A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

ArcaniA - Gothic 4 Demo: Élménybeszámoló

Szeptember 23-át írunk, a nap ugyanúgy indul mint a többi, 7:30 magasságában felkeltem majd a fürdőszoba felé vettem az irányt. Amint végeztem elindultam a konyhába, hogy főzzek magamnak egy kávét, miután ezzel megvoltam kissé kómásan visszacsoszogtam a szobámba, s bekapcsoltam a gépemet. Az email-ek elolvasását követően örömmel láttam, hogy a Gothic 4 demó az egyik Germán oldalon már elérhető! No uccu töltsük, meg is kezdtem a letöltést, amelyre a legelszántabbak beneveztek… legelszántabbak, hiszen a letöltési sebesség az őrület küszöbét feszegette 1.-7 Gb mely 35 Kb/s-el jön. Remek! De örömömre egy idő után eltűntek a letöltők, s felgyorsult a folyamat, már 600 Kb/s! Nem is kellett neki alig 30 perc, s máris nekieshettem a kicsomagolásnak, majd a telepítésnek. Nem hibás a csomagolás és a telepítő is működik, szerencsém van. Miután feltelepítettem a programot izgatottan az indító ikonra klikkeltem!

A most következő iromány nem teszt, csupán élménybeszámoló-véleménynyilvánító.

A játék elindultával azonnal a hangulatos menü rajzolódik ki előttem, amelynek a történet folyamán megérthetjük a jelentését, hiszen a játék történetének bizonyos részei ismerése nélkül is bátran rámerem mondani, hogy a jó és a rossz (Innos-Beliar) harcán lesz a hangsúly s, hogy mi melyhez csatlakozunk? Ez a teljes verzióból majd kiderül… Addig is nézzük, hogy a demóból milyen következtetéseket lehet levonni.

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Új hős, jó hős?

Hősünk a falu mellett legelteti birkáit, majd szíve választottja Ivy kizökkenti a pásztorkodás nehéz feladatából – konkrétan felkölti a hőst – s elküldi az ifjút a faluba. Hősünkkel nem kell mást tennünk, mint Ivy apját elkápráztatnunk, hogy leányát bátran adja nőül kisé divatmajom kinézetű hősünkhöz. Innentől beindul a játék, s megkapjuk a küldetéseket, amelyek mechanizmusa alig tér el a megszokott Gothic stílustól: vegyél fel egy küldetést azért, majd teljesítsd, aminek következtében kapsz még egy küldetést mivel jól teljesítetted a feladatodat. Ezen küldetéseket a megszokottként kell elképzelni, menj el A-ból B-pontba, s ölj le 3 Goblint, avagy gyűjts össze 6 Démongombát. Majd ezzel a hírrel siess vissza a megbízódhoz és dicsekedj el neki a tetteid sikerességével, aki ennek hatására ad 200 aranyat, az aranyból tudsz venni egy erősebb pallost, amellyel így már beléphetsz a tiltott rengetegbe… Bár úgy tűnhet, hogy a küldetések az unalomba fulladhatnak, de erre nem kerül sor, hiszen már a történet elején oly változatos és hangulatos küldetéseket fogunk kapni amelyektől az állunk a padlón fog kopogni! Ez a hangulat a történet megismerésével-előrehaladtával csak fokozódni fog. De mitől lesz egy olyan küldetés hangulatos amelyben 6 gombát kell összegyűjtenünk? A válasz roppant egyszerű: addig míg ezen mennyiséget meg nem találjuk igen változatos, és izgalmas események sokaságán fogunk keresztül menni. A demó, az demó így sok mindenről nem tudok írni, a küldetések hangvételéről sem, düh, kétségbeesés, káosz, félelem, bosszú? Vajon mely hangulat lesz jellemző a küldetésekre?

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Segítő funkciók kellesz te nekünk?

A program további elemiről viszont már nem mondható el az, hogy ugyanolyan maradt volna mint a korábbi részekben, hiszen az ArcaniA többi eleme egy újragondolt verziója a már ismert elemeknek. Példának okáért a párbeszédrendszer sokkal jobban beleolvad a játékba, s nem helyezi azt egy vaskos „keretbe”, a válaszoknál megfigyelhető a hangnem is, hiszen vannak a semleges válaszok és vannak az agresszív-meggyőző válaszok is, ez utóbbiak zölddel vannak jelölve. Továbbá a fejlődési rendszer alaposan meglett tépázva, ezentúl nem szabhatjuk egyedire a karakterünket, hanem a fejlődést jelző skálákon minél magasabb szinten járunk annál több képességet tudunk használni az adott képzettségben. A küldetéseket továbbra is nyomon követhetjük a naplónkban, illetve immáron a küldetéshez kapcsolódó NPC-k feje felett egy felszólító jel „lebeg”, amely kétségkívül könnyítés. A megszállott Gothic játékos fintorogva tekinthet eme opciókra, és máris az OFF-ra klikkel, a fejlesztők figyelmességét dicséri az a tény, miszerint a különböző segítő funkciókat mint például: a mini térkép, a sebzés- és tapasztalati pontokat jelző számokat kilehet kapcsolni. Tény, hogy azon játékosok kiknek tetszik a Gothic stílus, de a kuszasága miatt elvetették azoknak kedveznek eme funkciók.

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Emeld karod, s támadj a gonoszra!

Ezen újítások közé tartozik a harcrendszer is, mely sokkal jobban működik mint ami a videókból látszott, sőt kifejezetten tetszik a dolog – bár a Risen féle harcrendszer sokkal taktikusabb – de ettől függetlenül az ArcaniA megoldása is korrekt. Az „ugrabugra” mozgást félreértelmezte mindenki, a szaksajtó és a rajongók tömegei is, egyáltalán nem úgy működik mint azt hittük! Hiszen akár taktikusan is mozoghatunk az ellenfél körül úgy, hogy előbbi taktikus, míg utóbbi pörgősebb harcot eredményez. A szúró-vágó fegyverek mellett rendelkezésre állnak a lőfegyverek, nevezetesen az íjak és a számszeríjak. E két utóbbi vajmi keveset változott a Gothic3 féle rendszerhez képest, csupán annyit, hogy immáron imbolyog a célkereszt egy idő után. De nem baj, mivel ez a rész már a Gothic3-ban is tökéletesen működött!

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

Pajzson díszelgő máz, miként tündöklesz?

Végül nem marad más mint a máz, melyet egy szóval tudnék körülírni: GYÖNYÖRŰ!
Full HD-ben volt szerencsém játszani a programmal, mely kinézetére egy rossz szót nem tudok mondani, a textúrák gyönyörűek-tűélesek, a tereptárgyak mesterien kidolgozottak és látszik rajtuk, hogy nagy odafigyeléssel lettek azok elhelyezve a világban. De a további grafikai elemek is rendkívülien profik, a víz gyönyörű, az árnyék, a kellékek, a növényzet, az élőlények mind-mind remekre szabottak. Az NPC-k kidolgozottsága szintén példás, tehát grafikailag nem lehet belekötni, a mozgáskultúra szintén hozza az elvárt szintet. Ami ezt a profizmust a négyzetre emeli nem más mint a különböző extrák, példának okáért a virágok körül repkedő lepkék, avagy a különböző tereptárgyak, a polcon egy gomba, az asztalon egy mozsár és még sorolhatnám.
A grafikán kívül a hanghatások és a zenék is teljesen korrektek, a szörnyhangok kellően ijesztőek és undorítóak az NPC szinkronokban viszont semmi extra, jó de nem a legjobb.

 

Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz Klikk a nagyításhoz

A demó negatívumai

Túl sok negatívumot nem tudok felhozni, de amit megemlítenék az-az, hogy a vízben nem tudunk úszni, konkrétan a sekély vízbe még beenged de tovább már nem. Számomra a kameranézet szintén negatívum, ugyanis azt nem lehet változtatni, a harcközben pedig eltávolodik a karaktertől. A tolvajlás, a fejlődési rendszer szintén a negatívumok közé sorolhatóak.
Végszóként azt mondanám, ha a történet is oly pozitív meglepetés lesz mint a demó, akkor teljes mértékben elmondható, hogy IGEN, a Spellbound képes továbbvinni a Gothic sorozatot. Tény, hogy nem ugyanaz mint a Piranha Bytes féle Gothic, de ők majd megalkotják nekünk a Risen 2-őt!
A teljes verzió megjelenését követően írni fogok egy tesztet, amelyből kiderül, hogy a program huzamosabb ideig is szórakoztató-e?!

 

Ne feledjétek már csak október 12-ig kell várni!

 

FIGYELEM!
A demó lényegében nem demó, hiszen a program a kiállításokra készült és nem kifejezetten a nagyközönségnek, ezért a benne lévő bugok valószínűleg javítva lesznek a teljes verzióban, hiszen az E3-on ugyan ez a verzió volt kiállítva, illetve akár változhat is pár dolog.

 

Írta: Kronnas

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 7 vendég és 0 tag böngészi