A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Gothicfan.hu

  • Gothic
  • Gothic 2
  • Gothic 2 Night of the Raven
  • Gothic 3
  • Gothic 3 Forsaken Gods
  • ArcaniA - Gothic 4
  • Risen
  • Risen2
  • Risen3

ArcaniA - Gothic 4

A sorozat újjászületése, vagy bukása?

Az alcímben feltett kérdés jogos, hiszem a 2 évvel ezelőtt megjelent Gothic 3 kiegészítője a Forsaken Gods csúfos bukással vonult be a játékos köztudatba. Hiába szoktak hozzá a rajongók a Gothic játékokkal együtt járó hibákhoz a Forsaken Gods minden eddigi hibát felülmúlt, szinte alig lépte túl a béta állapotot a megjelenés pillanatában, s az azóta eltelt 2 évben sem a kiadó sem a fejlesztő stúdió nem erőltette meg magát a játék hibáinak kijavításában!

De ne rohanjunk ennyire előre az időben, néhány mondatban vázolom az elmúlt évek alakulását a Gothic világával kapcsolatban.

2006-ban megjelent a Gothic 3 amelyet a Piranha Bytes fejlesztett, a program hibái ellenére elnyerte a rajongók tetszését, és a boltokban is jól fogyott. A kiadó név szerint JoWood, és a Gothic-ok világának megalkotója a Piranha Bytes összeszólalkoztak a kiegészítővel kapcsolatban, ugyanis a JoWood ismételten kőbe véste a megjelenési dátumot amelyet a Piranha Bytes túl rövidnek vélt egy minőségi játék megalkotásához, így kiadót váltott a Piranha Bytes, s ezálltal a kiadónál a JoWood-nál maradtak a Gothic jogai!

A Gothic kiegészítőnek viszont el kellett készülnie! Amelynek az elkészítését a Trine nevezetű kis fejlesztő csapatra bízott a JoWood, 2008-ban megjelent a Gothic 3 kiegészítője a Forsaken Gods, amely minőségét már részleteztem. A kiegészítő tehát kudarc lett, na de mi a helyzet a teljes értékű folytatással?

Az új teljes értékű Gothic elkészítésével a Spellbound-ot bízta meg a kiadó, akit meglehetősen bizalmatlanul fogadtak a rajongók, mivel félő, hogy ismét egy félkész játék fog napvilágot látni. A JoWood biztosította a rajongókat, hogy kiköszörülik a csorbát amelyet a Gothic 3 kiegészítőjével szereztek, merész szavak. De úgy tűnik igaz, a Gothic 4: ArcaniA-nak 2009 őszén kellett volna megjelennie, de nem jelent meg. Ami nem éppen szokványos ha a kiadó „székében” a JoWood foglal helyet, a Gothic 4: ArcaniA ez év őszén, pontosaabban október 12-én kerül majd a boltokba Pc, és Xbox 360 platformokra, majd később PlayStation 3-ra is. Így már több mint egy teljes évvel lett kibővítve a fejlesztési idő, s ha belegondolunk az előző rész(-ek) hibáiba nem is olyan nagy gond ez a késés, csak végül minőségi legyen a játék.

 

III. Rhobart király - vázlat

Új fejlesztő, új stílus

Na igen félő, s valószínű, hogy a Gothic már nem lesz ugyanaz a játék mint amit a Piranha Bytes-nak köszönhettünk, de lehet, hogy maga a játék jól fog sikerülni. A Gothic 4 története ott folytatódik ahol a Forsaken Gods-ban vége szakadt, annyi különbséggel, hogy a Névtelen Hős tevékenységei óta több 10 esztendő telt el. Myrtana-t hátra hagyva egy új ismeretlen területen fog játszódni a történet, amelynek a játéktér nagy részét két sziget fogja kitölteni. Egy teljesen új hőst fogunk irányítani, akit eddig „new Nameless Hero”-ként, neveztek meg, a „régi” Névtelen Hős pedig III. Rhobar Királyként fog majd szerepelni a játékban. A király ki esküt tett, hogy véget vet a háborúnak, és a nyomornak most még nagyobb pusztulásba sodorta a vidéket! Sokak szerint nem teljesen önmaga, na de ha ez így van vajon ki irányítsa a háttérből a királyt? Kinek van ekkora hatalma, hogy a névtelen hős felett át tudja venni az irányítást? Egyenlőre nem tudni, hogy ki befolyásolja a királyt, azt viszont már tudni lehet, hogy sok régi szereplővel ismét találkozni fogunk majd, Diego, és Gorn mindenképpen benne lesznek a játékban.

A sztori meglehetősen sablonos, kalandos utazásunk során a fülünkbe jut, hogy a szülőfalunkat felégette III. Rhobar Király serege, hősünk bosszút esküszik, s elhatározza az ifjú hős, hogy megerősödik, és letaszítsa a királyt a trónjáról! Majd kiderül, hogy jó ötlet volt-e a Gothic 4-ben a régi főhősre uszítani bennünket.

A legnagyobb sziget tíz részre van osztva, s ezeket fokozatosan tudjuk majd felszabadítani, hogy az Orkoktól, a király seregeitől, vagy portyázó banditák uralma alól azt nem tudni. Az eddigi részektől eltérően nem csatlakozhat céhekhez, bár öt céh lesz a játékban: Mágusok, kereskedők, kószák, alkimisták, és a harcosok, viszont küldetéseket vállalhatunk tőlük. A játék harcrendszere számomra eléggé idegennek tűnik, a távolból gyors mozdulatokkal egyik ellenféltől a másikhoz ugorhatunk, az már most látszik, hogy a mozdulatok kombinálása a cél.

 

Ami a felszín alatt van

A tartalom mellett fontos a játék technikai része is, amiről szintén tudok mondani néhány dolgot.

A játék alatt a Vision Engine 8 dobog, ami a korszerű grafika mellett a környezeti hatások valós megjelenítésére is képes, így ha elered az eső tócsák jelennek meg, vagy akár vízátfolyásokkal is találkozhatunk. A fizikáért a PhysX fog felelni, így az Ati Radeon kártya tulajdonosok kissé hátrányba kerülnek.

 

Íme a hivatalos oldal szerinti minimális rendszerkövetelmény:

  • Operációs rendszer: Microsoft® Windows® XP / Vista
  • DirectX: DirectX 9.0c vagy újabb
  • Merevlemez tárhely: 10 GB + 600 MB virtual memory
  • DVD meghajtó: 6x DVD ROM meghajtó
  • Processzor: Intel Pentium 4 3.2 GHZ, AMD Athlon 3500+
  • RAM: 1 GB (Windows® XP), 1,5 GB (Windows® Vista)
  • Grafikus kártya: ATI 1800XT, Shader Model 3, 256 MB / Nvidia 6800, Shader Model 3, 256 MB
  • Hangkártya: DirectX 8.1 kompatibilis

 

A játék megjelenéséig már csak pár hónap, remélhetőleg nem egy újabb bughalmazzal lesz dolgunk.

 

Írta: Kronnas

 

Ki olvas minket?

Oldalainkat 13 vendég és 0 tag böngészi