A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

1. fejezet: A veszedelem

Khorinis térképe

 

Először is járd be a tornyot. Olvass el minden könyvet, amit az állványokon találsz, és szedj össze mindent a ládákból és a polcokról. Ha mindent jól csináltál, most van 150 XP-d. Készítsd be a Vastag ágat közelharci fegyvernek (a tárgylistán bal egérgomb, ezzel a tárgy háttere pirosra vált, és megjelenik mellette egy piros 1-es szám), majd a földszinten húzd is elő ('Space' vagy '1'), és gyakorolj vele egy kicsit. Ha már úgy érzed eléggé elsajátítottad a mozdulatokat, indulj el a toronyból kifelé vezető úton. Hamarosan egy tóhoz érsz, melynek túloldalán egy vízesés látható. Az úton egy birka legelészik. A tóparton egy goblin lóbálja a fegyverét, elő tehát a vastag ággal, és öld meg. Ha megvan, indulj el a tóparton balra, és a fák alatt néhány tárgyat, köztük egy íjat és nyílvesszőket találsz.

Menj vissza a goblinhoz, és indulj a másik irányba a tóparton. Itt egy barlangot találsz, menj is be rögtön. Egy újabb goblin után a járat elágazik, először menj balra. Itt már kicsivel nehezebb dolgod lesz, ugyanis a folyosó végén egy teremben három goblin vár. Ha jó időzítéssel csinálod, akkor el lehet csalni őket, de ha eleget gyakoroltál, akkor megverheted őket egyszerre is. Ha netán sérülsz, akkor a csata után próbáld meg először a gyógynövényekkel, illetve az ételekkel gyógyítani magad. A gyógyitalokat és a gombákat hagyd lehetőleg utoljára, ezeket csak akkor használd fel, ha más megoldás nincs. A teremben a ládákból aranyakkal és tárgyakkal leszel gazdagabb. A bal oldali járat hamarosan ismét elágazik, ezúttal állj meg az elágazás előtt. Ha elnézel jobbra, már látni fogod a fiatal földrablókat a szomszéd teremben. Ketten vannak, és elég kemény ellenfelek ezen a szinten. Semmiképp ne harcolj velük egyszerre, elég könnyű az egyiket kicsalni. Ha jól időzítesz, megúszhatod akár sebződés nélkül is, de ez nem könnyű. Ha sebződsz, ismét próbáld a gyógynövényeket és az ételeket először. A másik járaton egy völgybe jutsz, ahol először is összefutsz Lesterrel, aki egy tábortűz mellett üldögél. Mindegy mit mondasz neki, de mindenképpen küldd el Xardashoz. A völgyben több szörny is van, főleg patkányok és farkasok. Ezeket megölve itt meg is lépheted az első szintedet. Próbálj meg a szörnyekkel egyesével harcolni, de a gyógynövényeket (legalábbis a két gyengébbik fajtát) minden további nélkül elfogyaszthatod, ha sokat sebződsz. Ha minden kötél szakad, bármikor visszamehetsz Xardas tornyába pihenni (az első emeleten van egy ágy). A völgyben van még egy barlang, ahol találsz egy rozsdás kardot, ezt mindenképpen készítsd be, jobb fegyver, mint a vastag ág.

Ha minden megvan, irány vissza a tóhoz és a birkához. Az út a toronyból folytatódik a tó mellett, itt mindjárt meg is villogtathatod az új kardod egy farkasnak és két goblinnak. Ha bárhol erszényeket találsz, azokat rögtön használd a felszerelés ablakból, általában arany van bennük. A goblinok után nem sokkal egy lépcső van az út jobb oldalán, ennek az alján egy bandita áll őrt. Amint odaérsz, leszólít, és megkérdezi, honnan jöttél. Mondd neki, hogy a hegyekből, és amikor be akar csalni a barlangba (megölnek, ha bemész), kérdezz rá, hogy ki keres téged, illetve ki akar beszélni veled. Kösd az ebet a karóhoz, és semmiképpen ne menj be a banditával a barlangba, de ne is hagyd ott (válaszd mindig a középső opciót). Mondd meg neki az igazat, hogy a bányavölgyből jöttél, és így már megtudhatod tőle, hogy ki az, aki keres téged. Fizess neki 10 aranyat az információért, majd kérd el tőle a képet is. Ezután már nyugodtan megölheted, és intézd el a társait is a barlangban. Kaptál egy küldetést a névvel együtt, erre még később visszatérünk. A banditák nem túl nehéz ellenfelek, de ketten már elég könnyen megvernek, három ellen pedig csak a biztos halál vár. Egyesével végezd ki őket, ha kell, fuss előlük, amíg már csak egy üldöz. A barlangban van egy ágy, itt mindjárt ki is pihenheted magad.

Ahogy kifelé jössz a banditák barlangjából, állj meg az első lépcsőfordulóban. A bal oldali sziklafalra fel tudsz mászni, tedd ezt. Menj egyenesen egy kicsit, át a fák között, majd amint tudsz, fordulj balra, egy kis fennsíkra. Ha jól csináltad, akkor most a bal oldaladon sziklafal van. Kövesd ezt a sziklafalat, amíg el nem érsz két húspoloskához, akik egy csontváz mellett mászkálnak. Miközben megvered őket, már valószínűleg látni is fogod a varánokat kicsit távolabb egy mélyedésben. Őket most még ne támadd meg, mivel később még vissza kell jönnöd ide, és a varánok most egyébként is túl erős ellenfelek lennének. Jól jegyezd meg viszont, hogy hogyan jutottál ide.

Menj vissza az útra, és indulj tovább rajta. Menet közben gyűjts össze mindent, amit találsz, és ölj meg minden szörnyet az út mentén. Nemsokára találni fogsz egy Innos oltárt, ezt egyelőre hagyd figyelmen kívül (az áldozatokat összeszedheted, ha szükséged van rájuk), majd ezután az út jobbra kanyarodik egy sziklánál. Ahogy haladsz tovább, rövidesen egy elágazáshoz érsz, ami mellett Canthar ül egy padon. Beszélgess el vele, de utasítsd el az ajánlatát, nincs rá szükséged. Vegyél tőle egy serpenyőt, és fordulj le jobbra az úton. Kövesd az utat, egyenesen Lobart tanyájához, és beszélgess el Lobarttal. Mondd neki, hogy a földművesekkel vagy, és kérdezd meg, mi a helyzet. Kérdezz meg tőle mindent, majd jelentkezz nála munkára. Addig ne vedd meg a munkásruhát, amíg itt nem teljesítettél minden küldetést. Lobart pajtájában alhatsz az ágyakon.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 40 vendég és 0 tag böngészi