A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Tippek kezdő mágusoknak

A mágus karakternél a varázslatok, az ősi tudás és a mana az alapvető.

 

Varázslatok: tekercsek formájában is használható képesség, megtanulva az egyes varázslatokat azonban korlátlan számban használható.
Ősi tudás: a rúnamágia eltűnésével került újra előtérbe; az a képesség, hogy varázslatokat tud az ember alkalmazni.
Mana: varázserő tulajdonképpen, ha elfogy, nem tud a hős varázsolni.

Kezdetben szerencsére - hősünk nem teljesen védtelen, van kardja, íja, használni is tudja őket, varázsolni viszont nem tud. Ezt majd menet közben meg kell tanulni, ilyen irányú tulajdonságait fejleszteni kell. A varázslatokat mágusoknál, druidáknál és oltároknál lehet tanulni, az ősi tudást mágusoknál, illetve könyvekből, ősi kövekből és oszlopokból, míg a manát szintén mágusoktól és oltároknál lehet fejleszteni

Leendő mágus első dolga, hogy az ősi tudását min. 30-ra fejlessze fel. Ehhez könnyebb szörnyeket, vadakat érdemes legyőzni, illetve még inkább az egyszerűbb küldetéseket megcsinálni, mivel egy sikeres küldetés nagyságrendekkel több xp-t ad, mint egy szörny legyőzése, nagy részük pedig veszélytelenebb is annál.

30 ősi tudás birtokában érdemes megtanulni az első támadó varázslatot, a villámcsapást egy Beliar oltárnál. Ez persze ízlés dolga, valaki a tűzlabdára esküszik, szerintem ez a jobb. Sebzése és mana igénye azonos, viszont a tűzlabdához 50 ősi tudás kell, és az effektje is jobban megterheli a gépet.
Erősíthető varázslat mindkettő, vagyis ha befogtál egy célt, rövid balklikkre rádob egyet, hosszú balklikkre viszont előtte gyúrogatja egy kicsit a varázslatot, aminek az az eredménye, hogy kétszer annyit sebez, persze dupla annyi manát is fogyaszt. Ráadásul így eldobva nyomkövető a varázslat, akkor is utána kanyarodik a célnak, ha az mozog.

Ezt használva már jobban fogsz haladni a történetben, viszont hamar észreveszed majd, hogy mana italból sosincs nálad elég. Mágusnál elég kínos, ha kifogy a manaitalból, ezért tanulj most egy kis alkímiát. Nem kell sok, 20-ra van szükséged ahhoz, hogy a manaitalok főzését megtanulhasd. (Ha szorgalmasan olvasod a városokban a könyvállványokat, tanulni sem kell az alkímiát). Vedd meg legalább az egyik manaital receptet, de ha van sok pénzed, vedd meg mindet. Most már csak hozzávalók kellenek. Mindnek az alapja a fiola és a bor. Mindig, minden kereskedőtől vedd meg ebből, amennyi csak van nekik. Gyűjts be utad során minden növényt, illetve a recepteken szereplőket a kereskedőktől is megveheted. Mivel árujuk ötletszerűen újratermelődik, én rendszeresen látogattam azokat, akikről tudtam, hogy árulnak efféléket, mindet megvettem és manaitalt főztem belőlük. Egy-egy kör után 20-25 manaitalt tudtam előállítani, ami egy ideig elég is volt.

Következő, amit fejlesztened kell majd, az a mana. Minél több van belőle, annál később fogysz ki egy akció során a varázslatokból. De egyébként is hasznos ha sok van, ugyanis a manaitalok 50%-ot regenerálnak. Na most, ugye, pl. 100 manának az 50%-a 50, de mondjuk 400 manának már 200. Ugyanaz az ital 200 manát javít rajtad, ha összesen 400-ad van. Szerintem 300-400 mana alatt nem is érdemes leállni a fejlesztésével.

Innen már ízlésre van bízva, hogy hogyan tovább. Érdemes előre kinézni a következő varázslatot, és arra fejleszteni ősi tudást és manát. Két varázslatot azért még figyelembe ajánlanék, a szelídítés és a fagyasztás varázslatokat. A szelídítést druidától lehet megtanulni, 35 ősi tudás a követelménye, és arra jó, hogy egy kiválasztott vadállatot társunkká tegyünk. Kísérni fog, akár városba is bemehetünk vele, és ha megtámadnak, oldalunkon harcol. Addig marad velünk, míg el nem pusztul, vagy el nem küldjük. A fagyasztás (60 ősi tudás kell hozzá) azért hasznos, mert nem csak sebez, hanem némi időre be is fagyasztja a célpontot egy jégtömbbe, így az nem tud mozdulni, mi viszont továbbra is támadhatjuk.

Nekem, már fejlettebb karakterrel, három varázslat volt még nagy segítségemre, a tűzeső, a gonosz űzése és a démon idézés. A tűzeső területre ható varázslat, egyszerre sebez mindenkit, aki a hatókörében van. A gonosz űzése kifejezetten csontvázak, zombik, múmiák ellen van kitalálva, a démonidézéssel pedig egy erős segítőt idézhetünk, rakir1; nem csak hatásosan aprítja az ellent, de a figyelmet is elvonja rólunk.

Az alábbiakban a karakterlap alapján veszem végig, hogy mi hasznos és mi felesleges egy mágusnak.

A tulajdonságokról

  • Erő nem kell, legfeljebb akkor, ha megtetszik egy jó harci bot, és annak erő követelménye van
  • Vadászat előbb-utóbb fel fogod fejleszteni 130-ra, mivel a nyúzási, zsigerelési képzettségeket meg fogod tanulni, és azokhoz ennyi kell. Nem kötelező persze, de annyi küldetés lesz, amihez ezek kellenek majd, hogy kár ezeket elszalasztani
  • Kovácsolás egyáltalán nem kell
  • Tolvajlás érdemes 30-ra mindenképp fejleszteni, mert ennyi kell az összetett zárak kinyitása képességhez. Egyszerű (fa) ládát a hős alaphelyzetben ki tud nyitni, bonyolultabbakat (fémládák) azonban csak ezzel a képességgel. Márpedig a jobb cuccok ezekben vannak, főleg varázstekercsek, ami a mágusoknak hasznos. A harmadik fokozatú zárnyitást nem érdemes megtanulni, ilyen láda kevés van, és annyi ilyenhez való zárfeltörő varázstekercsed mindig lesz, amennyi kell. 70-re fejlesztve viszont a tolvajlást megtanulhatod az üzletelést, ami anyagi helyzeteden fog sokat javítani: a kereskedők sokkal jobb áron veszik tőled a cuccokat.
  • Alkímia már beszéltem róla, még annyit, hogy a maradandó hatást kifejtő italok előállítását én nem látom célszerűnek. Nincs annyi királyszár a játékban, hogy megérje ezt megtanulni.
  • Életerő mindenkinek, mindig jó, ha sok van. Még mágusnak is. De nem a legfontosabb, csak ha van felesleges pontod
  • Állóképesség többet ér, mint az életerő, bár nem létszükséglet. Viszont befolyásolja, hogy mennyit tudsz futni egyhuzamban (meneküléskor fontos), illetve a fegyveres harcnál számít, ha ugyanis kimerülsz, nem tudsz kombinációkkal támadni, csak erőtlenül lengetni a fegyvert. Felmerülhet persze, hogy miért akarna egy mágus közelharcolni. Majdnem minden városban harcolhatsz a helyi arénában, ami sok xp-t és helyi megbecsülést jelent. Ezt viszont karddal kell intézni, mert az ellenfelet csak leütni kell, megölni nem szabad, és a mágia végezne vele.
  • Mana volt már róla szó

Mágus képzettségek:

  • Botharc ízlés dolga, én az alap egykezes kardommal oldottam meg a közelharcot.
  • Köpeny javítása hasznos lenne, ha működne. Arra szolgálna, hogy a köpenyünk védőképességét növelje. Amíg patch nem javítja, nem érdemes költeni rá.
  • Gyors tanulás nagyon jó kis perk, minden szintlépéskor 10 LP helyett 11 LP-t kapsz. Látszatra ez nem sok, de 5 szintlépés alatt behozza az árát, utána már minden pont ingyen van.
  • Druida, tűzmágus, vízmágus, sötétmágus képzettség: nem érdemes mindet megtanulni, csak azt, amelyre specializálódunk, pl. ha valaki idéző varázslatokkal operál, az tanulja meg a sötét mágus képzettséget.

Kovács képzettségek:
Bányakutatás: ez nagyon hasznos képzettség, érdemes minél hamarabb megtanulni. Rengeteg helyen lesznek csákányozható telérek, ahonnan anyagokat lehet kibányászni (kén, vas, arany, mágikus érc). Érdemes ezeket mind megcsapkodni a csákánnyal, mert sok küldetésnél kellenek ezek az anyagok. Viszont minden telért csak egyszer lehet csákányozni, a bányakutatás képességgel pedig kétszer annyi anyag nyerhető.

Tolvaj képzettségek:
a tulajdonságoknál már szóltam a zárnyitásról és az alkudozásról. Más tolvaj képzettséget csak érdekesség kedvéért érdemes tanulni, ha van felesleges pont rá.

Alkímia:
volt már róla szó.

Egyéb képzettségek mindet érdemes megtanulni. Különösen hasznos a mana regenerálódás. Amint lehet, ezt feltétlenül tanuljuk meg. Hatása, hogy az elhasznált mana folyamatosan visszatöltődik.

Tippek, trükkök

  • Mágikus botokat érdemes beszerezni, ha nem is harcol vele az ember, többnyire bónuszokat adnak valamely mágikus képzettséghez, vagy javítják a védelmet.
  • Mágus kerülje a közelharcot, ha egy ellenfél megüt, megharap, a karakterünk megtántorodik, és nem tud varázsolni. Mire összeszedni magát, újból megütik, és ez addig folytatódik, míg a hős meg nem hal. Szóval, ha valaki testközelbe jutott, akkor futás.
  • Kereskedéskor csak a fegyverek és pajzsok közül adjunk el, varázslatok, italok, növények, stb. később kellhetnek, és idegesítő, ha volt nekünk, de eladtuk.
  • Pénzhiány. Ez a játék is örökölte az előző részekből azt, hogy a végén azt sem tudod majd, hogy mit kezdj a pénzeddel, az elején viszont állandóan kevés aranyad lesz. Általában ezen úgy kell segíteni, hogy minden legyőzött ellenfelet ki kell fosztani, a gazdátlan ládákat kirámolni, és a küldetéseket teljesíteni. Az xp-n túl ugyanis elég szép summákat is adnak jutalmul.
  • Ha ez sem elég, egy trükk: több olyan vadász is van, akik egyedül élnek, városokon kívül, és jó fegyvereik vannak. (Pl. Cape Dun előtt egy kunyhóban él Jens). Nem nehéz leverni őket, (csak leütni, nem megölni!), a fegyvereiket jó áron el lehet adni, és legközelebb megint lesz fegyverük, amit újból el lehet venni tőlük. Ráadásul nem is haragszanak túlságosan, küldetéseket továbbra is adnak, tanítanak és kereskednek ezek után is veled.

Kétszeri végigjátszás után azt tapasztaltam, hogy ugyan a játék szemmel láthatóan harcos karakterre lett kihegyezve, ha valaki szisztematikusan fejleszti mágus karakterét, és jól válogatja össze a varázslatokat, annak varázslóként sem lesz nehéz dolga.

 

Ezer köszönet és hála Takanohana-nak.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi