A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

6. fejezet: Irdorath csarnokai

Irdorath csarnokai

 

Egy átvezető videó után kis legénységeddel megérkeztek a szigetre, ahol Irdorath Csarnokai, a gonosz legfőbb temploma található. Az egyetlen küldetés ebben a fejezetben az 'Irdorath Csarnokai'. Ha esetleg a negyedik fejezetben az utolsó sárkány után nem töltötted fel Innos Szemét, akkor ezt itt és most tedd meg.

 

Irdorath csarnokai
Ez a küldetés kell ahhoz, hogy bejuss a főellenfélhez. Először is menj le a hajóról a rámpán, és indulj el egyenesen előre. Itt nem fogsz elágazásokat találni, egyetlen úton lehet haladni egészen a csarnok faláig, ahonnan egy barlangban kell továbbmenned. Két kitérőt tehetsz azért, rögtön a hajónál balra találsz néhány tűzvaránt, a barlangbejárat előtt pedig jobbra van még egy ork sámán egy kis emelkedő végén. A barlangot követve egy nagyobb terembe jutsz, ahol az orkokon kívül egy Barlangi Troll is van. Innen van egy kijárat egyenesen lefelé, a terem túloldalán, illetve egy másik, egy kőteraszon, a baloldali fal végében. Menj először a kőterasz felé. Itt találod az ork vezért, akinél találsz egy kulcsot. Amikor ebbe a terembe érsz, kapsz egy naplóbejegyzést is, de mivel pillanatnyilag nem látsz továbbvezető utat, menj vissza a trollos terembe. Menj most a hátsó fal kijáratán, és egy kis raktárba jutsz, amiben három ajtó van. Menj be mindegyiken (az ork vezér kulcsára szükséged van ehhez), és a tárgyakat szedd össze, illetve beszélj Pedroval. Ne öld meg, hanem inkább vezesd vissza a hajóhoz (az úton megint orkok lesznek, és a hajót is megtámadták közben). A hajón beszélj vele újra, és kérdezd meg tőle, hogy juthatsz a sziget belsejébe. Beszélj Miltennel, és mondd meg neki, hogy megtaláltad Pedrot. Ha elhoztad magaddal Mariot, akkor most beszélj Lesterrel, és megtudod, hogy ő lelépett a hajóról az ork támadás alatt, illetve azt is, hogy ő valójában végig Beliar oldalán állt.
Menj vissza a barlangba, egészen az ork főnök szobájáig. Itt mind a jobb-, mind a baloldali fal hátsó részén találsz egy fáklyát. Ezek a fáklyák nem világítanak, ezért nem könnyű észrevenni őket, egy 'Fény' varázslat sokat segíthet itt. Először húzd meg a baloldali fáklyát, majd a jobb oldalon lévőt. Ez utóbbi egy kicsit trükkös, ha közvetlenül elé állsz, akkor nem tudod meghúzni, úgyhogy menj egy-két lépést hátra, amikor ezzel próbálkozol. Menj át a titkos ajtón, ami a szoba hátsó falában megnyílt, de vigyázz, a következő kis teremben a bal oldalon egy Kutató áll, ha közel vagy hozzá, amikor meglát, akkor megátkoz (ha nincs veled Vatras, akkor ez ellen itt már semmit nem tudsz tenni, hacsak nem hoztál magaddal még Pyrokar "adományából"). Menj tovább a járatokon, amíg egy nagy barlangcsarnokba jutsz. Ezt alaposan derítsd fel, szedd össze az össze sárkánytojást, és a csarnok végében, a ládák mellett találsz egy régi levelet is, ezt olvasd el. Ha minden megvan, beszélj a terem baloldalán Feodaronnal, a sárkányok apjával, majd amikor megtámad, öld is meg.
A sárkány mögött egy szakadékot látsz, aminek a túloldalán két őrtorony magaslik. Ha elolvastad a régi levelet, akkor már valószínűleg tudod, mit kell csinálni: fogj egy íjat (számszeríj is jó), és mindkét toronyban lődd meg a híd kapcsolóját. Rögtön látni is fogod az eredményt, egy híd kúszik ki a másik oldal padlózatából, és átíveli a szakadékot. A tornyokat átkutathatod (vigyázz, a baloldali torony előtt itt is van egy Kutató), majd indulj tovább. Egy templom bejáratához jutsz, menj be, és menj át az első ajtón, amit a jobboldali falban találsz. Egy kis laboratóriumba jutsz, mindenképpen vedd magadhoz a receptet és a naplót, illetve olvasd is el mindkettőt. Az alkímiaasztalnál először töltsd fel újra Innos Szemét, majd készítsd el a Sárkánytojásitalt, amit igyál is meg rögtön (kell hozzá egy fekete gyöngy is!!!).
Menj vissza a folyosóra, és indulj el a másik irányba. Amint átmész a boltív alatt, kapsz egy új naplóbejegyzést, és megtámad egy csapat csontváz, egy árnyéklord kíséretében. Öld meg őket, és az árnyéklord kulcsával nyisd ki az ajtót a jobboldali falban. Ha magaddal hoztad Mariot a szigetre, akkor őt a következő nagyobb teremben találod, öld meg a csontvázaival együtt (és vedd el tőle az Almanachot!). Menj tovább az egyetlen átjárón, és egy kör alakú terembe érsz. Veled szemben egy zárt ajtó van, jobbra és balra minden átlóban egy-egy lépcső (összesen tehát négy), illetve ha a terem közepén állsz, akkor pontosan jobbra és balra pedig egy-egy ajtó látszik. Az ajtók egy-egy kisebb terembe vezetnek, ahol semmi nincs, csak két-két kapcsoló. Ezek az ajtók zárva is vannak, de ha elindulsz valamelyik átlós lépcsőn, akkor az út végén, a rácsnál megjelenik a Kulcsmester, és az ő megölésével hozzájutsz az ajtók kulcsához. Attól függően, hogy ezeket milyen sorrendben húzod meg, kinyílik az adott oldalon, az egyik átlós lépcső végén lévő teremben egy rács. Végig kell járnod mind a négy átlót, és ott aktiválnod kell az adott járathoz tartozó nyitószerkezetet. A járatok végén talált kapcsolókat a következő sorrendben kell aktiválnod (az irányok a kör alakú terem közepén állva, a zárt ajtó felé nézve értendők):
- Jobb oldalon felfelé: Középső, Jobb, Bal
- Jobb oldalon lefelé: itt csak egy kapcsoló van.
- Bal oldalon felfelé: Középső, Bal, Jobb
- Bal oldalon lefelé: elsőre itt is csak egy kapcsoló van, de miután ezt megnyomtad, rögtön három lesz. A kombináció: Bal, Középső, Jobb
Amint ezzel kész vagy, menj vissza a kör alakú terembe, nyomd meg mind a négy frissen kiemelkedett kapcsolót, majd a kiemelkedő ötödik kapcsoló megnyomására végre kinyílik az ajtó is. Menj át rajta, és intézd el a Feketemágust az oszlopcsarnokban, majd vedd el a kulcsát és a levelét. A papírt olvasd is el rögtön, és a jobboldali fal hátsó felén lévő teremben megtalálod a Hatalom Szemét. Menj az oszlopcsarnok végében a hatalmas kétszárnyú ajtóhoz, és nyisd ki a varázsige és a szem segítségével. Ha nem sikerül, akkor állj hátrébb, néhány lépésnyire kell állnod az ajtótól, hogy a dolog működjön.
Az ajtó túloldalán, a lépcső tetején vár rád a főellenfél, a beszélgetés után már csak őt kell megölnöd (de vigyázz, mert ha túl közel mész/kerülsz a falhoz, ott rácsok nyílnak ki és ork csontvázak támadnak rád - mintha nem lenne elég a főellen). A videó után (ha akarsz, visszamehetsz még a csontváz sárkányhoz és az ő szívét is kiveheted) indulj vissza a hajóhoz, és útközben beszélj a legénységed néhány emberével, akik utánad jöttek. A hajón beszélj a kapitánnyal, és már nézheted is a játékvégi filmet, illetve a stáblistát.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 36 vendég és 0 tag böngészi