A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic II
  • Gothic II Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • slider_risen2
  • slider_risen3

Ishtar

Ishtar térképe

 

Ishtar. A név mely iránt minden hashisin tiszteletet érez, ahol a hashisin vezér, Zuben uralkodik Varant fölött, és ahol garantáltan gutaütést kapsz, amikor megtudod, milyen feltételeket kell teljesítened, ahhoz, hogy békével bejuss kapuin. Ishtar Varant fővárosa, és mint ilyen eléggé jól őrzött. A Gothic 3 világában mindössze egy olyan város létezik Ishtaron kívül, ahol nem tudsz minden területet bejárni a városon belül, anélkül, hogy ne kellene a várost uraló frakcióval nagyon jóba lenni, ez Faring, ahol a vár felső részébe csak minimum 75%-os ork repu mellett léphetsz be. Nos, Ishtar annyira elit-sznob hely, hogy itt be se teheted a lába 75%-os hírnév alatt. Érdemes tehát gyúrni a fejvadászokra már játék elejétől, mert a 75%-ot összeszedni, nem egy egyszerű. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ha békével akarsz Ishtarba bejutni, akkor a nomádok gyászos jövőnek néznek elébe, mert főleg az ő rovásukra lehet fejvadász hírnevet gyűjteni.

Köszönet "annak, aki annak idején megírta".

 

Belépés Ishtarba - Access to Ishtar

Amikor megérkezel a városkapuhoz Asam leállít, és nem enged be, mondván, hogy nem bízik benned. (Azokra nem vonatkozik az első mondat, akik legalább 75-ös fejvadász hírnévvel érkeznek Ishtarhoz.) A feladat egyszerű (?): szerezz 75-ös hírnevet a fejvadászoknál és "már" be is mehetsz a kapun, Asam nem fog piszkálni többet.

Tapasztalati pont: 1500

 

Az érctolvajlás felbujtója - The instigator of the ore theft

Ningal adja a küldetést még Mora Sulban. A küldetés egy szövevényes érctolvajlás végső felderítéséhez vezet. Ahogy belépsz az ishtari kapun, a szemközti lépcsőn menj le jobbra, itt dolgozik egy házikóban Nerusul és Surus, a két mágus. Jól egymásra találtak, mert mindkettő elég nagy bunkó. Nerusul nagyravágyó, Surus... meg majd meglátod. Nerusul szeretné Zubent félreállítani és lényegében ennek céljából, kell neki az érc. Vesd a szemére, hogy érctolvajlásban volt felbujtó, majd ezt követően ne hagyd magad megdumálni (nem éri meg az a 2000 arany). Már ennyitől is teljesül a küldetés, de utána még meg kell ölni Nerusult, mert rád fog támadni, amiért nem fogadtad el az ajánlatát.
Ha egyszer megint Mora Sulban járunk, mindenképpen értesítsük Ningalt a jó hírről.
Megjegyzés: az 1.6-os patch óta Nerusul és Surus nem tartózkodik egy házban, hanem Surus a sarokban lévő házikóban lakik és dolgozik.

Tapasztalati pont: 500

 

A fejvadászok tesztje - The test of the hashishin

Ez a legfontosabb küldetés Ishtarban, mondhatni szinte minden küldetés eköré csoportosul - és Zubennél kezdődik. Addig semmilyen küldetést nem tudsz Zubennél felvenni, amíg ezt a küldetést el nem kezdted, márpedig lesz még nála egy-két fontos feladat, többek között fő vonalbeli küldetések is. A küldetés lényege, hogy érj el legalább 75%-os hírnevet Ishtarban, amit úgy tehetsz meg, hogy a nevesített NPC-k küldetéseit teljesíted. Ezeket a küldetéseket csak akkor tudod felvenni, ha már megy ez a küldetés, addig nemigen áll veled szóba senki. Azután is kérni kell mindenkitől, hogy tegyen próbára. Ha felvetted a küldetést jelentkezz Ugrasalnál, ő elmondja kik a vetélytársaid a teszt során. Ha megvan a 75%-os repu Ishtarban közöld ezt Ugrasallal és kész lesz a küldetés.

Tapasztalati pont: 5000

 

A harc mestere - Master of combat

Ezt a küldetést akkor kapod, amikor megkezded a fejvadászok próbáját. Az első tesztnek vesd is alá magad rögtön Ugrasalnál. Ő csak akkor fog téged a teszt során támogatni, ha tudsz két karddal mesterszinten harcolni. Mivel nem tudsz (ezt megtanulni kizárólag Ugrasalnál tudod, a Mesterkard csak felruház ezzel a képességgel, amíg forgatod!), rögtön tanuld is meg Ugrasaltól, aki ezek után támogatni fog a tesztben, ezzel a küldetésnek vége. Ha esetleg nincs mindjárt tanulópontod, akkor foglalkozz a többi feladattal, s majd szintlépés után gyere vissza Ugrasalhoz.

Tapasztalati pont: 1000
Hírnév (város): +5 Isthar

 

Aréna harc - Arena fight

Amikor még nem kezded meg "A fejvadászok tesztje" küldetést, de szeretnél legálisan harcolni valakivel kicsit, Kasim, a helyi aréna főnöke egyszerűen elzavar, mondván itt csak helyiek harcolhatnak, átutazók nem. Ám mihelyst beindul az imént említett küldetés és megkéred Kasimot, hogy tegyen próbára, rögtön megenged neked egy kis harcot az arénában. Az első ellenfeled Makas lesz, zúzd le és kész a küldetés. Kérd a következőt...

Tapasztalati pont: 1000
Hírnév (város): +5 Isthar
Jártasság: +1 erő

 

Aréna harc - Arena fight

Újabb aréna harc, melyre Kasimnál lehet befizetni. Itt most Musan lesz az áldozatod.

Tapasztalati pont: 1000
Hírnév (város): +10 Isthar
Jártasság: +1 erő

 

Aréna harc - Arena fight

Három a magyar igazság (meg az ishtari is), de most Emet lesz a szenvedő alany. Ha megverted, akkor Kasim támogatni fog téged a tesztben.

Tapasztalati pont: 1500
Hírnév (város): +15 Isthar
Jártasság: +1 erő

 

Hozz tíz mágikus ércöntvényt Svennek, a kovácsnak - Bring ten magic ore blanks to Sven the smith

Sven a kovács, aki az aréna mellett dolgozik, megkér, hogy szerezz neki tíz mágikus ércöntvényt. Szerezz, vagy ha van is nálad, add neki oda és kész a küldetés. Ha nagyon akarod bevonhatod a küldetésbe Muntasirt is, a kereskedőt. (Vele mindenképpen beszélj majd az ércöntvényekről.)

Tapasztalati pont: 3000

 

Anyag az edzéshez - Training materials

Miközben mindenkivel beszélsz a fejvadászok próbája során, Emettől is kérdezd meg, akar-e próbára tenni. Ő éppen egy háztető teraszán sütteti magát - vagy valahol máshol van - és vizipipázik. Az ő tesztje az lesz, hogy hozz neki egy kis speciális füvet Lagoból, mert ő is onnan jött Ishtarba és szerinte a helyi fű csapnivaló. Lagoban könnyen megszerezheted a csomagot, ha megcsinálod Rasulnak a vérlegyes küldetést, illetve szerezhetsz még egy csomaggal, ha mindkét bajnokot legyőzöd a lagoi arénában. Add a csomagot Emetnek és kész a küldetés. Ezután támogatni fog téged a tesztben.

Tapasztalati pont: 1000
Hírnév (város): +5 Isthar

 

Az átkozott bestiák bőre - The skins of the rotten beasts

A küldetést Musantól veheted fel (akit az aréna mellett találsz), miután megkezdődött a fejvadászok tesztje. Akkor fog támogatni a tesztben, ha elhozod neki néhány kitüntetett figyelemnek örvendő oroszlán bundáját. Ezek az oroszlánok a rothadó bestiák, szerteszét poroszkálnak a sivatagban, és számszerűen pontosan 5 bőrt kell Musannak adnod. Ha megkapta az öt bőrt, támogatni fog a tesztben, a küldetésnek pedig vége.
A feladat nehézségét az adja, hogy elég ritkán fordulnak elő ilyen bestiák a sivatagban. Azonban van egy hely, Ishtartól északra, ahol egy barlangban lesz belőlük elég a küldetés teljesítéséhez. Ettől eltekintve akár már azután is elkezdhetjük ezeket az oroszlánokat vadászni, hogy Varantba értünk. Többnyire oázisok környékén vonulnak más, közönséges oroszlánok társasásában.

Tapasztalati pont: 2500
Hírnév (város): +15 Isthar
Jártasság: +1 vadászat

 

A harc Surusszal - The fight with Surus

Hát igen, ő a másik vetélytársad a fejvadászok próbáján. Ahogy írtam korábban Surus nem egy egyszerű tag. Mindenféle jöttmentnek elmond, mikor szóba jön, hogy te szeretnél esetleg Zuben embere lenni. Amúgy nem segít, és sokat elárulóan elmorzsolja még párbeszédetek végén, hogy majd meglátjuk, hogy te leszel-e a kiválasztott. Ezt követően a hátad mögött Surus felbérel egy rakás fejvadász bérgyilkost, hogy tegyenek el láb alól. Amikor egyébként majd kijössz a városból Asam figyelmeztet is, hogy valakinek mintha böknéd a csőrét a városban és, hogy idekinn veszély leselkedik rád. Azt konkrétan akkor tudjuk meg, hogy mi a veszély, amikor erre-arra (még Nordmarban, Xardas tornya környékén is) hashisin bérgyilkosok támadnak ránk. A te szempontból most fontos bérgyilkos banda a város közelében tartózkodik, ahogy lemész a dombról és elfordulsz jobbra. Ott egy kis dombocska tövében rádrontanak. Kutasd át őket, találsz az egyiküknél egy levelet, melynek elolvasásával elindítasz egy küldetést, melynek célja Surus bemártása Ugrasalnál és a sunyi fickó kardod általi halála. Ennek a küldetésnek is Surus halála vet véget.

Tapasztalati pont: 250
Hírnév (város): +5 Isthar
Jártasság: +1 erő

 

Varanti vám - Customs in Varant

A küldetés maga akkor merül fel, mikor Ishtar közelében megölöd a 3 gyilkost, és a tetemüket átkutatva találsz egy levelet (nézegetés közben rá kell kattintani!), amiből kiderül, hogy Surus, a fejvadászok próbáján szintén résztvevő vetélytársad a felbújtó. Ugrasalnak kell megmutatnod a levelet és ő megkér intézd el az ügyet. Tehát nyomás! Surussal végezni kell.

Tapasztalati pont: 1000

 

A becses tál - The valuable bowl

Nézz ki egy kicsit a városon kívülre miután elindult a fejvadászok tesztje. Asam rögtön le is állít a főkapun kívül és tudtodra adja, hogy azért, mert ő maga a kapukon kívül áll, attól még ő is adhat feladatot neked. Ad is. Mégpedig, hogy szerezz vissza Zarkostól egy remek kis tálat, ami nagyon fontos Asamnak. Ha nem találkoztál volna Zarkossal ő a várostól távol, északra táborozik pár fejvadász kollégájával egy pálmaerdőben. Zarkos a másik riválisod a fejvadászok próbáján. Keresd meg Zarkost, mondd el neki, hogy te is nyomulsz Zubennél a kiválasztottságért majd ezt követően védd meg magad, mert Zarkos rövid úton szereti elintézni riválisai sorsát. Verd el, vedd el tőle Asam tálját, azt add vissza Asamnak és kész a küldetés.

Tapasztalati pont: 1000
Hírnév (város): +10 Isthar

 

Zarkos - Zarkos

Nos, Asam másik kérése, hogy ha már úgyis arra jársz, öld is meg Zarkost, ha nem gond. Javaslom, ne csinálj lelkiismereti kérdést a dologból, mert +5 repu jár Ishtárban Zarkos megölésért, kezeld le funkcionális módon a kérdést. Különben ő úgyis megölt volna téged, ha lett volna esélye, akkor meg már... Smile

Tapasztalati pont: 1500
Hírnév (város): +5 Isthar

 

A templom sarca - The tribute of the temple

Miután megkezdted a fejvadászok tesztjét, MINDENKÉPPEN térj vissza Zubenhez, mert csakis a próba keretében veheted fel tőle ezt a küldetést!!! Elég komoly összeget kell elhoznod Bakaresh templomából, pontosan 5000 aranyat. 3 éritettett bakareshi mágus van, akiktől a pénzt összeszedheted: Amul, Sigmor és Tizgar. Mellesleg elég komoly hírnév-hozama van.
Általában az a menete, hogy odamész az illető mágushoz és megmondod neki, Zuben küldött a sarcért, ezután az illető átadja neked a zsét és kész. Kivéve Sigmor, mert ő nem tartja magánál a pénzét. Ő odaadja a kulcsot a ládájához, melyet a templom háta mögött, egy kis barlangban rejtett el. Az 1.6-os patch előtt ezt a ládát magas szintű zárnyitással ki lehetett nyitni, de azóta csak a Sigmortól kapott kulccsal lehet hozzáférni a tartalmához.

Tapasztalati pont: 2500
Hírnév (város): +10 Isthar
Jártasság: +1 ősi tudás

 

A város környékén lévő kutak - The wells outside the city

Makastól kapod a küldetést, szintén miután már fut a fejvadászok próbája. Makas bemondja, hogy bizony szerinte az egész teszt felesleges, őt nem is érdekli a dolog, mert csak puszta erőfitogtatás. Szerinte akkor van értelme, ha valami hasznos dolgot csinál a részvevő. Ezért kiküld téged a városon kívülre, hogy ott keresd meg Kafat, neki talán lehet segíteni. Kafa a város mellett ücsörög, tőle nem messze pedig Giacomo. Őket állandóan sakálok zargatják, ezeket a sakálokat ki kellene irtani a környékről. Amikor odaérsz Kafahoz és elmondod neki, hogy Makas küldött, rögtön teljesül is a küldetés, de lesz folytatása...
Ha végeztél odakint a "takarítással", térj vissza Makashoz, hadd veregessen vállon.

Tapasztalati pont: 1000
Hírnév (város): +10 Isthar

 

Sakál támadás! - Jackal attack!

Makas a fejvadászok tesztje küldetés keretében kiküldött téged segíteni a kutakhoz, mert ott sok problémát okoznak a sakálok. Először Giacomoval találkozol, egy kövér vízkufárral, s ő tovább küld fel a domboldalba Kafahoz. Menj fel hozzá és szólítsd meg. Éppen beszélgetsz kicsit Kafaval a sakálokról, mikor a társalgás tárgyai megjelennek és Kafa táborára támadnak. Meg kell ölni a sakálokat, úgy hogy Kafa is megússza és a küldetést kész.

Tapasztalati pont: 1250

 

Még több sakál! - More jackals!

Kafa éppen nyúlna a dugóhúzóért örömében, hogy visszavertétek a sakálok támadását, mikor meghallja, hogy nem messze odalent Giacomoékat is megtámadták a bestiák. Futás oda, mert éppen nem egy Krush Tarach hossza a távolság közted és a sakálok között. Le kell ölni a sakálokat, de csak óvatosan, nehogy megüsd közben a fejvadászokat, Giacomoékat vagy a rabszolgákat! Ha minden elcsendesült, beszélj Kafaval - tőle kapsz még egy küldetést.

Tapasztalati pont: 1250
Jártasság: +1 erő

 

Három falkavezér - Three pack leaders

Tehát odakint vagy a város melletti kutaknál, immár visszavertél két sakál támadást is. Kafa azonban nem nyugszik, mert ezek állandóan visszajönnek, mert van három falkavezér, amelyik újra meg újra összerendezi a hordát. Feladatod, hogy öld meg a környéken lévő többi sakált is, élükön a falkavezérekkel. Egyet ezek közül viszonylag könnyen meg lehet találni: felmégy a Kafa táborhelye feletti dombra és rögtön balra fordulsz. Itt lesz egy kisebb barlang. Idebent van az egyik falkavezér. A másik kettő fel-alá rohangászik a fennsík és a tengerparti sziklák között. Sajnos végig kell járnod ezt a viszonylag tágas síkot, hogy a nyomukra akadj. A másik két vezér általában egy sok tagok számláló falkában fog nyargalni. Ha megölted mindhárom falkavezért kész a küldetés. Szólj vissza Kafanak, Giacomonak. Ezután visszamehetsz értesíteni Makast is, hogy a kutak problémáját elintézted.

Tapasztalati pont: 1500
Hírnév (város): +10 Isthar

 

Derítsd ki mit tervez Xardas, és mondd el Zubennek - Find out for Zuben what Xardas is planning

Mostanra minden bizonnyal már elérted azt a bizonyos 75%-os hírnevet, ami elegendő ahhoz, hogy te légy Zuben embere. Ugrasal jóváhagyása után lépj Zuben színe elé. Miután konstatálta, hogy te élted túl a fejvadászok próbáját és még a támogatottságod is jó, megkapod mindjárt az első fontos, titkos küldetést. Zubent többek között nagyon érdekli, miért ásnak az orkok gőzerővel a sivatagban, és úgy érzi Xardasnál találja meg kérdéseire a választ, téged pedig megbíz azzal, hogy derítsd, ki mit tervez Xardas. Beszélj Xardassal Nordmarban, majd mondd meg Zubennek, amit megtudtál és vége a küldetésnek. Ezen küldetést követően Zuben még ad két küldetést, de azok már szigorúan a főküldetés szálhoz tartoznak... (Tulajdonképpen ez is az.)

Tapasztalati pont: 1000

 

Italok a rabszolgáknak! - Potions for the slaves!

Ishtarban és a környékén nincsenek nomádok. Itt a város felszabadítását magadnak kell intézned. Azért segítséget kaphatsz a rabszolgák köréből, csak beszélj Karmokkal. Ő először is kér tőled 20 gyógyító italt a rabszolgáknak. Add oda a 20 italt, majd várd a következő igényt. Smile

Tapasztalati pont: 1500
Hírnév (frakciók): +3 a nomádok között

 

Fegyverezd fel a rabszolgákat! - Arm the slaves!

Ishtar felszabadításához kérheted a rabszolgák segítségét - más úgysincs a környéken. Ezügyben Karmok, az egyik rabszolga az illetékes. Miután elláttad őt 20 gyógyitallal, kér még tőled 3 köteg fegyvert. Ennyi minden bizonnyal van nálad, add hát oda neki, és a rabszolgák máris hajlandóak lesznek segédkezni majd a város felszabadításában. Csak annyit kell tenned, hogy odaszólsz neki, te most felmégy és elkezded a mészárlást Zubennél.

Tapasztalati pont: 1500
Hírnév (frakciók): +3 a nomádok között

 

Szabadítsd fel Ishtart! - Liberate Ishtar!

A szokásos város felszabadítási koncepció. Ezt most ugyan egyedül kell véghezvinned, hacsak nem láttad el gyógyitallal és fegyverrel a rabszolgákat Karmokon keresztül. Akkor ők is besegítenek. Amúgy nincs túl nehéz dolgod, mert kevés itt a fejvadász, s két sötét mágussal kevesebb van (Nerusult és Surust már kivégezted). Talán kezdd a felszabadítást Zubennél, csak előbb szólj róla Karmoknak. Ha a fejvadászok menekülőre fogják, a küldetés sikerült.
Nem győzőm hangsúlyozni azonban, hogy a város felszabadításokat hagyd a játék végére. A legjobb, ha egészen az isten választás utánra hagyod. Akkor akár Beliart, akár Innost választod (Adanosnál nem!), meg kell ölnöd Zubent, s akkor egy füst alatt elintézheted a város felszabadítás is. Wink

Tapasztalati pont: 7500
Hírnév (frakciók): +5 a nomádok között

 

Vidd Nefariust Haran Ho sírjához - Take Nefarius to the tomb of Haran Ho

Nefariust, a vízmágust Varant észak-nyugati részén találod (Ishtar van hozzá legközelebb, ahonnan eljuthatsz ide), amint éppen Haran Ho krónikáit tanulmányozza. Segítened kell neki megkeresni a sírt, melyről az a hír járja, hogy a közelben van. Attól a helytől, ahol vagytok, északra találod meg. Van egy kiszáradt oázis nem messze tőletek. Ezen átvágva elég sok hiénával akadsz össze - ezért érdemes előre megtisztítani az utat -, majd egy dombra felérve meglátod a sír őrét: egy vízköpőt.
Megjegyzés: az 1.6-os patch után a játékban a 2. Katana kardot már nem Angar adja, miután legyőzted őt a Mora Sul-i arénában, hanem itt találod meg közvetlenül a barlang bejárata előtt heverő csontváznál.

Tapasztalati pont: 2500

 

Biztosítsd a sírt! - Secrue the tomb!

Ugyebár megtaláltad Nefarius vízmágust Varant észak-nyugati csücskében. Nagyon szeretett volna eljutni Haran Ho barlangjába, hát elkísérted őt ide. Átverekedve magatokat sakálokon és vízköpőn, megérkeztek Nefariusszal egy barlang elé. Innen azonban furcsa hangok szűrődnek ki: tárnarákok! Megkér, hogy biztosítsd a sírhelyet. Ez annyit jelent, hogy a bent kapirgáló 5 tárnarákot lenyomod. Bementek Nefariusszal és kész is a feladat. Esetleg hagyd kint Nefariust, amíg kipucolod a helyet, és akkor neki sem esik baja és zavartalanul elolvashatod a bent található 3-4 kőtáblát. Ha ő ér oda előbb, rögtön rácuppan az egyikre.
Amúgy ha vége is a küldetésnek, hagyd, hogy olvasgasson egy kicsit, majd szólítsd meg újra. Ezután még néhány értékes dolgot mesél, amitől a te tudásod is gyarapodik. Smile
(Ennyi lenne, de lehet, hogy Nefarius nem száll le rólad egy bug következtében. Ezt sajnos csak a vízmágus megölésével lehet orvosolni.)

Tapasztalati pont: 1250

Ki olvas minket?

Oldalainkat 7 vendég és 0 tag böngészi