A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Ígéretek a játékkal kapcsolatban

Bevezető:
A Piranha Bytes főhadiszállásán dolgozik Mike Hoge és csapata már 1,5 éve a Gothic3-on. Gothic a legfontosabb német szerepjátékok közé tartozik, sokan úgy gondolják, hogy a legjobb. Mindazonáltal a Gothic3 nem fog csalódást okozni a rajongóknak sem, új enginnel és egy hatalmas világgal fog dolgozni. A világ 4-szer olyan nagy lesz, mint a Gothic2-ben. A történet egy kicsi halászfaluban kezdődik Ardeában. Az orkok időközben megnyerték a háborút az emberek ellen. Egy nagy részét a játéktérnek az orkok fogják uralni, és ezeken a részeken az embereket rabszolgaként tartják az orkok. A játékmenetben a Gothic istenei is fontos szerephez fognak jutni. Sok Gothic rajongó reméli, hogy újra találkoznak a régi ismerősökkel. És valóban találkozni fogunk az öreg Xardasszal, aki már a Gothic2-ben is segítette hősünket. A Gothic3 fejlesztői hatalmas világot ígérnek nem linerális játékmenettel, így a játék középpontjában először a csapatválasztás áll. A Piranha Bytes azt tervezi, hogy az északi nép, az orkok, rabszolgavadász, orgyilkos, királyhű lázadó, sivatagi nép közül választhatunk. (ezek még nem véglegesek).

Grafika:
A grafika a Gothic3-ban sokkal nagyobb felbontással dicsekedhet, mint a korábbi részekben. Egy NPC 1.500 (Gothic2) helyett 15.000 poligonból fog állni. Ebből kifolyólag az arcok tisztábban kivehetőek, biztosabban felismerhetőek lesznek. Ezentúl pl.: egy háztető nem csak egy textúra felületből fog állni, hanem minden egyes deszka külön lesz megrajzolva. Ezekből a házakból a deszkák rései között kiszűrődnek majd a fények. A látótávolság is jobban lesz optimalizálva, hogy szebben nézzen ki az elterülő táj, a bejárható hegyek és a gyönyörű vidék. A fejlesztők azonban arra is ügyeltek, hogy a játék alacsonyabb felbontáson, az átlagos gépeken is elfusson. Már a Pre-Alpha verzió grafikája is meggyőzte a Gamesconvention 2005-öt pedig a fény-árnyék effektek még hiányoztak. A világra dinamikus napszakváltozás jellemző.
Minden napszakhoz árnyék és fény effektek tartoznak, amelyek még jobban elősegítik a maximális beleélést. A figurák mozgása a Gothic3 enginjének elvén működik.

Zene:
Kai Rosenkranz dolgozik a harmadik rész zenéjén. A zenét egy profi szimfonikus zenekarral vették fel, akik még Grammy díjra is jelölve lettek. Már a felvételnél részekre lett osztva a zenei-darab és az elkészült produkcióba egy interaktív zeneprogrammal lett beillesztve. Később a darabokat egymáshoz illesztették így a végén egy kész művet adott. A zene a keményebb szituációkban automatikusan hektikusabb és pörgősebb lesz. A szimfonikus zenekar mellett még egy japán hangszer a Taikoband is megszólal. A trombiták gondoskodnak róla, hogy a harci jelenetek ritmikusabb aláfestést kapjanak. A Gothic3-ban újra lesz majd kóruszene. Marc Iwasewic és Borislav Slavov szeptemberben különböző városokban, országokban vettek fel harangzenét többek között Indiában is. Hírességek is dolgoznak a zenén pl.: Lisbeth Scott, aki többek között a Shrek zenéjét írta.

Ellenfelek:
A Gothic3 néhány ellenfelét ismerjük már az előző részekből. Bizony kár lenne ha a dögevő, lopakodó, vagy a tárnarák eltűnne. Ezeket az élőlényeket már a szívükbe zárták a rajongók. Az új grafikának köszönhetően sokkal jobban ki lesznek dolgozva a szörnyek és némelyik félelmetesebben is fog kinézni. A csontok és az erek is jobban ki lesznek dolgozva, hogy pl.: egy zombi is igazán realisztikus legyen. A játékban fellelhetőek lesznek még állatcsordák is, amelyek a felfejlesztett MI-nek köszönhetően együtt tevékenykednek és ha veszélyben vannak együtt menekülnek. Lesznek még nevezetes főszörnyek is amik igazi kihívást fognak jelenteni.

Városok és lakóik:
A Gothic3-ban 20 város lesz. A városokban megvan az emberek napi teendője. Ha világos van végzik megszokott dolgaikat pl.: kovácsolnak, barátokat keresnek, sétálgatnak a főtéren, vagy őrködnek. Esténként elmennek még egy pofa sörre a kocsmába aztán lefekszenek aludni. Az orkok ezzel szemben esténként dobolnak és ünnepelnek. Mindig változni fog, attól függően, hogy egy város melyik állapotba tartozik: ostromlott, szabad, lázadó. A játékos eldöntheti melyik csoporthoz csatlakozik és melyik város felett uralkodik. A nagyobb városok fele akkorák lesznek mint Khorinis, ezzel a fontosabb nemjátékoskarakterek jobban szét lesznek osztva a világban. A fővárosban lesznek még romos, ostromlott területek is. Ezeket leszámítva olyan nagy lesz mint Khorinis, talán kicsit nagyobb. A napi tevékenységeikkel a városlakók élőbbé és realisztikusabbá fogják tenni a várost.

Tulajdonságok és képességek:
A hős nem fog a 0-ról indulni mint a Gothic2-ben, hanem a kezdetekkor is fog valamennyi erővel rendelkezni. A karakterfejlődés is tovább lett finomítva, a képességek szétosztása terén. A fejlesztések azon az elven alapszanak, hogy nincsenek meghatározott osztályok, így a játékos a képességeit és tulajdonságait egyénileg tudja kombinálni. A játékban lesz még 40 speciális képesség, amik meghatározott tulajdonságokkal látják el hősünket.
A speciális képességek között van pl: dupla sebzés, hosszabb sprintidő stb.

Befejezés:
Végül is mit fűzhetnénk még hozzá? A Gothic3 egy nagy klasszikus lesz, ami teljes mértékben meg fog felelni a rajongók elvárásainak. A Piranha Bytes a játék 50%-val van kész. A becslések szerint a legjobb szerepjáték visszatérése 2006 első negyedévében várható.

 

Fordította: Bálint

Forrás: www.planetofgothic.de

Dátum: 2006. augusztus 31.

Ki olvas minket?

Oldalainkat 6 vendég és 0 tag böngészi