A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

1. fejezet: A veszedelem - Tippek az 1. fejezethez

Az Erő Gyűrűje (+5 Erő): indulj el a keleti kapun a városból kifelé, és válaszd a jobboldali utat, ami a tavernához visz. Az út egy erdőn visz keresztül, majd egy éles kanyar után (itt van egy 'Királyszár' is a fatönk mögött) egy emelkedőre vezet fel. Valahol az emelkedő közepénél van egy útjelző tábla az út mellett, itt találsz egy lépcsőt a bal oldalon a sziklafalba vágva. Menj fel a lépcsőn, és rögtön, ahogy felértél, fordulj balra. Kövesd végig a sziklafal peremét az út felett, amin ide jöttél, csak ezúttal visszafelé. Nemsokára a perem kivezet egy vékony párkányra, és a jobb oldaladon sziklafal, a balon pedig az út lesz alattad a szakadékban. Ennek a párkánynak a végén, egy hulla mellett találod a gyűrűt.

A Vasgúnya Gyűrűje (+5 Védelem Fegyverek ellen): ugyanott találod, ahol az Erő Gyűrűjét.

Az Asztrális Erő Gyűrűje (+10 Mana): indulj el a városból kifelé a keleti kapun, és fordulj balra az úton, a világítótorony felé. Az út egy szerpentinen kapaszkodik fel, és a domb tetejénél egy másik út keresztezi. Itt egyenesen csak mélyebbre jutsz az erdőben, balra pedig a világítótornyot láthatod. Indulj inkább jobbra, és kövesd végig ezt az utat egészen a hegy tetejéhez, ahol egy hulla mellett találod meg a gyűrűt. Itt van egyébként két 'Élőhalott megsemmisítése' tekercs is.

Néhány láda: a kikötőben ugorj bele a vízbe, és kezdj el úszni a part mentén jobbra. Hamarosan találsz egy helyet, ahol ki tudsz menni a partra, és egy elhagyatott halásztáborban találsz némi felszerelést és pénzt. Vigyázz, mert itt Varánok vannak, ha őket még nem tudod megölni, akkor ezt hagyd későbbre. (A NotR kiegészítőben itt találod meg Skipet, a kalózt, de az itt található ládákat - még a sátorban lévőket is! - nyugodtan kipakolhatod. Valamint ha ennek a partszakasznak a várostól távolabb eső végén felmész az emelkedőn és a sziklát bal oldalról megkerülöd, átjutsz a következő fövenyre, amelyre úszásból nem tudsz kijutni. Itt is van egy láda félig a homokba süllyedve. A.) Innen a parton tovább tudsz menni egy hajóroncshoz, ahol szintén némi cuccal leszel gazdagabb. Mentsd el a játékot, és ugorj be a vízbe. Ússz tovább a part mentén, amíg nem történik valami (sokat kell úsznod, de megéri, rögtön tudni fogod, miről van szó). Amint visszakapod a menüt, töltsd vissza a mentett állást, és mehetsz vissza a városba Wink

Orkmészároló (Egykezes fegyver, Erő 65, Sebzés 65): Az első fejezet legjobb fegyvere, sajnos csak harcosoknak. A térkép jobb felső sarkánál van egy piramis, oda kell eljutnod. Ha már annál a völgynél vagy, ahol a romok vannak, akkor indulj balra, fel az első, kisebb építményre. Itt van egy belső terem némi cuccal, de ezek nem olyan jelentősek. Mindenesetre, ha már itt vagy, vedd fel őket. Ha itt a bejáratnál elnézel balra, már látod is a piramist. Ha innen egyenesen elindulsz arra, akkor semmi bajod nem eshet. A troll ugyan körülhatárolt területen mozog, így nem nagyon tudna ártani neked, de van mögötte néhány Ragadozó, ezek a táborválasztás nélkül elég komoly ellenfelek. A piramis tetején, a kis szobában, egy ládában találod a kardot. (Aki először játszik a NotR-val, meg fog lepődni. Az alapjátékhoz képest itt egészen megváltozott a tájkép és a szörnyek felállása... A.)

Kínzófejsze (Egykezes fegyver, Erő 65, Sebzés 65): a Fekete Troll barlangjában (fent északon, a térkép is jelöli egy nagy szörnyként) találod ezt a fegyvert, ugyanolyan jó, mint az Orkmészároló, viszont ehhez még zárnyitásra sincs szükséged. Egyszerűen fuss be a Fekete Troll mellett, a barlang végében kapd fel a fegyvert, és már futhatsz is kifelé. Egyszerűbb azonban, bár kissé időigényesebb, ha a trolloknál ismertetett taktikával megölöd a Fekete Trollt. Ezt már akár első szinten is meg tudod tenni, de mivel akkor még úgysem tudnád használni ezt a fegyvert, célszerűbb később jönni ide, már csak az út mentén lévő ellenfelek miatt is. Viszont amint megvan a követelménye, mindenképpen érdemes eljönni érte. Csak arra vigyázz, hogy ha meg akarod tanulni a prémek kinyerését, akkor amíg ez nincs meg, addig ne öld meg a trollt, mert van egy küldetés ezzel kapcsolatban.

A Kőgúnya Gyűrűje (+10 Védettség nyílvesszők ellen): szintén a Fekete Troll barlangjában találod ezt a gyűrűt, viszont valószínűleg sehol nem fogod használni.

A Sebezhetetlenség Gyűrűje (+10 Védettség minden ellen): vitathatatlanul ez a játék legjobb gyűrűje, és már viszonylag hamar meg tudod szerezni. A piramisnál, ahol az Orkmészárolót találod, van egy barlang. Ha a piramis keleti oldalán mész le, akkor rögtön előtted lesz. Ide kell bemenned, de itt lesz egy Tárnarák Harcos, akit táborválasztás nélkül csak magas fegyveres képzettségekkel lehet könnyen megverni. Kövesd végig a barlang jobboldali falát, és néhány Tárnarák után megtalálod a termet, ahol egy ládában egy erszény pihen, ebben van a gyűrű. Vigyázz, amit felveszed az erszényt a ládából, megelevenednek a kőgólemek, akik mellett befelé eljöttél. Ezeket egyesével intézd el, mindig akkor üss, amikor melléd érnek, a találattól ugyanis elhátrálnak. Nem nehéz, de elég időigényes megverni őket, pláne, hogy 1-2 ütéssel megölnek. (Egyszerűbb megoldás: a láda kinyitása előtt megiszol egy gyorsaság elixírt és kirohansz mellettük. Vagy ha mégis inkább a harmadik fejezetben jössz ide, akkor be is készíthetsz egy rúnát valamely hely irányába, pl.: Tavernába. A.)

Számszeríj (Számszeríj, Ügyesség 40, Sebzés 55): a tavernától a piramis felé vezető úton, majdnem a piramisnál, van egy híd, ahol egy útonálló próbál meg tőled pénzt szerezni (hiú ábránd). A híd előtt fordulj le az útról balra, és itt, a fák között találod az első fejezetek legjobb lőfegyverét.

Összetett íj (Íj, Ügyesség 45, sebzés 40): a Taverna mellett van három útelágazás. Ezek közül kettőn a 'Khorinisba', 'A Nagygazdához', és a 'Kolostorhoz' feliratok vannak, de a harmadikon nem. A harmadikon a három irány: 'A Tavernához', 'A Hágóhoz', és 'Khorinisba'. Ennél az elágazásnál indulj el a Khorinis felé mutató irányba. Az út hamarosan két hegy között visz el, és a sziklák túloldalán meglátsz egy hidat, előtte pedig egy tábortüzet. Ne menj át a sziklák között, hanem fordulj balra, és kövesd azt a sziklafalat az innenső oldalon. Egy bal kanyar után egy szurdokba jutsz, majd a jobboldalon meglátsz egy elhagyott, füstölgő tábort. Öld meg a varánokat, és jobbra, egy barlangban, egy ládában találod meg az Első fejezet legjobb íját. Ennek akkor veheted nagy hasznát, ha még nem tudsz Számszeríjakat tanulni, de íjász akarsz lenni, mivel úgyis mindenképpen meg kell tanulnod az íjakat is 60%-ig.

Szablya (Egykezes Fegyver, Ügyesség 50, Sebzés 50): Onar tanyájától délre találod Grom, a vadász táborát. Ha innen továbbmész délre, a völgybe, akkor találsz ott két trollt. Nézd meg a szörnyek leírásánál, hogy hogyan lehet könnyen megölni őket, és tedd pontosan ezt (akár első szinten is meg tudod csinálni, csak sokáig tart). A második trollnál van egy hulla, itt többek között találsz egy Szablyát, ami különösen akkor hasznos, ha Ügyességet fejlesztesz, és ez egyben a legjobb Ügyesség alapú közelharci fegyver ebben a fejezetben (sőt, később is csak egy van, ami ennél jobb).

Bejutás a tolvajcéhbe (sokak kérésére külön is): Amikor Jorától megkapod a 'Kereskedő aranya' küldetést, akkor annak a végén két választásod van: feladod Rengarut, vagy sem. Szintén egy küldetés ('Bandita rajtaütés') végén találsz Akil tanyájánál a banditák barlangjában egy halat, amiben egy levelet rejtettek el. (Ismételten: a NotR-ban ezt a halat a város keleti kapujánál lévő barlangban tanyázó banditáknál találod meg. A.) Ha ezt elviszed Halvornak, a halkereskedőnek a kikötőben, akkor szintén el kell döntened, hogy Halvort feladod-e. Kétféleképpen juthatsz be a tolvajcéhbe: vagy add fel Halvort és Rengarut is, vagy ne add fel egyiküket sem. Ha mindkét küldetést megcsináltad, és az egyiküket feladtad, a másikat viszont nem, akkor elképzelhető, hogy nem jutsz be a csatornarendszerbe, még dolgozom egy alternatív megoldáson. Mindkét esetben menj a kikötői kocsmába, és a kocsmáros közli, hogy egy fickó keresett, és Halvor halkereskedése mögött vár. Ha fizetsz neki 10 aranyat, akkor a nevét is megmondja: Attila. Menj, és keresd meg. Ha feladtad a két tolvajt, akkor Attila megtámad, öld meg, és vedd el tőle a csatorna kulcsát. Ha viszont nem adtad fel a tolvajokat, akkor Attila önként odaadja a kulcsot, már mehetsz is a tolvajcéhhez.
Megjegyzés: nincs alternatív megoldás. Ezen kívül még számításba kell venni vagy Nagur "Hamis küldönc" küldetését, vagy Canthar lebuktató levelét Sarahnak. És még ekkor is ügyelni kell rá, hogy vagy őt/őket is feladod a többiekkel együtt, vagy teljesíted a küldetéseket számukra. Ha egyet is következetlenül oldasz meg, Attila nem jön el és megnézheted, mikor jutsz le a Tolvaj céhbe. A képességeket megtanulhatod mástól is (zárnyitás: Thorben, lopakodás: Cavalorn, zsebmetszés: Jahrkendaron Bill), de igen sok xp-től esel el, hiszen a küldetéseiket nem teljesítheted. Így tehát légy óvatos és döntsd el előre, melyik utat választod a lejutáshoz! Megjegyzem pl. Rengaru +1 ügyességpontja főként a NotR-ban nagyon is jól jön, hisz ott minden "drágább". És persze a tolvajok jele sem jön rosszul... (kieg. A.)

Innos oltárok: Az Innos oltárok nagyon hasznos segítséget képesek nyújtani. Naponta egyszer, de a játék folyamán maximum 11-szer áldozhatsz ezeknél 100-100 aranyat, és ekkor Innos megáld. Ennek a hatása vagy +1 Erő, vagy +1 Ügyesség véglegesen, és véletlenszerűen. Az egyetlen kivétel, ha varázsló vagy, ekkor minden 100 arany áldozattal +1 Manát fogsz kapni. Ha kevesebb pénzt áldozol, akkor általában + valahány életerőt kapsz. Ha már megkaptad mind a 11 áldást, akkor is imádkozhatsz 0 arany áldozattal, ebben az esetben vagy visszanyered minden Életerődet, minden Manádat, vagy mindkettőt. Ha egynél többször áldozol egy nap, akkor az első után semmi nem fog történni.

Innos áldása: A városban, a piactéren találod nappal Daront, a tűzmágust. Ha áldozol nála Innosnak 200 aranyat, akkor kapsz némi áldást. Ezt megteheted összesen ötször, illetve próbáld meg hatodszor is, és kapsz még egy áldást. Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, hogy amennyiben varázsló szeretnél lenni, akkor ezt még a csatlakozás előtt meg kell tenned, mert mágusként már nem áll rendelkezésre ez az opció a párbeszédben.

Sötétgomba: Ha bármikor a játék során legalább 150 Életerőt sebződj, egyél meg egymás után 30 Sötétgombát, és kapsz +10 Maximális Manát. Ezt csak egyszer tudod megtenni, és a dolog csak akkor működik, ha mindegyik után ténylegesen gyógyulsz is. A NotR-ban 50 sötétgombát kell fogyasztani, s +5 manát fogsz kapni véglegesen. De nem muszáj egyszerre megenni, csak az a lényeg, hogy mind az 5 pontja gyógyító hatású legyen! (kieg. A.)

Alma: Ha bármikor a játék során legalább 75 Életerőt sebződsz, egyél meg egymás után 25 almát, és kapsz +1 Erőt. Ezt csak egyszer tudod megtenni, és a dolog csak akkor működik, ha mindegyik után ténylegesen gyógyulsz is. A NotR-ban 30 almát kell megenned ugyanilyen eredménnyel. (kieg. A.)

Thekla egytálétele: bár az információja nem írja, Thekla egytálétele +1 Erőt ad, amikor megeszed. Összesen három ilyen ételt kaphatsz: az elsőt akkor, ha az első három fejezetben megvered Bullcot, a másodikat Thekla küldetéséért a Harmadik Fejezetben, a harmadikat pedig a sárkányok megölése után. A NotR-ban négy ilyen ételhez juthatsz, ugyanis ha a végére jártál "Az eltűnt emberek" küldetésnek, visszakerül a farmra Cord haverja, Patrick is. Ezért jutalmul Thekla mégegy egytálételt ad neked. (kieg. A.)

Almadohány: ha értesz az alkímiához, képes vagy másféle anyagokkal keverni az almadohányt. Egy alkímiaasztalt használva keverhetsz gombadohányt (almadohány+sötétgomba), mézdohányt (almadohány+méz), illetve kenderdohányt (almadohány+mocsári kender). Keverj egy gombadohányt, vidd el Onar tanyájára, és próbáltasd ki Darral. Ezután csinálj egy kenderdohányt, ezt vidd el Khorinis felsővárosába, és a tanácsháza kertészének add oda. Végül csinálj egy mézdohányt, ezt Abuyinnak add oda a városban, a fogadó mellett. Ezután Abuyin bármikor megveszi tőled a mézdohányt, de mivel csak 10 aranyat ad érte, nem éri meg csinálni neki.

Régi érmék: ha régi érméket találsz, menj Onar tanyájára. A ház földszintjén, a baloldali szobában találod nappal Wasilit, aki 1 aranyért megveszi tőled az érmék darabját (minden érme után kapsz +10 XP-t is).

Innos szobor: amint találsz egy Innos szobrot (nem oltárt, hanem felvehető tárgyat), vidd el Eddának a kikötőben. Őt Halvor halboltja mögött találod, és ha odaadod neki a szobrot, akkor Carl nem kér pénzt azért, hogy Erőt fejleszthess nála.

Onar és Maria aranytányérja: a város kaszárnyájában, az Andrétól jobbra lévő szobában van egy láda. Ebben találsz egy aranytányért, ezt vidd el Onar tanyájára, és add vissza Mariának. Ha Zsoldos vagy, akkor Onar ezért még a zsoldodat is megemeli.

Bőrpáncél (Védettségek: 25 Fegyver, 20 Nyíl, 5 Tűz): ha tudsz lopakodni, akkor nem érdemes 250 aranyat fizetni a Tavernában a páncélért. Menj a városban Matteo háza mögé, és mássz fel a félig leomlott kőfalra. Ennek a ház közepe felé lévő végéről át tudsz ugrani a ház tetejére, ahonnan már leugorhatsz az őr mögé a kapunál. Itt lopakodással ki tudod nyitni az egyik ládát, és egy páncélt találsz benne. Alternatív megoldás: veszel Zuristól egy alvás tekercset, rávarázsolod a raktár előtt álló őrre és bekocogsz. Gyorsan nyiss ki minden ládát (az alapjátékban csak egy nyílik, a kiegészítőben mindkettő), majd a ládákra felugrálva a városfalon át távozhatsz. (kieg. A.)

Coragon ezüstje: a 'Bosper íja' küldetésben találsz nyolc ezüstkelyhet ugyanabban a ládában, ahol az íjat találod. Ezek Coragon ezüstjei, ő az alsóvárosban a kocsma tulajdonosa. Add vissza őket neki, és kapsz tőle egyet a speciális söréből.

Lehmar adósságkönyve: Lehmar a kikötő uzsorása. Pénzt ad kölcsön egy napra, 20% kamattal. Ha megtanultad a zsebmetszést, akkor ellophatod az adósságkönyvét, illetve ehhez úgy is hozzájuthatsz, hogy egyszerűen megvered Lehmart (ha ezt választod, akkor azért előtte kérj tőle pénzt is). Az adósságkönyvben három ember neve szerepel: Thorben, Coragon, és Hanna. Bármelyiküknek odaadhatod a könyvet, de természetesen csak az egyiküknek. Thorben nem ad érte semmit, Coragon ad egy korsóval a speciális söréből, de a legjobb választás Hanna: ő néhány aranyon és egy pár álkulcson kívül egy kulcsot is ad, ami a kincses sziget barlangjának egyik ládáját nyitja. A legjobb megoldás persze az, ha először Thorbennek adod oda a könyvet. Ezután visszaveheted tőle (100 arany), majd ugyanezt eljátszhatod Coragonnal is, végül pedig Hannától is megkapod érte a jutalmat (nem beszélve az xp-ről, amit minden alkalommal kapsz!).

'Kincses sziget': a kikötőtől nyugatra a térképen van egy sziget a tengerben. Ahogy az alsóvárosból lemész a kikötőbe, menj végig az úton egyenesen, és ha ugyanerre elkezdesz úszni, akkor pont a szigethez jutsz (300% látótávval már látható a partról is). Ennek a szigetnek a túloldalán van egy barlang, ami két teremből áll, a kettőt összekötő folyosóban pedig egy csapda várja a kincsvadászokat. Az első teremben használd a fáklyát a csapda hatástalanításához. Ez nem kötelező, bejuthatsz e nélkül is, ha nekifutsz és a csapda harmadánál elugrasz. Kifelé viszont ez nem működik, úgyhogy ha bent ragadtál, és elfelejtetted kikapcsolni a csapdát, akkor csak két lehetőséged van: ha már van valamilyen teleport rúnád, akkor azzal ki tudsz jutni, viszont ha nincs, akkor el kell használnod egy Gyorsaság Elixírt, vagy egy Ragadozófüvet (sprintelve így ki tudsz futni, mielőtt a csapda beindulna). A második teremben négy kincsekkel teli ládát találsz. Ebből hármat zárnyitással ki lehet nyitni, viszont a negyedikhez kulcs kell. Ezt a kulcsot kétféleképpen szerezheted meg: vagy megszerzed Lehmar adósságkönyvét, és ezt odaadod Hannanak a városi fogadóban; vagy pedig megölöd Cassiat, a tolvajcéh vezérét, mivel nála is van egy ilyen kulcs. A barlang egyébként a khorinisi tolvajcéh zsákmányának rejtekhelye.

'Valentino gyűrűje': amikor először beszélsz Regisszel, megemlít egy Valentino nevű ficsúrt, aki állandóan kekeckedik az emberekkel, mert gazdag - és mert megteheti. Coragon is panaszkodik rá elég rendesen. Hát tegyünk jót velük - s magunkkal. A legjobb, ha reggel bevárjuk, amíg Valentino lejön a felső negyed lépcsőjén és befordul a tér felé, ahol Vatras téríteni szokott. Így elhalad Bosper háza mögött, ahol senki se jár soha. Ha már tudunk egy csapásból leütni egy embert, akkor ide álljunk le olyan 10:15 körül (mivel Valentino reggel 10 órakor kel) és készítsünk be egy "Felejtés" varázslatot. Amikor odaér, egyszerűen üssük le egyetlen csapással. (Ha még nem vettük el tőle a kulcsát, akkor most tegyük meg. A "Vérkelyhek" küldetéshez kell.) Ha magához tér, nyomjuk rá a "Felejtést". Ezután menjünk Regishez és meséljük el, mit tettünk. Ekkor Regis ad egy gyűrűt, amit még ő vett el Valentinotól és azt találta ki, hogy ezt a gyűrűt mindig az kapja meg, aki helybenhagyta Valentinot. Innen menjünk Coragonhoz, aki elmeséli, hogy eltángálta Valentinot a múlt éjjel, mert nem akart fizetni. Rövid úton tovább is adhatjuk a gyűrűt ennek örömére. Azért érdemes ezt végigcsinálni, mert minden gyűrű átadáskor xp üti a markodat. (A.)

Ki olvas minket?

Oldalainkat 8 vendég és 0 tag böngészi