A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Karakterfejlesztés - Képzettségek

Idézet "Firemage Perkek (Szakértelmek)" című leírásból:

"A Gothic3-ban az elsődleges tulajdonságok mellett a szakértelmeket is lehet növelni. A harci skillek három fokozatból állnak, ahogy a Gothic elődökből tudjuk: kezdő, haladó és a mester. A közelharcosoknak fontos szakértelme lesz a fokozott HP regenerálás, a mágikus szakképzettségek a játékosnak a mágia különféle ágazatait erősíti. A tolvajnak szakértelmek vannak zsebmetszésre és zárnyitásra (persze különféle fokozatokban), de akár az emberek befolyásolása különböző helyzetekben. Mint alkimista mérgezett fegyvereket vagy nyilakat készíthetsz, vagy főzhetsz különböző hatású italokat. Vannak olyan perkek amik valamilyen ellenállást növelnek, és az akrobatika is visszatért."

 

Fontos tudni, hogy a képességek mester fokon érik el a kellő hatást! Nem csak azért szükségesek, mert így használhatsz fegyvereket, stb. Hanem azért is, mert így gyorsabb reakció időd lesz, látványosabb és hatásosabb ütéseket tudsz mérni az ellenre, jobban tudsz hárítani, stb.

Fontos tudni azt is, hogy ezek a képességek egymásra épülnek. Pl. a haladó szintű képességeket, nem fogod tudni, tanulni, amíg nincs meg a kezdő szintű, és így tovább.

Minden szinten 10 Képzettség Pontot (KP) kapsz. Erre majd lesz egy módosító képesség ami szintenként +1-t ad majd. Azaz akkor már 11 KP jár. Minden képesség megtanulása 5 Képzettség Pontba kerül. A szükséges fő tulajdonságok, mint erő, vadászat, ősi tudás növelése egy-egy pontba kerül.

 

Közelharc - egykezes és másfélkezes fegyverek forgatása

Képzettség Szükséges képességek
Kardforgató Erő: 100
Kiváló kardforgató Erő: 150
Mesteri kardforgató Erő: 200

 

Közelharc - két egykezes fegyver forgatása

Képzettség Szükséges képességek
Két pengés harc Erő: 150
Vadászat: 150
Kétpengés harc mestere Erő: 200
Vadászat: 200

 

Közelharc - kétkezes fegyverek forgatása

Képzettség Szükséges képességek
Nehézfegyver Erő: 150
Nehézfegyver II Erő: 200
Nehézfegyver III Erő: 250

A harcos karaktereknél látszik, az, hogy az erő az, ami igazán számít! A távolsági fegyvereket használók -, mint például a kósza beállítottságú kalandozók - sincsenek meg igazán közelharc nélkül, hisz a nagy lényeket, vagy a csorbában élő vadállatokat csak lelassítják, ritkítják, de lehet szó közelharcról is. Ők valószínű eleinte, az egykezes harcmodort pártolják, majd a későbbiekben a kétpengés harcmodort. Hisz egy kardforgató lovag elég sokára érné el a 150-es vadászat képességet, anélkül, hogy áldozna rá!

Az egykezes kardforgatás 11 szint alatt mester szintre tornázható! Erre a tanárok is adottak, és még vaddisznóval sem kell küzdenünk közben, csak rajtad múlik, hogy éred el a 11 szintet J. A 100 erő az 10 szint. Ugyanis 100as erővel kezdesz, és 200-as kell a mester fokozathoz. Alapból már ismered az alapszintű egykezes kardforgatást. Ezért már csak a haladó és mester szint kell, ami megint 1 szint.

A brutális erőemberek kétkezes fegyverrel is eleinte egykezes mesterként tanulnak. Majd amikor a kétkezes fegyverből már találnak komolyabb szerszámot, akkor középszinten már haladó szinten azzal is foglalkozhatnak. Sajnos annak mester szintű megtanulására még egy kicsit várni kell, a hideg északon lesznek segítségedre ebben.

 

Távolsági fegyverek - számszeríj

Képzettség Szükséges képességek
Számszeríj Erő: 100
Számszeríjász Erő: 150
Számszeríjász mester Erő: 200

Szintén erőemberek kedvelt fegyvere. Egy lövés, temetés stílusú fegyverként használható! Csak gondold végig mi esélyed lenne másképp mire felhúzol egy számszeríjat?

 

Közelharc - egyéb képességek

Képzettség Szükséges képességek
Regeneráció:
Az életerő pihenés nélkül is újratöltődik
Erő: 300
Orkölő:
Orkok elleni támadási bónusz
Erő: 150
Lovag:
Támadási bonusz Beliar szörnyei ellen
Erő: 150
Ősi tudás:50
Pajzsos hárítás Vadászat: 100
Erő: 125
Hatékonyabb pajzsos hárítás:
Kisebb kitartás csökkenés blokkoláskor
Vadászat: 125
Erő: 150
+ 1 skill, ami még nem készült el. ???

Fontos képességekkel találkozhatunk ebben a táblázatban is! Megtanulásuk már jóval képzettebb harcosoknak lehetséges. Ráadásul még meg is van fűszerezve egy kis történetiséggel. Nem is mindenkinél lehet tanulni és nem is mindegy, hogy mikor.

A pajzsos harcmodor is egy érdekes fegyverzet. Ilyenkor nem fáklyát fogsz a másik kezedben, hanem pajzsot. Na és azért azzal is lehet hasítani! Na és a látvány sem utolsó.

 

Távolsági fegyverek - íj

Képzettség Szükséges képességek
Íj Vadászat: 100
Íjász Vadászat: 150
Íjász mester Vadászat: 200

Élvezetes móka a nyilazás! Figyelni a röppályát, bár annyira nincs kihegyezve, megszokható és kellemes távolsági fegyver! Még Myrtana területén mesterré válhatsz. Alapszinten már a kezdetekben jártasak vagyunk a nyílhasználatban.

 

Távolsági fegyverek – íj (plusz képességek)

Képzettség Szükséges képességek
Vadak elejtése:
Támadási bonuszt kapsz a lények ellen pl. szarvas
-
Nagy vadak elejtése:
Támadási bonusz pl. ragadozó ellen
Vadászat: 150
Ork lövész:
További sebzés orkok ellen
Vadászat: 200

Hasznos kis képességek, és még aránylag az elején el is sajátítható, ha ez irányba fejlődsz. Myrtana területén megtanítanak e képességekre.

 

Vadász képzettségek

Képzettség Szükséges képességek
Lopakodás:
Bárhol járhatsz anélkül, hogy észrevennének
Vadászat: 150
Szarvak, fogak, karmok eltávolítása Vadászat: 110
Prémek kikészítése Vadászat: 120
Hüllők páncéljának eltávolítása Vadászat: 130

A képességek elsajátítása korán megtörténhet. Ajánlott is! Mivel az állatokból nyert javak, erősen elősegítik pénzügyi helyzetünket, és egyéb hasznos tárgyakat főzhetünk belőlük.

Én csak egy dolgot hiányolok a csapdaállítást! Azzal beteljesedne a vadászat! Hátha a kiegben.

 

Közelharc - harci botok használata

Képzettség Szükséges képességek
Botharc -
Botharc II Ősi tudás: 50
Botharc III Ősi tudás: 100
Mágikus botok:
A mágus visszaveri az átkot a varázspálcájával
Ősi tudás: 50

Kellemes kis csata eszköz kb. úgy leszel képes vele küzdeni, mint "Gandalf a fehér" Minas Tirith megvédésekor! Gyűrűk ura rajongók előnyben Wink Mágusok pedig elég könnyedén szert tehetnek a tudásra.

 

Ősi tudás

Képzettség Szükséges képességek
Köpenyek javítása:
A köpeny dupla védelmet nyújt
Ősi tudás: 100
Druidák:
Megduplázott idejű átváltozás
Ősi tudás: 100
Vízmágia:
Alakváltó mágia bonusz
Ősi tudás: 200
Tűzmágia:
Vezérlő mágia bonusz
Ősi tudás: 200
Sötét mágia:
Pusztító mágia bonusz
Ősi tudás: 200
Gyorstanulás:
További 1 tapasztalat pontot kapsz szintenként
Ősi tudás: 100
Manaregeneráció:
Gyorsabb mana regeneráció
Ősi tudás: 250

Mágusoknak minden mennyiségben. A képességek megtanulása nekik kötelező! Nem haszontalan, ha a varázslatok bonuszt kapnak. Az a legjobb az egészben, hogy nem is kell sokat szintet lépni, hogy a legtöbb képesség megtanulható legyen. A tanárok és készen állnak.

Egy képességet, a gyorstanulást kiemelném. Ezt minden karakter típus meg fogja tanulni, mert elérhető a képesség! El is kell, mert kb. egy átlagos játékos 30-40 KP-től esik el. Minél tovább húzod a megtanulását, annál többtől!

 

Kovácsmesterség

Képzettség Szükséges képességek
Bányakutató:
Duplázza a kibányászott anyagok mennyiségét
-
Érc fegyverek kovácsolása Kovácsolás: 25
Mágikus fegyverek kovácsolása Kovácsolás: 50
Páncél feljavítás -
Fegyverélezés -

A képességek jó szolgálatot tesznek harcosoknak. Ugyan megtanulásukhoz nem kell sok minden, de például fegyvert kovácsolni erő szükséges! A bányászás az egy nagy húzás ajánlom mindenkinek, nem csak harcosoknak, jó sok pénzt lehet vele keresni, fegyverkovácsok pedig még többet, az eladott fegyverekkel!

 

Tolvajlás

Képzettség Szükséges képességek
Leterítés:
az ellenséget hátulról leütheted
Tolvajlás: 50
Gyilkosság Tolvajlás: 90
Bocsánatkérés Tolvajlás: 40
Üzletelés:
több pénzt kapsz eladáskor
Tolvajlás: 70
Egyszerű zsebmetszés -
Nehéz zsebmetszés Tolvajlás: 40
Lehetetlennek tűnő zsebmetszés Tolvajlás: 80
Mester tolvaj:
minden NPC-t ki tudsz rabolni
Tolvajlás: 100
Zárnyitás -
Haladó zárnyitás Tolvajlás: 30
Mester zárnyitás Tolvajlás: 60

Van itt minden mi szem szájnak ingere. A tolvaj karakterek megtalálnak mindent. A zárnyitást csak haladó szintig ajánlom, nincs túl sok lehetetlen láda. A tolvajlást pedig mindenkinek megtérül, ha komolyan űzitek! A képességet az egekig kell fejleszteni, hogy elhiggyék nektek a bocsánatkérést.

 

Alkímia

Képzettség Szükséges képességek
Gyógyító italok főzése -
Mana italok főzése Ősi tudás: 20
Tartós hatású italok készítése Ősi tudás: 40
Átváltoztató italok készítése Ősi tudás: 60
Mérgek készítése -
Mérgezett fegyverek készítése Ősi tudás: 40
Mérgek készítése
Mérgezett nyilak készítése Ősi tudás: 40
Mérgek készítése
Tűznyilak készítése Ősi tudás: 20
Robbanó íjak készítése Ősi tudás: 60

Hasznos képességen nemcsak mágusoknak! Saját magadnak fogsz tudni készíteni, italokat. Ez egy nagyon jó dolog, mert elég drága venni. A nyilak készítése szintén egy nagyon hasznos képesség. Ezt az íjászok és számszeríjászok fogják értékelni. Mellesleg ha nem is használod nagyon őket, akkor is jó kereseti lehetőség!

 

Egyéb képzettségek

Képzettség Szükséges képességek
Akrobatika -
Farkas kitartás:
a hős hosszabb ideig sprintelésre képes
-
Gyengítés elleni védelem -
Mérgek elleni védelem -
Tűz elleni védelem -
Hideg időjárás elleni védelem -

Ezek a képességek hasznosak és kötelező mindenkinek megtanulni. Csak párat sorolnék. Nem gyullad meg a ruhád, ha tűzlabdát dobnak rád. Nem leszel megmérgezve, ha megszúr egy vérlény, stb. A futás, pedig hát igen. Szégyen a futás de hasznos, még amikor belekezdesz egy csatába nem tudhatod mi lesz a vége! Ha jó időben észbekapsz még elrohanhatsz.

 

Köszönet CHUCKYBOY-nak ezért a fantasztikus finomságért!!!

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 13 vendég és 0 tag böngészi