A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

3. fejezet: Innos szeme - Küldetések

Gyógynövény Hildának (Healing for Hilda) (Lobart tanyája)
Útban Xardastól a város felé menj be Lobart házába, és beszélj a feleségével, Hildával. Hilda beteg, ajánld fel, hogy segítesz neki, és elmondja, hogy Vatrastól kellene elhoznod a gyógyszerét. Menj be a városba, kérd el Vatrastól a gyógyszert, és vidd vissza Hildának.

Diego aranya (Diego's Gold) (Khorinis)
A városban, Matteo boltja előtt találod a Harmadik Fejezetben Diegot. Beszélj vele, és megkér, hogy keresd meg az erszényét, amit ott hagyott a bányavölgyben. Ha eddig még nem tetted meg, akkor itt a remek alkalom, hogy az orkokat kiirtsd a hágóból. Menj vissza a hágóhoz, és ezúttal indulj el a szurdokban tovább. Lépésről lépésre haladva öld meg az összes orkot, majd menj át a bányavölgybe. Az átjárótól jobbra találsz egy-két tárgyat, ezeket szedd össze, majd kövesd az utat lefelé, a tó partjára. Ahol az út elkanyarodik a víztől, kövesd tovább a partot, és egy fatönkön megtalálod az erszényt. Menj vissza a városba, és add le az erszényt Diegonak.

Diego üzlete (Diego's Business) (Khorinis)
Miután visszavitted neki a levelet, Diego ad még egy feladatot, egy levelet kell odaadnod Gerbrandtnak a Felsővárosban. Tedd pontosan ezt, mire az illető berezel, és odébbáll a háza elől, és lemegy a kikötő negyedbe, és Diego átveszi a helyét a Felsővárosban. Beszélj újra Diegoval, és kérd a részedet. Mostantól tanulhatsz Diegonál Ügyességet.

Elveszett? (Something lost?) (Khorinis)
A fogadóban kérdezd meg Hannat, hogy mi a helyzet, majd a következő kérdésére válaszold azt, hogy természetesen érdekel mások problémája. Elmondja, hogy hiányol egyet a jegyzetei közül, és biztos benne, hogy az Brahimnak, a térképrajzolónak a kezébe került, amikor nemrég eladott neki néhány térképet. Menj le a kikötőbe, és vedd meg Brahimtól a 'Nagyon öreg térkép'-et, majd amikor utánad szól, kérdezz meg tőle mindent a térképről. Megnézheted a térképet, de ha elolvastad a Tippek részt az első fejezetben, akkor már tudod, mit találsz ott, sőt, jó eséllyel már meg is találtad. Menj, és add vissza a térképet Hannanak.

Zárak Mestere (Fingers - the Master of All Locks) (Tolvaj céh)
Ez nem igazi "küldetés", de érdemes elvégezni. Ha visszatértél a Bányavölgyből, menj le a Tolvaj céhhez, beszélj megint Jesperrel. Ekkor szóba jön hogy értesz-e a zárak feltöréséhez, mert akkor van számodra egy jó kis feladata. Ad egy kulcsot a lent található egyetlen zárt ajtóhoz. Menj be a helyiségbe, találsz ott egy ládát, amelynek rendkívül bonyolult a zárszerkezete!!! (Nyitás: jjjbjjjbjbjbjjbbbjjb; ahol j=jobb, b=bal) Ha kinyitottad, menj vissza Jesperhez és kapsz érte xp-t is, de már önmagában a ládából kivett tárgyak is megérik a tolvajkulcsot - pláne ha bele sem töröd! Smile

Birka tolvajok (Sheep Thieves) (Akil tanyája)
Menj fel Akil házához, és beszélj vele. Kérdezd meg, mi történt mostanában, és elmondja, hogy valaki lopja a birkáit. Kérdezd meg, ki lehet, és hány birkát vitt el. A banditákra gyanakszik, akik az erdőben laknak. Menj ahhoz a barlanghoz, ahol a halas levelet találtad az alapjáték Első Fejezetében ('Bandita rajtaütés' küldetés), és találsz ott három banditát, akik közül az egyik rögtön leszólít. Mondd, hogy Akil birkáit lopták el, és hogy beversz nekik egyet, ha nem adják vissza. Na erre aztán meg is támadnak Smile, úgyhogy verd el őket. Menj be a barlangba, és mondd meg a birkának, hogy kövessen (beszélj vele), majd vidd vissza Akilhoz. Akilnak mondd meg, hogy nem kell többé a birkák miatt aggódnia, és add vissza neki a birkát is. Érdemes kicsit bóklászni, mielőtt elviszed a birkát magaddal, mert jó eséllyel szembejön veled egy Kutató, és ha lesz alkalma tűz varázslat használatára, akkor eltalálhatja a birkát is, és akkor csak "félig" tudod befejezni a küldetést, hisz a birkát nem adhatod vissza. Ha viszont előtte kinyiffantod a Kutatókat a környéken, nyugodtan sétálgathattok - te és a birka. (kieg. A.)

A fekete pálinkafőzde (Moonshine) (Akil tanyája)
Ha most beszélsz Ehnimmel, a két acsarkodó fivér közül azzal, aki a szántóföld erdő felé eső részén kapirgál, vagy a fa alatt henyél, akkor beszél neked Vino szeszfőzdéjéről. Vedd meg tőle a Vakondpatkány zsírt, amit kínál, s ha a "Portál" küldetést csinálod, akkor úgyis elvetődsz abba a barlangba, ahol a zsírral megkenve a zárnyitó szerkezetet (odaállsz és egérrel kattintasz) kinyithatod a szeszfőzdét. Itt aztán összeszedheted az összes piát, meg a borról szóló könyvet is. Ha ezután majd beszélsz Vinoval, akkor meghallgathatod a sajnálkozását, hogy a lovagok felfedezték a szeszfőzdéjét (közben pedig xp-t kapsz!) Ha pedig az 1. fejezetben Ehnim meghalt (rosszul sült el az összeugrasztás), ne aggódj, mert a holtteste - ellentétben minden más szemed láttára megölt emberétől - megmarad a 3. fejezetben is. Ha rákatintasz, ott lesz nála a vakondpatkányzsír. (A.)

Bennet börtönben ül (Bennet is in jail) (Onar tanyája)
Onar tanyáján azonnal fel fog tűnni, hogy valami nincs rendjén, Bennet, a kovács nincs sehol. Beszélj Hodgesszal, a kovácssegéddel, és ő elmondja, hogy Bennetet lecsukták a Lovagok egy állítólagos gyilkosság miatt. Menj be Leehez, és kérdezz meg mindent Bennetről. Menj a városba, és a kaszárnyában, Andrétól balra találod a börtönt. Menj be (az őrnek mondd azt, hogy a foglyokhoz jöttél), nyisd ki Bennet celláját, és beszélj vele. Elmondja, hogy egy lovag megöléséért (Lothar) tartóztatták le, és állítólag van ellene egy tanú. Kérdezd meg, hogy ki vezeti ellene a nyomozást, és menj Lord Hagenhez a tanácsházára. Kérdezd meg tőle, hogy ki a tanú Bennet ellen, menj fel az emeletre, és keresd meg Corneliust. Kétféleképpen is megtudhatod, hogy mi történt valójában (lefizették, hogy hamisan tanúskodjon): vagy lefizeted (2000 arany), vagy fenyegesd meg, hogy elmondod a Zsoldosoknak, hogy ki árulta el Bennetet (varázslóval más fenyegetést tudsz alkalmazni, de az eredmény ugyanaz). Mindkét esetben odaadja neked a naplóját, és elmenekül a városból. A naplót olvasd el, majd add oda Lord Hagennek.
Megjegyzés: Ha milicista vagy, akkor most beszélj Lord Hagennel a lovagrendről, és Lovaggá avatnak. Ha a Zsoldosokhoz csatlakoztál, akkor beszélj Bennettel, és hálából ad neked egy sárkányvadász vértet, mostantól Sárkányvadász leszel.

Torlof félelme a fekete embertől (Torlof's Fear of the Dark Man) (Onar tanyája)
Beszélj Torloffal Onar tanyáján, és kérdezd meg, hogy tehetsz-e érte valamit. Azt a feladatot adja, hogy öld meg a 'Fekete Emberek'-et, a banditák táboránál. Indulj el a tanyától dél felé, és egy völgy jobboldali falán (a tanya felől) találsz egy szerpentint, ami felvezet a hegyre. Itt már láthatsz is a hegytetőn két tornyot. Indulj el a szerpentinen (az alján lesz egy Kutató), és a banditák táborában, a híd túloldalán találod a Kutatót, akit meg kell ölnöd. Intézd el, és menj vissza Torlofhoz jelenteni. Ha esetleg eddig nem tetted meg, akkor öld meg Dextert és az embereit is abban a táborban.

Egytálétel (Stew) (Onar tanyája)
A tanya konyhájában beszélj Theklával, és kérj tőle ételt. Csak akkor hajlandó adni, ha már elpáholtad Bullcot (ezután is ad egy tálkával), illetve ha elhozol neki Sagittától, a boszorkánytól egy csomag növényt. Sagittát Sekob házától északra, egy barlangban találod. Kérd el tőle Thekla csomagját, és mehetsz is vissza vele Onar tanyájára.

Az elűzött gazda (The Banished Farmer) (Sekob tanyája)
Sekobot az eddigiekkel ellentétben nem a házában találod, hanem az oda vezető úton. Kérdezd meg tőle, hogy mi történt, és elmondja, hogy a fekete emberek keresnek valamit a házában. Szeretné, ha megölnéd őket, úgyhogy menj be a házba, és tégy így. Összesen négyen vannak, de ha van legalább 25 védelmed tűz ellen, akkor nem jelenthetnek komolyabb problémát. Ha megölted őket, menj vissza Sekobhoz, és mondd meg, hogy üres a háza. Kérhetsz tőle pénzt is, így 250 arannyal leszel gazdagabb. Ezt a küldetést akkor érdemes megcsinálni, ha már ott tartasz, hogy be kell bizonyítanod Xardas szándékainak komolyságát és kapsz Xardastól egy kulcsot a Sekob házában található ládához. Ha esetleg Sekob és felesége már bent vannak a házba, és te akkor mész kinyitni Xardas ládáját, nem fognak rád támadni. (kieg. A.)

Egyedül és védtelenül (Alone and Helpless) (Bengar tanyája)
Bengar tanyáján már messziről nem stimmel valami, az összes munkása eltűnt, Malakkal együtt. Bengar még mindig a háza előtt áll, beszélj vele, és kérdezd meg, mi történt. Elmondja, hogy szörnyek egész serege jön keresztül a hágón, és az emberei mid a hegyek közé menekültek. Talán ha lenne egy Zsoldos, aki megvédi, akkor jobb lenne a helyzet, egyébként hamarosan neki is itt kell hagynia a farmját. Menj Onar udvarára, és beszélj Wolffal (Bengar is őt említi). Fizesd ki neki a 300 aranyat, és küldd el Bengarhoz. A banditák tábora alatt (lásd a 'Torlof félelme a fekete emberektől' küldetést), nem messze Grom táborától, van egy kis hágó, itt van Malak, és a földművesek. Beszélj Malakkal, és küldd vissza dolgozni, illetve mondd meg neki, hogy egy Zsoldos védi a tanyát mostantól. Menj vissza Bengarhoz, és mondd meg neki, hogy Malak is visszajött, és egy Zsoldost is felfogadtál. (Ha zsoldos vagy, akkor most feldobhatod neki ismét Balthasar ügyét a tiltott legelővel kapcsolatban, s ekkorra Bengar engedni fog. Menj, szólj Balthasarnak, hogy viheti a birkáit. A.)

A csillagok ereje (The Power of the Stars) (Kolostor)
A kolostorban, a baloldali teraszon (a bejárat felől) megtalálod a könyvtár kulcsát (csak ha nem Mágus vagy, ha igen, akkor már nálad is van ilyen kulcs). Menj be, és beszélj Hyglasszal. Megkér, hogy szerezz neki egy könyvet a csillagok isteni erejéről. A legegyszerűbb megoldás, ha visszamész a városba, veszel egyet Constantinotól, vagy Zuristól és visszaviszed Hyglasnak. (Ezt a küldetést csak milicisták és mágusok kapják meg.) (Azonban mindenféleképpen érdemes megvenni ezt a könyvet, és elolvasni - akár mielőtt átadod Hyglasnak -, mert +1 manát nyerünk a könyvből. A.)

Dokumentum (Documents) (Kolostor)
Ezt a küldetést csak akkor kapod meg, ha már bejutásod van a Kolostorba. Beszélj Baboval a munkájáról, és a szerencséjéről. Ha Mágus vagy, akkor a küldetésnek itt vége is, mivel a hozzá tartozó szereplő még az első fejezetben elment a kolostorból (azért kapsz némi XP-t a dologért). Ha viszont nem vagy Mágus, akkor Babo elmondja (mondd neki, hogy nyugodtan elmondhatja neked), hogy Igaraz, egy másik tanonc, ellopott tőle egy számára nagyon értékes iratot, és most azzal zsarolja őt, hogy megmutatja a mágusoknak, ha Babo nem cselekszik úgy, ahogyan ő szeretné. Ajánld fel a segítségedet, és Babo megígéri, hogy ad neked némi jutalmat, ha visszaszerzed a dokumentumát. Beszélj Igarazzal Baboról és a papírokról, majd kétféleképpen is megszerezheted őket tőle. Ha elég magas az Ügyességed, és értesz a Zsebmetszéshez, akkor egyszerűen ellophatod Igaraz kulcsát, ha viszont nem jeleskedsz ezen a téren, akkor 300 aranyért meg is veheted tőle. Ha megvan a kulcs, akkor menj a Kolostor baloldali falának középső termébe (Marduk szentélyétől rögtön jobbra), és itt Igaraz ládájából vedd ki az iratot. Ha akarod, akkor megnézheted, illetve elolvashatod, de végül mindenképpen add vissza Babonak.

Segítség Vatrasnak (Relief for Vatras)*
Amíg Myxir nem érkezik meg Vatrashoz – ami a kiegészítő végét jelenti, nem tudod elvégezni az "Innos szeme" alapküldetést, mert ő nem tudja elhagyni a főtéri Adanos oltárt. Ha Myxir megérkezett beszélj vele majd Vatrasszal, ekkor már Vatras hajlandó lesz elhagyni a várost.

Innos szeme (The Eye of Innos) (Xardas tornya)
Ez a küldetés az első, amit a játékban kapsz, de egész idáig semmit nem tudtál tenni a megoldásáért. Most, hogy végre megvan a bizonyíték a sárkányok létezéséről, és beszéltél Xardasszal is a dologról, elmehetsz Lord Hagenhez, és a bizonyítékért cserébe kérd tőle Innos Szemét. Elküld a Kolostorba, mert a varázstárgyat ott őrzik. A kolostor előtt beszélj Miltennel, tőle kapod meg a kulcsot. Menj be, és a templomban beszélj Pyrokarral. Ő felvilágosít, hogy sajnos Innos Szemét ellopták. Pedrot, aki eddig a kaput őrizte, megkísértette a gonosz, és rávette, hogy lopja el a varázstárgyat. Menj ki a kolostorból, és a híd túloldalán beszélj Jorgennel. Kérdezd meg, nem látott-e erre elmenni egy Tanoncot. Látott, méghozzá egy menekülő tanoncot, amint a vízbe vetette magát a hídról, és elúszott. Tedd te is ezt, a híd közepéről ugorj a vízbe (vagy egyszerűen ugrálj le a sziklákon a vízig), és ússz el balra a folyón. Nemsokára elérsz egy helyre, ahol egy út kanyarodik a folyó mellé. Ússz egészen addig, amíg egy Csavargót nem látsz az úton. Itt menj ki a partra, beszélj a csavargóval, és kérdezd meg, hogy merre ment Pedro. Kövesd innen az utat fel a hegyekbe. Menj végig az úton egészen addig, amíg az egy tó partján kétfelé ágazik. Több helyen is halott tanoncokat találsz az úton. A tónál fordulj balra, és kövesd az utat Grimbald táboráig (Grimbaldtól kérdezd is meg, hogy látott-e valamit). Itt balra, két szikla között meglátsz két csavargót. Beszélj velük, mondd, hogy egy tanoncot keresel, és amikor megtámadnak, öld meg őket. Menj erre tovább, és egy erdőbe jutsz, kövesd az ösvényt egészen a sűrűjébe. Itt találod a Napkört, ami egy mágikus kőkör, és éppen megzavarod a fekete csuhásokat, amint megpróbálják tönkretenni az ereklyédet. Öld meg őket, de sajnos már eléggé megrongálták az amulettet ahhoz, hogy elveszítse mágikus hatalmát. Menj vissza az amulettel Pyrokarhoz, és mondd el neki, hogy mi történt. Ő is meglepődik, hogy ez lehetséges, de nem tud mit tenni. Elküld a városba Vatrashoz, mert csak ő tudhatja, hogyan lehet az Innos Szemének visszaadni a varázserejét. Menj el Vatrashoz, és ő elmondja, hogy először is találnod kell egy kovácsot, aki kijavítja az amulettet. Ezután meg kell győznöd mindhárom isten egy mágusát, hogy egy szertartással megjavítsák a Szemet. A szertartáshoz kelleni fog még három mocsári gyom is (ez valószínűleg most is van nálad, ha nincs, akkor Sagittától tudsz venni). Menj Bennethez, és kérd meg, hogy javítsa meg az amulettet (ezt csak akkor fogja megtenni, ha már kiszabadítottad a börtönből, lásd "Bennet börtönben ül" küldetés). Add oda neki Innos Szemét, aludj másnap reggelig a pajtában, majd menj vissza érte. Beszélj Pyrokarral, de ő nem hajlandó segíteni, amíg valahogy be nem bizonyítod, hogy Xardas nem áll a Gonosz oldalán. Teleportálj Xardashoz, beszélj vele, és kérd az ő közreműködését is. Amint vége a párbeszédnek, rögtön szólítsd meg újra, és mesélj neki Pyrokarról. Ad egy kulcsot, ami Sekob házában nyit egy ládát. Menj oda, és a ládában találsz egy könyvet. Ezt vidd el Pyrokarnak, és végre ő is beleegyezik a szertartásba. Menj a Napkörhöz, és mondd meg Vatrasnak, hogy mindent megtettél, amire kért. Hamarosan elkezdik a rituálét, állj félre, várj néhány percet, majd menj vissza Vatras elé. Ha nem szólít meg, akkor várj még egy kicsit, és ha akkor sem szólít meg, akkor beszélj vele te. A szertartás sikerült, úgyhogy a mágusok hazamennek. Beszélj Pyrokarral, és ő visszaadja neked Innos Szemét, valamint megtanít, hogy hogyan töltsd újra, ha használtad. Az újratöltést egy Alkímia-asztalnál kell elvégezned (lennie kell nálad egy Laborüvegnek!!!), és fel kell használnod hozzá egy sárkányszívet (ennek a kinyerését nem kell megtanulnod). Menj át a bányavölgybe, és máris kezdődik a Negyedik Fejezet.
Megjegyzés: Na most a Night of the Ravenben nem ilyen egyszerű a dolog. A "Segítség Vatrasnak" küldetés akkor merül fel, amikor te odalépsz Vatrashoz, hogy "nézd, tönkrement az Innos Szeme", mire ő fapofával azt kérdi, hogy "és ehhez nekem el kell hagynom a várost?". Mivel fogalmad sincs róla (hisz csak ő tudja a választ!), közli veled, hogy sajnos amíg nem váltja fel valaki, ő ugyan el nem megy, meg egyébként is fontosabb dolga is van annál. Tehát egyelőre ennyire jutottál az ügyben. Ezután még el kell végezned az itt leírt összes küldetést, valamint át kell menned Jahrkendarba, ott megállítanod Ravent, kiszabadítanod a rabszolgáknak elhurcolt embereket, (ehhez a küldetések a következő fejezetben kerültek részletezésre) majd visszajönnöd, beszélned Myxirrel, s utána Vatras kegyeskedik foglalkozni Innos Szemének problémájával.

Riordian (Riordian)*
Ez egy nagyon apró küldetés. Ha bejutottál a vízmágusokhoz az ősi piramis lábánál lévő ásatásoknál, és beszéltél Saturasszal, megkér, hogy küldd oda hozzá Riordiant. Csak sétálj tovább, és ha összeakadsz vele küldd Saturashoz.

 

Kőőrök - ereklyedarabok

 

A Portál (The Portal)*
Ha beszéltél Nefariusszal elmagyarázza, hogyan juthatsz át Jahrkendarba. Egy ereklyét már odaadtál Saturasnak (ha a tavernai portáltól jöttél akkor egyből Nefariusnak is adhattad), még három vár megtalálásra. Megtudod tőle, hogy ezek az ereklyék egy összetört kulcs darabjai, amivel aktiválni lehet a gigantikus portált Jahrkendarba, a letűnt ősi civilizáció központjába. Nefarius ad egy térképet is, amin be vannak jelölve, hol találhatóak az egyes kulcsdarabok. Mindegyik egy kőkörnél lesz. Ha odajutottál, nyomd meg a gombokat a kőkörökön, és aktiválódik a portál. Az első közvetlenül a város melletti kőkörnél lesz, Lobart farmjánál. Már messziről észreveszed, hogy Cavalorn ácsorog előtte. Neki is az a feladata, hogy az itt található kulcsdarabot odajutassa a vízmágusoknak. Aktiváld a gombokat, beszélj vele, és elmondja, hogy egy kő őr rontott rá Lobartékra, megjelent a katonaság és elintézték a szörnyet. Ekkor elváltok, Cavalorn ezután Vatrasnál fog ücsörögni egy padon. Menj Lord Hagenhez, kérdezz rá az esetre, mire ő elmondja, hogy találtak valamit a szörny maradványai közt, amiről azt hitték, talán lovagi rúna és tudják használni. Rájöttek hogy nem az és számukra hasztalan, ezért Haegen ingyen neked adja. Beszélj Cavalornnal, és indulj felkutatni a maradék kettőt. Ez eddigiekből már rájöhettél hogy ha aktiválod egy kőkörön a gombokat, megjelenik egy kő őr, el kell pusztítanod és a maradványai közt megtalálod a kulcsdarabot. Az egyik kőkör Onar farmjánál, a másik egy igen veszélyes helyen, az Akil farmjától húzódó óriási erdő szélén lesz, a lépcső mellett. (Ott ahol a vakondpatkány zsíros barlang van). Az utóbbinál két goblincsontváz is őrködik. A legbiztonságosabb, ha a szakadék mentén mész ide. Ha megvannak a kulcsdarabok add oda Nefariusnak. Ők összegyűlnek, egy szertartás keretében összerakják a kulcsot, és már mehetsz is Jahrkendarba.
Megjegyzés: Az utolsó kulcsdarab mivel igen veszélyes helyen található, célszerű valami izmos varázstekercset magaddal vinni, bár ha ügyes vagy nem lesz szükséged rá. Ha átérsz Jahrkendarba, Saturastól megtudod jó sok idő telt el mióta beléptél a portálon, így célszerű a Rukhar-féle ivóversenyt az átjutás előtt elkezdeni.

Az elsüllyedt város (The sunken city)*
Amint bent vagy a vízmágusoknál, beszélj Nefariusszal, aki Saturashoz küldd, hogy elmesélje Jahrkendar történetét. Ha Saturas befejezte a mondókáját a küldetésnek vége.

A teleport kövek (The teleporter stones)*
3 teleport kő található Khoronis területén. Az első a várostól a taverna felé vezető út elején található barlangban van, ahol egy ork és egy farkas állja el az utat (könnyű őket kikerülni). Ez a tavernáig visz. A második a taverna területén van, a zombis barlang mellett. Ehhez Orlandtól tudod elkérni a kulcsot, ha már tagja vagy a víz körének. Ez a vízmágusokhoz visz. A harmadik a vízmágusoknál van, egy kőajtó zárja el és az első teleport kő barlangjába visz. Ha a vízmágusoknál vagy, beszélj Merdarionnal, és odaadja a hozzá a kulcsot. Ha mind a három teleport követ használtad, a küldetésnek vége.

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 8 vendég és 0 tag böngészi