást készítette: Oni, Ardea (HUNosítók Team)
Forrás: Risen projekt

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi