A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

Thorniara

Thorniara térképe

 

Ősi obeliszkek - Ancient Obelisks

Küldetésadó: Gorn

Amikor Thorniara várkapujához érünk, Gornnal találkozunk, aki elmeséli nekünk, hogy a várost hirtelen lerohanták az élőhalottak. A Piacteret már sikerült megtisztítani, de a város többi részében hemzsegnek a zombik és a feléledt katonák. Ahhoz, hogy a királlyal beszélhessünk, először is be kell jutni hozzá. El kell mennünk Diegohoz, mert ő már valószínűleg kidolgozott egy tervet erre. Viszont arról, hogy Diego hol van most, csak Ningal tud, aki a piactértől nyugatra ácsorog. Tipegjünk oda hozzá. Ningal azt mondja, elzárták az utat a kikötő felé, s ahhoz, hogy odajussunk, aktiválni kell két ősi obeliszket, melyek távol tartják az élőhalottakat. Készítette ehhez két tekercset, melyeket tanítványainak kellett volna felhasználniuk, de ők meghaltak. Meg kell őket keresnünk és a náluk lévő varázstekercsekkel életre kell keltenünk a két obeliszket a Nyomornegyedben. Ha lemegyünk a lépcsőn, mindjárt szembe lesz az egyik tanítvány. Tőle balra a tengerparton az obeliszk. A másik tanítvány holttestét a Nyomornegyed déli felében találjuk az utolsó néhány ház között. Az obeliszk pedig a tengerparton van, a városrész csücskében. Ezután Ningal a lépcsőn fog várni minket és simán átadja a kulcsot, amivel bejuthatunk a Kikötőbe. Hát akkor szerzeményünkkel nyissuk ki a hídhoz vezető kaput, ami a fogadó mellett van. Ezután menjünk át a hídon, forduljunk balra, majd el jobbra. Innen már látszik a blokád, s mögötte Diego. Beszéljünk vele, s haladjunk tovább a történetben.

Jutalom: 1200 xp, 1200 xp ha beszéltünk Ningallal, 1200 xp minden megtalált varázstekercs után, 900 xp minden aktivált obeliszk után

Megjegyzés: A hídról lelépve egy hang a világítótoronyba hív minket, ha van kedvünk, felmehetünk annak a tetejére, s ott találkozhatunk Xardas szellemi lenyomatával. Őt már láthattuk egyszer egy pillanatra, miután kiléptünk a Szent Kovácsműhelyből.

 

Rhobar erődje - Rhobar's Fortress

Küldetésadó: Diego

Tehát ahhoz, hogy beszélhessünk Dacaval, a király kémjével, be kell jutnunk az Erődbe. Oda azonban nem lehet akárkinek belépni, ezért vagy titkos úton, vagy valaki segítségével kerülhetünk be. Lester volt megbízva a lehetőségek kipuhatolásával, s ő most Diego birtokán tartózkodik. Menjünk el hozzá, s útközben gyilkolásszuk le az élőhalottakat. Lester aztán örömmel számol be arról, hogy nem is csak egy, de három lehetőség is adódik a bejutáshoz. Nekünk kell eldöntenünk, melyik módot választjuk, mert Daranic, Jilvie és Rauter is azt mondja, az ő ötlete a nyerő. Első lépésként mindhármukkal érdemes beszélni.

1. Daranis terve: Daranis a birtok udvarán lévő teleportot akarná használni a bejutáshoz. Csakhogy ehhez aktiválni kellene az Erődben lévő teleportot is. Ezt Milten parancsrúnájával távolról is meg lehetne ejteni, de az Daranis boltjában van, a közigazgatási negyedben. A mágus elküldött érte egy gólemet, azonban az még nem tért vissza. Menjünk el a mondott/mutatott helyre és szerezzük meg a debil kőgólemtől a rúnát. Rengeteg zombi lesz ott, és csak jönnek és jönnek ki a földből. Próbáljuk meg először a kőgólemet megcélozni, ugyanis a gólem minket is megtámad, pedig elvileg a megmentésére jöttünk. Smile Szóval a rúnát vigyük el Daranisnak. Ha odaadjuk neki, ő aktiválja az Erődben lévő teleportot, s a küldetés kész, ha bent vagyunk a kastélyban.
Jutalom: 1300 xp, ha beszéltünk Lesterrel, 1000 xp ha elfogadtuk Daranis tervét, 2900 xpha átadtuk neki a rúnát

2. Jilvie terve: Jilvie azt mondja, van egy Snaf nevű fickó, III. Rhobar király szakácsa, aki szeretne visszatérni az Erődbe, de a város főterét ellepték az élőhalottak. Jilvie segítségét kérte és megbeszélték, hogy még gyertyát is állít az ablakába, hogy megismerjük a hátát. Mivel azonban a jómódú negyed felé vezető utat lezárták, kerülő úton juthatunk oda. Diego borospincéjén (aminek az ajtaját Jilvie kinyitja) kell átmenni, majd bal felől megkerülni a negyedet. A főtéren többnyire élőhalott mágusok és számszeríjakkal támadó paplovagok lesznek. Ha megpucoltuk a helyet, menjünk be a mondott házba, fel az emeletre. Ott néhány szó után a fickó elindul, mi menjünk utána egészen az Erőd kapujáig, ahol megtorpan. Itt ránk támad 5 élőhalott, ezeket nyiffantsuk ki, aztán nyugtassuk meg Snafot, hogy elmúlt a vész. Ezután szépen beballaghatunk mögötte az Erődbe és meg is vagyunk.
Jutalom: 1300 xp, ha beszéltünk Lesterrel, 700 xp ha elfogadtuk Jilvie tervét, 700 xp ha beszéltünk Snaffal, 1200 xp ha megöltük az élőhalottakat Snafnak, 1500 xp ha bevittük Snafot az Erődbe

3. Rauter terve: Rauter az "üsd-vágd, nem apád"-módszer híveként azt javasolja, hogy az általa kinyitott kapun át menjünk be a piaci negyedbe és ott átvágva nézzünk körül az Erőd lábánál, mert biztosan van valami titkos bejárat a kastélyba. Ha az ő instrukcióit követjük, akkor az utolsó házat elhagyva közelítsük meg a várárkot, majd nézzünk be jobbra. Itt lesz egy ráccsal védett alagút. Amint kinyitottuk a kaput, a küldetés kész.
Jutalom: 1300 xp, ha beszéltünk Lesterrel, 1000 xp ha elfogadtuk Rauter tervét, 2800 xp ha használtuk a kulcsát

Megjegyzés: Az xp szerzés érdekében akár mindhárom lehetőséget kihasználhatjuk, ha nem adjuk oda mindjárt a megszerzett rúnát és nem beszélünk Snaffal, ha megöltük neki az 5 élőhalottat, vagy ha nem nyitjuk ki rögtön a titkos bejáratot. Így a várost megpucoltuk, sok xp-t szereztünk, és ráérünk ekkor eldönteni, melyik lehetőséget válasszuk.

 

Daca - Daca

Küldetésadó: Diego

Diego a Kikötőben röviden ecseteli nekünk a szándékait, mégpedig azt, hogy Hagen nagyúrnak bebizonyítsa maga és Gorn ártatlanságát. Ehhez segítségünkre lenne Daca, a király mesterkémje, aki összehozhatna egy találkozót a hadvezérrel. Akkor elmondhatnák neki, hogy Drurhang az, aki kavarja a dolgokat. A feladatunk az, hogy megkeressük az erődben Dacat és átadjuk neki Diego üzenetét. Az Erődbe való bejutáshoz még néhány küldetést teljesítenünk kell, ám ha egyszer bejutunk és felbaktatunk a trónterembe, meglepetésünkre Zyrat találjuk ott, akinek valójában Daca a neve. Smile Miután átestünk a sokkon, beszéljünk vele.

Jutalom: 1700 xp

 

A bástya ostroma - Storming the Bastion

Küldetésadó: Zyra/Daca

Miután bejutunk az Erődbe és beszélünk Zyrával, azaz Dacaval, kiderül, hogy Drurhang a saját emberei, pontosabban a szövetséges paplovagok ellen fordult. Ezért Hagen a legjobb embereivel megtámadta Drurhang bástyáját. Azóta nyoma veszett. Utána kell mennünk és át kell kutatnunk a Bástyát, hogy kiderítsük, hol van Hagen nagyúr. Induljunk el az Erődtől jobbra, majd a házak között megint jobbra. A Bástya tetején csak további Vérvipera katonákat találunk, akikkel eddig is találkoztunk. A Bástya alagsorában azonban elég sok mindent fedezhetünk fel. Mondhatni sorsfordító dolgokat. Az alagút jobb oldali szegmensében lesz egy láda, ezt pakoljuk ki. Itt nem csak a bal oldali cellákhoz lesz meg a kulcs, de Ivy karperecét is visszaszerezzük. És perceken belül megtudjuk, hogy ez az a raktár, ahova Drurhang a háborús trófeáit gyűjtötte össze. Bosszúnk célja tehát innentől nem is III. Rhobar, hanem Drurhang. A Bástya alagsorában a cellákban lesz néhány paplovag és ott találjuk Maldunt is, Hagen egyik emberét. Amikor beszélünk vele, a küldetés teljesül.

Jutalom: 1600 xp

Megjegyzés: amikor a Bástyát megközelítjük, egy hang hív minket a várfal ormára. Menjünk fel a lépcsőn a várfalra, majd ki a tenger felé. Ott ismét beszélhetünk Xardas szellemi lenyomatával néhány szó erejéig.

 

Hagen nyomában - On Hagen's Heels

Küldetésadó: Maldun

Amikor átkutatjuk Drurhang bástyáját, és az alagsori cellákban megtaláljuk Maldunt, ő elmondja, hogy Drurhang elhurcolta Hagen nagyurat Lord Dominique arénájába. Nem lesz egyszerű feladat, mert immár bebizonyosodott, hogy Drurhang az, aki az élőhalottat megidézte és ő parancsol nekik. Így sikerült legyőznie Hagen erős csapatát is. Maldunk elmondása szerint menjünk ki azon a rácsos kapun, ami az alagsor nyitott bejáratával szemben van. Menjünk végig az árokban, majd nyissuk ki az Erődhöz vezető híd alatt található rácsot. Lépjünk be, s haladjunk a folyosón. Majdnem a végén bal oldalon lesz egy cella, amelyben ott ücsörög Diego, Milten és Hagen nagyúr. Beszéljünk velük, s a küldetés közben megoldódik.

Jutalom: 800 xp, 700 xp a folyosó felfedezéséért, 700 xp ha beszéltünk Hagennel, 800 xp ha beszéltünk Diegoval, 800 xp ha beszéltünk Miltennel, 800 xp ha beszéltünk mindhármukkal

 

Az aréna - Arena

Küldetésadó: Hagen, Milten, Diego

A cellában lezajlott beszélgetés során kiderül, hogy Milten beépített embere, Cerone Drurhangnak dolgozott. Megmérgezte mindhármójukat, de csak annyira, hogy legyengítse őket. Ezután kihurcolnák őket Lord Dominique arénájába, hogy Drurhang látványos győzelmet arathasson felettük. Így a legyengült III. Rhobar végképp védtelen maradna és ő vehetné át az uralmat, ha végez vele. Mi viszont átvesszük a három harcos helyét, megkapjuk a játék legjobb - de később még fejleszthető - páncélját és meglepjük Drurhangot. A cellából kilépve mindjárt végezhetünk is Cerone-val, mivel ő kísérte volna fel a többieket. Az ő kulcsával bejuthatunk az arénába. Beszélgessünk el a meglepett Drurhanggal, aki eztán elkotyogja, hogy az ő úrnője Xesha és az ő parancsára támadta meg és égette porig Feshyrt.

Jutalom: 1600 xp

 

Feshyrért! - For Feshyr!

Küldetésadó: Drurhang

Drurhang rövid beszámolója után nem marad más hátra, mint bosszút állni minden fájdalomért és veszteségért. Öljük meg Drurhangot és 14 emberét. Ha már mindenki holtan hever körülöttünk, megjelenik Xardas szellemi lenyomata az aréna egyik kijáratánál. Beszéljünk vele.

Jutalom: 2500 xp, 2830 xp Drurhangért, 244 xp minden tiszt után

 

Egy tiszta pillanat - A Moment of Clarity

Küldetésadó: Xardas

Miután Lord Dominique arénájában beszéltünk Xardas szellemével, megtudjuk, hogy III. Rhobarnak hogyan adhatjuk vissza a tudatát - még ha csak rövid időre is. Meg kell szereznünk Lord Dominique sírjából a hős lovag fejpántját, s ennek segítségével a király magához térhet. Erre azért van szükség, hogy elmondhassa, mi történt vele. És persze azt is elbeszélje, miként menthetjük meg a világot. Menjünk le azon az úton, ahová kilépünk a számunkra nyitott kapun. Lépjünk be a sírba. Mindenhonnan tűzcsóvák törnek elő. A bal oldali zárt kaput a jobb oldali fal mögött lévő kapcsolókarral nyithatjuk ki. Az ajtóval szemben van a szarkofág, melyet fel kell törnünk (ezt oldalról tudjuk megtenni). Miután megszereztük a fejpántot, caplassunk el a királyhoz és tegyük a fejére. Mostanra majdnem minden barátunk itt lesz. Folytassunk családias beszélgetést, s mire a végére érünk ez a feladat teljesül és megkapjuk a következőt.

Jutalom: 800 xp, 1300 xp ha beszélünk Rhobarral (először), 900 xp ha beszélünk Hagennel (először, 900 xp ha beszélünk Rhobarral (másodszor), 800 xp ha beszélünk Hagennel (másodszor), 463 xp ha az őrrel is beszélünk

 

A megszentségtelenített templom - The Defiled Temple

Küldetésadó: III. Rhobar

A párbeszédből megtudjuk, Lyrca megbízta III. Rhobart, hogy vigye el a Szunnyadó amulettet a Monostorba. A király azonban ragaszkodott hozzá, hogy előbb a béke hadjáratot befejezze. Egyik földet foglalta el a másik után, s közben az amulettben lakozó erők fokozatosan hatalmukba kerítették őt. Thorniarában, miután rájöttek a mágusok, hogy az amulett okozza Rhobar állapotát, elvették tőle és védelem alá helyezték Innos templomában. Csakhogy nemrég Drurhang Beliar-szektásokat bérelt fel, akik elfoglalták és lezárták a templomot. Be kell jutnunk, de a mágikus falat csak Milten, Merdarion és Ningal tudják együttes erővel megsemmisíteni. Először is keressük meg Daranist, aki valószínűleg már kitalálta, hogyan lehetne megoldani ezt a helyzetet. Menjünk le Diego borospincéjébe, és beszéljünk a tudós szerzetessel. Innen menjünk tovább és a kis udvarról menjünk le jobbra egy másik pincébe. Itt találjuk Merdariont és Ningalt. A két mágus együttes erővel könnyedén lebontja azokat a mágikus pajzsokat, amiket a Beliar-szektások hoztak létre városszerte. Ezután menjünk tovább az alagútban, ami az Innos templomba vezet és öljük meg a szektásokat. Pontosan 16 szektást kell kinyírnunk, mire végzünk a feladattal. Ez egyben a küldetés végét is jelenti.

Jutalom: 2500 xp, 1000 xp ha beszéltünk Daranisszal, 1500 xp ha beszéltünk Merdarionnal, 395 xp minden szektás után

 

A Szunnyadó Amulett - The Sleeper Amulet

Küldetésadó: Tooshoo nagymesterei

Miután végeztünk a Beliar-szektásokkal és a mágikus fal leomlott, megérkeznek a jó nagymesterek. Alapállás az, hogy meg kell szereznünk a Szunnyadó Amulettet, melyet jelenleg egy erős mágikus burok véd. Szokás szerint a három nagymesternek három különböző módszere, vagy inkább ötlete van ennek megszüntetésére. Válasszuk ki valamely módszert és tegyünk eleget az adott nagymester kérésének. Ha a feladatot elvégeztük, miénk lehet az amulett. Először is akkor beszéljünk a nagymesterekkel.

1. Milten módszere: Milten beszámol arról, hogy nemrég egy meteorit robbant szét Thorniara felett és darabjai lehullottak a városra. Ezek az ércek igen erős mágikus erővel bírnak. Ezek segítségével eltávolíthatná a védőfalat az amulettről. Egy van nála, de még 7 darab kell neki. A lelőhelyek:

  1. A nyomornegyedben az egyik délen lévő ház tetején.
  2. Az Erődben a trónteremmel szemközti erkély jobb csücskében.
  3. A Kikötőben a horgonyzó hajón, mindjárt szemben egy ládán, ahogy fellépünk a fedélzetre.
  4. A Kikötőben az északi világítótorony felé menet, az utolsó ház után a magas fűben egy faládán.
  5. A templom negyedben az Innos templom mellett az északi oldalán a fűben.
  6. A templom negyedben a kőkerítés mögötti körberakott padok mellett a sziklafalnál.
  7. A templom negyedben dél felé a második házban, aminek nyitva van az ajtaja, a bejárattal szemben a polcon.

Ha minden ércet megszereztünk, vigyük vissza Miltennek.
Jutalom: 1600 xp ha beszélünk Miltennel, 1900 xp ha teljesítjük a feladatát

2. Ningal módszere: Ningal eléggé vérengző típus Beliar-hívő lévén. Ezért kissé erőszakos módszert talál ki. Mivel a pajzsot alapvetően rendkívül erős pozitív energiából hozták létre, neki valami nagyon gonosz erőre van szüksége ennek lerombolásához. Úgy találja, ha a városba beköltözött 5 Ahn'Bael szívét kivágjuk és elvisszük neki, abból már készíthet megfelelő esszenciát a művelethez. 1-1 Ahn'Baelt találunk a közigazgatási negyedben, a Kikötőben, a Főtéren, a templom negyedben (azon az udvaron, ahová Daranistól jutottunk ki Diego pincéjéből), és az aréna negyedben. Ha megöltük őket és megvannak a szívek, térjünk vissza Ningalhoz, hogy leomlassza a falat.
Jutalom: 1600 xp ha beszélünk Ningallal, 1900 xp ha teljesítjük a feladatát, 542 xp minden Ahn'Bael után

3. Merdarion módszere: Merdarion vízmágus és Adanoshoz méltó módszert választ. Ő nemes egyszerűséggel el akarja távolítani azokat a mágikus rúnákat, melyek a védőburkot látják el energiával. Ezeket fokozatosan, egymás után találhatjuk meg. Összesen három rúna van Thorniarában.

  1. A déli világítótorony tetején.
  2. Drurhang bástyájának tetején az Erőd felőli fal közepén.
  3. Az Erődben, a trónteremtől balra, egy külső teraszon, ahonnan a tengerre lehet látni, a várfalon.

Ha megvan az összes rúna, térjünk vissza Innos templomába.
Jutalom: 900 xp ha beszélünk Merdarionnal, 900 xp ha teljesítjük a feladatát

Ha tehát valamelyik mágusnak teljesítettük a kérését és beszéltünk is vele, a mágikus védőburok eltűnik az amulettről. Most már magunkhoz vehetjük a Szunnyadó Amulettet. Ekkor megjelenik Xardas szelleme. Beszéljünk vele is. Most utasítást kapunk tőle, hogy menjünk el hozzá a tornyába. Ehhez az északi világítótoronyban lévő teleportot kell használnunk. Oda pedig a temetőn keresztül vezet az út. Xardas utasította Gornt, hogy nyissa ki nekünk a temető kapuját, így már bejuthatunk oda. Menjünk egy kripta bejáratához, ott találjuk Gorna, váltsunk vele néhány szót.

Jutalom: 900 xp ha beszélünk Daranisszal, 2500 xp ha beszélünk Xardasszal

 

Jelzőfény - The Beacon

Küldetésadó: Gorn

Amikor beszélünk Gornnal, bevallja nekünk, hogy eléggé elfáradt, és úgy érzi, öregszik. Nem bír már el az élőhalottakkal úgy, mint régen. De mire valók a jóbarátok? Megnyugtatjuk őt, hogy majd mi elbánunk velük, ő pedig csak pihenjen. Innen le kell mennünk a kriptába, majd a túloldalon le kell vágnunk néhány zombit, meg egy démont, s végül felmászhatunk a világítótorony tetejére. Ha megérintjük a teleportkört, átugrunk Xardas tornyába, s a küldetést teljesítettük.

Jutalom: 1800 xp

Ki olvas minket?

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi